Fritz!box 7390 is op voorraad in Duitsland!!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
redman,
ik merk op dat Duitse consumentenlijnen gewoonlijk ISDN based zijn en er soms hardware (naast software/configuratie) verschillen zijn. Het klopt dat je sommige ADSL toestellen van AVM kan aanpassen naar Annex A (PSTN), maar er zou wel een nadelig verschil zitten in sommige toestellen op filtertrappen die men op de lineinput gebruikt (ik zeg wel er ZOU) - als dat bij VDSL modems ook het geval is zal dit waarschijnlijk niet of niet goed werken. Bovendien moet het toestel toegestaan worden op het BGC netwerk ... En btw.: Ik dacht dat TNS (Tornado) de officiële invoerder was van AVM, tenzij dat recentelijk is veranderd...
ik merk op dat Duitse consumentenlijnen gewoonlijk ISDN based zijn en er soms hardware (naast software/configuratie) verschillen zijn. Het klopt dat je sommige ADSL toestellen van AVM kan aanpassen naar Annex A (PSTN), maar er zou wel een nadelig verschil zitten in sommige toestellen op filtertrappen die men op de lineinput gebruikt (ik zeg wel er ZOU) - als dat bij VDSL modems ook het geval is zal dit waarschijnlijk niet of niet goed werken. Bovendien moet het toestel toegestaan worden op het BGC netwerk ... En btw.: Ik dacht dat TNS (Tornado) de officiële invoerder was van AVM, tenzij dat recentelijk is veranderd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Bij vdsl2 bestaat er geen pstn/isdn, ze gebruiken dezelfde frequentiebanden.
Er bestaan wel bandplans: zoals in Belgie 8Mhz en 17 Mhz.
Volgens mij doet Belgacom geen controle op welke modem is aangesloten maar heel zeker ben ik daar niet van.
Philippe hier op het forum kent veel meer van Fritzboxen.
Er bestaan wel bandplans: zoals in Belgie 8Mhz en 17 Mhz.
Volgens mij doet Belgacom geen controle op welke modem is aangesloten maar heel zeker ben ik daar niet van.
Philippe hier op het forum kent veel meer van Fritzboxen.
-
- Elite Poster
Zeker doen.KnalRob schreef:@Trojan. Mijn broer heeft deze router besteld icm Dommel Speedconnect dus zonder Sagem modem. Normaal zal dat deze week in orde moeten komen en dan ga ik is testen. Ik houd jullie op de hoogte.
-
- Elite Poster
Ik heb het volgende in mijn mailbox gekregen.
Woensdag 22 september
7390 Release Party op 6 oktober 2010
Beste,
Naar aanleiding van uw voorinschrijving nodigen wij u hierbij uit op de exclusieve Release Party van FRITZ!BOX Fon Wlan 7390 op 6 oktober in onze kantoren te Brecht, Bethovenstraat 15.
Aanvang 19u00:
* Profesionele voorstelling door AVM
* Live Demo
* Mogelijkheid tot vragen aan de experts
* Speciale Promo Prijs op de party
Onder de aanwezigen wordt een MT-F Fritz!phone (engelse versie) gratis weggeschonken
Programma
* 19.00 Welkom met koffie
*
o Wij ontvangen u graag met een drankje, warm of koud.
* 19.15 Introductie 7390
*
o De laatste informatie van de Fritz! ontwikkelingen, met name de nieuwste telg de Fritz!Box 7390 door Gerrit Brugman (AVM).
* 20.00 Live Demo
*
o Voorstelling in woord en beeld, een praktische ervaring!
* 20.45 Vragen en promoverkoop Fritz!Box 7390
*
o Een antwoord op al uw vragen omtrent de nieuwste producten, door Gerrit Brugman (AVM).
* 21.00 Einde
Opgelet
Gelieve uw inschrijving te bevestigen met naam, voornaam en telefoonnummer via [email protected].
Wie gaat er naartoe???
Woensdag 22 september
7390 Release Party op 6 oktober 2010
Beste,
Naar aanleiding van uw voorinschrijving nodigen wij u hierbij uit op de exclusieve Release Party van FRITZ!BOX Fon Wlan 7390 op 6 oktober in onze kantoren te Brecht, Bethovenstraat 15.
Aanvang 19u00:
* Profesionele voorstelling door AVM
* Live Demo
* Mogelijkheid tot vragen aan de experts
* Speciale Promo Prijs op de party
Onder de aanwezigen wordt een MT-F Fritz!phone (engelse versie) gratis weggeschonken
Programma
* 19.00 Welkom met koffie
*
o Wij ontvangen u graag met een drankje, warm of koud.
* 19.15 Introductie 7390
*
o De laatste informatie van de Fritz! ontwikkelingen, met name de nieuwste telg de Fritz!Box 7390 door Gerrit Brugman (AVM).
* 20.00 Live Demo
*
o Voorstelling in woord en beeld, een praktische ervaring!
