Nog iemand last van hoge ping?
Regio 056.
Ping issues
Ik denk (vrees) dat dit niets met Dommel te maken heeft. Telkens ik de wireless functie van mijn router uitschakelde, zakte mijn ping direct, wanneer ik wireless terug aanleg, schiet de ping terug de hoogte in. Dit doet me vermoeden dat er 1 van de buren gebruik maakt van mijn verbinding, alhoewel die beveiligd was met 64-bits WEP. Heb nu 128-bits WEP ingesteld en hopelijk blijft de hoge ping weg.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
WEP is binnen de 5 minuten te kraken, WEP-128 binnen de 6
Beveilig dat ding met WPA2-AES en je kan weer even met een gerust hart verder.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Of als je XP gebruikt, updaten naar SP3 en WPA(1) gebruikenPetervanakelyen schreef:WEP is binnen de 5 minuten te kraken, WEP-128 binnen de 6
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Het kan ook zijn dat jouw WiFi en die van de buren allemaal op hetzelfde kanaal zitten. Scan eens met inSSIDer en gebruik dan een kanaal dat vrij is.AeroFury schreef:Ik denk (vrees) dat dit niets met Dommel te maken heeft. Telkens ik de wireless functie van mijn router uitschakelde, zakte mijn ping direct, wanneer ik wireless terug aanleg, schiet de ping terug de hoogte in. Dit doet me vermoeden dat er 1 van de buren gebruik maakt van mijn verbinding, alhoewel die beveiligd was met 64-bits WEP. Heb nu 128-bits WEP ingesteld en hopelijk blijft de hoge ping weg.