Hoe goed sta ik in mijn recht (dommel VDSL problemen)?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers

Ik heb thuis 2 telefonie (PSTN) lijnen liggen : laten we deze voor het gemak lijn 1 en 2 noemen.
Ik had destijds op lijn 1 scarlet gezet (scarlet internet + belgacom tv via VDSL2) en op lijn 2 een dommel VDSL account (speedconnect plus). Dit dommelaccount is actief sinds begin september (ik dacht 11 of 12 september).

Door de misérie met Scarlet (verkeerde facturatie etc) heb ik daar alles overgezet, en via internet bij Belgacom een pack aangevraagd : PSTN lijn + belgacom TV comfort + Belgacom Internet Favorite. Dit alles op het nummer van lijn 1.

Plots blijkt echter dat iemand de inleiding voor deze BGC producten op lijn 2 had gedaan, waardoor mijn VDSL lijn van Dommel uitviel. Helaas kwam dit slechts na 2/3 dagen naar boven dat dit de reden was. Ondertussen (daar ik zelf BGC technieker ben) had ik links en rechts al een paar mailtjes verstuurd, en had ik mensen gevonden binnen BGC die zo vriendelijk waren om alles terug recht te zetten. Uiteindelijk, vorige donderdag werkte alles weer zoals het hoorde : alles van Belgacom op lijn 1, alles van Dommel op lijn 2.

Echter...De vreugde was van korte duur : toen ik maandagmorgen op internet wou bleek dat de PPPOE connectie met dommel terug down was. Opnieuw telefoontje gedaan en ik kreeg hetzelfde verhaal te horen : uw lijn is wegens administratieve redenen opgezegd. Een andere provider heeft dus uw lijn overgenomen mijnheer. Wij kunnen daar niks aan doen...

Opnieuw (ik had toch de nummers van de eerste keer dat het fout ging) naar de mensen binnen BGC gebeld en deze keer hoor ik wel overal hetzelfde : binnen belgacom staat alles goed gedocumenteerd, en er zijn geen inleidingen gedaan op uw lijn. Ze hebben mij de mails doorgestuurd met de screens die ze kregen en die stonden zoals het hoorde...

Dus weer naar Dommel gebeld en hun hiermee geconfronteerd : nu plots vragen ze van mij de volgende bedragen eer ze mij terug op actief willen zetten:
- €450 wegens contractbreuk (ik was nog geen maand klant) - dit is de factuur van de verkeerde inleiding van Belgacom vorige week, ook al kan ik hier niks aan doen en was dit buiten mijn wil om, ik moet dit betalen!
- €75 heractivatiekost omdat ze mij voor de tweede keer in een maand moesten helpen, en zij 100% zeker zijn dat dit alles komt omdat ik met het telefoonnnummer dat hoort op lijn 2 een internetlijn had aangevraagd bij een andere operator, en dat ik aldus vroeg of laat toch weg zou gaan.
- Uiteraard heb ik vorige zondag mijn factuur van €45 ook reeds betaald, zodat ik in oktober toch internet zou hebben...helaas pindakaas, dat geld zie je niet terug!

Uiteindelijk willen ze dus bijna €600 om mij opnieuw aan te sluiten door iets dat geheel buiten mijn wil om is gebeurd! Ik kan daar helaas bitter weinig aan doen dat iemand mijn Belgacom Internet+Belgacom TV aanvraag op de verkeerde lijn zet...

Inmiddels is de uitgebreide mail vertrokken naar de ombudsdienst, doch ik vrees dat ze hier (zoals gewoonlijk als ik de andere zaken rond dommel lees) eens goed gaan mee lachen en deze vertikaal klasseren...

Wat is jullie mening/opinie/idee?

Kris

PS : reden dat ik dommel had gekozen was omdat je voor een vrij kleine prijs een vast IP had.
Laatst gewijzigd door krisken 13 okt 2010, 18:17, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Krisken ...

