Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:
Kan userbase (Tik) daar mischien eens voor zorgen,bij de omroepen.
Waarom probeer je zelf niet? Zo de mensen aan het werk zetten, voor iets wat je eigenlijk wel zelf kan proberen. Das niet mooi hé :nono:

Ik ben een tevreden Telenetturbo klant,en waar moei jij je eigenlijk mee.
Anders schiet jij maar eens aan het werk :evil:Stel jij dan eens iet voor,dat beter is voor dit probleem,dat al 3 maand aanhoud.
Hopelijk is jou voorstel sneller opgelost dan de Lange Wapper.
Jij woont mischien tegen Brussel VRT of Vilvoorde VTM.Ik gelukkig tegen de Nederlandse grens.
Vanavond weer lekker Nederland1 consumenten program.
Hier durven (of mogen niet)de omroepen naar buiten komen,met de consumenten problemen.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Opnieuw een lijn op stage9 na amper 5 dagen en 41 GB verbruik!!!
Wat voor een grap is dit eigenlijk?

Start tijd: 2010-10-01 00:00:00
Stop tijd: 2010-10-31 23:59:59
Het verbruikte volume voor stn258 in October 2010 is 42046.49 MB of 41.06 GB

Dus 8GB per dag is blijkbaar ook al overdreven.
Nog een migratie naar Vdsl2 dus.... :-)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

41GB op 5 dagen en al op stand negen. :eek:

Uiteraard heeft Telenet ook geen minimum gegarandeerd volume in haar productomschrijvingen vermeld betreffende "Vrij Downloaden" zonder als grootverbruiker aangemerkt te worden!
Je bent gewoon compleet aan de GODEN overgeleverd met zulke contractpartij.
Dat het BIPT en/of het Ministerie van Economisch zaken zulks toelaten. :?

Gelukkig loopt mijn contract binnen enkele dagen teneinde ....
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik ben het 'vrij downloaden' kotsbeu. Als ik over de vage niet meetbare noch controleerbare limiet ga, die dynamisch bepaald is, en verre van objectief, dan moet ik 's avonds niks meer doen a 512kbps. Vergeet youtube, vergeet alles waar een beetje volume mee gemoeid is, dat gaat tergend traag.

Kijk in mijn regio is er niks anders dan Telenet, Belgacom heeft nog geen VDSL2 ROP dus ik ben in zekere zin afhankelijk van TN.

Ik ga overschakelen naar Business Fibernet L, dan krijg je een fixed ip, geen firewall rules opgelegd door TN, 50 mbps down, 2.5 mbps up en een harde limiet van 1000GB (1T). Ik sta ook in de top 25 maar ik kwam zeker niet aan 1T en dan heb ik nog moeite gedaan ... ik zal wel een tijdje toekomen met dit product :)

Dus voortaan 70 eur excl BTW ipv 57,85 eur excl, maar nu koop ik het gezaag, gezeik en onkunde van heel die vage FUP af voor 12,15 extra / maand.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ub4b schreef:Ik ben het 'vrij downloaden' kotsbeu. Als ik over de vage niet meetbare noch controleerbare limiet ga, die dynamisch bepaald is, en verre van objectief, dan moet ik 's avonds niks meer doen a 512kbps. Vergeet youtube, vergeet alles waar een beetje volume mee gemoeid is, dat gaat tergend traag.

Kijk in mijn regio is er niks anders dan Telenet, Belgacom heeft nog geen VDSL2 ROP dus ik ben in zekere zin afhankelijk van TN.

