Overstap naar Belgacom >> ontgoocheling, UPDATE: TEVREDEN !!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb me laten verleiden door de mooie deal van Belgacom om van Telenet Expressnet om te schakelen naar een Intense abonnement bij belgacom

Er wordt op de site geplaatst, download 30 mbit, upload 4.5 mbit en deed me beslissen om over te stappen.

Gisteren technieker geweest om alles te installeren, modem dezelfde dag met taxipost ontvangen, alles werkte na een uurke.

Met volle spanning uitkijken naar de snelheiden natuurlijk, blijkt dat ik maar op een 20/2 profiel kan geplaatst worden wat toch een zeer teleurstelling is als je weet dat een abonnement favorite zelfs 25/3.5 aanbied. Ik vind persoonlijk dat ze me dit hadden moeten vertellen want ik betaal nu Intense en ik heb zelfs de waarden van een Favorite abonnement niet dus voel ik me wel wat bestolen.

Reeds gebeld naar Skynet en het is niet mogelijk om op een hoger profiel gezet te worden.

Gelukkig heb ik het ONLINE besteld wat me de mogelijkheid heeft om binnen de 14 dagen kosteloos alles stop te zetten en dat ben ik dus ook van plan jammer genoeg want dit voldoet niet aan mijn verwachtingen, nog aan het bedrag dat ik moet betalen voor iets dat ik voor 33 % download minder heb en meer dan 50 % upload minder dan geadverteerd.

Dat noem ik eens in het zak gezet zijn :nono:
Laatst gewijzigd door samsung 15 okt 2010, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Dan ben je dus inderdaad in het zak gezet.

Deze beperking wordt inderdaad op de website niet duidelijk vermeld.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

En dan nu weer naar de gele kleur overstappen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan volgens mij wel vragen aan BGC om op favorite te worden overgezet. Ik denk niet dat ze op voorhand kunnen zien of je het hoogste profiel al dan niet zal kunnen halen.

Als ik het goed zie, had je bij Telenet toch een lagere upload dan 2 Mbit? Je download zal wel iets hoger geweest zijn, neem ik aan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ze mogen dat inderdaad wel wat duidelijker op hun website vermelden vind ik. Vroeger stond dat er bij maar nu zie ik dat ook nergens duidelijk meer staan. Als ik jou was zou ik echter niet opzeggen en terug gaan naar Telenet. Ik zou gewoon bellen en zeggen dat ik om die reden wil overstappen naar een Favorite abonnement. Dat is imo nog altijd beter dan Expressnet gezien de betere upload en het hoger volume. Nog beter zou het Generation abonnement zijn (= Favorite aan €35 met 200GB volume), maar ik denk niet dat je dat nog kan bestellen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Vergeet trouwens niet dat 5 * (42.9 - 15) = €139.5 of 5 * (56 - 20) = €180 ook een mooie besparing is ;-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dat is dan iets wat je bij telenet niet kan tegen komen, je kiest een abo en je krijgt dan ook het bijhorende snelheids-profiel en dus niet zoals bij belgacom dat de afstand/lijnkwaliteit een bepalende factor is of je al da niet uw snelheid krijgt!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

eigenlijk zouden providers moeten adverteren met minimum en maximum snelheid.
Wat heb je nu aan die maximum snelheid, als het in praktijk tot wel 70% minder kan zijn?

stel u voor dat je een reklame ziet van de bakker : een brood van 1kg voor 2€
en als je het brood gaat halen, blijkt het maar 300gr te zijn.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De TS had deze zever kunnen vermijden als hij maar de moeite had gedaan om zich te informeren.

Via de website van belgacomtv kan je nakijken of je in aanmerking komt voor VDSL2. En via de website van edpnet kan je zien of je in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit.
Op dit forum zijn vaak genoeg de voorwaarden geplaatst voor elk lijnprofiel.

Een beetje moeite doen kan geen kwaad.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

bambipower schreef:eigenlijk zouden providers moeten adverteren met minimum en maximum snelheid.
Wat heb je nu aan die maximum snelheid, als het in praktijk tot wel 70% minder kan zijn?

stel u voor dat je een reklame ziet van de bakker : een brood van 1kg voor 2€
en als je het brood gaat halen, blijkt het maar 300gr te zijn.
Bestel nu uw BGC Intense en geniet van een snelheid tussen 1 Mbit en 30 Mbit! Het is correcter maar op zich weet niemand dan nog wat te denken :-S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

De commentaren hier op forum hebben me doen twijfelen, misschien toch een jaartje bij skynet blijven, promotie meenemen en de downloadsnelheid verlies erbij nemen, toch iets hogere upload en onbeperkt surfen.