* 20.45 Vragen en promoverkoop Fritz!Box 7390
*
o Een antwoord op al uw vragen omtrent de nieuwste producten, door Gerrit Brugman (AVM).
* 21.00 Einde
Opgelet
Gelieve uw inschrijving te bevestigen met naam, voornaam en telefoonnummer via [email protected].
Wie gaat er naartoe???
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik zou gerust wel willen gaan, maar ik heb mij daar niet voor ingeschreven. En ik ben nog niet van plan de modem te kopen als ik niet 100% zeker ben dat hij werkt op belgacom vdsl2.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Ik hoop dat de experts daar dat zouden kunnen verduidelijken.Trojan schreef:Ik zou gerust wel willen gaan, maar ik heb mij daar niet voor ingeschreven. En ik ben nog niet van plan de modem te kopen als ik niet 100% zeker ben dat hij werkt op belgacom vdsl2.
- Trojan
- Elite Poster
Aangezien ze het met veel poeha aankondigen en zelfs een live demo geven ga ik er wel van uit dat het min of meer wel zal werken. Al wil ik toch liever de berichten van andere gebruikers hier afwachten, deze keer ga ik geen early-adopter spelen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Philippe hier op het forum zit in Mallorca te genieten van het zonnetjeredman schreef:Philippe hier op het forum kent veel meer van Fritzboxen.
Je zal een weekje niet veel van mij horen
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dus zelfs op vakantie met de laptop/smartphone/webpad/... in de aanslagphilippe.deleye schreef:Philippe hier op het forum zit in Mallorca te genieten van het zonnetje
Je zal een weekje niet veel van mij horen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb me ingeschreven.
Voor mij is het in de buurt, maar ben niet van plan om er één op korte termijn aan te schaffen.
Ik zie de voordelen nog niet tov mijn 7270 en mijn eerste aankopen op IT-gebied zullen wss een media-player en een snellere NAS worden, daarvan zal ik meer effect in mijn netwerk hebben.
Voor mij is het in de buurt, maar ben niet van plan om er één op korte termijn aan te schaffen.
Ik zie de voordelen nog niet tov mijn 7270 en mijn eerste aankopen op IT-gebied zullen wss een media-player en een snellere NAS worden, daarvan zal ik meer effect in mijn netwerk hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
@Trojan, stuur anders een mailtje als je ook mag komen.
Ik ga als ik dan niet moet werken.
Ik ga als ik dan niet moet werken.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
@Trojan: je kan nog steeds inschrijven hoor
"Bevestiging van uw deelname voor deze avond is verplicht ! Stuur een mail aan [email protected] met uw naam, voornaam en telefoonnr of gsm."
"Bevestiging van uw deelname voor deze avond is verplicht ! Stuur een mail aan [email protected] met uw naam, voornaam en telefoonnr of gsm."
We kunnen al bevestigen dat de Fritz!Box 7390 werkt met het Belgacom VDSL netwerk.
We hebben een speciale config file die we meeleveren bij bestelling van deze Fritz!Box waardoor de settings goed worden gezet.
Mvg,
Jef
We hebben een speciale config file die we meeleveren bij bestelling van deze Fritz!Box waardoor de settings goed worden gezet.
Mvg,
Jef
http://www.Fritzwebshop.be De Fritz!box 7390 is leverbaar en compatibel met Belgacom VDSL
-
- Elite Poster
@jefius
Mooi te horen, maar i.s.m. Belgacom TV zal het niet lukken, of wel ? (7390 ondersteund IPTV)
@Trojan
Logischerwijs wel, zelfde als je Italk zou hebben. Maar zie toch graag een praktijkvoorbeeld (hint releaseparty).
Dit omdat ik zelf 20 oktober terug naar Belgacom kom met BGC TV.
Mooi te horen, maar i.s.m. Belgacom TV zal het niet lukken, of wel ? (7390 ondersteund IPTV)
@Trojan
Logischerwijs wel, zelfde als je Italk zou hebben. Maar zie toch graag een praktijkvoorbeeld (hint releaseparty).
Dit omdat ik zelf 20 oktober terug naar Belgacom kom met BGC TV.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 24 sep 2010, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Trojan
- Elite Poster
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de vlans correct in te stellen.
-
- Moderator
Vandaar dat ik er nog altijd van overtuigd ben dat dit ook moet lukken met de bestaande (Duitse) versie van de Fritz!box 7390, en je hiervoor niet perse de internationale versie voor nodig hebt.Trojan schreef:Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de vlans correct in te stellen.
Waarschijnlijk (een vermoeden), is het enige verschil dat de Duitse versie geparametreerd zal zijn met de nodige correcte instellingen voor de Duitse providers, en dat de instellingen die wij nodig hebben misschien niet voorhanden zijn in de originele web interface.
Vandaar de "speciale config file" die nodig is om de Belgacom instellingen goed te zetten ???