Ik ga overschakelen naar Business Fibernet L, dan krijg je een fixed ip, geen firewall rules opgelegd door TN, 50 mbps down, 2.5 mbps up en een harde limiet van 1000GB (1T). Ik sta ook in de top 25 maar ik kwam zeker niet aan 1T en dan heb ik nog moeite gedaan ... ik zal wel een tijdje toekomen met dit product :)

Dus voortaan 70 eur excl BTW ipv 57,85 eur excl, maar nu koop ik het gezaag, gezeik en onkunde van heel die vage FUP af voor 12,15 extra / maand.

je kan natuurlijk ook een adsl lijntje nemen ook voor in uwe lowband €13 en na 6maand 17€ bij dommel.....en 60gb downloadvolume dus mocht er eentje zijn is dat ook nog steeds geen probleem....

en begin van dit jaar overgegaan naar belgacomadsl omdat we niet content waren met telenet (te laag volume en te hoge prijs) dus niet zagen maar overstappen....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:je kan natuurlijk ook een adsl lijntje nemen ook voor in uwe lowband €13 en na 6maand 17€ bij dommel.....en 60gb downloadvolume dus mocht er eentje zijn is dat ook nog steeds geen probleem....
Dat is natuurlijk ook een oplossing die er geen is.
Bijvoorbeeld:
  • Indien morgen Telenet beslist dat het "lowband tijdsvenster" van 8u00 's morgen tot 23u00 's avonds duurt dan is dat zo (de écht groene uren kan je zelfs op 1 hand tellen).
  • Indien morgen Telenet beslist dat 80GB/maand voldoende is voor de niet-grootverbruikers dan is dit zo. (Je hebt zelfs geen gegevens meer van Telenet zelf)
Je kan daar niets aan veranderen wegens ontbreken van specificaties in de productomschrijving.
En mocht je je al verongelijkt voelen en het noodzakelijk achten om je "rechten" te laten gelden dan sta je daar met je gekleurde figuurtjes (aka de plaatjes met groene, oranje, rode en anderskleurige vlakken zoals je Telemeter, je plaatje met de "aanbevolen" uren, ...)
Ik wil maar zeggen: vroeger had je dat men sprak over een maximale snelheid (vb 30Mbit/sec). Daarover waren er al discussies indien dit (sterk) afweek met de realiteit. Nu worden zowel de uren alsook het volume, bewust, in uiterst rekbare termen weergegeven....

Van één ding ben je alvast zeker: de prijs.

Niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor.
Ik stel maar vast dat mensen vaak, en allicht goed bedoeld, oplossingen of verduidelijkingen willen aanbrengen zonder dat men aanwijsbare gegevens heeft die zulks op objectieve basis kunnen staven.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 05 okt 2010, 22:21, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

als zaak heb ik geen tijd voor dual homed gepruts met trage lijntjes, ook al heb ik dat in een ver verleden al opgezet:

Telenet + Rocket ADSL van Evonet in 2003 op één enkele linux machine met vier netwerkkaartjes voor die tijd een maffe opstelling, en alles zelf gescript

maar even terug ter zake:

voor die 12,5 eur extra koop ik geen extra ADSL lijn / maand, dus liever iets meer aan telenet geven zodat ze exacte specs moeten leveren ipv een vage FUP die niet fair is
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

@ub4b

Ze zijn er precies wel in geslaagd om iets meer duiten uit je zakken te kloppen. Helaas.
Zulks zal toch niet hun bedoeling zijn zeker? :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Morgen BGC intense bestellen sé, ik ben eens benieuwd, van de ene pruts provider naar de andere pruts provider. Een 10 tal jaar geleden gezworen om nooit meer internet te nemen bij BGC, we zijn dus terug bij af. Vandaag hebben ze weer heel hun promo's omgesmeten heb ik gezien, ze bellen je op nu wanneer je online besteld en je krijgt er een ipod shuffle bij (die ik niet nodig heb), prijzen hoeveel heel dat boeltje me nu weer zal kosten staan er niet meer bij...
Haal ik de 30mbps niet dan mag de technieker het boeltje ineens terug meenemen ;-)
Telenet had maar duidelijker moeten zijn met hun "vrij downloaden" dan was dit er nooit van gekomen...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De installatie kost €99 en de activatie €50, een profijt van €149.

Als je kiest voor 5 maand aan €15 (enkel geldig op favorite en intense) doe je respectievelijk €139,5 en €220 profijt op favorite en intense. En een ipod shuffle als je online bestelt.

Aan u de keuze.

Ohja, als ik u was zou ik eerst eens polsen of ge weldegelijk 30Mbit kunt krijgen alvorens te bestellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

eternum schreef:@ub4b

Ze zijn er precies wel in geslaagd om iets meer duiten uit je zakken te kloppen. Helaas.
+1 !!!! Zo geef je hen precies wat ze willen.

