Geekangels ervaringen?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Beste,

Heeft iemand ervaringen met Geekangels? http://www.geekangels.eu
Al iemand die hieraan meewerkt of die zelf al geholpen geweest is door deze site?
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb de voorstelling ervan wel gezien op BetaGroup.
http://www.betagroup.be/2010/08/16/

Zoals je aan de datum kan zien, is dit een zeer recente startup. Veel succes gewenst bij het vinden van referenties, want dat zullen er nog niet veel zijn.

Lees ook eens http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 5-2216.art
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
geekangels_michael
Starter
Starter

Hey! Leuk dat er hier interesse is voor ons bedrijfje. We zijn momenteel een beta versie aan het testen, als je zin hebt om mee te doen kan dat. Stuur een mailtje naar [email protected].
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd hoe jullie dat gaan aanpakken. Op zich klinkt het allemaal wel mooi, maar ik vraag mij af hoe goed de geeks gaan zijn die je vindt voor max. 30EUR per uur.

En gaan jullie standaard procedures opstellen? (geek 1 zegt gebruik die freeware tool om spyware te verwijderen, vervolgens bel je opnieuw en is geek 1 offline, maar geek 2 kent die applicatie niet en stelt een andere tool voor, ...)

Mooi theoretisch model, ik hoop dat jullie het goed kunnen vertalen naar de praktijk want ik stel er mij toch een hoop vragen bij :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik betwijfel of ze hiermee de doorwinterde ICT'er willen aanspreken.

Maar kom, €30 per uur is imho niet slecht, en zeker niet voor studenten en jonge starters.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Daar heb je wel gelijk in, staat blijkbaar ook zo op hun website dat het voor studenten en starters is bedoeld.
Zover ik heb begrepen is het maximum 30EUR per uur. Je kan enkel de minuten aanreken waarbij je ook echt een oplossing voorstelt. De vraagstelling van de klant is gratis.

Ik denk niet dat je er meer dan 10-15EUR zal kunnen uithalen als je effectief 60 minuten constant aan de lijn bent. Maar goed, het is aan hen om het te vertalen naar de praktijk natuurlijk. In theorie lijkt het mij wel een goed idee.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Trojan schreef:Maar kom, €30 per uur is imho niet slecht, en zeker niet voor studenten en jonge starters.
Hm, ik ken niemand die officieel voor €30 per uur werkt :?. Niet de aannemer, niet de tuinman en dan spreken we nog niet over de garagist (ongeveer €45) en al zeker niet over een ITer ('k zou zeggen minimaal €80).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik vrees vooral een wildgroei van "hobby IT'ers" die er enerzijds niet veel van kennen maar wel erg goedkoop werken. Denk aan bv. "enthousiaste" gepensioneerden, ge moet maar eens gaan kijken op de fora van SeniorenNet ofzo... :?

Anderzijds wel goed dat dit o.a. een Nederlandstalige site is, anders was je als Belg - zelfs hobbyist - al lang gekelderd door Indiërs die voor 5€/uur willen werken. ;)

Zal het m.a.w. wel eens proberen, al denk ik dat ik rap gedegouteerd zal zijn door de wederkerende issues. Allicht vooral "mijne pc is traag" of "ik krijg altijd reklame en pop-ups overal!"... :D
ooh. shiny.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

cloink schreef:Zal het m.a.w. wel eens proberen, al denk ik dat ik rap gedegouteerd zal zijn door de wederkerende issues. Allicht vooral "mijne pc is traag" of "ik krijg altijd reklame en pop-ups overal!"... :D
Dat vraag ik mij dus ook af, sowieso dat het merendeel van de vragen van die aard zijn. Daar kan je toch helemaal niet mee helpen op een korte tijd? :?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toch wel hoor: neem een backup, neem uw recovery cd, herinstalleer alles, probleem opgelost! :angel:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dat is ook de enige oplossing die economisch haalbaar is (echt zoeken naar de oorzaak en het deskundig oplossen neemt gewoon veel te veel tijd in beslag)... en zelfs als je daar iemand via de telefoon moet doorpraten ben je al een hele tijd bezig.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vraag me af hoveel je aan de belastingen moet geven ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

21%
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hangt dat niet af van in welke schijf je zit? Dit is bijkomend inkomen, dus volgens mij komt dit er gewoon bij in je bovenste schijf.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Toch wel hoor: neem een backup, neem uw recovery cd, herinstalleer alles, probleem opgelost! :angel:
Inderdaad, en trouwens, ik zou wel eens willen weten wie dan wel nog zo deskundig is om een zwaar geïnfecteerde pc terug foutloos volledig virusvrij te krijgen zonder herinstallatie.

