ADSL2FIT: Samen pakken we de netwerkproblemen aan
Ja ik weet het , en bedankt voor de replies alzover.
Ik wil weten of ik aan de alarmbel moet trekken of niet.
Als alle binnenlandse sites perfect en *zonder al te veel reloads* laden en buitenlandse sites plotseling wel een probleem vormen vind ik het raar en een ongerijmdheid.
Het is niet dat dit sinds vandaag is. Het is zo al 2 weken. Daarom ga ik in op de zaak.
Ik gebruik een freesco router, misschien hangt er daar iets aan vast maar dit zou niet kunnen aangezien ik deze setup bij telenet ook altijd heb gebruikt zonder de problemen van nu. (wel ppp - acces maar soit)
Om een lang verhaal kort te maken. De situatie zoals ze is is mijn bek letterlijk aan het openbreken. Een maand geleden had ik niets te klagen. Gedurende de vorige mindere periode was het ook al niet te harden. Er is een probleem : en dat is dat ik niet weg kan met die frustraties.
En dan ook van zaterdag 10-04 om half 3 in de namiddag tot maandag 12-04 gewoon geen internet wegens niet kunnen connecten... Dat vraagt pas een groot keelgat om die brok weg te slikken.
Groeten
Ik wil weten of ik aan de alarmbel moet trekken of niet.
Als alle binnenlandse sites perfect en *zonder al te veel reloads* laden en buitenlandse sites plotseling wel een probleem vormen vind ik het raar en een ongerijmdheid.
Het is niet dat dit sinds vandaag is. Het is zo al 2 weken. Daarom ga ik in op de zaak.
Ik gebruik een freesco router, misschien hangt er daar iets aan vast maar dit zou niet kunnen aangezien ik deze setup bij telenet ook altijd heb gebruikt zonder de problemen van nu. (wel ppp - acces maar soit)
Om een lang verhaal kort te maken. De situatie zoals ze is is mijn bek letterlijk aan het openbreken. Een maand geleden had ik niets te klagen. Gedurende de vorige mindere periode was het ook al niet te harden. Er is een probleem : en dat is dat ik niet weg kan met die frustraties.
En dan ook van zaterdag 10-04 om half 3 in de namiddag tot maandag 12-04 gewoon geen internet wegens niet kunnen connecten... Dat vraagt pas een groot keelgat om die brok weg te slikken.
Groeten
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Alle sites werken goed bij mij ... Enfin, te zeggen niet abnormaal sneller of trager ...
Voor degene die niet geloven in line resets ... heb er net eentje aangevraagd en merk wel degelijk een verschil.
Voor de line reset zat ik tegen 50KB/s max ... erna tegen 180KB/s ongeveer! (wel allemaal met meerdere threads as always ...)
Voor degene die niet geloven in line resets ... heb er net eentje aangevraagd en merk wel degelijk een verschil.
Voor de line reset zat ik tegen 50KB/s max ... erna tegen 180KB/s ongeveer! (wel allemaal met meerdere threads as always ...)
Tja... Ik haalde voor m'n line reset, waar ik trouwens niet om gevraagd had, 'vlotjes' 300Kb... Nu nog maar rond de 180Kb.
Dit is wel het toppunt van service :
TT met volgende vraag :
Gelieve onderstaande te verklaren. Duidelijk geen probleem langs mijn kant.
Ik heb een test gedaan A2F vs Scarlet.
We detected that your Adsl provider is
Adsl2Fit
and that you are from Belgium.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 143 kbit/s or 18 kbyte/s
- Upload speed : 161 kbit/s or 20 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 19:58:05 UTC+0200
We detected that your Adsl provider is
Scarlet
and that you are from Belgium.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2532 kbit/s or 317 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 20:00:59 UTC+0200
Het is nu aan jullie om voor een oplossing te zorgen, een line reset helpt niet, het is een verspilling van jullie tijd en de mijne.
Graag een degelijke uitleg.
ANTWOORD VAN DE SUPPORT (2dagen later):
onderstaand te verklaren????
Ticket CLOSED.
Nu ben ik pas echt pisnijdig
TT met volgende vraag :
Gelieve onderstaande te verklaren. Duidelijk geen probleem langs mijn kant.
Ik heb een test gedaan A2F vs Scarlet.
We detected that your Adsl provider is
Adsl2Fit
and that you are from Belgium.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 143 kbit/s or 18 kbyte/s
- Upload speed : 161 kbit/s or 20 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 19:58:05 UTC+0200
We detected that your Adsl provider is
Scarlet
and that you are from Belgium.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2532 kbit/s or 317 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 20:00:59 UTC+0200
Het is nu aan jullie om voor een oplossing te zorgen, een line reset helpt niet, het is een verspilling van jullie tijd en de mijne.