Mijn telenet is nog niet opgezegd dus kan nog alle kanten uit.

Hmmmmmmmmmm stuff om na te denken dit weekend :roll:
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Het is wel zo dat heel veel mensen niet weten waar ze al die informatie moeten halen hé. Daarom bellen ze naar de helpdesk van de internet provider. Als ze daar dan zeggen, ja meneer we hebben uw lijn getest en u kan vdsl2 krijgen. Dus alle abonnementen zijn voor u beschikbaar. Dan ga je er als klant van uit dat dat ook zo is.
Als de provider had gezegd, je kan WEL vdsl2 maar dat is GEEN garantie voor het 30mbit profiel...pas dan kan je als klant beginnen nadenken hoe je dit gaat aanpakken.

Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik op het 30mbit profiel zou kunnen zitten, en kan ook maar op 20/2. Maar ik had vroeger het 4mbit profiel dus ik ben op zich wel "gelukkig" maar ik begrijp zeker de frustratie, want als je 30mbit betaald verwacht je dit ook ongeveer te krijgen!

Houd ons op de hoogte wat je gaat doen aub, als jij naar favorite kunt gaan, dan ga ik dit ook overwegen, ben sinds de 5de actief dus kan maandag ook nog bellen naar BGC.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Goztow schreef: Bestel nu uw BGC Intense en geniet van een snelheid tussen 1 Mbit en 30 Mbit! Het is correcter maar op zich weet niemand dan nog wat te denken :-S.
ze zouden bvb ook kunnen plaatsen 'snelheid tussen 10 en 20mbit' en zit je er onder, kan je totaal kosteloos weg. Eender wanneer.
Zelf vind ik het afschuwelijk, als ik mijn abbo upgrade, dat dan achteraf blijkt dat mijn uploadsnelheid daalt. En dat terug downgraden mij extra geld kost.
de koe zegt boe
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Trojan schreef:De TS had deze zever kunnen vermijden als hij maar de moeite had gedaan om zich te informeren.

Via de website van belgacomtv kan je nakijken of je in aanmerking komt voor VDSL2. En via de website van edpnet kan je zien of je in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit.
Op dit forum zijn vaak genoeg de voorwaarden geplaatst voor elk lijnprofiel.

Een beetje moeite doen kan geen kwaad.
Wordt dit ergens vermeld op jullie website aan potentiële klanten dat ze eerst even naar Belgacomtv moeten surfen om te zien wat hun eventuele, misschien met veel geluk surfsnelheid wordt? Hoeveel klanten hebben jullie die net zoals de eerste post in de zak gezet zijn? Maar niet eens beseffen dat Belgacom/Scarlet deftig in hun zakken aan het graaien is zonder eerlijk te zijn en eerlijk te communiceren!!!!

De houding van Belgacom/Scarlet is pure afzetterij en bedrog tegenover de (potentiële) klanten.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als onbeperkt surfen belangrijk is, kan je ook Favorite nemen met de optie onbeperkt volume, dat is goedkoper dan Intense.
En informeer eens of Generation Internet nog verkrijgbaar is, bij mij is dat anderhalve maand geleden nog gelukt. Dat is 200 Gb aan 35 EUR, eventueel ook uit te breiden met onbeperkt surfen voor 10 EUR.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

samsung schreef:De commentaren hier op forum hebben me doen twijfelen, misschien toch een jaartje bij skynet blijven, promotie meenemen en de downloadsnelheid verlies erbij nemen, toch iets hogere upload en onbeperkt surfen.

Mijn telenet is nog niet opgezegd dus kan nog alle kanten uit.

Hmmmmmmmmmm stuff om na te denken dit weekend :roll:
Tja, verschil tussen 20 Mbit en 28 Mbit is 30 % maar langs de andere kant ga je het gewoon nauwelijks merken. Tijdens het surfen zeker niet, youtube ook niet. Eventueel tijdens het downloaden maar dan enkel indien de server meekan. Maar de meeste bestanden zijn toch geen gigabytes :P.

