Telenet komt beloftes niet na (Fibernet 100)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik was eerst van plan op onderstaande repliek in het vrij downloaden topic te plaatsen, maar omdat het grotendeels een Fibernet probleem is leek het me verstandig een nieuw topic te openen.

Wat me over het vrij downloaden stoort is dat telenet belooft had om wat opener te zijn in hun communicatie. Ze waren het aan het overwegen om via forums ook te communiceren. Niet dus. Alleen maar wat aanpassingen in hun voorwaarden. Vandaar ook dat de laatste 9 procent in het vrij downloaden topic daar over gaat.

Ik ben aan het overwegen, niet om over te stappen, maar om telenet een compensatie te vragen voor het niet nakomen van de voorwaarden. De beloofde webspace van 2 Gbyte voor FN100 is er nog steeds niet. Niet dat ik dat zo snel nodig heb, maar als het in hun abonement zit, moet het ook te gebruiken zijn.

Er was me verteld dat ze dit wel in orde hadden gemaakt. Ze hebben de 2 Gbyte geactiveerd voor mij, maar in "Mijn telenet" merk je er niets van. Momenteel als ik dit controleer staat mijn webadres op 1 Mbyte. Ik kan zelf maar tot 1024 Gbyte instellen. Als ik dit zou veranderen, ben ik wel alles kwijt. Een risico dus.

En ja zoals het in hun voorwaarden staat is het vrij downloaden afhankelijk van de capaciteit van hun netwerk. Je kan er blijven over klagen, maar telenet moet om dit op te lossen in hun netwerk zwaar investeren. Nu ze deze wijziging hebben gedaan in hun voorwaarden zijn ze wel gedekt en kunnen ze alleen maar toekijken hoe de meeste grootverbruikers toch overstappen naar VDSL providers.

Naar mijn gevoel is Fibernet te snel gelanceerd door TN, Maar onder druk van het BIPT moesten ze wel, en is de opgelegde boete beperkt gebleven. Er stond me zelfs voor dat een FN100 zelf 5 Gbyte opslag kreeg. Maar dat hebben ze teruggebracht naar 2 Gbyte. En zelfs dat is na bijna een jaar "fibernet bestaan" niet in te stellen.

Telenet moet verstaan dat het programma "mijn telenet", als ook "de telemeter" programma's zijn die functioneren tussen de klant en telenet. Deze dienen dan ook correct en vertrouwelijk te communiceren tussen de klant en de provider. De vele updates hebben naar mijn gevoel weinig uitgehaald.
Laatst gewijzigd door gr4vity 09 okt 2010, 06:02, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Titel aangepast wegens weinig waarde voor het topic.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Ik ben aan het overwegen, niet om over te stappen, maar om telenet een compensatie te vragen voor het niet nakomen van de voorwaarden.
Ze gaan lachen in Mechelen... trouwens wat wil je dan... 50, 75, 100 euro... en dan ben je wel tevreden met je product ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
mailracer schreef:Ik ben aan het overwegen, niet om over te stappen, maar om telenet een compensatie te vragen voor het niet nakomen van de voorwaarden.
Ze gaan lachen in Mechelen... trouwens wat wil je dan... 50, 75, 100 euro... en dan ben je wel tevreden met je product ?
Welke compensatie dat kan zijn weet ik niet. En tevreden met Fibernet, in zekere zin wel. Als je het doet voor de snelheid is een FN100 een must have. Maar waar ik teleurgesteld in ben is de beloofde webspace. "Wat moet je daar nu mee ? , zullen sommige zeggen. Maar het zit in het abonement, dus moet het ook te gebruiken zijn.

Overigens ben ik eens benieuwd of ik tien computers van een IP adres kan voorzien. Indien dit niet het geval is, kan dit ook eens aangehaald worden bij de commisie van het BIPT. Al is het maar om telenet er attent op te maken.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

[quote="mailracer"]Nu ze deze wijziging hebben gedaan in hun voorwaarden zijn ze wel gedekt en kunnen ze alleen maar toekijken hoe de meeste grootverbruikers toch overstappen naar VDSL providers.

