30 mbit in theorie mogelijk?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
djspy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:57

Hoi,

Heb sinds een paar weken geleden nu Belgacom via een pack.

Heb gezien dat ik 20 mbit profiel heb gekregen, dit zijn de waarden dat ik krijg via die vdsl2 tool:

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 68280 kbps
max payload: 55816 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 23.8 dB
loop length: 403 m
near end: 778 m
far end: 408 m
avg. length: 530 m
snr margin: 20.9 dB
attenuation: 14.1 dB
avg. margin: 23.0 dB
avg. snr: 41.2 dB
forecast max line: 107100 kbps
forecast max payload: 86870 kbps

Zou ik met deze waarden 30 mbit kunnen krijgen of mag ik blij zijn met 20 mbit? :D

Greets,

Dj
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Je woont te ver, dus geen 30Mbps.
djspy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:57

Ah dju toch :)

Woon dan eens zo dicht bij het centrum :D

Toch bedankt.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Modbreak:
Onzinnig antwoord
quistnix schreef:Je woont te ver, dus geen 30Mbps.
Dat is bij Belgacom altijd dezelfde zever.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ga dan naar telenet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Je leert er wel meeleven met die beloftes die maar geldig zijn voor mogelijks 10% van de vdsl2 aangesloten personen
Zit zoals velen op 16,5Mbit profiel terwijl ik wel 2 decoders kan aansluiten en HD kwaliteit heb
Ik heb da gewoon als volgt opgelost
Ik neem een abonnement welke wel mogelijk is met mijn aansluiting tot ze mij een hogere snelheid echt kunnen aanbieden.
Heb nu gekozen voor abonnement comfort met opties onbeperkt volume in plaats van abonnement intense
En eigenlijk wat biedt 30Mbit profiel meer als je iets download en die server loopt toch traag
In het leven moet men soms geduld hebben da s ook met internet
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Zo zouder er meer moeten reageren, goed gezien om naar Comfort te gaan met optie onbeperkt.
EddyVDB
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010, 20:57

Wat is eigenlijk de afstand (loop length, near end, far end of avg. length) waarop je moet letten om in aanmerking te komen voor de upgrade?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik had in elk geval voor avg. length: 470m en ben zopas op 30Mbit geplaatst.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Avenger 2.0 schreef:Ik had in elk geval voor avg. length: 470m en ben zopas op 30Mbit geplaatst.
Ik heb maar 255m en heb al van technische dienst het antwoord gehad van voorlopig kom je niet in aanmerking zelfs nie voor 20Mbit profiel
Er is te weinig echte info vanauit Belgacom naar zijn klanten toe wie wat waar kan krijgen
Maarja Telenet is nie veel beter hoor
Speedtesten geven een valse indruk maar de echte snelheden ervaar je als je echt traffic doet met andere servers en dat is meestal heel wat lager
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Quistnix z'n post: http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 4&p=337653
Quistnix schreef:Je moet wel op max. 400 meter van de ROP wonen én een max. verzwakking van 0,4 dB @ 800 Hz.
En ik geloof dat hier al een paar keer gemeld is dat Belgacom op dat vlak gebruik maakt van eigen metingen die niet altijd overeenkomen met de router z'n gegevens. In een andere post heeft Quistnix ook gemeld dat er een 25Mbit repairprofiel zou komen eens de 30Mbit is uitgerold.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Ik zou ook eens willen weten welke de min. waarden moeten zijn, gebaseerd op de router gegevens, voor in aanmerking te komen met een 30mbit profiel.

Afbeelding

Volgens vdsl2 modem tool 1.6 is er een upgrade naar 30mbit mogelijk.
Tegen het einde van jaar zou iedereen geupgrade zijn zeker? Afwachten dan maar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Doeternietoe2

Er is hier al een aantal keer aangegeven (o.a. door Quistnix als ik me niet vergis) dat BGC uitgaat van zijn eigen metingen om te beslissen of een VDSL2 verbinding naar 30MBit/s mag/kan. De resultaten van deze meting zijn niet noodzakelijk dezelfde dan de metingen via bijvoorbeeld de VDSL2 tool of de waarden in uw modem.

Bovendien zijn er bepaalde criteria (bijvoorbeeld de max. verzwakking van 0,4 dB @ 800 Hz) die wij als 'gewone sterveling' niet kunnen controleren.

Het zal dus, net zoals 95% van de andere VDSL2 gebruikers hier, bang afwachten zijn of we op 30Mbit/s gezet worden.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Ik merk dat ik onlangs ben geupgrade.