Wat is je profiel? Grootgebruiker? Of niet? Verzet je veel volume? Of wil je dat elk bestand echt zo snel mogelijk binnen is? Upload je vaak?

Antwoord op die vraagjes en dan zie je het wel :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Muziekbos schreef:
Trojan schreef:De TS had deze zever kunnen vermijden als hij maar de moeite had gedaan om zich te informeren.

Via de website van belgacomtv kan je nakijken of je in aanmerking komt voor VDSL2. En via de website van edpnet kan je zien of je in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit.
Op dit forum zijn vaak genoeg de voorwaarden geplaatst voor elk lijnprofiel.

Een beetje moeite doen kan geen kwaad.
Wordt dit ergens vermeld op jullie website aan potentiële klanten dat ze eerst even naar Belgacomtv moeten surfen om te zien wat hun eventuele, misschien met veel geluk surfsnelheid wordt? Hoeveel klanten hebben jullie die net zoals de eerste post in de zak gezet zijn? Maar niet eens beseffen dat Belgacom/Scarlet deftig in hun zakken aan het graaien is zonder eerlijk te zijn en eerlijk te communiceren!!!!

De houding van Belgacom/Scarlet is pure afzetterij en bedrog tegenover de (potentiële) klanten.
Ik heb het enkel over de TS. Hij is tot hier geraakt om te komen klagen dat hij zijn "beloofde" snelheid niet haalt. Als hij daarvoor naar hier had gekomen om zich te informeren had hij zich nu niet "in't zak gezet" gevoeld.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik heb het enkel over de TS. Hij is tot hier geraakt om te komen klagen dat hij zijn "beloofde" snelheid niet haalt. Als hij daarvoor naar hier had gekomen om zich te informeren had hij zich nu niet "in't zak gezet" gevoeld.
ja, seg, volgens mij is het de taak van de isp om de klant van zoveel mogelijk informatie te voorzien. Ipv de klant het ganse www te laten afzoeken.
Ik vind dus een vermelding op de website van belgacom een must. Net zoals met vrij downloaden, heeft ook hier de klant recht op duidelijkheid.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Patje schreef:Dat is dan iets wat je bij telenet niet kan tegen komen, je kiest een abo en je krijgt dan ook het bijhorende snelheids-profiel en dus niet zoals bij belgacom dat de afstand/lijnkwaliteit een bepalende factor is of je al da niet uw snelheid krijgt!
Wil je er ook bij vermelden dat je die maximale snelheid ook enkel maar krijgt tijdens de rustige uren als uw buren niet aan het downloaden zijn! En willen we even verwijzen naar de verschillende "vrij downloaden" topics waar mensen klagen over de transparante manier waarop ze hun klanten inlichten over hun download-gedrag!

Iedere provider heeft wel zijn negatieve kanten, maar kom alstublieft niet af met telenet, ze zijn in hetzelfde bedje ziek als belgacom: klanten misleiden met grote beloftes die ze niet kunnen houden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

bambipower schreef:
Ik heb het enkel over de TS. Hij is tot hier geraakt om te komen klagen dat hij zijn "beloofde" snelheid niet haalt. Als hij daarvoor naar hier had gekomen om zich te informeren had hij zich nu niet "in't zak gezet" gevoeld.
ja, seg, volgens mij is het de taak van de isp om de klant van zoveel mogelijk informatie te voorzien. Ipv de klant het ganse www te laten afzoeken.
Ik vind dus een vermelding op de website van belgacom een must. Net zoals met vrij downloaden, heeft ook hier de klant recht op duidelijkheid.
Ik zou ook niets liever willen dan dat belgacom wat sterretjes extra plaats met de verduidelijking van bepaalde specs van een abonnement, maar spijtig genoeg heb ik het niet voor het zeggen bij belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vind dat Belgacom een verwijzing naar userbase zou moeten zetten 8)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Trojan schreef:
Patje schreef:Dat is dan iets wat je bij telenet niet kan tegen komen, je kiest een abo en je krijgt dan ook het bijhorende snelheids-profiel en dus niet zoals bij belgacom dat de afstand/lijnkwaliteit een bepalende factor is of je al da niet uw snelheid krijgt!
Wil je er ook bij vermelden dat je die maximale snelheid ook enkel maar krijgt tijdens de rustige uren als uw buren niet aan het downloaden zijn! En willen we even verwijzen naar de verschillende "vrij downloaden" topics waar mensen klagen over de transparante manier waarop ze hun klanten inlichten over hun download-gedrag!