Dat zei telenet ook tegen ons, we kunnen niks voor u doen, u dient gewoon alles te upgraden naar business fibernet L.
Sure, we gaan alles upgraden, maar dan wel naar BGC Vdsl2 en die SLA optie op de vdsl2 lijnen bij bgc is meteen handig meegenomen! (en nog steeds goedkoper)

Kan iemand bevestigen dat het effectief correct dat we telenet lijnen onmiddelijk kunnen opzeggen tot eind november daar telenet de voorwaarden wijzigde? (ook al is de lijn nog geen jaar actief)

mvg
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja. Staat ook op de frontpage. Je moet in je opzegbrief zeker vermelden dat je je verbinding opzegt omwille van de veranderingen die gedaan worden in de AV.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ja. Staat ook op de frontpage. Je moet in je opzegbrief zeker vermelden dat je je verbinding opzegt omwille van de veranderingen die gedaan worden in de AV.
Ok tnx.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Was het niet tot eind oktober?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Inderdaad.
Dit betekent dat iedereen wie hiermee niet akkoord gaat, zijn contract zonder opzegvergoeding kan verbreken en dat tot en met 31 oktober 2010.
http://userbase.be/nieuws/telecom/403-t ... oorwaarden
iceke
Elite Poster
Elite Poster

OP de site van TN staan nochtans 30 november
Was het niet wettelijk tot het einde van de volgende maand ? Dus 1 oktober + 1 maand is 30 november...
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Vanaf 1 oktober 2010 worden de algemene voorwaarden vernieuwd en vereenvoudigd.

Je kunt je overeenkomst t.e.m. 30 november 2010 zonder opzegvergoeding opzeggen, via melding aan de Telenet Klantendienst.

Je moet daarbij uitdrukkelijk meegeven dat je de overeenkomst opzegt omwille van de nieuwe algemene voorwaarden.
Bij opzegging van een Mobile-abonnement met een gsm of netbook voor 1 euro, moet je de volledige verkoopsprijs van het toestel terugbetalen.

Volgens mij vertrekken er weinig,want ze blijven de opzegdatum maar verlengen.
Telenet weet heus wel wat ze doen hoor.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Studenteninternet schreef:
eternum schreef:@ub4b

+1 !!!! Zo geef je hen precies wat ze willen.
Eigenlijk niet, want ik heb een procedure via de ombudsdienst tegen TN lopen voor hun waanzinnige 'vrij downloaden' praktijken. Als ik TN verzoek om mijn verbruik en het gemiddeld verbruik mede te delen, dan weigeren ze steeds. Alles reeds geprobeerd: bellen, mailen, klachtenformulier zelfs aangetekend schrijven, niks helpt.

Maar ik heb zo de indruk dat er niks gaat veranderen tenzij we telenet voor de rechtbank dagen, en daar heb ik nu geen tijd en zin voor.

Belgacom gaat pas tegen 2012 een VDSL rop in onze buurt zetten (woon letterlijk in een boerengat gemeente), anders lag telenet al lang buiten.
Studenteninternet schreef: Dat zei telenet ook tegen ons, we kunnen niks voor u doen, u dient gewoon alles te upgraden naar business fibernet L.
Sure, we gaan alles upgraden, maar dan wel naar BGC Vdsl2 en die SLA optie op de vdsl2 lijnen bij bgc is meteen handig meegenomen! (en nog steeds goedkoper)
Jij bent de collega van Sander ? Ik kreeg van hem ook een mailtje dat hij er erg mee verveeld zat, toch erg dat ze zelfs voor een van de grotere telenet resellers voet bij stuk houden en een duurder product proberen te verpatsen.

