VDSL downloadlimiet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey, binnen 1 maand gaan we overstappen naar EDPnet. Nu hebben we natuurlijk een 100GB limiet... Als je 5€ extra betaald heb je FUP.
Zou er hier in de toekomst verandering in komen betreft het standaard maken van FUP op VDSL Home?

Groetjes,
Bart

(en Excuseer voor mensen die aanstoot nemen aan dit kleine vraagje ivm besmeuren van het forum..) :beerchug:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De dag dat ze dat doen stap ik zeker over :banana:
Stuur eens een mailtje naar de helpdest, zij reageren dezelfde dag nog!
Sublieme support waar je niks aan kan misvragen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

bart2740 schreef:Hey, binnen 1 maand gaan we overstappen naar EDPnet. Nu hebben we natuurlijk een 100GB limiet... Als je 5€ extra betaald heb je FUP.
Zou er hier in de toekomst verandering in komen betreft het standaard maken van FUP op VDSL Home?
Momenteel is EDPnet met optie FUP scherper geprijsd dan andere providers met hetzelfde product. Daarom dat EDPnet wellicht niet echt nood ziet om opnieuw de prijzen te laten zakken. Ze moeten ook rondkomen met hun geld, vrees ik.
Maar alles is mogelijk, dat hangt af van de marktveranderingen, volgens mij.
bart2740 schreef: (en Excuseer voor mensen die aanstoot nemen aan dit kleine vraagje ivm besmeuren van het forum..) :beerchug:
Een forum is er om vragen te stellen. ;)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het enige wat mij daar nog weg houd, is wat gaan ze doen met hun digitale televisie :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

honda4life schreef:Het enige wat mij daar nog weg houd, is wat gaan ze doen met hun digitale televisie :D
tgoh, je moèt toch niet alles bij 1 provider nemen ?

Ik zit thuis ook al sinds 2003 bij edpnet (heb ook wel een turbonet lijntje), en tv ging via indi , en nu dus via telenet, en telefonie via belgacom, en ik zie het infeite nie zitten om alles bij 1 provider te hebben zitten :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wanneer je enkel analoge tv bij Telenet besteld, kan je er nog voordelig mee afkomen. Wanneer je echter Digitale tv wenst, ben je goedkoper bij Telenet/Belgacom met alles-in-één. Tenzij je TV Vlaanderen kiest, maar je eigen apparatuur kopen is daar zeer duur.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Tenzij je TV Vlaanderen kiest, maar je eigen apparatuur kopen is daar zeer duur.
Je kan dat zo duur maken als je wilt, als je het van het wilt dan betaal je er ook voor.
Ik zelf heb een triple schotel en kan dus zowel Astra 1, 2, 3, en Hotbird ontvangen. Ik heb een homecast Twin-ontvanger en kan opnemen.Ik heb het complete pakket genomen wat betekent dat ik ook HD heb.
Wat je niet hebt zijn filmzenders en on demand. Maar dat maakt televisie kijken wel duurder. Hoeveel hebben zich al geen bult verschoten als ze de rekening krijgen van Telenet/Belgacom met daarop de 'gehuurde films'? Want vandaag een film van 2 to 5 euro gehuurd, morgen ook zo een film gehuurd en de dag erna (als de mensen zich vervelen...) en dat loopt dan natuurlijk op.
Besluit: ik ben tevreden met TVV, is een eenmalige kost van de schotel en ontvanger, voor de rest kost het niet veel.