Iedere provider heeft wel zijn negatieve kanten, maar kom alstublieft niet af met telenet, ze zijn in hetzelfde bedje ziek als belgacom: klanten misleiden met grote beloftes die ze niet kunnen houden.
Als je een gewoon huis-tuin en keuken abonnement heb ben je toch wel zeker van je snelheid. Het is enkel maar die "vrij donwl" abonnementen die te wensen overlaten.

Bij Belgacom/Scarlet gaat het nu net over die huis-tuin en keuken abonnementen waarvan je iets besteld en nooit zeker bent van wat je effectief gaat krijgen. Ga je 30Mbits krijgen of heb je de pech om maar 16Mbits effectief te hebben. Dat maakt wel bijna een verschil van 50% maar de prijs blijft even pokkeduur bij Belgacom.

Iemand die maar 4Mbits krijgt betaald even veel bij de Belgacom/Scarlet graaiers als iemand die er 30Mbtis krijgt. Dat is nu de echte oneerlijkheid en zakkenrollerij ten gronde; Nota bene dan nog van een staatsbedrijf.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb hier een opmerking wat deze zaak betreft
Toen men via media beloofde van een grote boost voor iedereen kwam ook ik toch de bevinding door allerlei omstandigheden dat ik voorlopig niet kon genieten van die boost bij Belgacom gezien ik max op vdsl2 een 16/2 Mbt profiel kon verkrijgen en heb.
Alhoewel ik op BelgacomTV HD kwaliteit heb en twee decoders kan aansluiten
Na een ernstig en leerlijk gesprek gehad te hebben met de storingsdienst alsook alle rubrieken op userbase nagelezen te hebben, heb ik een besluit genomen namelijk: => Ik heb mijn intense abonnement ingeruild voor een comfort met optie onbeperkt downloaden
Aan gebruiksgemak op internet en belgacomTv heb ik zo niks ingeboet alleen betaal ik via een pack ongeveer 10 euro minder per maand.
Hetgeen ik aan allen hier mee wil geven is zoek een abonnement die past aan uw lijnprofiel en stop met zagen als je uw snelheid niet haalt wat theoretisch wordt beloofd
Zowel Belgacom en alle andere adsl/vdsl providers alsook Telenet zullen nooit een produkt kunnen leveren wat ze theoretisch ons voorstellen in hun reclame
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@bambipower: minimum snelheid bij residentiële abonnementen = 0 Mbps.
Goztow schreef:Ik vind dat Belgacom een verwijzing naar userbase zou moeten zetten 8)
Ik vind dat ook. :beerchug:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

@ Trojan: ik ben idd in het zak gezet !

UPDATE:

Gisteren dus gebeld om te vragen waarom ik op een 20/2 profiel gezet ben en daar was de uitleg dat een hoger profiel in mijn straat niet mogelijk was.

Deze morgen na het posten van mijn eerste bericht op deze forum, uren gebeld naar skynet om nog maar eens meer uitleg te vragen WAAROM.

Eindelijk iemand aan de lijn gekregen die VERSTAND had over waarover het ging, die checkte dat ik wel degelijk op een VDSL2 profiel stond en dat 30mbit profiel dus perfect mogelijk moest zijn daar de afstand van de rope 410 meter bedraagt.

Die mevrouw heeft dan een volledig dossier opgemaakt met mijn klacht van mijn laag profiel voor zo'n Intensive Abonnement en me verzekerd dat de technische dienst men probleem zou bekijken en terug contacteren.

25 min later heeft een technieker, Olivier me gebeld dat ie testen had uitgevoerd en het perfect mogelijk is om een 30mbit profiel te krijgen op mijn lijn. Hij zei me dat hij alles zou doen om het om te zetten en me terugbellen als het geactiveerd was en ja hoor 10 min later belde hij terug dat alles nu in orde was.

Mijn eerste werk natuurlijk is een speedtest uitvoeren met dit als resultaat:

Last Result:
Download Speed: 26862 kbps (3357.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4182 kbps (522.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 24 ms
vrijdag 15 oktober 2010 11:12:00

Dus conclusie: ben ik een goedgelovige jongen, die er niet veel van af weet dan was ik idd ferm in het zak gezet en je mag het draaien of keren, de klant moet geen uren bellen om te bekomen waarvoor hij betaald, zou gewoon automatisch zo al moeten ingesteld zijn.