Graag een degelijke uitleg.
ANTWOORD VAN DE SUPPORT (2dagen later):
onderstaand te verklaren????
Ticket CLOSED.
Nu ben ik pas echt pisnijdig
mja, misschien als je die mail een beetje beleefder had opgesteld...
ik weet het ik weet het de service trekt op de ballen, je krijgt niet de beloofde snelheid etc etc, maar goed, als je op een beleefde manier mensen aanspreekt krijg je ook sneller beleefd antwoord... dat geldt overal.
mvg
ik weet het ik weet het de service trekt op de ballen, je krijgt niet de beloofde snelheid etc etc, maar goed, als je op een beleefde manier mensen aanspreekt krijg je ook sneller beleefd antwoord... dat geldt overal.
mvg
"To err is human..to really screw up you need a computer."
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
- Locatie: ergens in de noorderkempen
Zie niet in wat er zo onbeleefd is aan het TT van Djorre... ? Geeft kort en bondig een overzicht van de situatie, en vraagt geen voorgekauwd antwoord dat de schuld bij Scarlet of de gebruiker legt, of een "oplossing" die niets oplost, zoals een lijnreset.
Vindt daarentegen de antwoorden van de helpdesk meestal kortaf en niet echt klantvriendelijk.
Vindt daarentegen de antwoorden van de helpdesk meestal kortaf en niet echt klantvriendelijk.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Het antwoord zelf trekt op niet veel, maar hoe verwacht jij nu dat ze dit gaan verklaren ? Allez, denk eens na .. wat moeten zij daarop zeggen .. sorry ? Scarlet gaat wel, wij niet, ook al zitten we op hetzelfde netwerk. Speedtest naar a2f zelf op onze gehandicapte server gaat dan weer wel goed. Ook al heeft die ook problemen naar het internet toe ...
Soit, het antwoord was in ieder geval niet professioneel ... maar ik ken weinig helpdesks die op zulke vragen een duidelijk antwoord (kunnen) zullen geven.
Grtz,
Sasuke
Soit, het antwoord was in ieder geval niet professioneel ... maar ik ken weinig helpdesks die op zulke vragen een duidelijk antwoord (kunnen) zullen geven.
Grtz,
Sasuke
Als je op een beleefde manier iets vraagt zulde ook een antwoord krijgen op uw vraag. Als de heflt van de zagende idioten hier op het forum is zou lezen wat er is gezegd over de situatie met webvisie door oa sasuke, zou de helpdesk niet constant overspoelt worden met aanvallende tt waardoor mensen die ECHTE problemen hebben geholpen kunnen worden.
en IK zit ook al maanden tegen 20kbit te downloaden, maar ge ziet mij hier ni om de 4 seconden ZAGEN dat de speed s**** en webvisie s**** en scarlet s**** enz..
ik zet even op een rijtje waar we tot nu toe zijn achter gekomen:
- De ondergedimensioneerde VPs (ontoereikende bandbreedte voor de a2fers in de centrales) is een probleem, maar dit is niet het hoofdprobleem, die zorgt voor al de superlage snelheden. Dat kan je zien uit de speedtest die de ub crew online heeft gezet voor a2f klanten.
- Het probleem lijkt te zitten op de redback van scarlet, de speedtest gaat niet langs die redback, maar het verkeer naar buiten wel. Het lijkt dat ook hier, sommige mensen geen probelemen hebben en goeie snelheden halen, en andere mensen zitten met 56k speeds.
- de UB crew is zich aan't informeren bij webvisie, zien wat we te weten kunnen komen over hoe de onderhandelingen met scarlet vorderen.
Maar hou nu a.u.b. op met constant dat gezaag over de snelheden, IEDEREEN zit ermee.
en IK zit ook al maanden tegen 20kbit te downloaden, maar ge ziet mij hier ni om de 4 seconden ZAGEN dat de speed s**** en webvisie s**** en scarlet s**** enz..
ik zet even op een rijtje waar we tot nu toe zijn achter gekomen:
- De ondergedimensioneerde VPs (ontoereikende bandbreedte voor de a2fers in de centrales) is een probleem, maar dit is niet het hoofdprobleem, die zorgt voor al de superlage snelheden. Dat kan je zien uit de speedtest die de ub crew online heeft gezet voor a2f klanten.
- Het probleem lijkt te zitten op de redback van scarlet, de speedtest gaat niet langs die redback, maar het verkeer naar buiten wel. Het lijkt dat ook hier, sommige mensen geen probelemen hebben en goeie snelheden halen, en andere mensen zitten met 56k speeds.
- de UB crew is zich aan't informeren bij webvisie, zien wat we te weten kunnen komen over hoe de onderhandelingen met scarlet vorderen.