En onlangs ben ik overgestapt van Dommel Homeconnect (slechts bijna 6M) naar Edpnet VDSL Home + Telefonie + FUP: ik ben er tot heden toe tevreden over. Een goede helpdesk, enz...
Je hebt 100 Gb download en mits opleg van 5 euro dan 'FUP' onbeperkt: hoeveel is dan de maximale download? (200GB? of méér) Want daar ben ik nog niet aan uit.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb daarrond een hele uitleg verkregen van EDPnet. Die uitleg ga ik gebruiken in een toekomstig artikel.
Komt erop neer dat een FUP van enkele honderden GB's tot enkele TB's kan gaan. Wordt case per case gezien. Hun netwerk is goed uitgebalanceerd; er is minder dan 1 extreme gebruiker per 1000.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Lord Utopia schreef:Ik heb daarrond een hele uitleg verkregen van EDPnet. Die uitleg ga ik gebruiken in een toekomstig artikel.
Komt erop neer dat een FUP van enkele honderden GB's tot enkele TB's kan gaan. Wordt case per case gezien. Hun netwerk is goed uitgebalanceerd; er is minder dan 1 extreme gebruiker per 1000.
Die ene extreme gebruiker is diegene die de nieuwsgroepen kent en het verschil gezien heeft tussen HD of DivX ^^
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

honda4life schreef: Die ene extreme gebruiker is diegene die de nieuwsgroepen kent en het verschil gezien heeft tussen HD of DivX ^^
En zelfs die gebruiker gaat nu minder verbruik hebben sinds ze bij binsearch [requires password] hebben ingevoerd :angel:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

iceke schreef:
honda4life schreef: Die ene extreme gebruiker is diegene die de nieuwsgroepen kent en het verschil gezien heeft tussen HD of DivX ^^
En zelfs die gebruiker gaat nu minder verbruik hebben sinds ze bij binsearch [requires password] hebben ingevoerd :angel:
Lees u PB eens (want je bent wel online)

Kan de admin es ni zorgen dat die popups bij PB standaard aan staan ^^
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

honda4life schreef:De dag dat ze dat doen stap ik zeker over :banana:
Stuur eens een mailtje naar de helpdest, zij reageren dezelfde dag nog!
Sublieme support waar je niks aan kan misvragen.
honda4life.....
realistisch blijven hé.....veel ISP's bieden nog geen VDSL2 aan (beloven op hun site zoals BTC 2 jaar ADSL2+ beloofde en nog steeds niet)

edpnet: je betaalt 35 €/maand (via test-aankoop 31,45 € voor 100 GB)
telenet expressnet 42,91 € (30 GB DL/1,25 UL/80 GB download)
Belgacom Favorite 42,90 € (1,5 Mbit UL ipv 2 Mbit edpnet/100 GB)
Dommel VDSL2 FUP (500 GB) normale prijs: €40,00/mnd, met domiciliëring €39,00/mnd (en we kennen de -onbestaande- helpdesk van dommel)
en alles met 'tijdelijke' promo hier & daar om het ondoorzichtig te laten lijken of je domme beslissingen te laten nemen.
Toledo: 35 €
Je hebt één van de performantste helpdesks die er bestaan (tenzij er fouten bij hen gebeurd zijn :wink: )
Dus wil je FUP, betaal dan 5 € extra en anders kan je blijven wachten.....alléé, da's mijn -bescheiden- mening
....ofwel bij base (adsl) unlimited

en vergeet niet....+70 medewerkers moeten bij edpnet hun wedde op het einde van de maand krijgen.....dus waarom gaan 'solderen' als ze nu een correcte prijs toepassen? Gij werkt toch ook niet voor niets?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

satsurfer schreef:
honda4life schreef:De dag dat ze dat doen stap ik zeker over :banana:
Stuur eens een mailtje naar de helpdest, zij reageren dezelfde dag nog!
Sublieme support waar je niks aan kan misvragen.
honda4life.....
realistisch blijven hé.....veel ISP's bieden nog geen VDSL2 aan (beloven op hun site zoals BTC 2 jaar ADSL2+ beloofde en nog steeds niet)

edpnet: je betaalt 35 €/maand (via test-aankoop 31,45 € voor 100 GB)
telenet expressnet 42,91 € (30 GB DL/1,25 UL/80 GB download)
Belgacom Favorite 42,90 € (1,5 Mbit UL ipv 2 Mbit edpnet/100 GB)
Dommel VDSL2 FUP (500 GB) normale prijs: €40,00/mnd, met domiciliëring €39,00/mnd (en we kennen de -onbestaande- helpdesk van dommel)
en alles met 'tijdelijke' promo hier & daar om het ondoorzichtig te laten lijken of je domme beslissingen te laten nemen.
Toledo: 35 €
Je hebt één van de performantste helpdesks die er bestaan (tenzij er fouten bij hen gebeurd zijn :wink: )
Dus wil je FUP, betaal dan 5 € extra en anders kan je blijven wachten.....alléé, da's mijn -bescheiden- mening
....ofwel bij base (adsl) unlimited