- in jouw verhaal begrijp ik niet goed waarom je van Belgacom facturen krijgt, gezien lijn 2 een Dommel lijn is .... ik zou dus veronderstellen dat alle communicatie via Dommel zou moeten gaan, ook de ganse facturering ??
- de titel van de topic is nogal raar gekozen, gezien je het voortdurend hebt over fouten bij Belgacom, toch praat je over "dommel VDSL problemen" ??
- De ombudsdient is er niet om jouw (uitgebreid) verhaal te vertellen als een ontevreden gebruiker, maar om een geschil met een provider te escaleren indien je bij de provider zelf geen oplossing vindt van je probleem.
met andere woorden: welke stappen heb je al genomen ten opzichte van Belgacom om je gelijk te krijgen (in gebreke stelling etc ...). Ombudsman komt in principe slechts tussen wanneer alle andere verweermiddelen uitgeput zijn.
- last but not least, je zit wel in een lastig parket: het wel niet evident om in een geschil te komen - of te procederen - tegen je eigen werkgever.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Philippe

Goed opgelet, moest uiteraard Dommel zijn ipv Belgacom. Heb de beginpost aangepast.
De eerste keer, toen men verkeerdelijk mijn BGC tv activeerde op mijn 2e lijn, versta ik nog. Toen was Dommel nog bereid om de heractivatiekost en de 450 euro te laten vallen daar duidelijk bleek dat de fout niet aan mijn kant lag. Echter na deze tweede misser (van hun uit, want nu staat bij belgacom WEL alles goed) willen ze eerst euro's zien eer ze mij willen activeren.

Daar ik voor mijn dommellijn geen direct contact eigenlijk heb bij belgacom (ik ben klant voor die lijn bij dommel, niet bij belgacom) vind ik dat zij dit maar mogen oplossen voor mij. Tenslotte betaal ik voor het internet de facturen via de dommel-rekening, en niet die van belgacom toch? En Dommel stelt mij met de rug tegen de muur door te zeggen dat ze mij niet eerder activeren dan als ik alles heb betaald. Vandaar dat ik de ombuds erbij heb geroepen.

Het lastige parket valt mee : ik ben niet directe werknemer bij BGC, maar via een subcontractor. Maar doe wel het werk in de centrales, kvd's, klanten, ... Helaas niet bij BGC zelf :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Misschien een stomme reply maar eigenlijk kon je toch zelf de jumpers terug zetten op de kvd en ldc ? Of was uw dommellijn opgezegd door bgc ? Ik persoonlijk vind dit ook niet kunnen eigenlijk dat jij moet opdraaien voor de kosten hiervoor. Been stijf houden en niet betalen. Dat Dommel zijn centen maar haalt bij bgc en omgekeerd. Iemand heeft dit bij bgc verkeerd ingeleid en zij moeten dit kosteloos rechtzetten vind ik.

Misschien kun je uitzoeken (bel is naar idc of iac) wie dit ingeleid heeft en op basis hiervan verder zoeken. Bel ook is naar de coach, je weet wel wie.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er zijn interne nummers om contact op te nemen met de dienst wholesale, hoor daar eens wat er mis gelopen is.

Het was wel te verwachten dat dommel geld ging vragen, ondanks dat ze uiteindelijk niets moeten doen buiten op een knopke duwen vragen ze schandalig veel geld. Dat ze uberhaupt spreken over contractbreuk terwijl gij niet verkeerd gedaan hebt is er al helemaal over.

Hoe komt het trouwens dat zij een lijn inleiden op een actieve lijn van een olo? Dat is me nog het strafste van heel de zaak. Gezien hun zogezegde strenge regels en chinese walls tov olo's is dit toch wel een mooie zaak voor de ombudsman, en dit kan belgacom toch wel enkele serieuze boetes kosten.