Hoewel Brecht niet bij de deur is, zal ik wel proberen te gaan naar de "7390 Release Party" ... het onderwerp intrigeert me wel .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
valt best te doen met de trein...ieder uur is er een naar antwerpen vanuit waregem en via daar moet je wel in brecht geraken.Hoewel Brecht niet bij de deur is, zal ik wel proberen te gaan naar de "7390 Release Party" ... het onderwerp intrigeert me wel .
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kunnen ze zoiets niet organiseren in Gent ofzo? :")
Ik wou wel komen, maar 't is vrij onmogelijk voor mij. De laatste trein vanuit Gent naar Blankenberge is 22.05, en dan moet ik nog een uur tussen Antwerpen en Gent op de trein zitten. En dan nóg eens een trein van uit Antwerpen naar Noorderkempen.
Ik wou wel komen, maar 't is vrij onmogelijk voor mij. De laatste trein vanuit Gent naar Blankenberge is 22.05, en dan moet ik nog een uur tussen Antwerpen en Gent op de trein zitten. En dan nóg eens een trein van uit Antwerpen naar Noorderkempen.
-
- Moderator
Bedankt voor het reis advies .... maar ik was van plan om met de auto te komen.q-tec schreef:valt best te doen met de trein...ieder uur is er een naar antwerpen vanuit waregem en via daar moet je wel in brecht geraken.
Als er mensen willen meerijden (kortrijk-waregem-gent) zonder dat ik een al te grote omweg moet maken, met plezier. Graag PM.
Philippe.
-
- Moderator
Aanbod is nog steeds geldig. Als iemand wil meerijden naar de "7390 Release Party" in Brecht, graag PM
max 4 personen (excl. chauffeur).
Philippe.
max 4 personen (excl. chauffeur).
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 23 okt 2010, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Wie hier van userbase komt er eigenlijk ?
Ik komt ook. (vanuit het verre Limburg)
Ik komt ook. (vanuit het verre Limburg)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Moderator
Over de ervaringen, bugs, opgeven punten voor verbetering enz ... van de nieuwe Fritz!Box 7390 (internationale versie) is er een nieuwe topic aangemaakt.
Philippe.
Philippe.
Ik heb de duitse 7390, hij werk nu eindelijk.
Philippe zal dadelijk de veranderingen geven.
De Internationale loopt enorm achter.
Ik heb de boel vandaag gehackt en het werkt....Annex B onbelaste lijn.
Philippe zal dadelijk de veranderingen geven.
De Internationale loopt enorm achter.
Ik heb de boel vandaag gehackt en het werkt....Annex B onbelaste lijn.
- Bijlagen
-
- DSL-info.png
- (321.55 KiB) 76 keer gedownload
Groeten Bas.
-
- Moderator
Zoals de vorige poster al schreef: hij heeft (met mijn hulp ) zijn Duitse FritzBox 7390 werkende gekregen op het Belgacom VDSL2 netwerk.
In tegenstelling tot alle voorafgaande berichten in deze post, werkt de Duitse Fritz 7390 op het Belgische netwerk, en zijn er géén conflicten wat betreft Annex om de volgende reden:
Zoals we allemaal intussen weten, wordt in België Annex A gebruikt voor "ADSL over POTS" (analoge telefoonlijn) en Annex B voor "ADSL over ISDN".
Maar wat we vroeger niet wisten (ik in ieder geval niet ), is dat Belgacom voor VDSL2 exclusief Annex B gebruikt.
Dit in tegenstelling tot sommige landen (Nederland, Zwitserland, Oostenrijk ...) waar Annex A gebruikt wordt voor "VDSL2 over POTS".
Geen idee waarom Belgacom hiervoor koos, maar een verstandige keuze als je 't mij vraagt . Vandaar dat
a) de Duitse FritzBox (exclusief uitgeleverd met Annex B voor de Duitse markt) hier in Belgie werkt op VDSL2
b) maar .... niet werkt op ADSL2+ (op analoge telefoonlijn), gezien we hier Annex A hebben.
Het enige wat moet gebeuren zijn een aantal manuele wijzigingen doorvoeren in de Configuratie (VLAN settings voor Belgacom)
Hiervoor moeten de settings van de duitse 7390 ge-exporteerd worden, de file bewerkt, en terug ingelezen worden.
Dit is voor de meeste ("gewone" gebruikers een heel delicate operatie, met het risico van een dode FritzBox, een FritzBox die in een voortdurende re-boot-lus terecht komt, en/of vervallen garantie.
Voor de "nerds" onder ons is dat wel te doen .... en het werkt !!!
Het voordeel van een inernationale FritzBox, met de nieuwe Firmware die deze maand beschiklbaar wordt, zal zijn dat:
1) voor ADSL: keuze tussen Annex A en Annex B.
2) voor VDSL2: een dropdown menu waar je de provider zal kunnen selecteren, en die automatisch de correcte (VLAN) settings zal instellen.
3) keuze uit Duits/Engels.
Het voordeel van de Duitse Firmware is dat deze altijd zeer recent is, met de laatste updates en verbeteringen. De internationale versie loopt gewoonlijk maanden achterop.