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 146192 kbps
max payload: 120076 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 31.5 dB
loop length: 23 m
near end: 52 m
far end: 46 m
avg. length: 40 m
snr margin: 30.1 dB
attenuation: 2.0 dB
avg. margin: 30.6 dB
avg. snr: 46.1 dB


Zalig zo'n 30/4.5 mbit
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Voor diegene die het willen weten. Vandaag heb ik in de les gezien dat de de lengte van de volledige lus maximaal 400m mag zijn om 30Mbit te kunnen krijgen. Mensen die een rop/kvd voor hun deur hebben staan maar toch op een lus zitten van langer dan 400m komen dus (nog) niet in aanmerking. En itt tot het begin van vdsl2 wordt er geen gebruik gemaakt van de 'grijze zone'.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Voor diegene die het willen weten. Vandaag heb ik in de les gezien dat de de lengte van de volledige lus maximaal 400m mag zijn om 30Mbit te kunnen krijgen. Mensen die een rop/kvd voor hun deur hebben staan maar toch op een lus zitten van langer dan 400m komen dus (nog) niet in aanmerking. En itt tot het begin van vdsl2 wordt er geen gebruik gemaakt van de 'grijze zone'.
Is het de volledige lengte? Raar, ik heb slides waarop stond (en dit zojuist gechecked) dat de klant op niet meer dan 400m mag zitten? Slides van nog geen maand oud?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Trojan schreef:Voor diegene die het willen weten. Vandaag heb ik in de les gezien dat de de lengte van de volledige lus maximaal 400m mag zijn om 30Mbit te kunnen krijgen. Mensen die een rop/kvd voor hun deur hebben staan maar toch op een lus zitten van langer dan 400m komen dus (nog) niet in aanmerking. En itt tot het begin van vdsl2 wordt er geen gebruik gemaakt van de 'grijze zone'.
Juist hetzelfde in de les gehad, in de praktijk klopt dit toch niet.
Alleen al om de rop waar ik thuis aangesloten ben zijn er mensen die op een lus van 600 meter zijn aangesloten op 30Mb.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

redman schreef:
Trojan schreef:Voor diegene die het willen weten. Vandaag heb ik in de les gezien dat de de lengte van de volledige lus maximaal 400m mag zijn om 30Mbit te kunnen krijgen. Mensen die een rop/kvd voor hun deur hebben staan maar toch op een lus zitten van langer dan 400m komen dus (nog) niet in aanmerking. En itt tot het begin van vdsl2 wordt er geen gebruik gemaakt van de 'grijze zone'.
Juist hetzelfde in de les gehad, in de praktijk klopt dit toch niet.
Alleen al om de rop waar ik thuis aangesloten ben zijn er mensen die op een lus van 600 meter zijn aangesloten op 30Mb.
En die hebben 20mbit of 30mbit?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik krijg meer en meer den indruk dat dit een theorie zal blijven
Diegenen die echt op 30Mbit zullen terecht komen zijn gelukzakken
Ik zit onder de 400m volgens de technische dienst maar moet mij tevreden stellen met 16mbit profiel terwijl ik een van de eerste was die op vdsl2 stond hier en heel lang op 20mbit profiel heb gestaan en plots door zogezegd storingen op 16mbit ben geplaatst
Ik ben niet alleen ook de rest die op dezelfde lokale kabel zitten hebben allemaal max 16Mbit profiel
Misschien moet men ook eens werk maken van aangesloten personen die oorzaak van storingen op de kabel om die ofwel hun aansluiting te checken ofwel gewoon afsluiten zodat de anderen daardoor geen hinder meer ondervinden
Dit is volgens de storingsdienst de oorzaak dat de lokale kabel problemen heeft om hoger niveau toe te laten en door mijn eigen vroeger netwerk en telefoonkabel ervaringen kan ik dit aanvaarden als waarheid
Alleen spijtig dat men dit oplost door profiel te verlagen inplaats van de oorzaak aan te pakken
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

En nog iets, vanaf eind november zou het mogelijk moeten zijn om 3 tv's aan te sluiten.
Nieuwe decoder komt er ook aan: zwaardere processor, grotere harde schijf, nieuw display, en veel,veel snellere boot tijd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

redman schreef:En nog iets, vanaf eind november zou het mogelijk moeten zijn om 3 tv's aan te sluiten.
Nieuwe decoder komt er ook aan: zwaardere processor, grotere harde schijf, nieuw display, en veel,veel snellere boot tijd.
Indeed! :) Heb de testversie al gezien en die is wel OK!