@technieker: als hij moet wachten tot belgacom met centen over de brug komt naar dommel toe, dan zal hetz eker niet voor sint-juttemis opgelost zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als uw dommellijn opgezegd is door belgacom dan moet dommel opnieuw een lijn aanvragen waar dan weer kosten bij komen kijken.
Ik weet het niet juist maar ik denk dat net zoals de klant een jaar contract heeft , heeft ook dommel een jaarcontract bij belgacom voor uw lijn.
Vandaar de verbrekingskosten waarschijnlijk.
binnen belgacom staat alles goed gedocumenteerd, en er zijn geen inleidingen gedaan op uw lijn
Dit kan toch niet, als er geen inleidingen waren gedaan dan was ook de dommel lijn aktief gebleven.
Er is dus duidelijk een inleiding geweest op uw dommel lijn, anders is dit niet te verklaren.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

technieker schreef:Misschien een stomme reply maar eigenlijk kon je toch zelf de jumpers terug zetten op de kvd en ldc ?
Alle jumpers staan er nog zoals het was, dat is juist het toppunt. Als ik met mijn BGC account een tweede PPPOE connectie probeer op te zetten op lijn 2 (de dommellijn) dan lukt dit perfect! Ik krijg onmiddellijk een VDSL connectie en kan meteen surfen. Zit overigens nu met 2 PPPOE connecties bezig van belgacom : de originele op lijn 1, en de tweede op de dommellijn.

Hieruit concludeer ik dat gewoon de login/wachtwooord niet meer werkt van dommel.

IAC/IDC zijn hier reeds volop mee bezig geweest, deze hebben bij de eerste keer dat het fout ging alle producten op de juiste lijn gezet en ervoor gezorgd dat dommel opnieuw werkt. Het zijn ook deze mensen die mij wisten te zeggen dat alles aan de BGC kant nu volledig in orde is. Het probleem zou dus bij dommel liggen.
Trojan schreef:Er zijn interne nummers om contact op te nemen met de dienst wholesale, hoor daar eens wat er mis gelopen is.
Kan je even één van die nummers geven of mij even laten waar ik deze kan vinden? Op de fieldportal zie ik in elk geval niks?
redman schreef:Dit kan toch niet, als er geen inleidingen waren gedaan dan was ook de dommel lijn aktief gebleven.
Er is dus duidelijk een inleiding geweest op uw dommel lijn, anders is dit niet te verklaren.
Inleidingen...of gewoon login/pass dat niet werkt deze keer?

Telefonie = EDPnet + OVH
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:
Trojan schreef:Er zijn interne nummers om contact op te nemen met de dienst wholesale, hoor daar eens wat er mis gelopen is.
Kan je even één van die nummers geven of mij even laten waar ik deze kan vinden? Op de fieldportal zie ik in elk geval niks?
Ik ken ze niet van buiten. Bel eens naar de coach van regio hasselt, die weet da wel, die heeft mij die ook gegeven. In de MIP zeggen ze die trouwens ook nog eens.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Trojan schreef:
krisken schreef:
Ik ken ze niet van buiten. Bel eens naar de coach van regio hasselt, die weet da wel, die heeft mij die ook gegeven. In de MIP zeggen ze die trouwens ook nog eens.
Goed om te weten, heb volgende week MIP (woensdag). Eens kijken of ik de coach van hasselt kan vinden... De enige coach die ik tot hier toe ken is ... De persoon waar ik mij tot moet wenden : J. Algoet :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Is dat die niet van area 1? Ge moet die van area 2.2 hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Trojan schreef:Is dat die niet van area 1? Ge moet die van area 2.2 hebben.
Idd A1, waar ik zit dus :) Heb jij soms die persoon zijn tel nr?

Telefonie = EDPnet + OVH
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik ken de nummer niet van buiten. Vraag de nummer ofwel aan uw eigen coach, of vraag het rechstreeks via communicator. Of vraag het aan een collega die wel in area 2.2 werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”