Ik heb geen zin om te downgraden naar <4mbps adsl (zit op 8km van de centrale), dus ik zal die 12 eur extra per maand tijdelijk ophoesten zolang BGC hier niet aanwezig is met deftige snelheden.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

...

mod: please del, double post
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:OP de site van TN staan nochtans 30 november
Was het niet wettelijk tot het einde van de volgende maand ? Dus 1 oktober + 1 maand is 30 november...
Eerst stond op de site van TN 31 oktober.
Maar dat was niet juist, gezien hun eigen algemene voorwaarden zeggen dat je kan opzeggen "tot het einde van de maand na het inwerking treden van de nieuwe algemene voorwaarden"
Dus inderdaad: 1 oktober + 1 maand is 30 november.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Was het niet tot eind oktober?
Dat was eerst aangekondigd tot eind oktober, maar bij Tik hebben ze de desbetreffende wetgeving nagekeken, en het blijkt tot 30 november te zijn. Dat is gemeld aan Telenet. Telenet heeft het nagekeken en aangepast, met verontschuldigingen voor de vergissing.

Zie tweede comment op http://www.tik.be/telenet-kondigt-aanpa ... aarden-aan en artikel op Zdnet http://www.zdnet.be/news/120904/telenet ... arden-aan/

EDIT: typos en dergelijke
Laatst gewijzigd door localhost 08 okt 2010, 16:44, in totaal 2 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:
Dat was eerst tot eind oktober, maar bij Tik hebben we de desbetreffende wetgeving nagekeken, en het blijkt tot 30 november te zijn. Dat is gemeld aan Telenet. Ze hebben het nagekeken en aangepast, met verontschuldigingen voor de vergissing.
als je het contract verbreekt mbt de nieuwe voorwaarden, moet je dan nog 1 maand opzeg uitzingen, of kan je verbreken met onmiddelijke ingang ?
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat weet ik niet.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

ub4b schreef:
localhost schreef:
Dat was eerst tot eind oktober, maar bij Tik hebben we de desbetreffende wetgeving nagekeken, en het blijkt tot 30 november te zijn. Dat is gemeld aan Telenet. Ze hebben het nagekeken en aangepast, met verontschuldigingen voor de vergissing.
als je het contract verbreekt mbt de nieuwe voorwaarden, moet je dan nog 1 maand opzeg uitzingen, of kan je verbreken met onmiddelijke ingang ?

Klantendienst effe bellen. 015.66.66.66
of servicelijn gratis 0800.66.016
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

ub4b schreef:als je het contract verbreekt mbt de nieuwe voorwaarden, moet je dan nog 1 maand opzeg uitzingen, of kan je verbreken met onmiddelijke ingang ?
Vermoedelijk 1 maand opzeg.
het gaat hier wel om Telenet, maar ik heb mijn Belgacom-abonnement verbroken wegens wijziging algemene voorwaarden en moest nog één maand opzeg betalen. (of uitdoen)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Lijkt me totaal onlogisch! Zij veranderen je voorwaarden, dus jij bent er niet meer aan gebonden. Waarom zou jij dan nog een opzeg moeten doen??
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Onlogisch vind ik het ook, maar helaas hebben ze mij dat toch aangerekend en heb nergens iets gevonden om te kunnen ontwijken.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee of meer juridische kennis?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Dat was eerst tot eind oktober, maar bij Tik hebben we de desbetreffende wetgeving nagekeken, en het blijkt tot 30 november te zijn. Dat is gemeld aan Telenet. Ze hebben het nagekeken en aangepast, met verontschuldigingen voor de vergissing.

Zie tweede comment op http://www.tik.be/telenet-kondigt-aanpa ... aarden-aan en artikel op Zdnet http://www.zdnet.be/news/120904/telenet ... arden-aan/
Vanaf 1 oktober 2010 worden de algemene voorwaarden vernieuwd en vereenvoudigd.

Je kunt je overeenkomst t.e.m. 30 november 2010 zonder opzegvergoeding opzeggen, via melding aan de Telenet Klantendienst.

* Je moet daarbij uitdrukkelijk meegeven dat je de overeenkomst opzegt omwille van de nieuwe algemene voorwaarden.
* Bij opzegging van een Mobile-abonnement met een gsm of netbook voor 1 euro, moet je de volledige verkoopsprijs van het toestel terugbetalen.
Bron:Telenet

Telenet wijzigt éénzijdig de Algemene Voorwaarden!
Niemand kan geacht worden hiermee in te stemmen. De gevolgen hiervan zijn mijn inziens dan ook geheel voor Telenet, zelfs indien dit om GSM of netbook gaat!