Overigens : de verspreidingskabel even veranderen kan je niet zomaar doen : je moet letterlijk een halve straat openbreken en ELK huis/appartement opnieuw lassen! Eén van de oorzaken waardoor een kabel een hogere doorvoer niet aankan, is het feit sommige kabels meer lassen vertonen dan hollanders als je een 1 eurocentje laat vallen ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

In theorie kan je enkel op 30Mbit gezet worden als je op een lus zit van max 400 meter. (zoals iemand hierboven zei) In de praktijk kan het toch zijn dat je profiel automatisch op 30 Mbit gezet wordt. Maar dan mogen er niet te veel mensen op dezelfde lus zitten met vdsl. Het kan ook gebeuren wanneer er veel vdsl aanluitingen bijkomen op dezelfde lus dat er overspraak kan ontstaan met als resultaat geen 30 mbit profiel meer maar 20 of zelfs 16. ( ook al is de looplenght bv 350 meter) De binneninstallaties bij veel mensen laten ook niet toe om dit profiel te halen. Oorzaak hiervan is al vele malen op dit forum gezegd: aftakkingen (stubs). Dit komt het meeste voor bij do-it-yourself installaties. (kunnen die mensen niets aan doen natuurlijk)
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

@redman & @krisken:

Zou het dan ineens mogelijk kunnen zijn mee te geven op basis van welk model van cisco of nokia systems deze nieuwe decoder gebaseert is dat we ineens zelf kunnen zien wat er zoal inzit?

Enig idee van datum waarop ze deze beginnen te verspreiden?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lirec schreef:@redman & @krisken:

Zou het dan ineens mogelijk kunnen zijn mee te geven op basis van welk model van cisco of nokia systems deze nieuwe decoder gebaseert is dat we ineens zelf kunnen zien wat er zoal inzit?

Enig idee van datum waarop ze deze beginnen te verspreiden?
Als ik mij goed herinner - kan fout zijn - is het van cisco, niet van Nokia.
Helaas ken ik geen modellen van dit bedrijf, en kan ik je hier dus niet op antwoorden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:
lirec schreef:@redman & @krisken:

Zou het dan ineens mogelijk kunnen zijn mee te geven op basis van welk model van cisco of nokia systems deze nieuwe decoder gebaseert is dat we ineens zelf kunnen zien wat er zoal inzit?

Enig idee van datum waarop ze deze beginnen te verspreiden?
Als ik mij goed herinner - kan fout zijn - is het van cisco, niet van Nokia.
Helaas ken ik geen modellen van dit bedrijf, en kan ik je hier dus niet op antwoorden.
Een doorontwikkeling van Cisco nadat ze Scientific Atlanta hebben overgenomen. De software daarentegen wordt door NSN geleverd (Nokia Siemens Network). Nog effe geduld, zal niet zo lang meer duren voor ze zullen opduiken in de teleboetieks.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Allright, thankx voor de snelle respons :-)

Ik vermoed dat het voor nieuwe klanten van resellers (scarlet) waarschijnlijk nog een stuk langer zal duren voor ze deze beginnen te leveren? (ik verwacht oplevering scarlet one op 13 oktober)

Is het voor scarlet klanten overigens mogelijk een belgacom shop binnen te stappen wanner hun decoder het begeeft? Of hoe gaat het dan in zijn werk? De belgacom tv staat wel expliciet vermeld met prijs in onze factuur dus op die manier wel of niet rechstreeks klant van belgacom?
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Ik ben een beetje dit 30 mbit gebeuren uit het oog verloren.

Ik zie hier nu in dit topic staan dat je met een loop length van max 400m wel op 30mbit zou staan, als ik mijn waarden goed kan lezen dan heb ik 284m maar geen 30mbit.