Ik zal de config settings hier niet (nog) niet openbaar maken.
a) gezien ik zelf nog wat wil testen (ik haal mij vandaag een Duitse 7390).
b) gezien ik niet weet of er auteursrechterlijke belemmeringen zijn (vanwege de producent).
c) ik wil ook geen verantwoordelijkheid voor kapotte FritzBoxen (daarvoor zijn ze te duur )
... tenzij er een heel grote interesse bestaat in deze Topic ?
PS - Gezien het voorgaande, ben ik er dan ook van overtuigd dat andere toestellen ook zullen werken, mits de correcte settings (zoals FritzBox 7570, Deutsche Telekom Speedport W920V ...). Deze toestellen kan men redelijk goedkoop (2de hands) vinden op e-bay.de
Groeten.
Philippe.
In tegenstelling tot alle voorafgaande berichten in deze post, werkt de Duitse Fritz 7390 op het Belgische netwerk, en zijn er géén conflicten wat betreft Annex om de volgende reden:
Zoals we allemaal intussen weten, wordt in België Annex A gebruikt voor "ADSL over POTS" (analoge telefoonlijn) en Annex B voor "ADSL over ISDN".
Maar wat we vroeger niet wisten (ik in ieder geval niet ), is dat Belgacom voor VDSL2 exclusief Annex B gebruikt.
Dit in tegenstelling tot sommige landen (Nederland, Zwitserland, Oostenrijk ...) waar Annex A gebruikt wordt voor "VDSL2 over POTS".
Geen idee waarom Belgacom hiervoor koos, maar een verstandige keuze als je 't mij vraagt . Vandaar dat
a) de Duitse FritzBox (exclusief uitgeleverd met Annex B voor de Duitse markt) hier in Belgie werkt op VDSL2
b) maar .... niet werkt op ADSL2+ (op analoge telefoonlijn), gezien we hier Annex A hebben.
Het enige wat moet gebeuren zijn een aantal manuele wijzigingen doorvoeren in de Configuratie (VLAN settings voor Belgacom)
Hiervoor moeten de settings van de duitse 7390 ge-exporteerd worden, de file bewerkt, en terug ingelezen worden.
Dit is voor de meeste ("gewone" gebruikers een heel delicate operatie, met het risico van een dode FritzBox, een FritzBox die in een voortdurende re-boot-lus terecht komt, en/of vervallen garantie.
Voor de "nerds" onder ons is dat wel te doen .... en het werkt !!!
Het voordeel van een inernationale FritzBox, met de nieuwe Firmware die deze maand beschiklbaar wordt, zal zijn dat:
1) voor ADSL: keuze tussen Annex A en Annex B.
2) voor VDSL2: een dropdown menu waar je de provider zal kunnen selecteren, en die automatisch de correcte (VLAN) settings zal instellen.
3) keuze uit Duits/Engels.
Het voordeel van de Duitse Firmware is dat deze altijd zeer recent is, met de laatste updates en verbeteringen. De internationale versie loopt gewoonlijk maanden achterop.
Ik zal de config settings hier niet (nog) niet openbaar maken.
a) gezien ik zelf nog wat wil testen (ik haal mij vandaag een Duitse 7390).
b) gezien ik niet weet of er auteursrechterlijke belemmeringen zijn (vanwege de producent).
c) ik wil ook geen verantwoordelijkheid voor kapotte FritzBoxen (daarvoor zijn ze te duur )
... tenzij er een heel grote interesse bestaat in deze Topic ?
PS - Gezien het voorgaande, ben ik er dan ook van overtuigd dat andere toestellen ook zullen werken, mits de correcte settings (zoals FritzBox 7570, Deutsche Telekom Speedport W920V ...). Deze toestellen kan men redelijk goedkoop (2de hands) vinden op e-bay.de
Groeten.
Philippe.
Euh Philippe, dat kan ik niet bevestigen.2) voor VDSL2: een dropdown menu waar je de provider zal kunnen selecteren, en die automatisch de correcte (VLAN) settings zal instellen.
Ik heb nergens een aanwijzing dat het zo zal zijn.
Maakt ook verder niets uit, Belgacom gebruikt toch standaard Vlan's die door de Frits 7390 herkend worden.
BTW, de Internationale versie is hetzelfde bedje ziek, enkel krijg je er daar speciale config-files bij die je eerst moet laden.
Koop je een INT versie in Nederland heb je hetzelfde probleem als wij, je krijgt de configs niet mee.
Naar mijn "bescheiden" mening wil AVM de onnodig de Internationale versie nog wat langer uitmelken alvorens de patch zelf standaard in te geven.
Want mijn vriendelijke vraag bij de Fritzshops leverde geen enkel antwoordt op, noch kreeg ik de files.
Mensen met een Internationale versie moeten oppassen, want de code is NIET helemaal gelijk, mogelijk werkt die ook, mogelijk niet.
