Ecocheques en LCD/LED-Monitor

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ik heb destijds van mijn werkgever (zoals zovelen) Ecocheques gekregen ...
De eerste reeks heb ik probleemloos uitgegeven aan oplaadbare batterijen (ik heb er nu genoeg), ook lampen heb ik niet meteen nodig.

Nu spelen de kinderen op een oude pc met CRT-monitor (oude beeldbuis) en aangezien ik nog Ecocheques heb liggen en ik weet dat er mensen zijn die LCD-TV's deels betalen met Ecocheques, dacht ik dat moet dus ook kunnen voor monitors ... dat moet geen dure of grote monitor zijn, gewoon een goedkoop eenvoudig ding ...

Dus bel ik http://www.vandenborre.be/ en vraag of ze monitors hebben die ik met Ecocheques kan betalen ... "nee" is hun antwoord ...
wat is het verschil tussen een monitor en een TV (op de tuner na)??? Alleen op bepaalde TV's (met Ecolabel) kunnen ze Ecocheques aanvaarden ...
Waarom zijn er dan geen monitors met Ecolabel???

Of klopt dit niet en kennen jullie monitors (en winkels) waar dit wel kan? Bij voorkeur een model van rond de 100€ ...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Tegenwoordig kan je die ecocheques zonder veel moeite kwijt in elke doe het zelf zaak.
Je denkt toch niet dat iemand 1000€ isolatie koopt met ecocheques hé :lol:
In feite "wissel" je een deel van die onbekende persoon zijn bedrag met jouw ecocheques.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Zoals Honda dus zei. Gewoon een DHZ vinden die EcoCheques aanvaardt. Ik heb een winkel waar ik letterlijk alles met EcoCheques kan betalen... Een beetje zoals in de begindagen van de maaltijdcheque. Toen keken veel winkels ook niet of je effectief voeding mee had of niet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

http://www.eco-pass.be/nl/wat-kan-men-kopen.asp

En dus ook alles met een Ecolabel (waar ge uw "TV" moet gaan zoeken): http://www.ecolabel.be/nl/producten/index.html (of Europees: http://www.eco-label.com/dutch/ )

Jammer dat deze cheques niet in het buitenland gelden, want het geld dat je uitspaart me deze eco-cheques, betaal je vaak integraal terug aan de verhoogde prijs + btw in de Belgische aangesloten ketens. :(
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Dave schreef:Ik heb destijds van mijn werkgever (zoals zovelen) Ecocheques gekregen ...
Ik vervloek hem er nog dagelijks voor, zeker omdat hij evenzeer de waarde van de MC's (nog zo'n artificieel gedrocht dat totaal inefficient is) had kunnen verhogen.
Dave schreef:Dus bel ik http://www.vandenborre.be/ en vraag...
Ga gewoon eens langs... persoonlijk contact is bevorderlijk voor de creativiteit van de verkoper :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

hangt er van af welke winkel maar je hebt zelfs kan dat winkel x van een keten het niet gaat doen maar winkel y wel....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Gewoon zeggen dat je dan naar de Krefel zal moeten gaan. Wij hebben zo ons fototoestel via van den borre gekocht.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

In de reclame van de makro staan er ook geregeld monitors waar het eco labeltje opstaat. Daar 'ns gaan zien misschien? :-)
Dave
Pro Member
Pro Member
Provider

Als ik het zo allemaal een beetje bekijk (ook bv. bij de Makro) staan daar dus alleen TV's tussen geen monitors, terwijl beiden LCD/LED ... wat mij betreft is dit volledige onzin ...
Anyway afgaande op jullie reacties (waarvoor dank) kan je alleen in de winkel gaan proberen de verkoper te overtuigen jou te laten betalen met ecocheques terwijl het product hier eigenlijk niet voor in aanmerking komt (ook al hebben zowat alle monitors allerhande ecolabels) ... tja, da's niet mijn voorkeur, maar wanneer ik nog eens ergens passeer waag ik misschien wel eens m'n kans.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Zoek hier eens.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

http://www.9lives.be/forum/aankoopadvie ... eques.html

volgens hun kan je 't gewoon gaan kopen in krefel / mediamarkt / saturn :-)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Dfrog schreef:Wij hebben zo ons fototoestel via van den borre gekocht.
Wij hebben een Nespresso-machine van bij Van Den Borre. Eerst wilden ze niet, maar toen hebben we gezegd dat we op het Internet hadden gelezen dat er VDB-winkels waren die hier geen problemen mee hadden, en dat we dan wel naar een ander filiaal gingen... En toen ging het wel :wink:
Dave
Pro Member
Pro Member
Provider

Bij Mediamarkt doen ze inderdaad niet moeilijk ...
Gewoon een monitor van de stapel genomen en naar de kassa gegaan, daar gevraagd of ze ecocheques aanvaarden (wat ze uiteraard doen, er hangen posters op die dit aangeven) en er worden verder geen vragen gesteld. Alleen geven ze er geen wisselgeld op terug ... maar daar kan ik mee leven :P
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:
Provider

Bij de Blokker (ik weet het, daar hebben ze doorgaans geen monitors ;-)) aanvaarden ze die ook gewoon voor alles.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
dendirk
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Heb een Ipad gekocht met ecocheques in de Mediamarkt
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”