Telenet ligt er nie wakker van,dat een klein percentage(grootverbruikers)overstapt naar andere provider.Ze hebben nie liever.
Door de periode te verlengen naar 30 oktober om gratis te vertrekken,zie je toch genoeg.Kleinziektes heeft elk nieuw product.
Fibernet heeft geen moeite om met VDSL2 te concureren.Wie Fibernet wil,en kan betalen,maakt het voor zich zelf wel uit,vertrekken of blijven.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik snap niet goed hoe je tevreden kunt zijn met een duur product wat niet is wat het moet zijn en wat je niet kunt gebruiken zoals je wilt ?
Compensatie kan je op je rug schrijven vrees ik maar ik vind het een nobel streven .Het feit dat je (hopelijk) gaat proberen is wel een stap in de goede richting :thumbs:
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Rikkyrocker schreef: Telenet ligt er nie wakker van, dat een klein percentage(grootverbruikers)overstapt naar andere provider.Ze hebben niet liever.
Door de periode te verlengen naar 30 oktober om gratis te vertrekken,zie je toch genoeg.Kleinziektes heeft elk nieuw product.
Fibernet heeft geen moeite om met VDSL2 te concureren.Wie Fibernet wil,en kan betalen,maakt het voor zich zelf wel uit,vertrekken of blijven.
Ik heb voor dit abonement gekozen omdat ik deze snelheid, in combinatie met mijn website dit best wel kan gebruiken. Het vrij downloaden is erbij gekomen, en dus kan je opstappen tot eind oktober. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat telenet hun specificaties nakomt.
Die smalband, die bekom je pas na intensief verkeer tijdens de rode uren. Iets wat pas gebeurd bij mij vlak voor dat mijn periode is afgerond.

Kinderziekte zijn er omopgelost te worden, niet omze te laten aanslepen.
dasmewat schreef:Ik snap niet goed hoe je tevreden kunt zijn met een duur product wat niet is wat het moet zijn en wat je niet kunt gebruiken zoals je wilt ?
Compensatie kan je op je rug schrijven vrees ik maar ik vind het een nobel streven .Het feit dat je (hopelijk) gaat proberen is wel een stap in de goede richting :thumbs:
Als je het artikel van het BIPT leest in verband met docsis3 investeringen, kan je hieruit afleiden dat Fibernet is gelanceerd in navolging van de klacht en boete die hierop volgde.

Je kan dit hier nalezen overigens.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=27263

Haast en spoed is zelden goed, dus om eerlijk te zijn is er na een jaar nog niets in orde met betrekking tot de webspace van dit abonement.
en de zoveelste update van mijn telenet heeft nog geen beterschap opgeleverd. Dat ze dat voor mij, via deze "mijn telenet instelling" om hebben aangepast doet niet ter zake trouwens. Mijn telenet dient om de klant correct te informeren en dit niet via een instelling om van hun ICT diensten.

De 10 computers die je kan gebruiken is een volgende stap. Dit moet toch ook eens getest worden niet ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Omdat ik vermoedde dat er bij telenet ten allen tijden iets veranderd heb ik het maar weer eens nagezien.

Nu blijkt dat er 1 Gbyte per URL aangemaakt kan worden.

Gratis webruimte voor eigen website 2 GB (max. 1 GB per url)

Dus gewoon even de specs veranderen en klaar is kees. Dan de voorwaarden aanpassen en iedereen wegjagen met hun geknoei.

In de tijd van de lancering was er sprake van 5 Gbyte. nadien 2 Gbyte, en nu dus 1 gbyte per URL.

Edit : Goed omweten dus. bijgevolg even ingelogd bij mijn telenet, zoals daar vaag is uitgelegd, moet je dus een tweede URL aanmaken.
Hiervoor moet je een gebruiker, een email voor deze gebruiker instellen, en vervolgens de URL instellen.

Nu verschijnt hetvolgende bericht in de hoofdgebruiker log-in. "Maximum aantal URL's overschreden."
Terwijl ik er maar een heb, en er een tweede moet aanmaken.

Als ik met mijn nieuwe account inlog, dan kan ik geen webruimte aanmaken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://www.archive.org/web/web.php

Als het je iets helpt met je klacht : op bovenstaande URL worden oude websites bijgehouden. Gewoon even www.telenet.be intikken en zoeken naar de oorspronkelijke specs :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef: Telenet ligt er nie wakker van,dat een klein percentage(grootverbruikers)overstapt naar andere provider.Ze hebben nie liever.

Ze waren wettelijk verplicht om die gratis opzegperiode te verlengen.