Recover-software bij de hand houden dus.
Maar het werkt perfect op de "goedkope" Duitse box.
Groeten Bas.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bas, dit is hier niet het te koop / gezocht forum. Gelieve je daar te wenden voor aankopen / verkopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
Zoals ik in een vorige post schreef, heb ik sedert vrijdag een Duitse FritzBox 7390. Hierop heb ik de recentste Duitse Firmware geïnstalleerd (84.04.86), en beginnen testen op het Belgacom VDSL2 netwerk.
Gezien ik niet aan de voorwaarden voldoe om de upgrade te krijgen naar het 17a profiel, kan ik alleen testen op het huidige 8b profiel (20 Mbps). Met de bereidwillige hulp Bas (om de nodige files te editen) ben ik nu online met de 7390.
De Duitse FritzBox 7390 wordt standaard geleverd met een Annex B Firmware, waardoor deze (zoals hier al eerder in dit topic vermeld) niet kan gebruikt worden op ADSL via een analoge telefoonlijn (= Annex A), maar wel op het Belgische VDSL2 netwerk (= Annex B).
Van zodra je deze FritzBox verbindt met de VDSL lijn, begint deze na enkele minuten perfect te syncen met het VDSL2 signaal, maar je kan geen PPPoE verbinding maken, zonder de nodige wijzigingen in de config bestanden (zie verder).
Hieronder enkele screenshots met de lijnwaarden en spectrum van de VDSL2 sync (profiel 8b):
Om de Box "Belgacom VDSL2" ready te maken zijn er in principe 3 methodes, afhankelijk van hoe vertrouwd je bent met het OS van de Box:
a) jouw huidige configuratie exporteren, het export bestand bewerken en terug inlezen ...
b) ofwel de wijzigingen direct invoeren in een telnet sessie ...
c) ofwel een gewijzigde config file inlezen.
PS - Alles wat hier volgt vergt een ingreep in de FritzBox, verbonden met risico's. Dit is dus "for information only", en ik neem absoluut geen verantwoordelijkheid voor een kapotte box.
a) Export bestand zelf wijzigen
Via het Menu System > Einstellungen sicheren kan je een configuratie bestand downloaden.
Volgende wijzigen moeten manueel aangebracht worden:
1) Helemaal bovenaan staat:
OEM=avm
Country=049
Language=de
Na de Country line moet volgende regel ingevoegd worden:
Zonder deze lijn zal je onmogelijk het gewijzigd bestand terug kunnen inlezen, gezien de checksum niet meet klopt. Deze lijn zorgt ervoor dat de cheksum niet gekontroleerd wordt.
2) in de sectie vccs staat er:
vccs {
VPI = 1;
VCI = 32;
traffic_class = atm_traffic_class_UBR;
pcr = 0;
scr = 0;
priority = 0;
dsl_encap = dslencap_ppoe;
Deze laatse lijn moet gewijzigd worden naar:
3) In de sectie dslifaces staat:
dslifaces {
enabled = yes;
name = "internet";
dsl_encap = dslencap_pppoe;
dslinterfacename = "dsl";
no_masquerading = no;
no_firewall = no;
pppoevlanauto = no;
pppoevlanauto_startwithvlan = no;
ppptarget = "internet";
Na de lijn pppoevlanauto_startwithvlan = no moeten volgende lijnen ingevoegd worden:
4) In de sectie dslglobalconfig staat er:
dslglobalconfig {
autodetect = no;
autodetectparams {
nround = 2;
timeout = 3s;
npacket = 1;
}
speed_in_netto = 1024;
speed_out_netto = 128;
Wijzig deze laatste 2 lijnen naar:
Het bestand saven, en dan importeren via het menu System > Einstellungen Sicheren > Wiederherstellen.
De Box zal automatisch rebooten, en met deze instellingen zou je nu een PPPoE sessie moeten kunnen maken (VLAN 10).
b) Wijzigen via telnet
Een alternatieve methode zou kunnen zijn om de wijzigen direct aan te brengen via telnet
- Via de telefooncode #96*7* de poort 23 openen, dan:
telnet fritz.box (Enter)
paswoord ingeven (Enter)
cat /var/flash/ar7.cfg >> /var/tmp/ar7.cfg (Enter)
[hiermee maak je een copie van het ar7.cfg bestand in het temp geheugen]
nvi /var/tmp/voip.cfg (Enter) [Linux text editor]
I (Enter) [insert mode]
nu de wijzigen aanbrengen zoals hierboven beschreven, daarna:
ESC drukken [verlaten van de insert mode]
:w (Enter)
:q (Enter)
Nu moeten we alles terug in de flash schrijven. Indien hier iets niet goed ging, gewoon stekker eruit en opnieuw opstarten. Anders verder met:
cp /var/tmp/ar7.cfg /var/flash/ar7.cfg (Enter)
sbin/reboot (Enter)
De FritzBox zal rebooten, en bij het opstarten de gewijzigde configuratie inlezen. Indien hier iets verkeerd loopt (vb ar7.cfg corrupt) dan gaan automatisch de factory settings terug ingelezen worden.
c) Onze config file gebruiken
Een andere methode om een Duitse Box "VDSL2 ready" te maken is gewoon onze config file gebruiken.