en vergeet niet....+70 medewerkers moeten bij edpnet hun wedde op het einde van de maand krijgen.....dus waarom gaan 'solderen' als ze nu een correcte prijs toepassen? Gij werkt toch ook niet voor niets?
Dat dommel abbonnement is geen FUP: is 500GB downloadverkeer, excl. nachttrafiek (12u/dag @ 1/2 en onbeperkte upload). Helpdesk is erg goed ivm BGC. Hun FUP kost 49€, incl. static ip.
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

honda4life schreef:Het enige wat mij daar nog weg houd, is wat gaan ze doen met hun digitale televisie :D
het is juist zoals FlashBlue schrijft, zit hier ook al enkele jaren in exact dezelfde situatie edpnet+telenet HD
en zeer tevreden van.
Lord Utopia schreef:Wanneer je enkel analoge tv bij Telenet besteld, kan je er nog voordelig mee afkomen. Wanneer je echter Digitale tv wenst, ben je goedkoper bij Telenet/Belgacom met alles-in-één. Tenzij je TV Vlaanderen kiest, maar je eigen apparatuur kopen is daar zeer duur.
dacht van niet(of ik heb iets gemist) bgc favorite+ tv 71,80 /maand
edpnet+ telenet HD digirecorder 70 /maand ( vdsl +pack unlimited inbegrepen))

is niet veel , maar toch goedkoper :beerchug:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ben nogal Anti-Telenet, met hun hele nest die constant in het stopcontact moet blijven zitten :p
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

klopt, maar mijn zoon had bgc thuis , maar "nest" was even groot :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gobber schreef: dacht van niet(of ik heb iets gemist) bgc favorite+ tv 71,80 /maand
edpnet+ telenet HD digirecorder 70 /maand ( vdsl +pack unlimited inbegrepen))

is niet veel , maar toch goedkoper :beerchug:
71,28 euro per maand (maar dat is dan gerekend aan EDPnet Telephony). Dus het verschil is echt verwaarloosbaar.
En dan moet je al +70 euro betalen als je gewoon internet+tv wenst.

BGC Favorite + BGC TV Comfort kost 53,65 euro pm.
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

satsurfer schreef:
honda4life schreef:De dag dat ze dat doen stap ik zeker over :banana:
Stuur eens een mailtje naar de helpdest, zij reageren dezelfde dag nog!
Sublieme support waar je niks aan kan misvragen.
honda4life.....
realistisch blijven hé.....veel ISP's bieden nog geen VDSL2 aan (beloven op hun site zoals BTC 2 jaar ADSL2+ beloofde en nog steeds niet)

edpnet: je betaalt 35 €/maand (via test-aankoop 31,45 € voor 100 GB)
telenet expressnet 42,91 € (30 GB DL/1,25 UL/80 GB download)
Belgacom Favorite 42,90 € (1,5 Mbit UL ipv 2 Mbit edpnet/100 GB)
Dommel VDSL2 FUP (500 GB) normale prijs: €40,00/mnd, met domiciliëring €39,00/mnd (en we kennen de -onbestaande- helpdesk van dommel)
en alles met 'tijdelijke' promo hier & daar om het ondoorzichtig te laten lijken of je domme beslissingen te laten nemen.
Toledo: 35 €
Je hebt één van de performantste helpdesks die er bestaan (tenzij er fouten bij hen gebeurd zijn :wink: )
Dus wil je FUP, betaal dan 5 € extra en anders kan je blijven wachten.....alléé, da's mijn -bescheiden- mening
....ofwel bij base (adsl) unlimited

en vergeet niet....+70 medewerkers moeten bij edpnet hun wedde op het einde van de maand krijgen.....dus waarom gaan 'solderen' als ze nu een correcte prijs toepassen? Gij werkt toch ook niet voor niets?

