Voor ik in de week contact opneem met de dommel technische dienst, wil ik toch even eerst jullie expertise raadplegen.
Misschien zie ik wel iets simpels over het hoofd.
Mijn verbinding staat volgens de CRM van dommel sinds vrijdagnamiddag actief, dus ik ben zaterdag beginnen testen.
Ik gebruik zelf de Siemens SX762 die dommel zelf een aantal jaren geleden nog adviseerde.
Dit is mijn geavanceerde configuratie van de modem:
Het ADSL lampje is actief, het online lampje springt aan en de modem test is succesvol. Deze geeft ook duidelijk aan dat er internettoegang is:
In de modem lijkt dus alles goed, maar wat ik ook doe, ik krijg maar geen internetpagina open.
Mijn netwerkcentrum blijft ook aangeven dat er geen internettoegang is:
Als extra info post ik ook even mijn lijnwaardes:
Wat me wel opvalt, is dat PPPoE passthrough disabled staat.
Heeft het zin om dit eens aan te zetten??
Wat zijn jullie ideeën?
Problemen met nieuwe cityconnect plus verbinding
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
PPPoE heeft geen zin, vermits je op bridge staat.
Vermits je op IP wel naar je router kan browsen, zou ik eens proberen op ip naar bijvoorbeeld google te proberen browsen
http://173.194.37.104/
Het is wel niet zo logisch dat je op "openbaar netwerk" staat, ik zou dit toch aanpassen naar particulier
Vermits je op IP wel naar je router kan browsen, zou ik eens proberen op ip naar bijvoorbeeld google te proberen browsen
http://173.194.37.104/
Het is wel niet zo logisch dat je op "openbaar netwerk" staat, ik zou dit toch aanpassen naar particulier
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kijk eens op de IP details van je LAN verbinding of de Gateway goed staat (192.168.2.1) en de dns ingevuld staat
Philippe
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 10:03
Bedankt voor de tips!
Ik heb de oorzaak van het probleem ontdekt! In de Siemens modem zat nog wat geforceerde prul van de homeconnect software. Zo stond de VOIP nog aan bijvoorbeeld. Ik heb de modem volledig terug gereset naar fabrieksinstellingen, de configuratie opnieuw uitgevoerd en vervolgens had ik meteen een internet connectie. Nochtans had ik de fabrieksreset al eerder uitgevoerd, maar blijkbaar was dit nog niet lang genoeg uitgevoerd. Dat pinnetje aan de onderkant is echt plastieken prul.
Het is alleen jammer dat de lijnwaardes aan de tegenvallende kant zijn waardoor mijn grootmoeder nu surft aan een whopping 560 kb/sec...
Ach ja, het is voor mijn grootmoeder, dat is toch geen hevige surfer . Maar ja, het is ver van de 24 Mbits af.
Ik heb de oorzaak van het probleem ontdekt! In de Siemens modem zat nog wat geforceerde prul van de homeconnect software. Zo stond de VOIP nog aan bijvoorbeeld. Ik heb de modem volledig terug gereset naar fabrieksinstellingen, de configuratie opnieuw uitgevoerd en vervolgens had ik meteen een internet connectie. Nochtans had ik de fabrieksreset al eerder uitgevoerd, maar blijkbaar was dit nog niet lang genoeg uitgevoerd. Dat pinnetje aan de onderkant is echt plastieken prul.
Het is alleen jammer dat de lijnwaardes aan de tegenvallende kant zijn waardoor mijn grootmoeder nu surft aan een whopping 560 kb/sec...
Ach ja, het is voor mijn grootmoeder, dat is toch geen hevige surfer . Maar ja, het is ver van de 24 Mbits af.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
In je netwerkcentrum zie je ook dat je "openbaar netwerk" hebt gekozen (of windows heeft dat voor u gedaan).
Sommige hebben dat ook soms (bij nieuwe netwerken) en als je dat dan wijzigt naar Thuisnetwerk, dan heb je ineens internet.
(ikzelf heb geen windows, dus ik weet niet wat die instelling precies doet, maar het heeft tot nu toe al altijd geholpen)
Aangezien het al is opgelost, is het hier niet meer zo belangrijk, maar voor anderen.
Sommige hebben dat ook soms (bij nieuwe netwerken) en als je dat dan wijzigt naar Thuisnetwerk, dan heb je ineens internet.
(ikzelf heb geen windows, dus ik weet niet wat die instelling precies doet, maar het heeft tot nu toe al altijd geholpen)
Aangezien het al is opgelost, is het hier niet meer zo belangrijk, maar voor anderen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik wou dat ik die snelheid had.Incubus666 schreef:Bedankt voor de tips!
Ik heb de oorzaak van het probleem ontdekt! In de Siemens modem zat nog wat geforceerde prul van de homeconnect software. Zo stond de VOIP nog aan bijvoorbeeld. Ik heb de modem volledig terug gereset naar fabrieksinstellingen, de configuratie opnieuw uitgevoerd en vervolgens had ik meteen een internet connectie. Nochtans had ik de fabrieksreset al eerder uitgevoerd, maar blijkbaar was dit nog niet lang genoeg uitgevoerd. Dat pinnetje aan de onderkant is echt plastieken prul.
Het is alleen jammer dat de lijnwaardes aan de tegenvallende kant zijn waardoor mijn grootmoeder nu surft aan een whopping 560 kb/sec...
Ach ja, het is voor mijn grootmoeder, dat is toch geen hevige surfer . Maar ja, het is ver van de 24 Mbits af.
Ver van de 24 Mbits af... Als je je goed geïnformeerd hebt, weet je dat dit maximumsnelheden zijn.
Laten we zeggen, leven met de beperkingen van de technologie, of een "beter" alternatief zoeken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
6 Mbps is toch een mooie snelheid ? Ik denk dat niet veel grootmoeders surfen aan die snelheid (in vergelijking met grootmoeders tijd is dit lichtsnelheid )Incubus666 schreef:Het is alleen jammer dat de lijnwaardes aan de tegenvallende kant zijn waardoor mijn grootmoeder nu surft aan een whopping 560 kb/sec...
Ach ja, het is voor mijn grootmoeder, dat is toch geen hevige surfer . Maar ja, het is ver van de 24 Mbits af.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.