We zullen het wel horen of ze er echt niet mee inzitten als ze volgende week een opzegbrief van enkele pagina's krijgen van ons EN van al onze klanten die zelf nog titularis zijn van hun telenet lijn. Misschien zitten ze er effectief niet veel mee in, maar wij nog veel minder hoor :P

Fibernet kan met de huidige specificaties totaal niet concureren met Vdsl2, niet zolang die kleurboek er is, eens die kleurboek weg is, draaien de rollen "misschien" om. Maar dan is er nog steeds de hoge prijs van Fibernet100 en het niet mogelijk zijn van enige vorm van SLA, wat bij belgacom niet zoveel extra kost (interventie binnen de 8u). Geen enkel telenet product, ook niet het duurste business abonnement biedt dit aan.

Just My 2cents
Mvg
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Studenteninternet schreef:

Fibernet kan met de huidige specificaties totaal niet concureren met Vdsl2, niet zolang die kleurboek er is, eens die kleurboek weg is, draaien de rollen "misschien" om. Maar dan is er nog steeds de hoge prijs van Fibernet100 en het niet mogelijk zijn van enige vorm van SLA, wat bij belgacom niet zoveel extra kost (interventie binnen de 8u). Geen enkel telenet product, ook niet het duurste business abonnement biedt dit aan.

Just My 2cents
Mvg

Het ga jullie goed bij VDSL2.Hopelijk zitten jullie niet te ver van de ROP .En dat je niet op hangende pootjes terug naar Telenet moet komen.
Ik ben een tevreden turbo netter.Met kleurboek geen enkel probleem,en speed voor mij perfect 30Mbps constant.Upload 1.2 Mbps hoeft voor mij persoonlijk niet hoger.Zet upspeed zelfs nog lager op 0.8Mbps met netlimiter.Heb weinig of niets te versturen.
succes.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 10 okt 2010, 12:14, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:

Just My 2cents
Mvg

Het ga jullie goed bij VDSL2.Hopelijk zitten jullie niet te ver van de ROP .En dat je niet op hangende pootjes terug naar Telenet moet komen.
succes.
Een oplossing voor degene die (te) ver van de rop zitten is in de maak, stay tuned ;)

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

krisken schreef:
Rikkyrocker schreef:

Een oplossing voor degene die (te) ver van de rop zitten is in de maak, stay tuned ;)
Hadden ze dat niet beter van in het begin gedaan?
Dat ze maar eerst zien,dat ze hun andere Rops geplaats krijgen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Duidelijk een pro-telenetter met ooglappen :) compleet doof voor iets dat "tegen" zijn isp is.

Telefonie = EDPnet + OVH
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Rikkyrocker schreef: Het ga jullie goed bij VDSL2.Hopelijk zitten jullie niet te ver van de ROP .En dat je niet op hangende pootjes terug naar Telenet moet komen.
Ik ben een tevreden turbo netter.Met kleurboek geen enkel probleem,en speed voor mij perfect 30Mbps constant.Upload 1.2 Mbps hoeft voor mij persoonlijk niet hoger.Zet upspeed zelfs nog lager op 0.8Mbps met netlimiter.Heb weinig of niets te versturen.
succes.
Al onze lijnen bevinden zich in het centrum van grootsteden, dus wij hebben gewoon geen afstand-issues :P
1,2MBit upload, tja, ik haal makkelijk 4MBit up op Vdsl2, en dit is, ook al shapen we, nog steeds goud waard in grotere netwerken met zo'n lijn als gateway naar het internet. Het ga jou dus ook goed bij de snelste(?)/duurste/meest kleurrijke provider van 't land zonder enige vorm van effectief vastgelegde SLA :-)

mvg
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

krisken schreef:
Rikkyrocker schreef:

succes.

Je maakt me benieuwd....-> komt er echt een oplossing ? ( niet dat dit momenteel bij mij van toepassing is, ik zit dicht genoeg..., maar voor alle andere...)
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

BGC is bezig met een oplossing hiervoor ja. Kan hier helaas niets meer over zeggen maar heb dit inmiddels van diverse kanten reeds gehoord. Ten gepaste tijde zal dit zeker op UB komen!

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

krisken schreef:Duidelijk een pro-telenetter met ooglappen :) compleet doof voor iets dat "tegen" zijn isp is.