In heel dit rijtje mag je er eventueel nog bijvermelden wat de pro's zijn per provider.
ik ben geen dommel fanaat, en weet dat hun service niet dat is, maar ze hebben er wel een goede binaries service zonder limiet, behalve dat van je abbo.
hun retentie loopt op tot 365 dagen (heb onlangs iets binnen gehaald dat nog ouder was).
Dit is volgens mij 1 grote pro voor dommel, bij edpnet, is dit slechts 10 GB
En zoals hiervoor al gemeld is, het abbo van dommel voor 40 euro vdsl heeft een limiet van 500GB.
BC en TN , die bieden dit gewoon niet aan voor die prijs , en nog minder een newsserver.

Ik zou wel eens willen weten welke provider de zelfde service biedt aan dezelfde prijs.
Ik kan mis zijn, maar volgens mij is het vdsl abbo van dommel in dat opzicht toch nog niet geëvenaard.

Tom
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

En voor al die honderd duizenden die geen behoefte hebben aan een newsserver?
Voor al die mensen telt denk ik de echte service die je krijgt en daar staat Dommel zeer zwak.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Astralon schreef:En voor al die honderd duizenden die geen behoefte hebben aan een newsserver?
Voor al die mensen telt denk ik de echte service die je krijgt en daar staat Dommel zeer zwak.
Eenmaal je met nieuwsservers kunt werken, gebruik je niets anders meer :lol:
Achja hoe meer onwetenden hoe meer bandbreedte er vrij blijft voor zij die er wel met kunnen werken hé :wink:
En dan vragen mensen zich af hoe je 2 TB door je lijntje krijgt, niet door op het timertje te wachten op een of andere hostingsdienst hoor :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik heb ook een groot volume nodig maar heb totaal geen behoefte aan een newsserver.

Als je de maximum Down/Up snelheid wil hebben van vdsl2 + ongelimteerd, dan zijt ge toch beter af bij edpnet dan bij dommel.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Oké, voor recreatief datavolume dan :p
Backups is natuurlijk een ander verhaal :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

honda4life schreef:Oké, voor recreatief datavolume dan :p
Backups is natuurlijk een ander verhaal :wink:
buh, ik gebruik torrents..
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En hoeveel gebruikt ge maandelijks?

Indien ge tegen of over 1TB gaat is het misschien beter om eerst eens te polsen bij edpnet welke limiet ze handteren voor hun fup.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Trojan schreef:En hoeveel gebruikt ge maandelijks?

Indien ge tegen of over 1TB gaat is het misschien beter om eerst eens te polsen bij edpnet welke limiet ze handteren voor hun fup.
Ik kan je al per direct vertellen dat ik van edpnet nog nooit een verwittiging heb gehad, meterke heeft tot nu toe wel max op 640GB gestaan.
Maar edpnet kennende gaan ze niet rap klagen, en is fup ook wel echt fup. :)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Trojan schreef:En hoeveel gebruikt ge maandelijks?

Indien ge tegen of over 1TB gaat is het misschien beter om eerst eens te polsen bij edpnet welke limiet ze handteren voor hun fup.
Nooit last gehad van de FUP, nee ik gebruik geen 1TB, ik snap persoonlijk niet hoe ge daar aan kunt geraken, mischien voor een paar maanden om eens te testen hoe ver je kan gaan.

Ik heb altijd een share ratio van 2.0, dat wil zeggen dat ik dubbel zoveel upload als download.
En al de films die ik download zijn in HD mkv, dus meestal rond de 8GB.
En toch kom ik aan een volume van rond de 300 GB, soms iets minder , soms iets meer,
en ik beschouw me al als een extreme gebruiker.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

redman schreef:en ik beschouw me al als een extreme gebruiker.
zelfkennis is het begin van alle wijsheid :beerchug:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

redman schreef:
Trojan schreef:En hoeveel gebruikt ge maandelijks?