Maar hou nu a.u.b. op met constant dat gezaag over de snelheden, IEDEREEN zit ermee.
Sasuke schreef:Het antwoord zelf trekt op niet veel, maar hoe verwacht jij nu dat ze dit gaan verklaren ? Allez, denk eens na .. wat moeten zij daarop zeggen .. sorry ? Scarlet gaat wel, wij niet, ook al zitten we op hetzelfde netwerk. Speedtest naar a2f zelf op onze gehandicapte server gaat dan weer wel goed. Ook al heeft die ook problemen naar het internet toe ...
Soit, het antwoord was in ieder geval niet professioneel ... maar ik ken weinig helpdesks die op zulke vragen een duidelijk antwoord (kunnen) zullen geven.
Grtz,
Sasuke
Moest je zo'n mail naar skynet/scarlet/telenet sturen krijg je GEEN antwoord. Ik versta de reactie van die persoon op de helpdesk maar al te goed !
is idd niks onbeleefds aan :
-begint met "gelieve"
-toont aan dat er geen probleem is met fysische verbinding zoals ze anders wel kunnen/zullen sugereren
-hij duidt aan dat het de dienstverlener is die verantwoordelijk is nl webvisie en dat een line reset niet helpt zoals ze nu de hele tijd doen
-hij vraagt een uitleg
wat wel onbeleefd is is het antwoord!
ze voelen zich weer zo oppermachtig en hoeven blijkbaar de klant niks uit te leggen als die met zijn problemen afkomt en om uitleg vraagt.
Het kon ook anders, bv :
Geachte klant,
wij zijn op de hoogte van de problemen die zich nu voordoen op het netwerk en proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Uw vraag naar informatie naar de reden van de problemen kunnen wij helaas niet beantwoorden.
Gelieve ons te verontschuldigen voor de hinder die u nu ondervindt en samen met u hopen wij op een spoedige verbetering.
-begint met "gelieve"
-toont aan dat er geen probleem is met fysische verbinding zoals ze anders wel kunnen/zullen sugereren
-hij duidt aan dat het de dienstverlener is die verantwoordelijk is nl webvisie en dat een line reset niet helpt zoals ze nu de hele tijd doen
-hij vraagt een uitleg
wat wel onbeleefd is is het antwoord!
ze voelen zich weer zo oppermachtig en hoeven blijkbaar de klant niks uit te leggen als die met zijn problemen afkomt en om uitleg vraagt.
Het kon ook anders, bv :
Geachte klant,
wij zijn op de hoogte van de problemen die zich nu voordoen op het netwerk en proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Uw vraag naar informatie naar de reden van de problemen kunnen wij helaas niet beantwoorden.
Gelieve ons te verontschuldigen voor de hinder die u nu ondervindt en samen met u hopen wij op een spoedige verbetering.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
inter schreef:is idd niks onbeleefds aan :
-begint met "gelieve"
-toont aan dat er geen probleem is met fysische verbinding zoals ze anders wel kunnen/zullen sugereren
-hij duidt aan dat het de dienstverlener is die verantwoordelijk is nl webvisie en dat een line reset niet helpt zoals ze nu de hele tijd doen
-hij vraagt een uitleg
wat wel onbeleefd is is het antwoord!
ze voelen zich weer zo oppermachtig en hoeven blijkbaar de klant niks uit te leggen als die met zijn problemen afkomt en om uitleg vraagt.
Het kon ook anders, bv :
Geachte klant,
wij zijn op de hoogte van de problemen die zich nu voordoen op het netwerk en proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Uw vraag naar informatie naar de reden van de problemen kunnen wij helaas niet beantwoorden.
Gelieve ons te verontschuldigen voor de hinder die u nu ondervindt en samen met u hopen wij op een spoedige verbetering.
mja ok, op gebied van communicatie met de klant zijn ze nu ook niet alles maar ik begin het ook redelijk beu te worden om constant hetzelfde gezaag te horen van dezelfde mensen, ik zit er ook mee, jij ook, this doesn't help.
nck,
Misschien zou het ook helpen moesten ze ons eens begrijpen.
Een duidelijke communicatie van hen zou ook al helpen.
Nog iets, als je daar gewoon zit te wachten op een oplossing dan komt er ook niks van. Als je een fiets zit ga je toch ook niet wachten tot hij van zelf vooruit gaat?
Ik zette in mijn TT een constatie. Blijkbaar kunnen ze er niet mee lachen dat we er hen op wijzen dat het probleem bij hun ligt.
Denk je dat ik het leuk vind om hier te zagen, misschien proberen wij (simpele klanten en gebruikers) samen naar een oplossing te zoeken door bepaalde dingen te testen, wat de mods van UB trouwens ook doen, waarvoor dank.
