BBOX(2) op komst .... vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

Na het doorlezen van enkele topics hier heb ik toch nog een vraag

Dinsdag krijg ik een BBOX(2) opgestuurd om over te schakelen van ASLD naar VDSL.

Echter ik wil de BBOX enkel als MODEM gebruiken, geen enkele andere functie ervan wil ik gebruiken of heb ik nodig. Als de rest wil ik, zoals nu, door mijn Vigor Router laten doen. Naar ik begrepen heb is dit mogelijk.

1. klopt dit, de bbox ook enkel te gebruiken is als modem?
2. hoe moet ik het juist aansluiten?
3. ik moet in de bbox niets speciaals veranderen?

Sorry als ik vragen stel die al 100x keer gepasseerd zijn ......
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

1. klopt
2. telefoonlijn aansluiten op je BBox en je router op LAN1 van je BBox aansluiten. Natuurlijk de voeding ook aansluiten en in het stopcontact steken :-)
3. klopt, best wel je wifi van je Bbox2 ofwel deactiveren ofwel beveiligen met een wachtwoord.
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

tnx :-)
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

je kan/kon zelfs de aansluitingen voor de TV om zetten in de setup naar pc poorten :angel: . => tot 4 pc's aansluiten
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

defenderII schreef:je kan/kon zelfs de aansluitingen voor de TV om zetten in de setup naar pc poorten :angel: . => tot 4 pc's aansluiten
Dit is onjuist.
Als je de BBox2 alleen wil gebruiken als modem (niet als router) - zoals de vraag van de TS - dan moeten de PC's aangesloten worden op de router en niet op de BBox2.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

philippe.deleye schreef:
defenderII schreef:je kan/kon zelfs de aansluitingen voor de TV om zetten in de setup naar pc poorten :angel: . => tot 4 pc's aansluiten
Dit is onjuist.
Als je de BBox2 alleen wil gebruiken als modem (niet als router) - zoals de vraag van de TS - dan moeten de PC's aangesloten worden op de router en niet op de BBox2.

Philippe.
Dat is ten dele irrelevant ... je kan de bbox2 configureren met 4 PC poorten, period. Wil je een van die poorten gebruiken om je router aan te hangen dan kan dat, de vraag is dan enkel of je alles in hetzelfde IP subnet wil of niet ... ik gebruik één van de poorten als "externe" WAP (over een switch nb) en alles zit in één IP subnet omdat ik in wezen de bbox laat routen, voor hetzelfde geld laat ik het WAP nog bijkomend routen op een ander IP subnet. OK nit picking maar toch :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Regulus ...

Alles goed en wel, maar op een eenvoudige vraag, van een beginnende gebruiker, moet je toch geen complex antwoord geven, die de TS niet kan begrijpen.
De vraag was heel eenvoudig: hoe kan hij/zij een router aansluiten op de BBox2, en de BBox2 alleen als modem gebruiken, en niet als router.
Hierop antwoorden dat je de TV poorten als LAN poorten kan gebruiken - is misschien wel juist - maar totaal irrelevant als antwoord op de TS (vind ik) ;)
No offense ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

philippe.deleye schreef: Hierop antwoorden dat je de TV poorten als LAN poorten kan gebruiken - is misschien wel juist - maar totaal irrelevant als antwoord op de TS (vind ik) ;)
Volledig akkoord dat de TS hier misschien niets mee is, maar dit forum wordt ook gelezen door anderen en als de Bbox2 originele vraag beantwoord is kan dit leuk zijn hierover verdere details of info vrij te geven? =)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wout-Altea schreef: dit forum wordt ook gelezen door anderen en als de Bbox2 originele vraag beantwoord is kan dit leuk zijn hierover verdere details of info vrij te geven? =)
Wout, Ik ben het wel met jou eens dat we in Userbase niet genoeg info kunnen krijgen.
Maar als we nu iedere specifieke vraag over één aspect van de BBox2 gaan beantwoorden met alle andere mogelijkheden van de BBox2 uit te leggen, dan vindt ik dat inderdaad wat overdreven.
Maar wie ben ik om jullie tegen te houden, ik ben geen moderator of zo :-) .

En het feit dat je 4 PC's op de BBox2 kan aansluiten door de TV poorten om te zetten is in Userbase al meerdere keren aan bod gekomen ;)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik wou enkel mee geven dat dit mogelijk was;
maar totaal irrelevant als antwoord op de TS (vind ik)

daar heeft hij het ook bij het rechte eind :oops: ; geen woorden meer aan vuil maken.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

philippe.deleye schreef:Regulus ...

Alles goed en wel, maar op een eenvoudige vraag, van een beginnende gebruiker, moet je toch geen complex antwoord geven, die de TS niet kan begrijpen.
De vraag was heel eenvoudig: hoe kan hij/zij een router aansluiten op de BBox2, en de BBox2 alleen als modem gebruiken, en niet als router.
Hierop antwoorden dat je de TV poorten als LAN poorten kan gebruiken - is misschien wel juist - maar totaal irrelevant als antwoord op de TS (vind ik) ;)
No offense ...

Philippe.
Akkoord ... maar je had je antwoord iets genuanceerder kunnen maken door op de twee opties te wijzen :wink: .. zoals gezegd was het misschien over het hoofd van TS maar anderen lezen soms ook mee he ... 'k heb zo ook al dingen opgeraapt uit topics waar ik aanvankelijk niet echt door aangesproken werd :-D
(edit: en even door "het archief" scrollen via een "zoek" aktie levert soms meer op dan men kan denken :wink: )
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

ehm, ik wilde gewoon een simpel vraagje stellen, niks meer, niks minder, lol
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

Update:

eergisteren is de gast van Belgacom langsgeweest, dat moest ik had geen keuze
hij had eerst gebeld voor hij de omschakeling van adsl naar vdsl maakte
de bbox2 was reeds per taxipost geleverd

nog vlug de splitter vervangen, een aansluitkastje vernieuwd
bbox aangesloten op onze router zoals hier in het topic gezegd, dhcp uitgezet, wlan uitgezet, hup direct internet

haal tot 2 MB/s down en 250 KB/s up nu, vroeger, bijna 8 jaar lang, "maar" 400 KB/s en 50 KB/s
volgens hem zit ik daar, niet mijn internet, op een 30mbit profiel, maar in de praktijk is het toch ietsje trager

hopelijk houdt de bbox het lang vol

:-)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Post de gegevens van je lijn eens met behulp van de VDSL2 tool.
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

zal ik doen als ik op die locatie nog eens kom, is niet bij mij :-)
nikey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:05
Locatie: Deurne
Bedankt: 1 keer

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25904 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 80516 kbps
max payload: 66396 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 32.8 dB
loop length: 235 m
near end: 559 m
far end: 220 m
avg. length: 338 m
snr margin: 32.0 dB
attenuation: 9.0 dB
avg. margin: 32.9 dB
avg. snr: 50.7 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps

voila de gegevens, en kan iemand dat nu in het nederlands uitleggen? ben geen it noob maar wel op (x)dsl gebied
de lijn is via isdn en er hangt ook nog een telefooncentrale en alarm aan

:-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”