Indien ge tegen of over 1TB gaat is het misschien beter om eerst eens te polsen bij edpnet welke limiet ze handteren voor hun fup.
Nooit last gehad van de FUP, nee ik gebruik geen 1TB, ik snap persoonlijk niet hoe ge daar aan kunt geraken, mischien voor een paar maanden om eens te testen hoe ver je kan gaan.

Ik heb altijd een share ratio van 2.0, dat wil zeggen dat ik dubbel zoveel upload als download.
En al de films die ik download zijn in HD mkv, dus meestal rond de 8GB.
En toch kom ik aan een volume van rond de 300 GB, soms iets minder , soms iets meer,
en ik beschouw me al als een extreme gebruiker.
Dan heb je ongeveer 100GB download en 200GB upload? Geloof me als ik u zeg dat je heus geen extreme gebruiker bent.

Ik ben er heus niet trots op, maar ik had vorige maand een verbruik van 1.6TB bij belgacom. Ze zijn mij ook niet op de vingers komen tikken, maar dat wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst niet gaan doen als mijn verbruik zo hoog blijft.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hoe geraak je aan zoveel volume ? 1 keer oke, maar maandelijks over 1TB gaan ? Ik zou niet weten hoe je zoiets klaar krijgt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

redman schreef:
Trojan schreef:En hoeveel gebruikt ge maandelijks?

Indien ge tegen of over 1TB gaat is het misschien beter om eerst eens te polsen bij edpnet welke limiet ze handteren voor hun fup.
Nooit last gehad van de FUP, nee ik gebruik geen 1TB, ik snap persoonlijk niet hoe ge daar aan kunt geraken, mischien voor een paar maanden om eens te testen hoe ver je kan gaan.

Ik heb altijd een share ratio van 2.0, dat wil zeggen dat ik dubbel zoveel upload als download.
En al de films die ik download zijn in HD mkv, dus meestal rond de 8GB.
En toch kom ik aan een volume van rond de 300 GB, soms iets minder , soms iets meer,
en ik beschouw me al als een extreme gebruiker.
Torrents wat leuk :roll:
Als ik zo vriendelijk zou willen zijn om te sharen, dan upload ik wel via een anonieme nieuwsserver (headers), zodat ik m'n publieke IP niet vrijgeef aan iedereen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

iceke schreef:Hoe geraak je aan zoveel volume ? 1 keer oke, maar maandelijks over 1TB gaan ? Ik zou niet weten hoe je zoiets klaar krijgt.
Inderdaad, misschien eens iets om te testen of iets anders, maar iemand die een lange tijd aan zo'n een volume geraakt download om het onmiddellijk terug uit te wissen of is werkloos.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

honda4life schreef:
Torrents wat leuk :roll:
Als ik zo vriendelijk zou willen zijn om te sharen, dan upload ik wel via een anonieme nieuwsserver (headers), zodat ik m'n publieke IP niet vrijgeef aan iedereen :wink:
Och ja, er is geen vervolgingsbeleid op dit moment in België, dus ik heb niets te vrezen.
En ja , als ze je echt willen opsporen dan vinden ze je, wat je ook gebruikt, of het nu newsservers zijn met ssl, het maakt niet uit, het is gewoon en vals gevoel van veiligheid.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

honda4life schreef:Torrents wat leuk :roll:
Als ik zo vriendelijk zou willen zijn om te sharen, dan upload ik wel via een anonieme nieuwsserver (headers), zodat ik m'n publieke IP niet vrijgeef aan iedereen :wink:
Torrents zijn zoooo 2009 :lol: Feit is dat SSL minder zichtbaar is. "Valse" veiligheid? :roll: Ja, de Belgische Internet-politie gaat het allemaal oprollen hoor :roll:

Volgens Dommel zit ik deze maand aan 926.85 gb. Maar da's enkel nachttraffiek en ook bij EDPnet hou ik me daaraan. Het is niet omdat ik een FUP neem dat ik even het netwerk ga verzieken met belachelijk veel traffiek.