Waarom zou ik tegen Telenet zijn,waar ik persoonlijk nog geen enkel probleem mee heb gehad,in 5 jaar.
De snelste zijn ze in elk geval. Toon hier in Belgie een snellere. Colega haalt vlot 95Mbps down en 4.7Mbps up met Fibernet100. Kijk op Tik forum bij bevindingen Fibernet100.
Voor snelheid wordt nu eenmaal een prijs betaald.Wat ikzelf ook teveel vind.
Of kan je mij een nieuwe porsche turbo bezorgen,voor een prijs van een gewone doorsnee auto.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 10 okt 2010, 13:29, in totaal 2 gewijzigd.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

krisken schreef:BGC is bezig met een oplossing hiervoor ja. Kan hier helaas niets meer over zeggen maar heb dit inmiddels van diverse kanten reeds gehoord. Ten gepaste tijde zal dit zeker op UB komen!

Geweldig ! ik kijk alvast uit naar het vervolg :-D :-D :-D :banana:
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Rikkyrocker schreef: Of kan je mij een nieuwe porsche turbo bezorgen,voor een prijs van een gewone doorsnee auto.
Nee, maar als ik dan toch besluit om er ene te kopen mag ik er dag en nacht mee rijden, zoveel ik wil, wanneer ik wil en zolang ik wil :-)

En wat betreft de telenet tevredenheid, wij hebben jaren met telenet lijnen gewerkt en de samenwerking/tevredenheid met telenet was steeds top.
Maar sinds het vrij downloaden is het voor ons gewoon niet meer werkbaar om hiermee door te gaan. Telenet laat ons geen andere keus.
Ik heb dit trouwens ook zo gemeld aan onze account manager bij telenet (wat een bovenste beste kerel is) maar die hangt jammer genoeg ook af van de beslissingen van hogerhand.
Laatst gewijzigd door Studenteninternet 10 okt 2010, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Rikkyrocker schreef: Of kan je mij een nieuwe porsche turbo bezorgen,voor een prijs van een gewone doorsnee auto.
Nee, maar als ik dan toch besluit om er ene te kopen mag ik er dag en nacht mee rijden, zoveel ik wil, wanneer ik wil en zolang ik wil :-)
Kunnen wij ook.
Waarom nie als je het kan betalen :banana: :banana:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
krisken schreef:Duidelijk een pro-telenetter met ooglappen :) compleet doof voor iets dat "tegen" zijn isp is.

Waarom zou ik tegen Telenet zijn,waar ik persoonlijk nog geen enkel probleem mee heb gehad,in 5 jaar.
De snelste zijn ze in elk geval. Toon hier in Belgie een snellere. Colega haalt vlot 95Mbps down en 4.7Mbps up met Fibernet100. Kijk op Tik forum bij bevindingen Fibernet100.
Voor snelheid wordt nu eenmaal een prijs betaald.Wat ikzelf ook teveel vind.
Of kan je mij een nieuwe porsche turbo bezorgen,voor een prijs van een gewone doorsnee auto.
Wat is interessanter voor jou/je collega?

1. Telenet
Down : 100mbit
Up : 5mbit
Downloadvolume : onbekend (sommigen halen 200GB binnen eer ze op smalband zitten, anderen 1TB)
Prijs : €99

2. xDSL (Dommel, Belgacom, EDPNet)
Down : 30mbit
Up : 4.5mbit
Downloadvolume : onbeperkt, letterlijk
Prijs : Ongeveer €50

OK, bij xdsl heb je een derde van de downloadsnelheid, terwijl upload ongeveer (op een halve mbit na), hetzelfde is. Echter zal je na x GB niet op smalband staan (zie andere TN topics voor cijfers en waarden) en is je prijs de helft van dat van Telenet...

Telefonie = EDPnet + OVH
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
Kunnen wij ook.
Waarom nie als je het kan betalen :banana: :banana:
Nee, kan je niet, de huidige vrij downloaden policy beperkt je.
Je moet in de groene uren downloaden en dan nog hopen dat je geen smalband krijgt.
Je moet het ook wel "willen" zien hé.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Je moet in de groene uren downloaden en dan nog hopen dat je geen smalband krijgt.
Kijk eens effe op Tik forum,onder 'Na 1 dag grootverbruikerer' zijn er al 'n paar die over de 700GB zitten in 8 dagen,nog steeds breedband,geen e-mail gekregen.En overdag gedownload. Ik zou nie weten waar ik 250GB zou halen in de maand.