Maandag vertrekt mijn aangetekend schrijven natuurlijk om expressnet van Telenet op te zeggen :-) want uiteindelijk ben ik nu tevreden met Belgacom, vooral de dame en Olivier die de zaken behandeld hebben met kennis van zaken !!!!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Trojan schreef:Ik zou ook niets liever willen dan dat belgacom wat sterretjes extra plaats met de verduidelijking van bepaalde specs van een abonnement, maar spijtig genoeg heb ik het niet voor het zeggen bij belgacom.
Ik zie op deze pagina nochthans heel duidelijk een 2-tje staan naast de snelheid waarbij duidelijk (zelfde lettertype en lettergrootte) staat aangegeven...
Nieuwe snelheden vanaf 01/09/2010. Uw up- en downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale. Deze zijn ook verbonden aan de gebruikte technologie.
@samsung, die upgrade zou je vroeg of laat toch gekregen hebben aangezien je ervoor in aanmerking komt :wink:.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Astralon schreef:
Trojan schreef:Ik zou ook niets liever willen dan dat belgacom wat sterretjes extra plaats met de verduidelijking van bepaalde specs van een abonnement, maar spijtig genoeg heb ik het niet voor het zeggen bij belgacom.
Ik zie op deze pagina nochthans heel duidelijk een 2-tje staan naast de snelheid waarbij duidelijk (zelfde lettertype en lettergrootte) staat aangegeven...
Nieuwe snelheden vanaf 01/09/2010. Uw up- en downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale. Deze zijn ook verbonden aan de gebruikte technologie.
@samsung, die upgrade zou je vroeg of laat toch gekregen hebben aangezien je ervoor in aanmerking komt :wink:.
Jah misschien wel maar als nieuwe klant konden ze het toch onmiddellijk geactiveerd hebben hé, ze hebben het nu ook gedaan na uren bellen. Voor hetzelfde geld waren ze me als klant al terug kwijt en bleef ik bij Telenet want waarom stap ik over voor dat profiel natuurlijk en de bijhorende promoties, niet om achteruit te gaan hé ! :-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Astralon schreef:[ @samsung, die upgrade zou je vroeg of laat toch gekregen hebben aangezien je ervoor in aanmerking komt :wink:.
Ik herinner me dat er bij die aankondiging vermeld werd dat het nieuwe profiel meteen voor nieuwe klanten geactiveerd zou worden en dat het voor bestaande klanten in de loop van 2010 zou zijn.
Die werkwijze is Belgacom hier dus niet nagekomen. En deze is toch de meest logische: als je als nieuwe klant omwille van de nieuwe snelheid overstapt, wil je zekerheid dat je dat meteen krijgt. Anders zou je wachten tot begin 2011 om over te stappen hé.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Weer een tevreden userbase klant! ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Goztow schreef:Weer een tevreden userbase klant! ;)
Yup mijn dag kan niet meer stuk, jammer dat ik er zoveel moeite heb moeten voor doen, maar daar ik nu de snelheden heb ben ik zeer tevreden en dan nog eens 5 maand aan 20 euro, geen activatiekosten en ongelimiteerd meer moet da nu niet meer zijn, Telenet kan daar nog veel uit leren, was 2 jaar klant bij hen maar helaas loopt hun paardje ver achterop als je het mij vraagt :-)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Trojan schreef:
Patje schreef:Dat is dan iets wat je bij telenet niet kan tegen komen, je kiest een abo en je krijgt dan ook het bijhorende snelheids-profiel en dus niet zoals bij belgacom dat de afstand/lijnkwaliteit een bepalende factor is of je al da niet uw snelheid krijgt!
Wil je er ook bij vermelden dat je die maximale snelheid ook enkel maar krijgt tijdens de rustige uren als uw buren niet aan het downloaden zijn! En willen we even verwijzen naar de verschillende "vrij downloaden" topics waar mensen klagen over de transparante manier waarop ze hun klanten inlichten over hun download-gedrag!