- Bestand hieronder uitpakken en bewaren op de Harddisk.
- FritzBox 7390 upgraden naar Firmware 84.04.86
- Menu System > Einstellungen Sicheren > Wiederherstellen.
- dit bestand selecteren, paswoord = avm
- Na inlezen start de Box opnieuw op. Gezien dit bestand de configuratie is van een volledig geresette box, zal je automatisch in de Setup wizard komen.
- Hier de wizard onderbreken, via Menu > System > "Expert View" activeren.
- Dan via Menu > Internet > Zugangsdaten uw PPPoE login (fx123456@skynet) en paswoord ingeven.
WARNING:
- WIJ NEMEN GEEN VERANTWOORDELIJKHEID VOOR KAPOTTE BOXEN - ALLE MANIPULATIES OP EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID
- Neem altijd een back-up van je configuratie voor je iets wijzigt.
- In geval van probleem: Recovery Firmware flashen (te vinden op de ftp site van avm)
Indien nog vragen, opmerkingen, suggesties, verbeteringen hoor ik het graag
Met Dank aan Bas voor de hulp bij het editen, en A. voor het opsturen van de internationale config file.
Philippe.
Gezien ik niet aan de voorwaarden voldoe om de upgrade te krijgen naar het 17a profiel, kan ik alleen testen op het huidige 8b profiel (20 Mbps). Met de bereidwillige hulp Bas (om de nodige files te editen) ben ik nu online met de 7390.
De Duitse FritzBox 7390 wordt standaard geleverd met een Annex B Firmware, waardoor deze (zoals hier al eerder in dit topic vermeld) niet kan gebruikt worden op ADSL via een analoge telefoonlijn (= Annex A), maar wel op het Belgische VDSL2 netwerk (= Annex B).
Van zodra je deze FritzBox verbindt met de VDSL lijn, begint deze na enkele minuten perfect te syncen met het VDSL2 signaal, maar je kan geen PPPoE verbinding maken, zonder de nodige wijzigingen in de config bestanden (zie verder).
Hieronder enkele screenshots met de lijnwaarden en spectrum van de VDSL2 sync (profiel 8b):
Om de Box "Belgacom VDSL2" ready te maken zijn er in principe 3 methodes, afhankelijk van hoe vertrouwd je bent met het OS van de Box:
a) jouw huidige configuratie exporteren, het export bestand bewerken en terug inlezen ...
b) ofwel de wijzigingen direct invoeren in een telnet sessie ...
c) ofwel een gewijzigde config file inlezen.
PS - Alles wat hier volgt vergt een ingreep in de FritzBox, verbonden met risico's. Dit is dus "for information only", en ik neem absoluut geen verantwoordelijkheid voor een kapotte box.
a) Export bestand zelf wijzigen
Via het Menu System > Einstellungen sicheren kan je een configuratie bestand downloaden.
Volgende wijzigen moeten manueel aangebracht worden:
1) Helemaal bovenaan staat:
OEM=avm
Country=049
Language=de
Na de Country line moet volgende regel ingevoegd worden:
Code: Selecteer alles
NoChecks=yes
2) in de sectie vccs staat er:
vccs {
VPI = 1;
VCI = 32;
traffic_class = atm_traffic_class_UBR;
pcr = 0;
scr = 0;
priority = 0;
dsl_encap = dslencap_ppoe;
Deze laatse lijn moet gewijzigd worden naar:
dsl_encap = dslencap_mixed;
dslifaces {
enabled = yes;
name = "internet";
dsl_encap = dslencap_pppoe;
dslinterfacename = "dsl";
no_masquerading = no;
no_firewall = no;
pppoevlanauto = no;
pppoevlanauto_startwithvlan = no;
ppptarget = "internet";
Na de lijn pppoevlanauto_startwithvlan = no moeten volgende lijnen ingevoegd worden:
vlancfg {
vlanencap = vlanencap_fixed_prio;
vlanid = 10;
vlanprio = 0;
}
dslglobalconfig {
autodetect = no;
autodetectparams {
nround = 2;
timeout = 3s;
npacket = 1;
}
speed_in_netto = 1024;
speed_out_netto = 128;
Wijzig deze laatste 2 lijnen naar:
speed_in_netto = 20000;
speed_out_netto = 2000;
De Box zal automatisch rebooten, en met deze instellingen zou je nu een PPPoE sessie moeten kunnen maken (VLAN 10).
