telemeter verwarring

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Marillian
Starter Plus
Starter Plus

Kleine vraag, maar wel met een muurtje tekst (sorry).

- Ik heb TurbonetXL, snelheden zijn ok (intern netwerk s**** wel, Powerlines :( of Wifi)...
- Ik ben een fervent Linux freakske, maar mijn main pc is wel Win7. Dus ik sleur de meeste distros binnen. Om dan nog niet te spreken over films.

TN meter in't rood. Geen mails ontvangen, maar ik ontving vroeger ook nooit geen waarschuwingen als mijn volume bijna op was (nochthans staat het juiste mailadres bij de herinneringen :P). Ik bel even, want op 1 nacht (die raar maar waar zonder downloads verliep) ging ie van groen naar rood.

Oorzaak : dubbel mijn normale verbruik...http, SIP en P2P.
Ik had wel een hele nacht Skype open, maar Skype gebruikt geen SIP. Remote Desktop zat er ook tussen, en Hamachi. Maar geen filetransfers buiten op mijn lokaal netwerk.

Anyhow, ik snap het nog niet echt, maar bon. Ik vroeg het effectieve verbruik, uiteraard mag ik dat niet weten.

De meter zakte terug naar oranje. Ik download nog steeds niet, maar heb wel netlimiter op de 3 pc's van het netwerk staan. Op 3 dagen met 3 pc's 500MB verbruikt, meterke terug in't rood. Ik zou graag mijn persoonlijk verbruik (wat ik hier gemeten heb) vergelijken met de waarden die TN heeft, zodat ik toch meer een richting vind.

Enige tips? (pc's zijn squeaky clean, geen intruders op mijn wifi)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet zal en kan u die gegevens niet geven. Dus uiteindelijk kan je je enkel baseren op jouw eigen gegevens. Zolang je niet op een verlaagde snelheid komt, zou ik niet te hard panikeren.
Marillian
Starter Plus
Starter Plus

Het is gewoon enorm vervelend, vorige maand heb ik me echt gegeven... Ik denk dat ik toch een 40 720p filmpjes op 2 weken binnen had.. En nu ging het ineens zo snel. Ik maak me meer zorgen omdat de dude van TN de protocols even vermeldde, en ik had buiten skype geen mogelijke p2p openstaan. Zal met netlimiter het een beetje in't oog houden. (of zoals velen aangeven, het lot eens lekker tarten :P)

Thx LordUtopia voor me even te kalmeren, ik ben een heethoofdje.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Marillian schreef:Het is gewoon enorm vervelend, vorige maand heb ik me echt gegeven... Ik denk dat ik toch een 40 720p filmpjes op 2 weken binnen had.. En nu ging het ineens zo snel. Ik maak me meer zorgen omdat de dude van TN de protocols even vermeldde, en ik had buiten skype geen mogelijke p2p openstaan. Zal met netlimiter het een beetje in't oog houden. (of zoals velen aangeven, het lot eens lekker tarten :P)

Thx LordUtopia voor me even te kalmeren, ik ben een heethoofdje.
Eerlijk gezegd zou het mij verwonderen dat TN kan zien welke protocollen jij gebruikt hebt hoor :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Afbeelding

:wink:
Marillian
Starter Plus
Starter Plus

Thanks eternum..

Had hier de ganse avond door TN horror verhalen over de FUP gebladerd, in combi met mijn probleempje ... eh :bang: :eek:

Maar ja... Is het niet het ene, is het het andere (yep, ik verwar mezelf soms) :angel:

Momenteel zit ik terug op stage 7 denk ik, maar nu krijg ik wel de waarschuwing LOL :banana:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1.Als je dan toch een door de Fup topic gebladerd hebt, waarom post je je vraag dan niet daar ipv van een nieuwe TS ?
2. Waarom dank je Eternum ?
3. Ik geloof niks van je uitleg, aan 60mb per uur die je Skype max verbruikt ga je nooit van "Groen" naar "Rood" tijdens de nacht.
4. Spijtig genoeg maakt het niks uit of ik je al dan niet geloof. Telenet doet gewoon hun goesting met uw breedband verbinding, maken ze per ongeluk een foutje en zetten ze je op smallband, dan heb jij gewoon pech gehad tot het einde van je afrekeningsperiode. Er is ondertussen toch al een melding of vijf hier op ub die aantoont dat Telenet te vroeg (lees vroeger dan voor vrij downloaden) afsluit.(De eerste dag er 100gig doortrekken in de rode uren is blijkbaar geen goed idee volgens TN)
Marillian
Starter Plus
Starter Plus

IK bedank eternum omdat hij of zij een feitelijke goede advies gaf.

Of je me gelooft of niet, is helaas niet echt relevant. De reden dat ik dit topic begon was niet om over de FUP te klagen, maar omdat ik niet begreep wat er misliep die nacht. Zo wist ik bijvoorbeeld niet wat skype verbruikt per uur.

Mijn laatste download voor die skype nacht was the excorcist 720p directors cut en ongeveer een 4GB, op 8/10.

Anyhow, als het zo'n probleem is dat ik hiervoor een nieuw topic begon, mogen de modjes hier gewoon een slotje op zetten of de thread verwijderen. Mijn excuses aan iedereen dan voor het verknoeien van een thread.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”