Welke mening heeft TIK vzw in deze????
Lord Utopia
Erelid
Erelid

eternum schreef:
Indien Tik hier een mening over heeft, dán wat?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
eternum schreef:
Indien Tik hier een mening over heeft, dán wat?
't Ja, misschien dit?
Tik is als VZW verplicht te werken met leden. Vooreerst zijn er de talrijke passieve leden die ons onze numerieke sterkte bezorgen, daarnaast een aantal enthousiaste en bereidwillige medewerkers die zich met hart en ziel inzetten om de belangen van al onze leden, en die van alle internet klanten te behartigen en te verdedigen.
Bron: TIK vzw
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

eternum schreef:Welke mening heeft TIK vzw in deze????
Dat weet ik niet. Ik spreek niet namens Tik vzw.

ATT UB mods: verwijder ook maar dat icoontje dat onder mijn foto staat. Ktnxbai.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ub4b schreef: Jij bent de collega van Sander ? Ik kreeg van hem ook een mailtje dat hij er erg mee verveeld zat, toch erg dat ze zelfs voor een van de grotere telenet resellers voet bij stuk houden en een duurder product proberen te verpatsen.
Collega van Sander? Are you kidding? :lol:
Voor alle duidelijkheid, Studenten Internet != I4S
Dat is het zelfde als vragen of Sandrine Schatteman collega is van Didier Bellens :lol:

Mvg
Yves
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:
eternum schreef:Welke mening heeft TIK vzw in deze????
Dat weet ik niet. Ik spreek niet namens Tik vzw.

ATT UB mods: verwijder ook maar dat icoontje dat onder mijn foto staat. Ktnxbai.
Nu kan ik toch niet volgen.
Jij bent toevallig ook geen lid van de Raad van Bestuur bij TIK vzw?

Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

eternum schreef:Nu kan ik toch niet volgen.
Ik werd 3,5 jaar geleden verkozen als bestuurslid voor een mandaat van 3 jaar. Begin 2010 heb ik het bestuur ter kennis gegeven dat ik mijn mandaat niet wenste te verlengen. Wat dus wil zeggen dat ik al een half jaar geen bestuurslid meer ben. Voor de rest zijn dit interne bestuursaangelegenheden van Tik en wens ik mij van verdere commentaar te onthouden. Voor meer informatie, neemt u best rechtstreeks contact op met Tik vzw. Tenslotte is dit het forum van Userbase en niet dat van Tik. Voor de goede verstaanders.
Goztow
userbase crew
userbase crew

@eternum, gelieve niet via afbeelding te quoten. Dat wordt een beetje te gek ;).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:
eternum schreef:Nu kan ik toch niet volgen.
Ik werd 3,5 jaar geleden verkozen als bestuurslid voor een mandaat van 3 jaar. Begin 2010 heb ik het bestuur ter kennis gegeven dat ik mijn mandaat niet wenste te verlengen. Wat dus wil zeggen dat ik al een half jaar geen bestuurslid meer ben. Voor de rest zijn dit interne bestuursaangelegenheden van Tik en wens ik mij van verdere commentaar te onthouden. Voor meer informatie, neemt u best rechtstreeks contact op met Tik vzw. Tenslotte is dit het forum van Userbase en niet dat van Tik. Voor de goede verstaanders.
De laatste publicatie in het Belgische Staatsblad van TIK vzw dateert inderdaad van 14/04/2009 inhoudende:
- Het verslag van de Algemene Vergadering 28 januari 2006
- het verslag van de Algemene Vergadering 27 januari 2007
- Het verslag van de Algemene Vergadering 19 april 2008