b) Wijzigen via telnet
Een alternatieve methode zou kunnen zijn om de wijzigen direct aan te brengen via telnet
- Via de telefooncode #96*7* de poort 23 openen, dan:
telnet fritz.box (Enter)
paswoord ingeven (Enter)
cat /var/flash/ar7.cfg >> /var/tmp/ar7.cfg (Enter)
[hiermee maak je een copie van het ar7.cfg bestand in het temp geheugen]
nvi /var/tmp/voip.cfg (Enter) [Linux text editor]
I (Enter) [insert mode]
nu de wijzigen aanbrengen zoals hierboven beschreven, daarna:
ESC drukken [verlaten van de insert mode]
:w (Enter)
:q (Enter)
Nu moeten we alles terug in de flash schrijven. Indien hier iets niet goed ging, gewoon stekker eruit en opnieuw opstarten. Anders verder met:
cp /var/tmp/ar7.cfg /var/flash/ar7.cfg (Enter)
sbin/reboot (Enter)
De FritzBox zal rebooten, en bij het opstarten de gewijzigde configuratie inlezen. Indien hier iets verkeerd loopt (vb ar7.cfg corrupt) dan gaan automatisch de factory settings terug ingelezen worden.
c) Onze config file gebruiken
Een andere methode om een Duitse Box "VDSL2 ready" te maken is gewoon onze config file gebruiken.
- Bestand hieronder uitpakken en bewaren op de Harddisk.
- FritzBox 7390 upgraden naar Firmware 84.04.86
- Menu System > Einstellungen Sicheren > Wiederherstellen.
- dit bestand selecteren, paswoord = avm
- Na inlezen start de Box opnieuw op. Gezien dit bestand de configuratie is van een volledig geresette box, zal je automatisch in de Setup wizard komen.
- Hier de wizard onderbreken, via Menu > System > "Expert View" activeren.
- Dan via Menu > Internet > Zugangsdaten uw PPPoE login (fx123456@skynet) en paswoord ingeven.
WARNING:
- WIJ NEMEN GEEN VERANTWOORDELIJKHEID VOOR KAPOTTE BOXEN - ALLE MANIPULATIES OP EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID
- Neem altijd een back-up van je configuratie voor je iets wijzigt.
- In geval van probleem: Recovery Firmware flashen (te vinden op de ftp site van avm)
Indien nog vragen, opmerkingen, suggesties, verbeteringen hoor ik het graag
Met Dank aan Bas voor de hulp bij het editen, en A. voor het opsturen van de internationale config file.
Philippe.
- Bijlagen
-
- FRITZ.Box Fon WLAN 7390 84.04.86 Duits Belgacom VDSL2 AnnexB.rar
- Configuratie bestand FritzBox 7390 BGC VDSL2 Annex B
- (5.93 KiB) 278 keer gedownload
Laatst gewijzigd door philippe_d 19 okt 2010, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
Pas wel op dat je een ECHTE TXT-editor gebruikt zoals Gedit (Linux), want Kladblok / Wordpad durven wel eens wat rare kuren te hebben.
En als je file in puin ligt kan het goed zijn dat je je box moet recoveren!
Zorg dus altijd dat je de recovery file bij de hand hebt, download die eerst voor het geval het toch fout gaat.
En mocht je Synch steeds wegvallen zoals bij mij het geval was, dan moet je de DSL Storing-regelaars verzetten, zie plaatje.
Update: Je moet echt de Officiele 84.04.86 versie gebruiken en niet de Labor 18419 want de Synch valt telkens weg met die versie.
En als je file in puin ligt kan het goed zijn dat je je box moet recoveren!
Zorg dus altijd dat je de recovery file bij de hand hebt, download die eerst voor het geval het toch fout gaat.
En mocht je Synch steeds wegvallen zoals bij mij het geval was, dan moet je de DSL Storing-regelaars verzetten, zie plaatje.
Update: Je moet echt de Officiele 84.04.86 versie gebruiken en niet de Labor 18419 want de Synch valt telkens weg met die versie.
- Bijlagen
-
- Störsicherheit.png
- (336.28 KiB) 73 keer gedownload
Groeten Bas.
-
- Moderator
Hier volgen nog 2 screenshots i.v.m. de VDSL2 verbinding van de 7390
(horen thuis bij mijn vorige post)
Philippe.
(horen thuis bij mijn vorige post)
Philippe.
- Bijlagen
-
- 7390 VDSL (3).PNG
- VDSL2 Spectrum (8a)
- (36.32 KiB) 93 keer gedownload
-
- 7390 VDSL (2).PNG
- VDSL2 lijnwaarden
- (39.79 KiB) 83 keer gedownload
-
- Moderator
RobKnalRob schreef:Is het hier al iemand gelukt om men een Fritzbox 7390 connectie te maken met Dommel VDSL2 (Speedconnect Plus)?
- Mijn duitse FritzBox 7390 (Firmware 84.04.86) wekt perfect op Belgacom VDSL2.
- Ik denk dat Bas op Dommel zit, dus hij is er wsl ook in geslaagd om te connecteren met Dommel VDSL2.
(zie config file voor de 84.4.86 in mijn vorige post)
Philippe.