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 74564 kbps
max payload: 61244 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 27.0 dB
loop length: 284 m
near end: 676 m
far end: 278 m
avg. length: 413 m
snr margin: 25.6 dB
attenuation: 10.7 dB
avg. margin: 26.3 dB
avg. snr: 44.1 dB
forecast max line: 121500 kbps
forecast max payload: 98550 kbps

Dan zie ik hier ook dat er nieuwe vooruitgang is op de digitale TV, dus 3 tv's aansluiten, kunnen deze 3 tv's dan allemaal naar apparte zenders kijken zonder problemen of hoe werkt dit dan (1 decoder, 3 tv's), of kun je dan met 1 decoder verschillende programmas opnemen (zelfs op hetzelfde moment, verschillende zenders)

Alvast bedankt voor de info
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Xantos schreef: Ik zie hier nu in dit topic staan dat je met een loop length van max 400m wel op 30mbit zou staan, als ik mijn waarden goed kan lezen dan heb ik 284m maar geen 30mbit.
Neen. Er staat dat je - als je aan de voorwaarden voldoet - tussen nu en het einde van het jaar wordt omgezet naar 30mbit.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Die nieuwe decoders, kunnen huurders die nu een oudere hebben zoals ik die gewoon gaan omruilen? Ben sinds maandag belgacom klant, maar als er een nieuwe uitkomt wil ik wel altijd de moeite doen om deze te gaan omruilen.

Ik kan normaal ook die 30mbit aan, maar sta ook op het 20mbit profiel. Ik wacht af tot 31 december en als er dan niets veranderd is begin ik gewoon alle dagen te bellen tot ze dit aangepast hebben.

3tv"s op 1 lijn dan moet je toch bijna die 30mbit minimum halen hé. Als je naar 3 HD kanalen kijkt dan heb je al niet veel marge meer en dan mag er geneen pc opstaan om te gamen of eender wat. Mij lijkt het vrij moeilijk, maar in theorie op 30mbit is het mogelijk en praktisch ook als je enkel en alleen tv kijkt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

In verband met 3 TV aansluitingen is er een nieuwe topic aangemaakt.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Eén van de oorzaken waardoor een kabel een hogere doorvoer niet aankan, is het feit sommige kabels meer lassen vertonen dan hollanders als je een 1 eurocentje laat vallen ;)
Ik gebruik je boodschap maar als kapstok voor mijn prangende vraag: is het nu solderen of lassen dat ze doen met die lijnen? :?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat lassen vooral op het afdichten van de kabel slaagt.
Dat ze dus een soort "koker" rond de kabel winden, met een toevoegmateriaal ertussen, en dit dicht smelten.
Zou met niet verwonderen dat de aftakkingen niet eens gesoldeerd worden, maar met een soort klemsysteem verbonden wordt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

honda4life schreef:Ik denk dat lassen vooral op het afdichten van de kabel slaagt.
Dat ze dus een soort "koker" rond de kabel winden, met een toevoegmateriaal ertussen, en dit dicht smelten.
Zou met niet verwonderen dat de aftakkingen niet eens gesoldeerd worden, maar met een soort klemsysteem verbonden wordt :wink:
Ik ben ook eens benieuwd hoe men dit tegenwoordig doet
Zeker als je ziet dat Belgacom werkt met onderaannemers en daar telt opbrengen meer dan kwaliteit
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De kabels zelf krimpen ze met een speciale tang vast in een klemmetje.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Trojan schreef:De kabels zelf krimpen ze met een speciale tang vast in een klemmetje.
Ik heb nog geleerd alle verbindingen solderen en met gietijzer kabelmoffen met pek
Ja op periode van 15 jaar verandert er veel
Zo leert men iedere dag wa bij hoe men tegenwoordig te werk gaat
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

GunSmoke007 schreef:Die nieuwe decoders, kunnen huurders die nu een oudere hebben zoals ik die gewoon gaan omruilen? Ben sinds maandag belgacom klant, maar als er een nieuwe uitkomt wil ik wel altijd de moeite doen om deze te gaan omruilen.
Dat zou ik ook al eens willen weten. Ik heb zo'n pack van 69€/maand waar de decorder huur gratis is.
Kan ik mijne kan ook gewoon omruilen?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Niemand die dit weet of ons kan meedelen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die kan je enkel omruilen als er iets defect is, dan moet je naar storingen bellen krijg je een nr .
Met dit nr kan je een nieuwe decoder krijgen anders niet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Als je nu een decoder huurt meer dan 1 jaar, je gaat naar teleboetiek en je zegt dat de huur van het toestel op.
En onmiddellijk daarna vraag je om een nieuw toestel te huren. Ok, dan hang je wel terug vast voor 1 jaar.
Maar dat is toch wettelijk gezien volledig in orde. BGC kan hier toch niets tegen doen?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dan geven ze de eerste beste decoder mee die bovenop de stapel ligt, en de kans is in het begin zeer groot dat ge dan nog een odue krijgt aangezien die stock eerst op moet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”