Belgacom Business Pro - Telefoon nr?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Wij hebben voor ons bedrijf recent een Belgacom Business pro abonnement besteld via fax. De persoon via email die hiervoor verantwoordelijk was, reageert echter niet meer op zijn e-mails, en ik kan de mens ook niet telefonisch bereiken.

Op de bestelbon stond er een nummer 0800 22 500, maar als ik daar naartoe bel, krijg ik altijd hetzelfde liedje te horen, dat ik op de consumer services zit en ze mij doorverbinden met de business. Eenmaal doorverbonden mag ik iedere keer een lange tijd zitten wachten , om dan na een halfuur te moeten dichtleggen omdat er weer (2de keer al) niemand opneemt.

Nu vroeg ik mij af of hier een algemeen business nummer gekend is waar ik rechtstreeks kan bellen? Feitelijk wil ik gewoon weten dat mijn bestelling goed is ontvangen... Nu weet ik 2 keer niks :). En het is bovendien zeer dringend.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de weinige feedback en ook in de slechte communicatie van de contactpersoon bij belgacom. Hoe zal dat straks dan verlopen eenmaal we er al klant zijn.. (retorische vraag).

Alvast bedankt voor enige feedback.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je hebt het juiste nummer, je hebt alleen niet genoeg geduld.....

Serieus, als ik hier schrijf dat de helpdesk van BGC op niks trekt krijg ik half ub over mij, als ik schrijf dat de helpdesk van TN beter is dan gaat men linken naar andere topics waar er problemen waren met de TN helpdesk.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Het is inderdaad het juiste nummer http://support.nl.belgacom.be/app/contact_phone/p/2
Belgacom filtert zijn inkomende oproepen blijkbaar als je belt naar de helpdesk. Als ik met mijn GSM (business)naar xxxx500 bel voor een een probleem met dat nummer, geen probleem, even wachten en direct geholpen, als ik met vast toestel bel voor probleem met internet, TV geen probleem, staat op bedrijf en helpdesk helpt snel. als ik echter voor een van de kinderen hun nummer (privaat) naar xxxx800 (prive helpdesk) bel met mijn GSM krijg ik altijd een melding dat ik naar de xxxx500 moet bellen waar ze me natuurlijk niet kunnen helpen en doorschakelen, en dan begint de miserie van lang en lang wachten.
Langs de boetiek gaan is soms het enige alternatief, helaas.
Afbeelding
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Mijn ervaringen zijn wel wat minder:

- Gebeld, doorverwezen, halfuur wachten, niemand die opneemt. (zelf geen tijd meer, dus dichtgelegd).

Idem als hierboven.

Nu net nog eens geprobeerd te bellen, iemand anders aan de lijn gehad, nu zelf ook het nummer gevraagd waar ze me naar doorverbinden: dit is 0800 22 200.

Ik werd opnieuw ook doorverwezen, moest op een sterretje drukken als ik van een ander nummer belde, vervolgens werd mijn verbinding gewoon dichtgesmeten.

Dan rechtstreeks naar dat nummer gebeld zelf, en dan bleek het wel te lukken. Grappig genoeg kreeg ik dan een geluidsfragment te horen:

Indien u met iemand van de klantendienst wenst te spreken, druk 1
Indien u met iemand van de klantendienst wenst te spreken, druk 2
Indien u met iemand van de klantendienst wenst te spreken, druk 3
Indien u met iemand van de klantendienst wenst te spreken, druk 4

(weet niet meer zeker of het precies dat bericht was, maar het werd wel herhaald). In ieder geval dat is maar een klein bugje. Ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die het dossier bekeken heeft en die dit nu aan het behandelen is. Hopelijk komt het dus snel in orde :).

Een positief punt is zeker dat ik net iemand van Belgacom via PM gekregen heb hier. Dat is iets wat ik wel kan apprecieren dat een ISP ook actief fora als dit volgt.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Die helpdesk is er toch enkel voor al bestaande klanten? Je zegt dat je nog geen klant bent, misschien ligt daar het probleem? Aangezien je blijkbaar best belt met je business nummer.
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

gm123 schreef:Die helpdesk is er toch enkel voor al bestaande klanten? Je zegt dat je nog geen klant bent, misschien ligt daar het probleem? Aangezien je blijkbaar best belt met je business nummer.
Voor telefonie hebben we daar reeds een interne oplossing. Dat er nummer herkenning is voor bestaande klanten is fantastisch, maar daar mogen klanten die geen belgacom telefoonnummer hebben, mijn inziens, niet onder lijden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Best grappig natuurlijk van BGC, wanneer je ze het meest nodig hebt, bij een echte storing of panne, zetten ze je vanachter in rij als Pro klant.
Je belt immers nooit met je vaste telefoon als die er uit ligt. :bang: :bang: :bang: :bang:
Zou de SLA ingaan vanaf het begin van de panne of vanaf het begin dat je een helpdeskmedewerker kan bereiken ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:Zou de SLA ingaan vanaf het begin van de panne of vanaf het begin dat je een helpdeskmedewerker kan bereiken ?
Vanaf de panne bij belgacom gemeld is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb alvast vandaag toch ook een bevestiging gehad dat mijn dossier in behandeling is. Dat is imho dan weer positief. Het belangrijkste voor ons is nu natuurlijk wanneer er effectief een technieker langskomt.

We zien wel :).

De juffrouw die ik vandaag aan de telefoon gehad heb was in ieder geval zeer vriendelijk en begripvol.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden :).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”