Iedere provider heeft wel zijn negatieve kanten, maar kom alstublieft niet af met telenet, ze zijn in hetzelfde bedje ziek als belgacom: klanten misleiden met grote beloftes die ze niet kunnen houden.
Ik heb eerlijk gezegd geen probleem met buren die mijn snelheid naar beneden trekken _ nog niets van gemerkt, dus kan op iedere minuut vd dag mijn volledige snelheid gebruiken voor een hele maand ;) hangt wss ook af of er grootverbruikers in de straat wonen al da niet of dat de nodes/capaciteit aangepast is.
Voor de rest zijn beide providers geslepen in verkeerde beloftes of is er wel iets met de kleine lettertjes.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

johcla schreef:
Astralon schreef:[ @samsung, die upgrade zou je vroeg of laat toch gekregen hebben aangezien je ervoor in aanmerking komt :wink:.
Ik herinner me dat er bij die aankondiging vermeld werd dat het nieuwe profiel meteen voor nieuwe klanten geactiveerd zou worden en dat het voor bestaande klanten in de loop van 2010 zou zijn.
Die werkwijze is Belgacom hier dus niet nagekomen. En deze is toch de meest logische: als je als nieuwe klant omwille van de nieuwe snelheid overstapt, wil je zekerheid dat je dat meteen krijgt. Anders zou je wachten tot begin 2011 om over te stappen hé.
Dat klopt, maar aan zijn uitleg te zien komt hij NIET in aanmerking voor 30Mbit. Zoals ik elders al zei mag de maximale lengte van de volledige lus maar 400m zijn en hij zit op 410m. Als we de regels volgens de letter volgen zou hij dus geen 30Mbit mogen krijgen.
Patje schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen probleem met buren die mijn snelheid naar beneden trekken _ nog niets van gemerkt, dus kan op iedere minuut vd dag mijn volledige snelheid gebruiken voor een hele maand ;) hangt wss ook af of er grootverbruikers in de straat wonen al da niet of dat de nodes/capaciteit aangepast is.
Voor de rest zijn beide providers geslepen in verkeerde beloftes of is er wel iets met de kleine lettertjes.
In uw straat zijt gij waarschijnlijk de grootverbruiker en zijn het uw buren die niet de volledige snelheid kunnen gebruiken door uw downloads. :wink: :twisted:

Mod edit: double post samen gevoegd
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Trojan schreef:
Patje schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen probleem met buren die mijn snelheid naar beneden trekken _ nog niets van gemerkt, dus kan op iedere minuut vd dag mijn volledige snelheid gebruiken voor een hele maand ;) hangt wss ook af of er grootverbruikers in de straat wonen al da niet of dat de nodes/capaciteit aangepast is.
Voor de rest zijn beide providers geslepen in verkeerde beloftes of is er wel iets met de kleine lettertjes.
In uw straat zijt gij waarschijnlijk de grootverbruiker en zijn het uw buren die niet de volledige snelheid kunnen gebruiken door uw downloads. :wink: :twisted:
Hoe kan ik een grootverbruiker zijn met een abo van 50 GB ? die voor mij meer dan voldoende is (comfortnetXL) lol .. denk maar niet dat er overal zoveel grootverbruikers zitten in vlaanderen omdat er een "paar" hier op het forum hun ongenoegen uiten ;)
laten we vooral niet teveel offtopic gaan
ben blij voor samsung dat hij nu toch zijn 30 Mbit gekregen heeft .....
Laatst gewijzigd door Patje 15 okt 2010, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het zijn wel die paar die het hardste schreeuwen terwijl de rest geen f*** geeft om de specs van een abonnement.