Sommige info is dus wel nuttig.
Sommigen onder ons proberen de zaak wel vooruit te helpen.
Klonk het TT niet al te vriendelijk dan is het misschien ook wel te wijten aan het feit dat we hier al maanden betalen voor een 56k modemverbinding en dat we er genoeg van hebben
Misschien zou het ook helpen moesten ze ons eens begrijpen.
Een duidelijke communicatie van hen zou ook al helpen.
Nog iets, als je daar gewoon zit te wachten op een oplossing dan komt er ook niks van. Als je een fiets zit ga je toch ook niet wachten tot hij van zelf vooruit gaat?
Ik zette in mijn TT een constatie. Blijkbaar kunnen ze er niet mee lachen dat we er hen op wijzen dat het probleem bij hun ligt.
Denk je dat ik het leuk vind om hier te zagen, misschien proberen wij (simpele klanten en gebruikers) samen naar een oplossing te zoeken door bepaalde dingen te testen, wat de mods van UB trouwens ook doen, waarvoor dank.
Sommige info is dus wel nuttig.
Sommigen onder ons proberen de zaak wel vooruit te helpen.
Klonk het TT niet al te vriendelijk dan is het misschien ook wel te wijten aan het feit dat we hier al maanden betalen voor een 56k modemverbinding en dat we er genoeg van hebben
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
nck schreef:Awaardoor mensen die ECHTE problemen hebben geholpen kunnen worden
Oh, surfen en downloaden tegen max. 20 KB/s is dus geen ECHT probleem ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
NuKeM schreef:Wel, persoonlijk vind ik dit toch raar. Het is misschien wel een lokale download voor de A2Fers, maar het toont blijkbaar wel aan dat er in de meeste centrales niets mis is.
Indien dit bevestigd wordt door jullie zullen we Webvisie eens om een uitleg vragen.
De vraag is nu waar in de ganse keten deze nieuwe test server staat... als dit reeds bij Webvisie is, dan veronderstel ik dat de data reeds van het Scarlet netwerk af is... en zij er ook niets meer aan kunnen doen. (waren zij niet de grote schuldige volgens Webvisie ?)
Dit zou dus betekenen dat de connectie die men bij Webvisie heeft naar het internet toe ook totaal onvoldoende is. Dit kan enigsinds ook verklaren voor zij die switchen naar een Scarlet account dat er geen problemen zijn... zij hebben namelijk hun eigen internet connectie.
Nu zijn de resultaten nog altijd maar mager... haast niemand komt blijkbaar boven de 2 Mbit uit, of zo'n 60% van wat hij zou moeten krijgen (zeker voor een test op een eigen netwerk... dat het daar buiten trager gaat tot daar aan toe).
Is dit dan wel het gevolg van de beperkte bandbreedte/overbooking die men heeft bij Scarlet ? Komt er dus op neer dat men eigenlijk op twee plaatsen te weinig bandbreedte heeft... en moest Webvisie zijn bandbreedte naar internet verhogen... dit zeker zijn gevolgen heeft voor de belasting van het Scarlet netwerk (die dan ook zal stijgen).
Of heeft men het kraantje bij Webvisie naar internet dicht gezet... zodat het Scarlet netwerk niet te zwaar belast wordt ?
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
r2504 schreef:De vraag is nu waar in de ganse keten deze nieuwe test server staat...
Die keten probeer ik nu ook al een tijdje te ontwarren.
Mischien kan er iemand die weet hoe de vork aan de steel zit er eens een tekeningetje van maken, zou heel veel misverstanden uit de weg helpen imho.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
r2504 schreef:NuKeM schreef:Wel, persoonlijk vind ik dit toch raar. Het is misschien wel een lokale download voor de A2Fers, maar het toont blijkbaar wel aan dat er in de meeste centrales niets mis is.
Indien dit bevestigd wordt door jullie zullen we Webvisie eens om een uitleg vragen.
De vraag is nu waar in de ganse keten deze nieuwe test server staat... als dit reeds bij Webvisie is, dan veronderstel ik dat de data reeds van het Scarlet netwerk af is... en zij er ook niets meer aan kunnen doen. (waren zij niet de grote schuldige volgens Webvisie ?)
Dit zou dus betekenen dat de connectie die men bij Webvisie heeft naar het internet toe ook totaal onvoldoende is. Dit kan enigsinds ook verklaren voor zij die switchen naar een Scarlet account dat er geen problemen zijn... zij hebben namelijk hun eigen internet connectie.
Nu zijn de resultaten nog altijd maar mager... haast niemand komt blijkbaar boven de 2 Mbit uit, of zo'n 60% van wat hij zou moeten krijgen (zeker voor een test op een eigen netwerk... dat het daar buiten trager gaat tot daar aan toe).
