Overschakeling -> BGC pack

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben dus van plan om met alles (gsm/internet/TV) over te schakelen naar BGC, maar ik heb nog enkele vraagjes :

1. GSM : kan ik mijn huidige nummer behouden?
2. Internet : nachtsurfen bij BGC? Ja of nee?
3. TV : werken die Powerlines deftig? (ik heb spijtig genoeg niet de mogelijkheid om een kabel te leggen)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

1. Normaal wel. Als je een abonnement hebt, dan moet je rekening houden met de eventuele kosten (met contractbreuk)
2. Nee, Belgacom heeft geen nachtsurfen
3. Een kabel is nog altijd beter, maar normaal moet dat wel werken. (werk je nu met powerlines?)
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

driesve schreef:(werk je nu met powerlines?)


Nee, maar nu staat er ook nog geen decoder aan mijn TV :P
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Powerlines werken hier perfect met aansluiting 1 op bbox2 in garage en 1 op 1° verdieping.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Die van BGC zelf kosten wel 75€, lijkt me precies wel veel, kan ik die beter niet zelf aankopen bij een computershop?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dan moet je niet rekenen op support.
Mijn vermoeden is dat er speciale firmware inzit, die QoS rules specifiek voor BC heeft (Beeld, VoIP,...)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

OK, dan zal ik ze maar bij BGC zelf kopen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Elders kosten ze wel maar 2/3 :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Elders = waar?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

De prijs van 75€ is voor 2 PLC, vind ik zeer redelijk voor 200Mbit. Ook heeft het BGC model een ingebouwd stopcontact, bijna geen ander merk heeft dat.
Dit kan storingen veroorzaken, als je bijvoorbeeld je PLC op een multiprise zet.
Ook kan BGC geen ondersteuning bieden op 3de partij PLC.

De aller goedkooprste kit van 2 200Mbit PLC die ik kan vinden kost 50€.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Bij mij werken ze nu bijna één jaar perfect op één hapering +/- 3 maanden na aankoop.
Plots liep er iets mis met de onderlinge syncronisatie.
's Morgens één telefoontje naar 080022700, onmiddellijk een ruilnummertje gekregen, 's middags in de Belgacomwinkel een nieuwe set opgehaald en 's avonds lekker tv gekeken.
Persoonlijk zie ik geen verschil bij gebruik van kabel of develo's.
Groetjes Twen
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Kent iemand het verbruik van zo'n powerline?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ben aan het denken of het nu testaankoop was of één of ander pc magazine dat deze in der tijd eens beoordeeld heeft.
Ik kan je één ding zeggen, sommige adapters waren in mijn ogen zeer slecht op vlak van verbruik.
Die van BC, heb je helaas te weinig info over.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

hou er wel rekening altijd mee dat belgacom die van en fabrikant gewoon afkoopt met en speciale firmware (met bgc aproved settings er op). omdat en normale powerlan voor zien is voor pc toepassingen en niet voor iptv. wat en heel ander soort traffic toch is
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sbghannibal schreef:hou er wel rekening altijd mee dat belgacom die van een fabrikant gewoon afkoopt met een speciale firmware (met bgc approved settings er op). omdat een normale powerlan voorzien is voor pc toepassingen en niet voor iptv. wat een heel ander soort traffic toch is

Wat is je bron voor bovenstaande bewering ?
Volgens mij is "IPTV" heel gewone "IP traffic" (het woord iptv zegt het zelf) ... iedere goede powerlan moet hiervoor geschikt zijn.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Powerline adapters hebben bijna altijd QoS wat betreft streaming media als ik me goed herinner.
Waarschijnlijk zijn deze geoptimaliseerd voor iptv van Belgacom.
Ik heb het idee gelanceerd van die custom firmware, kan goed zijn dat ze er zelfs diagnose op kunnen uitvoeren extern :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Aangezien er uit de tv-poorten op de bbox(2) geen internet komt maakt het momenteel geen bal uit of er QoS op zit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Abusimbal schreef:Dit kan storingen veroorzaken, als je bijvoorbeeld je PLC op een multiprise zet.


Indien je dit kan vermijden, is dit natuurlijk het best maar hier zijn beiden op multiprise aangesloten zonder het minste probleem.

Weet niet direct als je analoge adapter van "Devolo" aankoopt in PCzaak de kostprijs zoveel lager zal zijn. Nogmaals, hier problemen gehad met BGC TV maar probleem lag allesbehalve aan de PLC's. Ze worden m.i. vaak onterecht als belangrijkste bron van kwaad beschouwd;
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

philippe.deleye schreef:
sbghannibal schreef:hou er wel rekening altijd mee dat belgacom die van een fabrikant gewoon afkoopt met een speciale firmware (met bgc approved settings er op). omdat een normale powerlan voorzien is voor pc toepassingen en niet voor iptv. wat een heel ander soort traffic toch is

Wat is je bron voor bovenstaande bewering ?
Volgens mij is "IPTV" heel gewone "IP traffic" (het woord iptv zegt het zelf) ... iedere goede powerlan moet hiervoor geschikt zijn.
Philippe.


