Nokia 5530

Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Het kleinere broertje van de Nokia 5800 :-D Dezelfde (technische) eigenschappen, op GPS en 3G na (en een kleiner scherm).

Iemand al in zijn bezit? Wat is je ervaring ermee? Wit of zwart? Ben wel geïnteresseerd maar ben sterk aan het twijfelen voor de kleur.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je d'er al eens mee gewerkt? Onderschat het gemis van een fysiek toetsenbord niet. Ik ben ondertussen redelijk gewoon te typen op m'n 5800, maar ik zie iedereen die het bij mij probeert toch maar sukkelen :-). Ik weet niet of de processor even snel is en er even veel geheugen aanwezig is. Die dingen hadden ietske beter gemogen bij m'n 5800. Voor de rest best tevreden van het platform, al mis ik kinetisch scrollen in heel veel menu's (maar aangezien dat in de N97 grotendeels opgelost is zou dat ook naar deze gsm's komen).
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Nog nooit mee gewerkt met zo'n touchscreen toetsenbord, is het niet makkelijker full QWERTY zoals op de pc dan met zo'n standaard gsm? Denk dat 'k nu meer sukkel met zo'n standaard fysiek :-D. Kinetisch scrollen zit er inderdaad zoals de N97 in. Processor even snel, maar volgens mij ongeveer 10MB minder intern geheugen en een microSD kaartje van 4GB ipv 8GB, maar dat is niet zo erg.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

De nieuwe Opera Mobile 10 beta klaagt bij mij bij ongeveer elke pagina over onvoldoende geheugen. De normale ingebouwde browser niet. En Opera Mini 5 beta evenmin.
En die gsm heeft kinetisch scrollen ofwa?! Argh. Allé hup Nokia, update die firmware!
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

En hoe zit het met Skyfire? Klaagt die ook over onvoldoende geheugen of nog niet geprobeerd?

Nokia is trouwens bezig met een nieuwe firmware met een nieuwe homescreen zoals de Nokia 5530 en kinetisch scrollen.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

"Skyfire is not available for your phone."
Enkel S60v3, niet v5. Ik vermoed dat op symbian geen touch ondersteund wordt. Opera Mini 4 ondersteunt dan weer wél touch, maar niet het virtuele keyboard. Is in Beta 5 wél opgelost.

Skyfire eens geforceerd geïnstalleerd: ik kan de license agreement niet accepteren, 'm doet niks als ik op Accept druk :).

Ben bij het opzoeken van de specs van de 5530 ook bij de nog-te-verschijnen Nokia X6 uitgekomen. Dat ziet er een mooi toestelletje uit!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Ben bij het opzoeken van de specs van de 5530 ook bij de nog-te-verschijnen Nokia X6 uitgekomen. Dat ziet er een mooi toestelletje uit!
Nokia maakt gewoon teveel toestelletjes... en ze mankeren allemaal wel iets.

Wat mij betreft gaan ze de verkeerde richting uit, ze zouden zich beter concentreren op een beperkt aan modellen.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een Nokia 5530:

Ik vind het persoonlijk een goed en goedkoop toestelletje voor wie wifi op zijn gsm wilt.
Nadeel is natuurlijk 3G, maar ik gebruik niet zoveel mobiel internet, zoek meestal wifi op :angel:

Voor de rest zit alles lekker =)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Een jaar geleden, maar heb ondertussen al een iPhone :) Zie nu wel de 5530 steeds meer
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heb toevallig vandaag een 5230 in m'n handen gehad, zelfde os, minder toeters en bellen...
Heb zelf zelf een N79.
Het grote probleem met dit toestel is het os & het touch screen. Die gsm is gewoon niet gemaakt voor een touchscreen en het heeft dan ook geen enkele meerwaarde.
Dan veel liever een Samsung star wifi.
Ik zie nog veel te veel mensen een Nokia kopen omdat ze vroeger ook een (veel simpelere) Nokia hadden, en denken dat ze nu dezelfde gsm kopen met meer opties. (terwijl S60 gewoon zuigt)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”