Is dit dan wel het gevolg van de beperkte bandbreedte/overbooking die men heeft bij Scarlet ? Komt er dus op neer dat men eigenlijk op twee plaatsen te weinig bandbreedte heeft... en moest Webvisie zijn bandbreedte naar internet verhogen... dit zeker zijn gevolgen heeft voor de belasting van het Scarlet netwerk (die dan ook zal stijgen).
Of heeft men het kraantje bij Webvisie naar internet dicht gezet... zodat het Scarlet netwerk niet te zwaar belast wordt ?
Mag ik er bij IEDEREEN even op wijzen dat die server nog 200% in test staat en niets daaromtrent in twijfel getrokken moet worden, waar die server staat is genoeg bandbreedte en die bandbreedte heeft NIETS maar ook NIETS te maken met de bandbreedte voor A2F gebruikers.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Tja,
Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen ...
De server staat inderdaad bij Webvisie. Deze staat op een APARTE 34Mbit lijn naar internet toe. De snelheid van a2f gebruikers naar die server toe gaat evenwel NIET via de redback van scarlet, maar nog wel over de interconnect naar die 34Mbit loop. De reden waarom niet-a2f gebruikers slechte snelheden halen naar die 34Mbit ligt volgens mij omdat zij wel de Scarlet redback(s)/interconnects passeren.
Conclusies:
1) A2F gebruikers halen een veel snellere snelheid op de TEST server, doch is die niet het theoretische maximum van pakweg 3,7 Mbit.
2) A2F gebruikers naar internet halen tragere snelheden, tracerout duid dat die WEL via de redback van Scarlet gaan.
3) Bandbreedte bij Webvisie is volgens mij genoeg, want anders zouden er ook speedproblemen zijn bij deze test.
4) Iemand knijpt ergens de lijnen toe, want iedereen klokt af op max 2,2-2,5Mbit
Als ik zelf ff nadenk over de info die ik reeds heb gehad, ligt er volgens mij dus een probleem op de redback bij Scarlet. Maar of deze numoedwillig of niet is ... dat weet ik niet.
Persoonlijk denk ik dat Scarlet met 2 bandbreedtes werkt. 1 voor z"n eigen klanten, en 1 voor de wholesale klanten.
Volgens mij heeft Scarlet te weinig bandbreedte uitgetrokken voor de wholesale isp's, maar kan het ook geen bandbreedte meer afnemen van z'n eigen klanten omdat anders die ook problemen gaan krijgen. Resultaat, capping .. neem daarbij de gekende redback problemen (zie uw statuspagina maar eens na) zou het best kunnen dat daarom ALLE wholesale isp's zulke problemen hebben (zijnde a2f, la tribu ...)
Voila, dat zijn mijn gedachten over de zaak ..
Grtz,
Sasuke
Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen ...
De server staat inderdaad bij Webvisie. Deze staat op een APARTE 34Mbit lijn naar internet toe. De snelheid van a2f gebruikers naar die server toe gaat evenwel NIET via de redback van scarlet, maar nog wel over de interconnect naar die 34Mbit loop. De reden waarom niet-a2f gebruikers slechte snelheden halen naar die 34Mbit ligt volgens mij omdat zij wel de Scarlet redback(s)/interconnects passeren.
Conclusies:
1) A2F gebruikers halen een veel snellere snelheid op de TEST server, doch is die niet het theoretische maximum van pakweg 3,7 Mbit.
2) A2F gebruikers naar internet halen tragere snelheden, tracerout duid dat die WEL via de redback van Scarlet gaan.
3) Bandbreedte bij Webvisie is volgens mij genoeg, want anders zouden er ook speedproblemen zijn bij deze test.
4) Iemand knijpt ergens de lijnen toe, want iedereen klokt af op max 2,2-2,5Mbit
Als ik zelf ff nadenk over de info die ik reeds heb gehad, ligt er volgens mij dus een probleem op de redback bij Scarlet. Maar of deze numoedwillig of niet is ... dat weet ik niet.
Persoonlijk denk ik dat Scarlet met 2 bandbreedtes werkt. 1 voor z"n eigen klanten, en 1 voor de wholesale klanten.
Volgens mij heeft Scarlet te weinig bandbreedte uitgetrokken voor de wholesale isp's, maar kan het ook geen bandbreedte meer afnemen van z'n eigen klanten omdat anders die ook problemen gaan krijgen. Resultaat, capping .. neem daarbij de gekende redback problemen (zie uw statuspagina maar eens na) zou het best kunnen dat daarom ALLE wholesale isp's zulke problemen hebben (zijnde a2f, la tribu ...)
Voila, dat zijn mijn gedachten over de zaak ..
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sasuke schreef:De server staat inderdaad bij Webvisie. Deze staat op een APARTE 34Mbit lijn naar internet toe.
