Telefooncentrales - suggesties

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
wdbacker
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben voor een KMO op zoek naar een telefooncentrale.

De config zou er ongeveer als volgt moeten uitzien:
- mogelijkheid tot bellen via Internet (VoIP)
- een internet lijn: router met 2 gewone abonnementjes in load balancing of failover zoals bv. combinatie TN Turbonet & Dommel Speedconnect
- 1 ISDN lijn die fungeert als backup + faxlijn
- aantal gewenste gelijktijdige buitenlijnen: 4
- max. een 8-tal vaste toestellen (gewoon digitaal of SIP)
- een 8-tal draadloze toestellen (DECT)
- een DID nummerreeks van 10 nummers
- evt. mogelijkheid voor voice response menu (IVR)

Het is niet de bedoeling om veel zelf te moeten experimenteren. Configgen en geen ommeziens meer naar is de boodschap ... :wink:

Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden (hybride, puur VoIP, ...) dat ik me afvraag wat je nu tegenwoordig best kan kiezen?

Iemand zeer goeie ervaringen met bepaalde merken en types van centrales, evt. softwarematige?

Alvast bedankt voor suggesties!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Pff, digitale telefooncentrales zelf installeren zonder er naar om te kijken ? Vergeet het maar, verkoop er ineens een servicecontract bij.
Swat, ik heb onlangs een tiptel.com 811 geplaatst en die werkt redelijk goed, tiptel heeft ook zwaardere systemen die aan jouw eisen voldoen.

Het grote probleem in mijn geval was dat de Ascom dect-centrale te traag is. Dat ding rinkelt 2 signalen te laat waardoor er veel te vaak niet of te laat opgenomen word.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb zelf een SPA9000 en gebruik die in combinatie met een DID van 10 nummers met 4 vaste toestellen (IP phones), 1 draagbaar toestel (DECT) en een fax. De SPA9000 heeft behoorlijk wat mogelijkheden en er is dus zeker wat werk aan om het juist te configureren maar eens alles werkt heb je daar geen omzien naar.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb een Voipbox van Nextnet die ik gebruik met een ISDN lijn.
Kost nu ongeveer 700 euro. Er zit ook een AvantFax faxserver in. Daarmee fax je vanaf elke PC, ook vanop remote locaties.
Werkt al 3 jaar perfect. De configuratie kan je zelf makkelijk aanpassen indien nodig.
Alle interventies gebeuren remote en zij tot hiertoe beperkt gebleven tot een update van Asterisk/FreePBX/AvantFax.
Ik gebruik een Linksys SPA 922 IP phone (PoE) en een Kirk wireless DECT server (PoE) met enkele Kirk handsets.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
wdbacker
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Als ik de reacties lees, zijn er dus een aantal mogelijkheden die ik zeker verder ga bekijken:
- Tiptel / Innovaphone VoIP PBX bv. IP305 en IP800
- NextNet VoIP box
- Cisco SPA9000 VoIP PBX + SPA400 + SPA922 e.d. IP phones

- voor de draadloze toestellen een Kirk DECT server + handsets (of de OEM-versies van Tiptel / Innovaphone)

Nogmaals bedankt voor jullie suggesties!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Na de Nextnet reeds bij enkele klanten te hebben geimplementeerd kan ik je deze alleen maar aanraden. Het is een klein bedrijfje erachter, maar wel met een uitgesproken kennis van het product en snelle reacties op alle vragen (zelfs op zondag) :)

Een supportcontract is aan te raden (en goedkoop) indien het een centrale voor productie/bedrijfs doeleinden is.

grtz,
sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

kut ook eens kijken bij 3cx
www.3cx.nl
b.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”