In dat opzicht kan het publiek misschien nog wel een tijdje wachten op de officiele bekendmaking van deze van 2009 en 2010 ....
En inderdaad, interne bestuuraangelegenheden zijn tot dan niet tegenstelbaar aan derden. (Voor de goede verstaanders)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Laatste dag aanrekeningsperiode :
Turbonet
TeleMeterArrow05
Wan Gegevens Router : 229050 MB
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Net de reactie van de ombudsdienst gekregen.
Het is duidelijk dat op basis van de reactie van telenet, ze transparantie niet noodzakelijk vinden.
Heel wat klanten vroegen producten met meer mogelijkheden en hierin is Telenet graag tegemoetgekomen.
Nieuwe abonnementen werden gecreëerd en de abonnementen zoals dat van de heer X werden,
zonder meerkost voor de klant, uitgebreid naar ongelimiteerd verbruik. De klant hoeft niet extra te betalen
voor de nieuwe vorm van zijn abonnement, maar er wordt hem wel gevraagd de Fair Use Policy toe te
passen.
‑‑‑> Daar waar de heer X vroeger een beperking had op zijn verbruik, kan hij nu, voor dezelfde
prijs, heel wat meer downloaden op voorwaarde dat hij zijn groot verbruik meer verspreid naar rustige
momenten.

De verlaagde prioriteit wordt voor grootverbruikers enkel toegepast op drukke momenten. Op andere
momenten zal de klant hiervan geen invloed ondervinden. De status grootverbruiker is niet vergelijkbaar
met het vroegere smallband.

Voor meer informatie omtrent het "vrij downloaden" verwijzen wij naar:
http://onlinesupport.telenet.be/eCustom ... e‑00000000
0000}&event=1&view(0e00)=c{611d0e00‑0f3d‑11df‑c968‑000000000000}&varset(1)
=pobj:{cf80cb00‑843d‑11df‑71a8‑000000000000}&varset(2)=origin:main&forward=case&varset(3)
=usergroup:End%20Customers%20‑%20Anonymous&varset(4)=user:anonuser

tips voor internetabonnementen met vrij downloaden:
http://onlinesupport.telenet.be/eCustom ... e‑00000000
0000}&event=1&view()=c{0d8b3540‑8419‑11df‑71a8‑000000000000}&varset()
=pobj:{cf80cb00‑843d‑11df‑71a8‑000000000000}

Via deze weg kunnen wij melden dat Telenet haar contract met haar klanten nakomt en hen momenteel zelfs
meer geeft dan het oorspronkelijke contract dat de klanten aangingen met Telenet. De heer X ging

een contract aan met Telenet voor TurboNetXL (verbruik van 100 GB aan specifieke snelheden). Telenet is
niet verplicht van bestaande contractformules aan te passen maar koos er voor om de voordelen van de
nieuwe formule ook in bestaande contracten te implementeren om zo beter tegemoet te komen aan de
verwachtingen van de klanten.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.
Ze redeneren: je kreeg voordien 100GB, nu krijg je meer dus je moet niet klagen.
Klanten die we gratis omschakelen naar vrij downloaden mogen geen lastige vragen stellen, en hoeven we zeker geen antwoord te geven, zeker niet op deze vraag:
Concreet wens ik dus die cijfers op te vragen die mij in staat stellen om de voorwaarden van "vrij downloaden" op objectieve manier te controleren, zodat de contractuele clausule

"verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct"

geverifiëerd kan worden en dus van toepassing is.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik in dit bericht al aangaf: het enige waar je zeker van bent is de prijs ....
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ub4b schreef:Net de reactie van de ombudsdienst gekregen.
Het is duidelijk dat op basis van de reactie van telenet, ze transparantie niet noodzakelijk vinden.
<knip>
Sad, but as expected...
Ik heb verschillende lijnen die na +/-40GB transfered op stage9 stonden en 40GB is veel minder dan de oorspronkelijke 100GB!
Maar ja, stage 9 is nog geen smalband, dus concreet kan je daar weinig tegen inbrengen. Het voelt alleen niet lekker daar je eens op stage 9 totaal geen zicht meer hebt op je situatie. Zoals je zelf reeds aanhaalt is het totaal niet correct dat er geen controleerbare gegevens vrijgegeven worden,
maar telenet zal er wel voor gezorgd hebben dat wettelijk alles waterdicht is.

Gelukkig heb ik over enkele weken weinig of geen last meer van al die troep :twisted:

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”