... en in dezelfde paragraaf...
Sasuke schreef:De reden waarom niet-a2f gebruikers slechte snelheden halen naar die 34Mbit ligt volgens mij omdat zij wel de Scarlet redback(s)/interconnects passeren.
Euh... een APARTE lijn naar het internet... waarom zou een niet-A2F gebruiker dan de Scarlet redback(s)/interconnects moeten passeren... tenzij Wbvisie zijn internet connectie ook via Scarlet loopt ?
Trouwens jullie weten het IP-adres van die test server (en kom niet af dat nog 200% in test is... om een bestandje te 'serven' voor de speedtest werkt het of werkt het niet he), dus het moet duidelijk zijn wat de routing van niet-2F gebruikers is.
Al dat misterieuse gedoe waar UB nu ook al zijn steentje aan bijdraagt... misschien zou het beter zijn eens de topologie van dit alles openbaar te maken, of ligt dit misschien te gevoelig ?
Trouwens die APARTE 34 Mbit lijn... is dat om den Herman en de Paul te kunnen laten surfen/downloaden in weelde ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
r2504 schreef:
Trouwens die APARTE 34 Mbit lijn... is dat om den Herman en de Paul te kunnen laten surfen/downloaden in weelde ?
Ik ken geen enkele 34 Mbit lijn in Weelde, noch een Herman en Paul
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
r2504 een tracert duidt aan dat a2f connectie naar de test-speedtest niet over de redback moeten, en inter a2f connecties wel
de server is nog wel in test, omdat er zo'n onregelmatige speeds gehaald worden en dergelijke, wij hadden de speedtest er voor testredenen (onder de crew members) gezet, omdat we het heel rare resultaten vonden, hebben we besloten die url aan iedere bezoeker te geven.
die apparte 34 mbit lijn is voor bepaalde bussiness klanten van a2f (dacht ik) dus niet alleen voor H en P
de server is nog wel in test, omdat er zo'n onregelmatige speeds gehaald worden en dergelijke, wij hadden de speedtest er voor testredenen (onder de crew members) gezet, omdat we het heel rare resultaten vonden, hebben we besloten die url aan iedere bezoeker te geven.
die apparte 34 mbit lijn is voor bepaalde bussiness klanten van a2f (dacht ik) dus niet alleen voor H en P
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
r2504,
Komaan hé man ...
Webvisie heeft een aparte 34Mbit connect die NIET over het adsl segment loopt van Scarlet waar webvisie voor betaald, nu content ?
Waarschijnlijk zal die 34Mbit ook wel via Scarlet lopen denk ik.
Btw, topologie die we zelf niet hebben kunnen we ook niet geven. En ik kan perfect een tekening maken, maar die is dan ook beperkt tot wat ik weet en/of denk. En al die zaken heb ik al meerdere malen hier gepost.
Me dunkt kun je uit mijn posts gerust een schets maken die waarschijnlijk wel zal stroken met de realiteit.
Enne, die 34Mbit, niet dat dat uw zaken zijn volgens mij, is om hun andere activiteiten te kunnen serven .. zoals corporate webservers e.d. ...
Grtz,
Sasuke
Komaan hé man ...
Webvisie heeft een aparte 34Mbit connect die NIET over het adsl segment loopt van Scarlet waar webvisie voor betaald, nu content ?
Waarschijnlijk zal die 34Mbit ook wel via Scarlet lopen denk ik.
Btw, topologie die we zelf niet hebben kunnen we ook niet geven. En ik kan perfect een tekening maken, maar die is dan ook beperkt tot wat ik weet en/of denk. En al die zaken heb ik al meerdere malen hier gepost.
Me dunkt kun je uit mijn posts gerust een schets maken die waarschijnlijk wel zal stroken met de realiteit.
Enne, die 34Mbit, niet dat dat uw zaken zijn volgens mij, is om hun andere activiteiten te kunnen serven .. zoals corporate webservers e.d. ...
Grtz,
Sasuke
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
r2504 schreef:Al dat misterieuse gedoe waar UB nu ook al zijn steentje aan bijdraagt... misschien zou het beter zijn eens de topologie van dit alles openbaar te maken, of ligt dit misschien te gevoelig ?
Voor mij part mag hun topologie nog op niets trekken, maar het moet wel werken !!! Tis al erg genoeg dat we hier al zo ver gekomen zijn dat we het allemaal zelf moeten gaan uitzoeken... Free consultancy?
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Zou ik even van de expertise van alle mensen, die hier hun vaste of minder vaste stek hebben, bebruik mogen maken om toe te lichten wat de beste tool is om packetloss te testen ?
Traceroute voor linux en tracert voor windows zijn mijns inziens niet toereikend en ik had graag gezocht naar een betere manier voor het voorstellen van de resultaten.
