Telenet verwijdert EXQI Plus uit het analoge aanbod,[...]

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Einde augustus berichtten we dat EXQI Plus ophield met bestaan wegens onvoldoende succes. Dankzij het einde van de zender zou er plaats vrijkomen in het analoge televisie-aanbod van Telenet. Wat het kabelbedrijf zou doen met de vrijgekomen plaats was nog niet gekend.

Vandaag publiceerde Telenet een persbericht waarin het aankondigde dat de zender niet vervangen zou worden door een andere zender. In de plaats daarvan zal de analoge frequentie gebruikt worden 'voor andere netwerkinitiatieven in het kader van het investeringsprogramma Digital Wave 2015'.

Tot slot meldt de kabelaar dat EXQI Sport en EXQI Culture versmelten tot één digitaal televisiekanaal EXQI Sport-Culture. Het kanaal wordt uitgezonden in zowel standaarddefinitie als hoge definitie. In Vlaanderen is de zender te vinden op kanaalnummer 35 en in Brussel op nummer 125.

UB Frontpage
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je zou verwachten dat dan een andere zender in de plaats komt vermits indertijd ARD verwijderd werd om plaats te maken voor Exqi. Die kan dus terug. Ofwel kunnen ze nu eindelijk de prijs van de kabel verlagen a ratio van het aantal analoge zenders die er minder zijn ten opzichte van vroeger.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

on4bam schreef:Je zou verwachten dat dan een andere zender in de plaats komt vermits indertijd ARD verwijderd werd om plaats te maken voor Exqi. Die kan dus terug.
Wat mij betreft mag men de bandbreedte voor zinnigere dingen gebruiken als oude analoge signalen. Als we dan toch iets in return moeten hebben zouden ze beter het aantal ongeencrypteerde kanalen uitbreiden (oa. met de Vlaamse zenders).
on4bam schreef:Ofwel kunnen ze nu eindelijk de prijs van de kabel verlagen a ratio van het aantal analoge zenders die er minder zijn ten opzichte van vroeger.
Zo naief ben je toch niet dat je denk dat de prijs van de kabel gerelateerd is aan de analoge zenders (ook al is volgens TN het digitale "gratis").
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Akkoord, maar de analoge kijker is hier natuurlijk de dupe.
Wij gebruiken hier de kabel enkel voor het analoge aanbod, die digitale tv vind ik voorlopig maar rommel en werkt niet met de huidige dvd-recorder. (op onze oude tv zullen we toch geen kwaliteitsverschil zien)

Ik ben akkoord dat de analoge frequenties ook plaats moeten maken voor de digitale, maar ik vind dat de prijs van analoge televisie dan wel naar beneden mag. Prijsverlagingen staat helaas wel niet in het Mechels woordenboek.
wesley84
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2010, 14:25

Men zou best national geographic in het analoge aanbod steken, zou fantastisch zijn voor vele senioren....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:die digitale tv vind ik voorlopig maar rommel en werkt niet met de huidige dvd-recorder
Digitale TV op zich is prima... het zijn enkel de restricties van de operator die het kreupel maken... en wat je oude DVD-recorder betreft, tja men kan niet wachten tot de laatste persoon z'n toestel (spijtig dat er niet meer druk is van de fabrikanten om de restricties op te heffen zodat ook zij moderne toestellen kunnen maken) versleten is voor men stopt met het analoge signaal.
driesve schreef:(op onze oude tv zullen we toch geen kwaliteitsverschil zien)
Daar vergis je je toch... van alle ruis ben je meteen verlost (en dat besef je pas als je enkele dagen digitaal kijkt, ook al was je analoog signaal nog zo goed).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Zonet gelezen dat er bij mij nog 5 zenders verdwijnen uit het analoge aanbod.
* BBC World News
* France 2
* France 3
* TVE
* TRT
National Geographic kan ik nog steeds analoog ontvangen, alleen hebben ze een tijdje geleden beslist om dat kanaal te delen met vtmkzoom, tot mijn grote ergernis.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:Zo naief ben je toch niet dat je denk dat de prijs van de kabel gerelateerd is aan de analoge zenders (ook al is volgens TN het digitale "gratis").
Tuurlijk niet. Het is wel zo dat je als analoge kijker steeds minder krijgt voor je geld. Sinds de overname van de kabel door TN is de prijs gestegen en het aanbod wordt met mondjes maat verminderd.
Ook kwestie van comfort gaan we er op achteruit. In mijn situatie (2e tv op hobbykamer) zou ik een 2e decoder moeten hebben (extra €€) om zo nu en dan iets te bekijken. Ook wat opnames betreft wordt je beperkt tot de digicorder.

Dit alles OT in deze thread natuurlijk.

Ondertussen blijft er blijkbaar wel plaats genoeg om belspelletjes, astrolijnen, verkoopTV , een 24/7 "info (lees TN reklame) kanaal e.d. uit te zenden.
BBCworld, CNN, ARD, TF1, FR3,TRT, TVE, NG.... reeds weg (NG weliswaar voor de helft).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

driesve schreef:Zonet gelezen dat er bij mij nog 5 zenders verdwijnen uit het analoge aanbod.
* BBC World News
* France 2
* France 3
* TVE
* TRT
Van TRT heb je spijt zeker? :lol:
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

on4bam schreef:
r2504 schreef:Zo naief ben je toch niet dat je denk dat de prijs van de kabel gerelateerd is aan de analoge zenders (ook al is volgens TN het digitale "gratis").
Tuurlijk niet. Het is wel zo dat je als analoge kijker steeds minder krijgt voor je geld. Sinds de overname van de kabel door TN is de prijs gestegen en het aanbod wordt met mondjes maat verminderd.
Ook kwestie van comfort gaan we er op achteruit. In mijn situatie (2e tv op hobbykamer) zou ik een 2e decoder moeten hebben (extra €€) om zo nu en dan iets te bekijken. Ook wat opnames betreft wordt je beperkt tot de digicorder.

Dit alles OT in deze thread natuurlijk.

Ondertussen blijft er blijkbaar wel plaats genoeg om belspelletjes, astrolijnen, verkoopTV , een 24/7 "info (lees TN reklame) kanaal e.d. uit te zenden.
BBCworld, CNN, ARD, TF1, FR3,TRT, TVE, NG.... reeds weg (NG weliswaar voor de helft).
De Rede dat ze die belspelletjes uitzenden is toch dat daar mensen naar liggen te kijken... de over het algemeen iets dommere mensen kijken meestal naar dit soort zaken en doen er ook aan mee tot ze leeggemolken zijn.
Net zoals je bij de VRT die vele heruitzendingen hebt, dat is ook deels omdat er veel mensen zijn die er naar kijken. Een uitzender gaat pas iets veranderen als hij geen kijkers meer heeft en er dus niets aan verdiend.
Het is dus aan de mensen om er niet meer naar te kijken of er aan mee te doen en dan stopt dat hopelijk vanzelf
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”