Het kleinere broertje van de Nokia 5800 Dezelfde (technische) eigenschappen, op GPS en 3G na (en een kleiner scherm).
Iemand al in zijn bezit? Wat is je ervaring ermee? Wit of zwart? Ben wel geïnteresseerd maar ben sterk aan het twijfelen voor de kleur.
Nokia 5530
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb je d'er al eens mee gewerkt? Onderschat het gemis van een fysiek toetsenbord niet. Ik ben ondertussen redelijk gewoon te typen op m'n 5800, maar ik zie iedereen die het bij mij probeert toch maar sukkelen . Ik weet niet of de processor even snel is en er even veel geheugen aanwezig is. Die dingen hadden ietske beter gemogen bij m'n 5800. Voor de rest best tevreden van het platform, al mis ik kinetisch scrollen in heel veel menu's (maar aangezien dat in de N97 grotendeels opgelost is zou dat ook naar deze gsm's komen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Nog nooit mee gewerkt met zo'n touchscreen toetsenbord, is het niet makkelijker full QWERTY zoals op de pc dan met zo'n standaard gsm? Denk dat 'k nu meer sukkel met zo'n standaard fysiek . Kinetisch scrollen zit er inderdaad zoals de N97 in. Processor even snel, maar volgens mij ongeveer 10MB minder intern geheugen en een microSD kaartje van 4GB ipv 8GB, maar dat is niet zo erg.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De nieuwe Opera Mobile 10 beta klaagt bij mij bij ongeveer elke pagina over onvoldoende geheugen. De normale ingebouwde browser niet. En Opera Mini 5 beta evenmin.
En die gsm heeft kinetisch scrollen ofwa?! Argh. Allé hup Nokia, update die firmware!
En die gsm heeft kinetisch scrollen ofwa?! Argh. Allé hup Nokia, update die firmware!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
En hoe zit het met Skyfire? Klaagt die ook over onvoldoende geheugen of nog niet geprobeerd?
Nokia is trouwens bezig met een nieuwe firmware met een nieuwe homescreen zoals de Nokia 5530 en kinetisch scrollen.
Nokia is trouwens bezig met een nieuwe firmware met een nieuwe homescreen zoals de Nokia 5530 en kinetisch scrollen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
"Skyfire is not available for your phone."
Enkel S60v3, niet v5. Ik vermoed dat op symbian geen touch ondersteund wordt. Opera Mini 4 ondersteunt dan weer wél touch, maar niet het virtuele keyboard. Is in Beta 5 wél opgelost.
Skyfire eens geforceerd geïnstalleerd: ik kan de license agreement niet accepteren, 'm doet niks als ik op Accept druk .
Ben bij het opzoeken van de specs van de 5530 ook bij de nog-te-verschijnen Nokia X6 uitgekomen. Dat ziet er een mooi toestelletje uit!
Enkel S60v3, niet v5. Ik vermoed dat op symbian geen touch ondersteund wordt. Opera Mini 4 ondersteunt dan weer wél touch, maar niet het virtuele keyboard. Is in Beta 5 wél opgelost.
Skyfire eens geforceerd geïnstalleerd: ik kan de license agreement niet accepteren, 'm doet niks als ik op Accept druk .
Ben bij het opzoeken van de specs van de 5530 ook bij de nog-te-verschijnen Nokia X6 uitgekomen. Dat ziet er een mooi toestelletje uit!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nokia maakt gewoon teveel toestelletjes... en ze mankeren allemaal wel iets.meon schreef:Ben bij het opzoeken van de specs van de 5530 ook bij de nog-te-verschijnen Nokia X6 uitgekomen. Dat ziet er een mooi toestelletje uit!
Wat mij betreft gaan ze de verkeerde richting uit, ze zouden zich beter concentreren op een beperkt aan modellen.
-
- Plus Member
- Twitter: SandersBert
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb een Nokia 5530:
Ik vind het persoonlijk een goed en goedkoop toestelletje voor wie wifi op zijn gsm wilt.
Nadeel is natuurlijk 3G, maar ik gebruik niet zoveel mobiel internet, zoek meestal wifi op
Voor de rest zit alles lekker =)
Ik vind het persoonlijk een goed en goedkoop toestelletje voor wie wifi op zijn gsm wilt.
Nadeel is natuurlijk 3G, maar ik gebruik niet zoveel mobiel internet, zoek meestal wifi op
Voor de rest zit alles lekker =)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Heb toevallig vandaag een 5230 in m'n handen gehad, zelfde os, minder toeters en bellen...
Heb zelf zelf een N79.
Het grote probleem met dit toestel is het os & het touch screen. Die gsm is gewoon niet gemaakt voor een touchscreen en het heeft dan ook geen enkele meerwaarde.
Dan veel liever een Samsung star wifi.
Ik zie nog veel te veel mensen een Nokia kopen omdat ze vroeger ook een (veel simpelere) Nokia hadden, en denken dat ze nu dezelfde gsm kopen met meer opties. (terwijl S60 gewoon zuigt)
Heb zelf zelf een N79.
Het grote probleem met dit toestel is het os & het touch screen. Die gsm is gewoon niet gemaakt voor een touchscreen en het heeft dan ook geen enkele meerwaarde.
Dan veel liever een Samsung star wifi.
Ik zie nog veel te veel mensen een Nokia kopen omdat ze vroeger ook een (veel simpelere) Nokia hadden, en denken dat ze nu dezelfde gsm kopen met meer opties. (terwijl S60 gewoon zuigt)