Ik had namelijk graag een betere analyse gesteld van welke sites ik fatsoenlijk kan bereiken, en welke nu de probleem routes zijn voor mijzelf.
Alvast bedankt !!!
Traceroute voor linux en tracert voor windows zijn mijns inziens niet toereikend en ik had graag gezocht naar een betere manier voor het voorstellen van de resultaten.
Ik had namelijk graag een betere analyse gesteld van welke sites ik fatsoenlijk kan bereiken, en welke nu de probleem routes zijn voor mijzelf.
Alvast bedankt !!!
Styno schreef:r2504 schreef:Al dat misterieuse gedoe waar UB nu ook al zijn steentje aan bijdraagt... misschien zou het beter zijn eens de topologie van dit alles openbaar te maken, of ligt dit misschien te gevoelig ?
Voor mij part mag hun topologie nog op niets trekken, maar het moet wel werken !!! Tis al erg genoeg dat we hier al zo ver gekomen zijn dat we het allemaal zelf moeten gaan uitzoeken... Free consultancy?
Styno
Wat denk je dat UB en aanhangsel hier al een tijdje proberen te doen :)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sasuke schreef:Waarschijnlijk zal die 34Mbit ook wel via Scarlet lopen denk ik.
Met waarschijnlijk komen we nergens... en Webvisie blijkbaar ook niet.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Tja,
Heb je eindelijk door dat wij ook niet ALLES weten en misschien daarom voorzichtig zijn ? De meeste van mijn posts zijn gissingen gebaseerd op de enkele feiten en tests die ikzelf uitvoer ...
Grtz,
Sasuke
PS: Op het begin was uw commentaar nog gefundeerd te noemen, maar tegenwoordig zijn het enkel uitlatingen die een klein kind waardig zijn ... chapeau zou ik zo zeggen.
Heb je eindelijk door dat wij ook niet ALLES weten en misschien daarom voorzichtig zijn ? De meeste van mijn posts zijn gissingen gebaseerd op de enkele feiten en tests die ikzelf uitvoer ...
Grtz,
Sasuke
PS: Op het begin was uw commentaar nog gefundeerd te noemen, maar tegenwoordig zijn het enkel uitlatingen die een klein kind waardig zijn ... chapeau zou ik zo zeggen.
die 34MBit lijn is om al hun TT vlug te kunnen beantwoorden
ik zou me rot lachen als ze daar zaten met de speed die ik heb
haha
dit is nu al 3 maanden zo...
nooit geen antwoord van een A2F medewerker, die Paul komt hier ook niet meer op te voorschijn...
ZIJN ZE BANG MSS?
dat ze hier eens een deftige uitleg neerplanten zullen direct veel meer ophelderingen zijn...
P.S: Sasuke toffe uitleg, jammer van de zoveel moeilijke woorden
kbegrijp er niet veel van maar ja
conclusie : same = blijft traag
ik zou me rot lachen als ze daar zaten met de speed die ik heb
haha
dit is nu al 3 maanden zo...
nooit geen antwoord van een A2F medewerker, die Paul komt hier ook niet meer op te voorschijn...
ZIJN ZE BANG MSS?
dat ze hier eens een deftige uitleg neerplanten zullen direct veel meer ophelderingen zijn...
P.S: Sasuke toffe uitleg, jammer van de zoveel moeilijke woorden
kbegrijp er niet veel van maar ja
conclusie : same = blijft traag
Ik ben akkoord met sasuke ivm met het flamen ed op a2f en bondgenoten.
Wat ik wel graag gerealiseerd had gezien is dat zij een mededeling plaatsen op hun website ivm met de problemen die de huidige klanten kennen en desnoods voorlopig nieuwe klanten weigeren...
Volgens mij (klinkt toch logisch) zal het makkelijker zijn de problemen eventueel op te lossen met het huidige klantenbestand ipv met een bestand dat elke dag nog verder en verder groeit.
maja wie ben ik om daarover te oordelen.
Als het enigszins kan had ik graag van PB een reactie hieromtrent gekregen. Ik hou het voorlopig bij 'graag'...
Greetz
Wat ik wel graag gerealiseerd had gezien is dat zij een mededeling plaatsen op hun website ivm met de problemen die de huidige klanten kennen en desnoods voorlopig nieuwe klanten weigeren...
Volgens mij (klinkt toch logisch) zal het makkelijker zijn de problemen eventueel op te lossen met het huidige klantenbestand ipv met een bestand dat elke dag nog verder en verder groeit.
maja wie ben ik om daarover te oordelen.
Als het enigszins kan had ik graag van PB een reactie hieromtrent gekregen. Ik hou het voorlopig bij 'graag'...
