asterix configureren (help)

Plaats reactie
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

Hoi,
Ik ben bedrijfsleider van een KMO, heb 1 ISDN-lijn met 4 telefoonnummers. Heb indertijd een Asterix telefooncentrale gekocht zodat ik 4 binnenposten heb en mijn uitgaand GSM-verkeer over een simbox wordt geleid. Dit werkt allemaal goed maar de leverancier van de asterix is verdwenen. Ik ben dus bang dat op een blauwe maandag mijn centrale het begeeft en een klassieke centrale moet kopen. Ook wil ik zo stilletjes aan wat veranderingen aanbrengen (wachtmuziek, antwoordapparaat,...) Kan allemaal heel goed met asterix, alleen ik weet niet hoe. Mijn asterix is geconfigureerd met config-files. Ik weet wel iets van computers maar heb geen tijd om met een editor mijn centrale te gaan bewerken en alle mogelijkheden van asterix uit te spitten.
Ik heb een keertje Asterixnow op een HDD gezet en deze in mijn centrale gebouwd maar die herkende de kaarten niet, dus ik kwam eigenlijk niet veel verder.
Is er iemand die asterix-centrales verdeelt/inricht ? (uiteraard tegen vergoeding)
Of heb je ervaring met een recente asterixnow en ISDN ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kan je er misschien een regio bij zetten? Je zal hier zeker wel respons krijgen :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

De regio is Antwerpen (Zuid).
Ik heb ondertussen contact opgenomen met Nextnet zoals Seagull suggereerde en zij kunnen mij inderdaad helpen.
Komt wel neer op het aanschaffen van een nieuwe centrale (voicebox), maar die kost maar 699,- als ik een paar uur een programmeur moet laten komen ben ik waarschijnlijk evenveel kwijt.
De oude centrale doe ik nog niet zomaar weg, als er nog reacties komen vind ik misschien nog wel een leuke toepassing.

Bedankt Seagull !

Vreemd dat Nextnet niet zomaar te vinden is met Google (zoekterm asterix telephony)
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Hallo,

ik zou u aanraden om over te schakelen op 3CX.
zo kan u uw hardware behouden, voor 3cx zijn er genoeg leveranciers en support personeel.
b.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

scrapmaster schreef:Vreemd dat Nextnet niet zomaar te vinden is met Google (zoekterm asterix telephony)
Zoek eens op asterisk. :wink:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”