Met cleanprogramma's zal het niet lukken: prog. x vindt bedreiging 1, prog. y vindt dan weer een andere bedreiging maar geen enkele kan ze allemaal vinden, laat staan op een juiste manier verwijderen.

Daarnaast zijn we blijkbaar in een tijdperk beland waar de softwareanti-virusfabrikanten zelf 1 voor 1 wel eens in de fout gaan met hun updates en daarbij een reguliere windowsfile voor een bedreiging aanzien met alle gevolgen van dien ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

GeekAngels wordt vermeldt op de website van de tijd als voorbeeld van crowdsourcing als business model:

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... ium=direct
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als er een virus door de bescherming geraakt is, is het systeem voor mij totaal onbetrouwbaar: je weet immers niet welke backdoors opengezet zijn, zelfs als je het oorspronkelijke virus kan verwijderen. Bij een echte infectie is een anti-virus enkel een lapmiddel om een backup te kunnen doen. Maar dit is offtopic :oops:

Als je alle 'geeks' via een forum een voorstel laat doen op hetzelfde probleem, en enkel degene(n) betaalt die de beste oplossing aangaf, dan krijg je automatisch een evolutionair model.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cptKangaroo schreef:Als er een virus door de bescherming geraakt is, is het systeem voor mij totaal onbetrouwbaar
Er is echter heel wat meer dat kan fout gaan met een PC buiten een virus, en waarvoor de oplossingen ook vaak complex zijn... gaan we dan iedere het antwoord krijgen van 'doe maar een herinstallatie en zet je backup terug' ?
cptKangaroo schreef:Als je alle 'geeks' via een forum een voorstel laat doen op hetzelfde probleem, en enkel degene(n) betaalt die de beste oplossing aangaf, dan krijg je automatisch een evolutionair model.
Tja, waarom zou je betalen... iedereen kan hier (en op duizend andere forums) dergelijke vragen komen stellen en krijgt het antwoord gratis en voor niets. Het type persoon dat z'n weg niet naar die forums kan vinden zie ik ook niet meteen in staat een andere service te vinden, laat staan aan de telefoon bepaalde stappen te ondernemen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Windows 7 kan je installeren op een kleine 20 minuten - waarom zou je dan nog moeite doen om complexe oplossingen uit te proberen waar je een veelvoud van die tijd gaat insteken?

Tijd is ook het enige dat in dit model meerwaarde geeft, denk ik: je betaalt om anderen te laten zoeken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cptKangaroo schreef:Windows 7 kan je installeren op een kleine 20 minuten
En al je instellingen, software, andere documenten (want mensen maken natuurlijk nooit backups of kennen geen partities), ... dus zomaar stellen dat die eenvoudig en snel kan is wat kort door de bocht denk ik.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Tijd is ook het enige dat in dit model meerwaarde geeft, denk ik: je betaalt om anderen te laten zoeken.
Voor heel wat mensen is dat een zeer belangrijke meerwaarde. Zij hebben geen tijd of zin om allerlei fora met tegenstrijdige adviezen af te speuren.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De Vlaamse Elance dus...
geekangels_michael
Starter
Starter

Hallo iedereen,

ik wou een paar dingetjes aanvullen:
Geekangels is meer dan een helpdesk. Veel mensen hebben gewoonweg schrik om zelf aan instellingen te zitten. En wanneer er een Geek Angel hen begeleidt durven ze meteen meer. Niet alleen bij instellingen, we krijgen bijvoorbeeld ook vragen over facebook, en "of dat wel te vertrouwen is" :-)
Dus het gaat niet enkel om hardcore computer diagnostics, maar meer om het begeleiden van mensen in hun online avonturen.

Vragen over belastingen / zelfstandig worden kan je stellen aan Xerius / Biz Ondernemingsloket. Er zit een team dat Geekangels kent en op alle vragen kan antwoorden. Je vindt hun gegevens op onze site.

Het is gewoon zo dat ik in mijn eigen omgeving steeds vragen krijg zoals "Kan je eens niet naar mijne computer komen zien, die doet soms raar", of een schoonvader die vraagt hoe hij foto's van zijn digitale camera op een dvd schrijft. Enfin, het zal wel herkenbaar zijn voor de meesten hier :-)

Wij hadden zoiets van "hier moet meer mee te doen zijn", dus vandaar het geekangels opzet.

Maaruh, check het allemaal eens op http://beta.geekangels.eu (we zijn hier wel nog aan het debuggen dus als het even crasht af en toe, onze excuses).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”