Greetz
My latest stats:
Your current download speed:
2708kbit/s
or
339kbyte/s Your current upload speed:
73kbit/s
or
9kbyte/s
Impressive eh:)
Mijn buurman zal minder blij zijn met mijn ontdekking ...
Blijkt dat een van mijn buren een wireless router heeft staan en een Skynet account gebruikt...
Zonder dat ik weet wie het is kan ik zijn Skynet Account hijacken om te surfen over zijn Router (standard install en zelfs het admin passwoord is nog standard)
Als ADSL2FIT zo traag blijft zoals het nu is gaat mijn buurman zich dit nog beklagen denk ik.
Voor de afwiseling nog eens een geweldige snelheid halen ... Het is al lang geleden ...
Oplossing voor de snelheids problemen: Hijack een buur zijn wireless signaal met een ander ADSL provider account en de snelheid vliegt de pan uit!
Greetz
Your current download speed:
2708kbit/s
or
339kbyte/s Your current upload speed:
73kbit/s
or
9kbyte/s
Impressive eh:)
Mijn buurman zal minder blij zijn met mijn ontdekking ...
Blijkt dat een van mijn buren een wireless router heeft staan en een Skynet account gebruikt...
Zonder dat ik weet wie het is kan ik zijn Skynet Account hijacken om te surfen over zijn Router (standard install en zelfs het admin passwoord is nog standard)
Als ADSL2FIT zo traag blijft zoals het nu is gaat mijn buurman zich dit nog beklagen denk ik.
Voor de afwiseling nog eens een geweldige snelheid halen ... Het is al lang geleden ...
Oplossing voor de snelheids problemen: Hijack een buur zijn wireless signaal met een ander ADSL provider account en de snelheid vliegt de pan uit!
Greetz
Gelukkig dat er nog stupid users zijn in de wereld he
Mijn onderbuur is een pc winkel en die hebben hunne wireless compleet dicht geschroefd Niet iedereen heeft dus uw chance
Mijn onderbuur is een pc winkel en die hebben hunne wireless compleet dicht geschroefd Niet iedereen heeft dus uw chance
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
15/04/2004 9:04:41 Klant
hoi A2F team,
ik wou weten of er al een snelheidsverbetering op komst was?
15/04/2004 9:07:01 Support
Er wordt door alle betrokken partijen hard gewerkt om asap een oplossing te kunnen aanbieden.
hoi A2F team,
ik wou weten of er al een snelheidsverbetering op komst was?
15/04/2004 9:07:01 Support
Er wordt door alle betrokken partijen hard gewerkt om asap een oplossing te kunnen aanbieden.
ADSL2FIT heeft enkel voordelen: Hoge snelheid,wat iedereen verlangt van zijn Internetverbinding. Snelheid. ADSL2FIT gebruikt een hightech glasvezel-netwerk, wat zorgt voor een uitstekende en stabiele performantie.Veeleisende gebruikers zullen bij het lezen van het bovenstaande al watertanden, maak dus vandaag uw dromen waar!
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
luis schreef:typisch moderators halen weer hoge snelhede
ik blijf rond de 56kb/s hangen
Wilt ge daar iets mee bedoelen soms ... da's een zeer lage opmerking trouwens ... wij hebben niets met a2f van doen buiten dan dat wij ons inspannen om informatie voor jullie los te krijgen
Ik was het al eerder van plan, maar nu doe ik het ook .. ik ben heel die a2f flamewar gewoon spuugzat en trek mijn handen dan ook terug van heel de zaak
Ik heb zelf ook maandenlang met heel die shit gezeten, nu gaat het bij mij enkele weken goed, maar blijkbaar mag dat niet want ik nu krijg ik op m'n neus dat dat is omdat ik "vriendjes" ben met a2f. Wel bedankt aan alle kleuters dus ... zoek het zelf maar uit.
Grtz,
Sasuke
luisa schreef:die 34MBit lijn is om al hun TT vlug te kunnen beantwoorden
ik zou me rot lachen als ze daar zaten met de speed die ik heb
haha
dit is nu al 3 maanden zo...
nooit geen antwoord van een A2F medewerker, die Paul komt hier ook niet meer op te voorschijn...
ZIJN ZE BANG MSS?
dat ze hier eens een deftige uitleg neerplanten zullen direct veel meer ophelderingen zijn...
P.S: Sasuke toffe uitleg, jammer van de zoveel moeilijke woorden
kbegrijp er niet veel van maar ja
conclusie : same = blijft traag
En Paul komt hier nietmeer door iemand die een IRC gesprek , wat voor de mensen op IRC bestemd was gepubliceerd heeft.
Bedankt aan die gebruiker. Willen anderen dezelfde info? Kom dan ook op irc en met geluk heb je die ook.