Ik heb nog nooit smalband gehad.PC staat hier 18 uur per dag online.
Hoor het wel,ik vertrek naar de voetbal. Voor Jullie nog 'n prettige dag verder. doei doei
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 10 okt 2010, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:

Kijk eens effe op Tik forum,onder 'Na 1 dag grootverbruikerer' zijn er al 'n paar die over de 700GB zitten in 8 dagen,nog steeds breedband,geen e-mail gekregen.
En overdag gedownload.
Ik heb nog nooit smalband gehad.PC staat hier 18 uur per dag online.
Inderdaad : "een paar" die dat kunnen, maar "90%" (ik schud de cijfers maar uit mn zak) hiervan kan dit NIET!
Zoals gezegd : je moet het eerst "willen" zien...

Telefonie = EDPnet + OVH
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb zelf ondertussen een aantal lijnen die op stage 9 staan waar 40-50GB doorgegaan is op 4 tot 10 dagen. Vind jij dit normaal?
Er werd geen rekening gehouden met de kleurboek, en dat kan/wil ik ook niet verwachten van de gebruikers.
Ok, stage9 is nog geen smalband, maar zoiets voelt gewoon niet lekker, zeker niet wetende dat eens er smalband is je NIKS kan doen, blokken bijkopen kan zelf niet meer!Om nog maar te zwijgen van die onnozele redirect die je niet kunt uitzetten.
En dit zijn geen "posts" vanop een of ander forum, maar eigen ervaring, zwart op wit.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik probeer ook zoveel mogelijk 's nachts te downloade maar als ik dan eens een paar dingen binnenhaal, dan merk ik snel dat ik op mijn telemeter ga zien dat ik al niet meer in het groen zit en dit geeft me een ongemakkelijk gevoel, niet wetende "wat en hoeveel" ik over heb eer ik weeral in rood sta ... Heb nog geen enkele mail gekregen over grootverbruiker ofzo maar het voelt gewoon niet lekker aan .... Daarom dat ik ook weg wil bij telenet, je hebt zelf geen controle mer over je eigen surf- en download gedrag en dat vindt ik niet kunnen ....
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Studenteninternet schreef:Ik heb zelf ondertussen een aantal lijnen die op stage 9 staan waar 40-50GB doorgegaan is op 4 tot 10 dagen. Vind jij dit normaal?
Er werd geen rekening gehouden met de kleurboek, en dat kan/wil ik ook niet verwachten van de gebruikers.
Ok, stage9 is nog geen smalband, maar zoiets voelt gewoon niet lekker, zeker niet wetende dat eens er smalband is je NIKS kan doen, blokken bijkopen kan zelf niet meer!Om nog maar te zwijgen van die onnozele redirect die je niet kunt uitzetten.
En dit zijn geen "posts" vanop een of ander forum, maar eigen ervaring, zwart op wit.
't Is anders nu de moment om deze lijnen (kosteloos!) op te zeggen en over te schakelen op VDSL ;)
Ben jij soms van i4s, uit het gentse?

Kris

Telefonie = EDPnet + OVH
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

krisken schreef: 't Is anders nu de moment om deze lijnen (kosteloos!) op te zeggen en over te schakelen op VDSL ;)

Kris
Dat is ook wat we gaan doen, maar zijn er heel wat dus dat is weer veel werk.

En aub, vergelijk ons niet met i4s. (onze website staat in mn profiel)
Studenten Internet heeft TOTAAL NIKS met i4s te maken en we worden ook niet graag aan i4s gelinkt.
Onze setups zijn stabiel en performant en wij hebben tot hiertoe geen enkele klant die overgelopen is.
(sorry sander, kon't niet laten) :-)

Mvg
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

krisken schreef: 't Is anders nu de moment om deze lijnen (kosteloos!) op te zeggen en over te schakelen op VDSL ;)

Kris
Dat is ook wat we gaan doen, maar zijn er heel wat dus dat is weer veel werk.