het is niet omdat het over ip gaat dat dit ook exact het zelfde is. want als bij pc traffix en packet verloren gaat wordt dit opnieuw gevraagt dit gebeurt bij ip tv niet. maar bon das ook maar gene wat ze uitleggen bij de full technieker opleiding. en is wel beter bekent dat niet iedereen het juiste kent bij belgacom dus waarom de kerel die opleiding geeft ook niet. nu is wel zo dat belgacom en systeem aant bij voegen is dat als men het opzet en packtje dat verloren is nog wel even rap bij gepompt kan worden maar das weer alleen als ze het opzette
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

koenraaddeconinck schreef:
Abusimbal schreef:Dit kan storingen veroorzaken, als je bijvoorbeeld je PLC op een multiprise zet.


Indien je dit kan vermijden, is dit natuurlijk het best maar hier zijn beiden op multiprise aangesloten zonder het minste probleem.

Weet niet direct als je analoge adapter van "Devolo" aankoopt in PCzaak de kostprijs zoveel lager zal zijn. Nogmaals, hier problemen gehad met BGC TV maar probleem lag allesbehalve aan de PLC's. Ze worden m.i. vaak onterecht als belangrijkste bron van kwaad beschouwd;


OK, bedankt voor de geruststelling :thumbs:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Trojan schreef:Aangezien er uit de tv-poorten op de bbox(2) geen internet komt maakt het momenteel geen bal uit of er QoS op zit.


Oké, ik schaam mij voor mij domme post :oops:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sbghannibal schreef: want als bij pc traffic een packet verloren gaat wordt dit opnieuw gevraagd dit gebeurt bij ip tv niet. maar bon das ook maar gene wat ze uitleggen bij de full technieker opleiding.

Dat is allemaal wel juist, maar wat heeft dat te maken met de powerlines ?
En als ze bij "belgacom een systeem aant bij voegen zijn dat een verloren packteje re nog wel even rap bij gepompt kan worden" ... dan zal dat ook mooi door de powerline doorgegeven worden. Jouw "technische" uitleg verklaart in geen opzicht het verschil tussen een IP verbinding voor PC traffic en voor iptv traffic, en waarom een goede powerline niet zou kunnen gebruikt worden.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Waarom weet ik niet, maar er zijn gevallen bekend waarbij de grijze powerlines van netgear niet zouden werken bij belgacom tv.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Trojan schreef:Waarom weet ik niet, maar er zijn gevallen bekend waarbij de grijze powerlines van netgear niet zouden werken bij belgacom tv.


Grijze powerlines zijn maar 11Mbit max bruto, ik ken cases waar ik er geen 2 MBit doorkrijg dus voor Belgacom tv onvoldoende. Belgacom gebruikt er gebasseerd op de 200 MBit standaard, ik gok dat je met de meeste 200 MBit of zelfs de 85 Mbit setjes er zal komen. Maximum verbruik is rond de 4 a 5 MBit voor SD en 8 a 10 voor HD streams.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat verklaart natuurlijk veel.

Gebruikte telenet deze plc's niet?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MJ schreef:Die van BGC zelf kosten wel 75€, lijkt me precies wel veel, kan ik die beter niet zelf aankopen bij een computershop?

voor dat type adapters is dat een goeie prijs, ga elders maar eens zoeken op een paar Devolo's met die specificaties. prijs voor een eventueel derde adapter is wel aan hoge kant
dit gezegd zijnde, er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven van andere merken, waar ik zelf geen ervaring mee heb
persoonlijk gebruik ik zo'n koppel belgacom devolo's, nog geen probleem mee gehad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Trojan schreef:Dat verklaart natuurlijk veel.

Gebruikte telenet deze plc's niet?


In de begintijd wanneer het 80% was om digiboxen interactief te maken ja, die moeten bijna niets hebben. Voor internet werd het afgeraden dacht ik. Maar dat verklaard idd veel.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ondertussen is hier alles geïnstalleerd, en de PLC 's van BGC werken voorlopig goed, ik heb nog wel 2 vraagjes :

1. Ik heb deze decoder => http://www.zdnet.be/zd_images/2008/45/0 ... B2_par.jpg

Waarom heb ik niet de nieuwste gekregen? => http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:2w0u ... 76.jpg&t=1

Heeft dit met ADSL <-> VDSL te maken...?


en 2. De BBOX (1) geeft een profiel aan van 9 Mbit, moet dit niet 12Mbit zijn, of is er al 3Mbit afgepitst voor TV?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat is de laatste nieuwe niet !
Ik weet zelfs niet of er al fotos beschikbaar zijn over de nieuwste.
Het toestel die u hebt vind ik persoonlijk veel beter dan die andere, die andere heb ik er 5 gehad vorig jaar in een tijdspanne van 1 maand en uiteindelijk heeft er een technieker gekomen en die kon ook niks verhelpen en heeft dan uiteindelijk zo een gezet die jij nu hebt.
Hiermee bedoel ik een oudere versie hoeft niet noodzakelijk slechter te zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”