Base overweegt nieuwe klacht tegen Proximus

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Base overweegt een nieuwe klacht in te dienen tegen Proximus wegens niet-concurrentieel gedrag in de periode 2004-2010.

Ondanks een eerdere klacht voor de periode 1999–2004 hanteert Belgacomdochter Proximus nog steeds wurgprijzen voor de concurrentie, stelt Base. Proximusklanten zouden voor onderlinge gesprekken aanzienlijk minder moeten betalen dan de concurrentie.

Base schatte de schade die het tussen 1999 en 2004 opliep op 580 miljoen euro en diende in 2003 een klacht in bij de Brusselse handelsrechtbank. Mobistar sloot zich hierbij aan. Een uitspraak in die zaak wordt eind dit jaar verwacht.

1,7 miljard euro schade
Een tussentijds verslag van een team van onafhankelijke experts die door de rechter werden aangesteld, gaf Base en Mobistar vorig jaar meer dan gelijk. Samen zouden ze voor maar liefst 1,182 miljard euro schade geleden hebben; met intrest is dat zelfs 1,7 miljard.

Vorig jaar werd Proximus bovendien door de Raad voor Mededinging veroordeeld voor soortgelijke praktijken op de professionele markt. Moederbedrijf Belgacom kreeg toen een boete van 66,3 miljoen euro.

'Niets veranderd'
Belgacom acht zich in de lopende zaak niet aansprakelijk, maar Base anticipeert al op een veroordeling. “Als het vonnis van de rechter positief is, volgt er wellicht een tweede klacht voor de periode na 2004”, zegt een woordvoerder tegen persagentschap Belga. “Het gedrag van Proximus is immers niet veranderd.”

Indien de zaak eind dit jaar uitdraait op een veroordeling voor Proximus, heeft dit een grote impact op de begroting, waarschuwden Base en Mobistar eerder. Het dividend van Belgacom is belangrijk voor de begroting en de telecomprovider heeft slechts 89 miljoen euro voor geschillen opzij gezet. Dat schrijft de Standaard Online.
Bron: http://www.zdnet.be/news/121035/base-ov ... -proximus/

Het zou wel grappig zijn moest belgacom beslissen om geen divident uit te keren dit jaar, dan liggen ze daar mooi op hun rug met hun pootjes in de lucht in de wetstraat. :beerchug:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Zo zie je nogmaals maar eens hoe groot het machtsmisbruik is van de staats monopolist Belgacom/Proximus/Scarlet.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zie helemaal niets. Het enige wat ik zie zijn 2 operatoren die zelf niet genoeg investeren en dan gaan klagen over een 3e operator.
Als Proximus dan toch al het probleem zou zijn dat ze dan de onderlinge tarieven (Mobistar <-> Base) laten dalen en dan zullen veel Proximus gebruikers overstappen met als gevolg dat het 'probleem' zich vanzelf oplost.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En ik altijd maar denken dat proximus de duurste provider was? :bang:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Muziekbos schreef:Zo zie je nogmaals maar eens hoe groot het machtsmisbruik is van de staats monopolist Belgacom/Proximus/Scarlet.
Op dit forum moet er dringend werk worden gemaakt van een moderatiesysteem zoals bij Tweakers.net, het systeem van vrienden en vijanden is me iets te drastisch. Kunnen we met z'n allen minnetjes en plusjes geven zodat het systeem veel democratrischer verloopt.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

quistnix schreef:het systeem van vrienden en vijanden is me iets te drastisch.
Trust me, door Muziekbos uit uw "stream" te verwijderen gaat ge niet veel missen. Ben zelf relatief anti-Belgacom (lange historie), maar wat hij doet, gaat ook mijn petje te boven. :roll:
ooh. shiny.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef: het systeem van vrienden en vijanden is me iets te drastisch.
quistnix schreef:[in een andere post]
Als je dat al niet meer mag posten zonder verschillende zeikerds over je heen te krijgen.
Het systeem van vrienden en vijanden is zeker niet ideaal, maar toch zou ik je aanraden die functie te gebruiken en die "zeikerds" (ik weet wie je bedoelt) in jouw vijandenlijst te zetten ... maar dan ook de discipline opbrengen om hen volledig te negeren. Dan vallen ze vanzelf wel stil, maar nu zien ze dat ze jouw aandacht krijgen.

En .... door erop te reageren (en hun "gezeik" in jouw reactie te quoten) moet ik die nu ook lezen (hoewel ze in in feite al in mijn vijandenlijst staan) :cry: .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”