En aub, vergelijk ons niet met i4s. (onze website staat in mn profiel)
Studenten Internet heeft TOTAAL NIKS met i4s te maken en we worden ook niet graag aan i4s gelinkt.
Onze setups zijn stabiel en performant en wij hebben tot hiertoe geen enkele klant die overgelopen is.
(sorry sander, kon't niet laten) :-)

Mvg
Als ik jullie kan helpen met overschakelen, laat maar iets weten :)
Eerlijk gezegd de link in je profiel nog niet bekeken. Sorry dus voor de vergelijking :)

Kris

Telefonie = EDPnet + OVH
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

krisken schreef: Als ik jullie kan helpen met overschakelen, laat maar iets weten :)
Eerlijk gezegd de link in je profiel nog niet bekeken. Sorry dus voor de vergelijking :)
Kris
Bedankt voor het aanbod, maar we hebben ook bij bgc reeds iemand die alles voor ons regelt.
Enfin, je weet nooit, mocht er toch eens iets zijn, dan weet ik u wel te vinden.

mvg
Yves

PS No hard feelings voor wat betreft de vergelijking, ik wou het gewoon even duidelijk stellen en dat is bij deze gebeurd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik eerder aanhaalde is het niet de bedoeling weer eens over "overstappen" te beginnen he.

VDSL is een goede technologie, maar niet in combinatie met HD televisie over meerdere televisies. Ik heb veel collega's die bij VDSL zitten, en ze klagen bijna allemaal over de kwaliteit.
Opgelet dat kan aan mijn collega's liggen, maar het is wel een referentie.
Eens dat je naar de televisie kijkt, heb je geen 30 mbit meer voor te downloaden. En wat denk je dat de meeste doen als ze downloaden ?
Neen voor televisie is de kabel nog altijd het beste medium, zeker als de zenders ongecodeerd op DVB-C gaan uitgezonden worden.

Neen fibernet is bijna een goed produkt met kinderziektes. Alleen vind ik dat het release-en van Fibernet niet correct is verlopen.
Het grote nadeel is, dat dat bij telenet te verkrijgen is, en alleen maar bij telenet. Die monopolie zou er niet meer mogen zijn.

Het vrij downloaden is voor de meeste een doorn in het oog, maar niet voor mij. Ik kijk nooit naar die telemeter, en heb ik smalband, dan is dat zo. Dan trek ik de lijn gewoon het snachts open. Alleen gebeurd dit niet meer.
Overigens kan ik nu wel 500 Gbyte overdag afhalen, terwijl dit vroeger enkel het 's nachts mogelijk was.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Niets verplicht u om televisie via VDSL te nemen.

VDSL Internetabonnement: ongeveer €50;
Telenet Kabel: €15;
Telenet Digitale TV: €8 x aantal tv's

Dan zit je toch nog altijd onder die €100, dus een argument vind ik dat niet.

Telenet heeft op de bevolking heel slim gespeeld om te doen alsof snelheid het belangrijkste is.
Tot enkele weken geleden had ik 6 Mbps en nu heb ik 25 Mbps. Als je een bestand wilt downloaden, dan merk je dat verschil duidelijk, maar gewoon surfen merk je gewoon niet.

Als je echt 100 Mbps nodig hebt, dan blijf je maar waar je bent, als je voldoende hebt aan 30 Mbps dan lijkt mij een VDSL-abonnement een betere optie.
Ik snap alleen niet dat mensen bij een abonnement €100 het normaal vinden dat ze niet alles kunnen downloaden, of hun downloads 's nachts moeten plannen.

Maar blijkbaar ben je content van de huidige Telenet-voorwaarden en vind je €100 te doen voor hetgeen je krijgt, dan blijf je maar bij Telenet.

PS: Naar die webspace zou ik zelfs niet kijken bij het kiezen van een Internet-abonnement, er zijn genoeg betere en goed betaalbare webhosters op de wereld.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

krisken schreef:
Rikkyrocker schreef:

Just My 2cents
Mvg

succes.
Als mijn lijn hier wat stabieler zou zijn denk ik er sterk over na om 'terug te komen ' naar belgacom . Heb hier vroeger belgacom, edpnet en dommel gehad maar regelmatig disconnects . En het was altijd de schuld van de klant want mijn binnenbekabeling,modem en router was nooit goed . :-(
Moest belgacom mij dit kunnen garanderen en eens een technieker zou langssturen om alles deftig uit te meten .
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Heb je problemen met je telefonie bvb? Je kan altijd een tech "eisen" als je 100% zeker bent dat het de BGC kabel is hé. Logica van BGC is zeer simpel : ligt de fout tussen de centrale en je telefoonaansluitpunt (NTP), dan betaald BGC de interventie. ligt het aan je binnenbekabeling, modem, netwerk, ... dan betaal jij...