Ik zit op Dommel, met de Duitse box en dat gaat perfect, ik heb wel Speedconnect, maar dat mag niet uitmaken.
Vandaag mijn vader op VDLS2 EDP-net gezet, ook Duitse box, werkt ook perfect.
KnalRob, volgens mij kan je onze gegevens ook in die van jou gebruiken, echter moet je je eigen export bewerken.
(Het zou echter kunnen dat er expliciet Annex B meegegeven moet worden, of dat je het kan selecteren)
Lukt je dat niet, mail me dan, zal ik hem wel editeren als je wilt.
Vandaag mijn vader op VDLS2 EDP-net gezet, ook Duitse box, werkt ook perfect.
KnalRob, volgens mij kan je onze gegevens ook in die van jou gebruiken, echter moet je je eigen export bewerken.
(Het zou echter kunnen dat er expliciet Annex B meegegeven moet worden, of dat je het kan selecteren)
Lukt je dat niet, mail me dan, zal ik hem wel editeren als je wilt.
Groeten Bas.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
weet iemand met een Fritz!box 7390 of die met ADSL2+ Annex.M kan werken (voor dommel's city-netwerk)?
In hun press release staat er dat Annex.M werkt (zie http://www.avm.de/en/press/announcement ... 09_02.php3)
In hun press release staat er dat Annex.M werkt (zie http://www.avm.de/en/press/announcement ... 09_02.php3)
... maar bij de product specificaties staat Annex.M er helemaal niet bij (zie http://www.fritzbox.eu/en/products/FRIT ... .php?tab=2):It supports VDSL2 (all profiles from 8 to 30) and all additional variants with ADSL2+ (annex A/B/J/M).
ThxG.992.5 [==ADSL2+] Annex A or Annex B
-
- Moderator
Goede vraag, en goed opgemerkt dat hun info niet consistent is. Ik heb een mailtje gestuurd naar hun persafdeling om hen op de tegenstrijdige info te wijzen (maar ook een antwoord te krijgen).ChelloExtremer schreef:weet iemand met een Fritz!box 7390 of die met ADSL2+ Annex.M kan werken (voor dommel's city-netwerk)?
Volgens mij is Annex M gesupport, maar dit valt heel waarschijnlijk als een variant onder Annex A. Met andere woorden, als de provider Annex M ondersteunt, zal een Annex A box héél waarschijnlijk eerst proberen te syncen op Annex M.
Ik heb hier wel een 7390 staan, die ik kan omzetten naar Annex A, maar jammer genoeg kan ik dit hier niet testen: ik ken niemand in mijn omgeving met Dommel City).
Philippe.
Cityline is ADSL2+, dan moet je Annex A voor hebben als je een gewone telefoonlijn hebt.
En een Annex-B als je ISDN hebt, ergo, je moet een Internationale Fritzbox hebben.
Annex M is gewoon een uitbreiding op gewone ADSL, maar vrijwel niemand gebruikt die term.
Kennis van mij heeft een Internationale 7270 op Dommel ADSL2+ zitten en die werkt perfect, geen enkel probleem.
Dus de 7390 Internationaal zou ook geen enkel probleem mogen hebben.
Zou niet weten waarom een INT 7390 dan zou falen, het is ADSL2+ (geen VDSL2).
En een Annex-B als je ISDN hebt, ergo, je moet een Internationale Fritzbox hebben.
Annex M is gewoon een uitbreiding op gewone ADSL, maar vrijwel niemand gebruikt die term.
Kennis van mij heeft een Internationale 7270 op Dommel ADSL2+ zitten en die werkt perfect, geen enkel probleem.
Dus de 7390 Internationaal zou ook geen enkel probleem mogen hebben.
Zou niet weten waarom een INT 7390 dan zou falen, het is ADSL2+ (geen VDSL2).
Groeten Bas.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
ja, Annex.A werkt idd zo-i-zo op CityConnect, maar is beperkt in upstream (1mbps) ... Annex.M gaat tot 3mbps. Annex.M is weldegelijk een 'annex' voor G.992.5/ADSL2+ (http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.5_Annex_M). Turboline ondersteunt enkel Annex.A op ADSL2+ over POTS, Dommel City-* ondersteunt Annex.A en Annex.M over POTS.
Heb nu nog steeds die rommel siemens en zou wel graag naar een Fritz!Box upgraden, maar wil wel mijn Annex.M upstream (+2.2mbps op mijn afstand tot DSLAM) snelheid niet kwijtspelen. Zeker niet alle G.992.5/ADSL2+ modems ondersteunen ook Annex.M, de meeste zelfs niet.
Thx voor de replies.
Heb nu nog steeds die rommel siemens en zou wel graag naar een Fritz!Box upgraden, maar wil wel mijn Annex.M upstream (+2.2mbps op mijn afstand tot DSLAM) snelheid niet kwijtspelen. Zeker niet alle G.992.5/ADSL2+ modems ondersteunen ook Annex.M, de meeste zelfs niet.
Thx voor de replies.