Deze maand is toch uitzonderlijk wegens een RAID crash en mijn HDDs die vol moeten om op kot niet meteen aan mijn 80GB van Telenet te zitten. Mijn verbruik blijft soms zelfs onder de 100GB en meestal onder de 200GB. Ik zie enkel series in HD en download spelletjes legaal via Steam. Als ge elke maand over de TB gaat moet ge toch maar eens wat minder porno kijken hoor ;)
Afbeelding
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

ctgilles schreef:
honda4life schreef:Torrents wat leuk :roll:
Als ik zo vriendelijk zou willen zijn om te sharen, dan upload ik wel via een anonieme nieuwsserver (headers), zodat ik m'n publieke IP niet vrijgeef aan iedereen :wink:
Torrents zijn zoooo 2009 :lol: Feit is dat SSL minder zichtbaar is. "Valse" veiligheid? :roll: Ja, de Belgische Internet-politie gaat het allemaal oprollen hoor :roll:

Volgens Dommel zit ik deze maand aan 926.85 gb. Maar da's enkel nachttraffiek en ook bij EDPnet hou ik me daaraan. Het is niet omdat ik een FUP neem dat ik even het netwerk ga verzieken met belachelijk veel traffiek.

Deze maand is toch uitzonderlijk wegens een RAID crash en mijn HDDs die vol moeten om op kot niet meteen aan mijn 80GB van Telenet te zitten. Mijn verbruik blijft soms zelfs onder de 100GB en meestal onder de 200GB. Ik zie enkel series in HD en download spelletjes legaal via Steam. Als ge elke maand over de TB gaat moet ge toch maar eens wat minder porno kijken hoor ;)
En bij nieuwsservers is uw ip niet zichtbaar voor de newsserver?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

rpr schreef:En bij nieuwsservers is uw ip niet zichtbaar voor de newsserver?
Afbeelding

Maar uw ISP ziet tenminste niet wat er allemaal binnenkomt. En op de KHL/KUL zie ik ze nog niet snel alle SSL traffiek blokkeren (zoals wel het geval is met torrents en http bazaar zoals RS of MU). En gaan ze geen wetjes stemmen dat uw ISP uw downloadgedrag in de gaten moet houden? Juist ja...

Of bestempelt ge p2p als veiliger? Nieuwsgroepen blijven nu nog (gelukkig) half en half buiten schot: dus, lesser of two evils.

Btw, ik hoop dat ge doorhebt dat ik niet 100% serieus ben hè ;)
Afbeelding
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ctgilles schreef: Als ge elke maand over de TB gaat moet ge toch maar eens wat minder porno kijken hoor ;)

Haha schitterend :lol: Ik download ook wel is wa xxx mor ge moet idd veel moeite doen om aan 1TB te geraken denk ik :lol: :lol: :lol: :lol:


EN hoe zit dat juist dan met edpnet en nieuwsgroepen? Hebben die daar dan een limiet op? Want ik download praktisch alles met nzb's :oops:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Was edpnet zijn newsserver niet beperkt tot 10 gieg per maand? Of is dat aangepast?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Als je een provider neemt omdat hij een goede nieuwsreader heeft :lol: Ik heb een payserver, 2,5€ / maand en 365 dagen retentie ... Niet dat ik deze nodig heb, maar is altijd leuk/handig als je een iets oudere post pas wat later ziet :-D
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow, dat klopt: 10GB per maand. In mijn ogen een slimme zet zodat niet alle kindjes het netwerk kunnen beginnen belasten. De slimme kindjes zoeken een gratis IPv6 en de rest zal wel een VISA hebben zeker ;)

In 't weekend staat mijn lijn makkelijk een dag te downloaden aan volle snelheid en nog geen klachten gekregen. Ze zien daar ook wel dat ik er tijdens de week niet ben en dus enkel 't weekend heb :)
Dat is toch een hele verbetering met 4-5 jaar geleden (had er 6M ADSL), toen het op een zaterdagnamiddag toch wel merkbaar trager ging. Net zoals mijn Telenet lijn *nu* en dan denk ik soms "why the f*** kiezen de mensen toch voor Telenet?"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”