DUO LNB Twin aansluiten

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik kreeg hier van de week een brief van TVVlaanderen in de bus over een actie waar je een nieuwe ontvanger en DUO LNB Twin kop krijgt voor een voordelige prijs als je je abonnement zou upgraden.


Aangezien de ontvanger die ik nu heb een al vrij antiek geval aan het worden is, en ook niet meer ondersteund wordt door tvv (en ik regelmatig moet heractiveren ect.) leek mij dit nog wel een vrij goede actie.

Nu is mijn vraag aangezien ik er wel iets van ken, maar ook weer niet zoveel, is hoe je zo'n duo lnb twin nu aansluit. Als bijlage heb ik de huidige opstelling als foto gezet, en heb de kabels wat beter aangeduid. eigenlijk is het vrij belangrijk dat ik te weten kan komen of ik nu nog een extra kabel naar de ontvanger zal moeten trekken? (want eigenlijk niet kan en ik dus niet zou zijn met deze actie)
Bijlagen
IMAG0046.jpg
opstelling satelliet
(824.58 KiB) 187 keer gedownload
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wat voor ontvanger is dat ? Als het een ontvanger is met 2 dvb-s(2) tuners dan vertrek je van de duo lnb twin met 2 kabels naar je ontvanger.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

De ontvanger die ik nu heb is een oudere König ontvanger. Maar wat ik eigenlijk moet weten is of je zo'n duo LNB kan aansluiten via één kabel, aangezien ik geen tweede kan bijleggen?

Op de foto zie je een soort witte contactdoos aan de satelliet dish, deze neemt de twee kabels van de single LNB's binnen en bundelt deze naar één kabel. Op mijn ontvanger heb ik ontvangst op astra 1 (de gewone posten zoals één/vtm/vt4/discovery/...) maar heb ik ook ontvangst op de astra 3 satelliet (hij geeft ontvangst weer, maar krijg nooit beeld zelfs niet op de free to air kanalen op de astra 3)
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

beele schreef:De ontvanger die ik nu heb is een oudere König ontvanger. Maar wat ik eigenlijk moet weten is of je zo'n duo LNB kan aansluiten via één kabel, aangezien ik geen tweede kan bijleggen?

Op de foto zie je een soort witte contactdoos aan de satelliet dish, deze neemt de twee kabels van de single LNB's binnen en bundelt deze naar één kabel. Op mijn ontvanger heb ik ontvangst op astra 1 (de gewone posten zoals één/vtm/vt4/discovery/...) maar heb ik ook ontvangst op de astra 3 satelliet (hij geeft ontvangst weer, maar krijg nooit beeld zelfs niet op de free to air kanalen op de astra 3)


Ik zou U zeker aanraden deze actie mee te nemen. Je kan hem perfect aansluiten met 1 kabel. Je gaat gewoon de
astra3 erbij hebben, deze wordt meer en meer belangrijk voor de Vlaamse markt.

Een alternatief is gewoon een multytenne kopen. Ik adviseer dit altijd aan de mensen. Deze antenne is klein, niet duur en
je hebt 4 posities in 1 klap. 13,19, 23 en 28 oost. Vooral 28 oost is prettig om kijken met veel vrije kanalen
voor de britse markt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Als je ontvangst hebt op astra 3, maar geen kanalen kan bekijken isdat omdat je nog geen High Defenition (HD) ontvanger hebt met een DVB-S2 tuner en ligt het niet aan je schotel maar moet je een nieuwe (HD) ontvanger kopen om ze te kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Bedankt ;)
Nu kan ik met een gerust hart deze mooie actie meenemen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als ik het goed begrijp/zie dan zit er in die witte contactdoos een switch die je huidige LNB's "samenvoegt" en zo over 1 kabel naar je ontvanger stuurt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

AnD schreef:Als ik het goed begrijp/zie dan zit er in die witte contactdoos een switch die je huidige LNB's "samenvoegt" en zo over 1 kabel naar je ontvanger stuurt.

Twin: 2 kabels.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

AnD schreef:Als ik het goed begrijp/zie dan zit er in die witte contactdoos een switch die je huidige LNB's "samenvoegt" en zo over 1 kabel naar je ontvanger stuurt.


Dat is correct.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”