In dat opzicht heeft een isp groot gelijk als ze zeggen dat het percentage "grootverbruikers" zeer laag is. Moest het niet voor diensten zoals digitale tv of youtube zijn, we zouden nu niet aan 30Mbit of zelfs 100Mbit kunnen downloaden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Trojan schreef:
johcla schreef:
Astralon schreef:[ @samsung, die upgrade zou je vroeg of laat toch gekregen hebben aangezien je ervoor in aanmerking komt :wink:.
Ik herinner me dat er bij die aankondiging vermeld werd dat het nieuwe profiel meteen voor nieuwe klanten geactiveerd zou worden en dat het voor bestaande klanten in de loop van 2010 zou zijn.
Die werkwijze is Belgacom hier dus niet nagekomen. En deze is toch de meest logische: als je als nieuwe klant omwille van de nieuwe snelheid overstapt, wil je zekerheid dat je dat meteen krijgt. Anders zou je wachten tot begin 2011 om over te stappen hé.
Dat klopt, maar aan zijn uitleg te zien komt hij NIET in aanmerking voor 30Mbit. Zoals ik elders al zei mag de maximale lengte van de volledige lus maar 400m zijn en hij zit op 410m. Als we de regels volgens de letter volgen zou hij dus geen 30Mbit mogen krijgen.
Dan moeten ze maar DUIDELIJK adverteren op hun website als je meer dan 400 meter verwijderd zit je niet het profiel kan krijgen wat bij het INTENSE profiel hoort voor 56 euro in de maand. En dat het niet kan is zever want ik heb het nu wel dus is het allemaal proberen om klanten af te zetten maar bij mij hadden ze dus pech dat ik volhard heb om te krijgen waar ik voor betaal en dus recht op heb !!!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@samsung, zoals ik in mijn vorige post reeds heb aangegeven staat het mijns inziens toch duidelijk aangegeven.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

samsung schreef:Dan moeten ze maar DUIDELIJK adverteren op hun website als je meer dan 400 meter verwijderd zit je niet het profiel kan krijgen wat bij het INTENSE profiel hoort voor 56 euro in de maand. En dat het niet kan is zever want ik heb het nu wel dus is het allemaal proberen om klanten af te zetten maar bij mij hadden ze dus pech dat ik volhard heb om te krijgen waar ik voor betaal en dus recht op heb !!!
Om te beginnen hoeft uw tekst niet in bold te staan.

Dat het u gelukt is om toch 30Mbit los te peuteren is heel tof voor u, MAAR HET IS TEGEN DE REGELS! Dat die heldesker het dan toch gedaan heeft is waarschijnlijk omdat hij medelijden had met uw
Modbreak:
taalgebruik, aub
zielig wezen
.

En
Modbreak:
taalgebruik, aub
haal de stront uit uw ogen
, want zoals Astralon zegt staat het op de website dat uw afstand een bepalende factor speelt in de snelheid die gegeven wordt!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Astralon schreef:@samsung, zoals ik in mijn vorige post reeds heb aangegeven staat het mijns inziens toch duidelijk aangegeven.
Idd, je hebt gelijk. Toen ik daarstraks gekeken had om te controleren heb ik niet doorgeklikt tot de "prijs vergelijk" pagina. Als je gewoon op de productpagina gaat zie je dat niet staan en kan je bestellen zonder ooit dat 2'tje gezien te hebben. Imo moeten ze dat overal waar ze de snelheid adverteren zetten.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _withvoice
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ondanks dat er wel bij vermeld staat, is het voor de meeste mensen een raadsel welke snelheid ze echt gaan krijgen, dat zou toch wat beter mogen.

Overigens loopt er / wordt er een onderzoek gestart door de EC over internet snelheden, met name de verschillen tussen de beloofde en gehaalde snelheden, en het moest mij niet verwonderen dat er straks, net als voor bijna alle produkten, er geeist wordt om de beloofde snelheid ook echt te halen. ( Net zoals een liter cola ook echt minstens een liter moet bevatten)
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Trojan schreef:
samsung schreef:Dan moeten ze maar DUIDELIJK adverteren op hun website als je meer dan 400 meter verwijderd zit je niet het profiel kan krijgen wat bij het INTENSE profiel hoort voor 56 euro in de maand. En dat het niet kan is zever want ik heb het nu wel dus is het allemaal proberen om klanten af te zetten maar bij mij hadden ze dus pech dat ik volhard heb om te krijgen waar ik voor betaal en dus recht op heb !!!
Om te beginnen hoeft uw tekst niet in bold te staan.

Dat het u gelukt is om toch 30Mbit los te peuteren is heel tof voor u, MAAR HET IS TEGEN DE REGELS! Dat die heldesker het dan toch gedaan heeft is waarschijnlijk omdat hij medelijden had met
Modbreak:
taalgebruik, aub
uw zielig wezen
.

En haal de
Modbreak:
taalgebruik, aub
stront uit uw ogen
, want zoals Astralon zegt staat het op de website dat uw afstand een bepalende factor speelt in de snelheid die gegeven wordt!
Ik vind u toontje, uw woordgebruik en gedrag beneden alle peil vandaar ook een rapportatie hiervan.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”