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

fieldoxide schreef:

Als mijn lijn hier wat stabieler zou zijn denk ik er sterk over na om 'terug te komen ' naar belgacom . Heb hier vroeger belgacom, edpnet en dommel gehad maar regelmatig disconnects . En het was altijd de schuld van de klant want mijn binnenbekabeling,modem en router was nooit goed . :-(
Moest belgacom mij dit kunnen garanderen en eens een technieker zou langssturen om alles deftig uit te meten .

Waarom nie,ik zou er morgen al werk van maken.
Ik zou zolang niet twijfelen,als ik over iets niet tevreden was.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Rikkyrocker schreef:
fieldoxide schreef:

Waarom nie,ik zou er morgen al werk van maken.
Ik zou zolang niet twijfelen,als ik over iets niet tevreden was.
Versta me niet verkeerd : ik ben (nog steeds ) , tevreden over mijn telenet internet . De reden dat ik overgestapt ben van telcom is omdat mijn lijn zo onstabiel was . Dit probleem heb ik nu niet meer via de kabel . Ik ben geen tegenstander van belgacom maar in het verleden hebben ze de fout altijd bij mij proberen leggen . Het is zo ver gekomen dat ik een nieuwe binnenbekabeling, splitter en modem geplaatst heb en nog verloor ik soms mijn lijnsynchronisatie . Het was pas toen ze mij op een lager profiel hadden geplaatst dat het iets stabieler was . Moet wel zeggen dat het huis hier gebouwd is eind jaren 50 en dat de eerste telefoon installatie hier eind jaren 70 gelegd (1977) is . Maar dit even 'off' topic . :wink:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

fieldoxide schreef:
Rikkyrocker schreef:
fieldoxide schreef:

Versta me niet verkeerd : ik ben (nog steeds ) , tevreden over mijn telenet internet . De reden dat ik overgestapt ben van telcom is omdat mijn lijn zo onstabiel was . Dit probleem heb ik nu niet meer via de kabel . Ik ben geen tegenstander van belgacom maar in het verleden hebben ze de fout altijd bij mij proberen leggen . Het is zo ver gekomen dat ik een nieuwe binnenbekabeling, splitter en modem geplaatst heb en nog verloor ik soms mijn lijnsynchronisatie . Het was pas toen ze mij op een lager profiel hadden geplaatst dat het iets stabieler was . Moet wel zeggen dat het huis hier gebouwd is eind jaren 50 en dat de eerste telefoon installatie hier eind jaren 70 gelegd (1977) is . Maar dit even 'off' topic . :wink:

Die konden bij mij de POT op.Waarom denk je dat ik daar vertrokken ben.Belgacom heeft me ook geld genoeg gekost toen voor ik vertrok.Telenet is stabieler,geen download verlies terwijl je tv kijkt.HD kwaliteit veel beter dan VDSL2.
Dan betaal ik liever wat meer.En alles bij dezelfde provider.En smalband heb ik nog nooit gehad.en pc staat ook 18 uur per dag online.
Ik download wanneer ik wil en zoveel ik wil.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben blij dat iedereen tevreden is waar hij zit. Laat ons het daarbij houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef: PS: Naar die webspace zou ik zelfs niet kijken bij het kiezen van een Internet-abonnement, er zijn genoeg betere en goed betaalbare webhosters op de wereld.
Ik ben het eens dat er betere en betaalbare oplossingen zijn voor webspace, maar dat is mijn punt niet. Als je webspace krijgt bij je provider, moet je ze ook kunnen gebruiken. En net dit is in de loop dat FN100 is onstaan al een aantal keren veranderd. De eerste twee maanden moest je het doen met 250 Mbyte, terwijl ze reklame maakte voor 2 Gbyte. Ongehoord vind ik dit. Van de eerste dag maakte ze reklame voor FN100 met al hun specs, maar ze zijn pas in de afgelopen maanden ontwikkeld. Terwijl er zoveel mensen al voor betaalde. Testaankoop heeft een klacht ingediend omdat net de cummunicatie naar de klant toe onvoldoende is. En ook de communicatie rond een FN100 abonement is slecht verlopen. Zo werd je niet op de hoogte gebracht wanneer de webspace in orde was, en hoe je ze moet instellen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Volledig mee akkoord!
Specs na enkele maanden terug wijzigen, amper communiceren, dat kan niet voor een (telecommunicatie-)bedrijf.

Hopelijk kan je er iets tegen doen, maar ik vrees dat Telenet niets gaat veranderen of een compensatie geven.
Gesloten

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”