Weepee incoming calls

Plaats reactie
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Ik heb een vast nummer gekocht bij Weepee en configureer mijn Siemens Gigaset A580IP zo dat de twee handsets die oproepen ontvangen (instelling "nummer toewijzen", vervolgens per handset voor inkomende oproepen toewijzen aan de Weepee account).

Nu is het zo dat wie op mijn vast Weepee nummer belt eerst 6 keer de beltoon moet horen overgaan vooraleer de telefoon hier begint te rinkelen!

Stun is niet in gebruik, outbound proxy is ssw2.weepee.org, proxy server poort is 5060, idem voor registrar server poort, en ja, in mijn Zyxel router heb ik in NAT de poorten 5060 - 5076 geopend naar de poort waarop de Siemens staat. Ook QOS voor sip staat actief (voip interface met wan).

Wat kan ik doen om die 6 niet gehoorde beltonen, toch al gauw 12 seconden, ook op mijn voip thuistelefoon te horen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

erikarckens schreef: Stun is niet in gebruik, outbound proxy is ssw2.weepee.org, proxy server poort is 5060, idem voor registrar server poort, en ja, in mijn Zyxel router heb ik in NAT de poorten 5060 - 5076 geopend naar de poort waarop de Siemens staat. Ook QOS voor sip staat actief (voip interface met wan).
Je hebt dus in de router (Zyxel) poorten 5060-5076 geopend naar het IP van van de Siemens. Dit zijn de "SIP" poorten.
Probeer ook eens de "RTP" poorten te openen: standard is dit 5004 - 5020
In principe zou je geen manuele poorten moeten openen, indien op beide toestellen (router en Gigaset) UPnP ingesteld staat.
Wat ook kon helpen is je Siemens in DMZ ztten op de Zyxel.

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Dag Philippe,

inderdaad zou ik geen poorten moeten openzetten vermits de router in Upnp staat, maar op de duur probeert een mens vanalles.
Ik had zonet een telefoon naar Weepee gedaan, en ze vroegen me mijn email om dit eens na te kijken: na nog geen 5 minuten antwoord "kijk eens na of faxdetectie af staat?", en ja hoor: desactiveren van faxdetectie geeft nu onmiddellijk doorschakelen van binnenkomende oproepen.

Mijn pet af voor zowel u, Philippe, voor uw behulpzame respons als voor de support van Weepee. Die mensen kan ik alleen maar aanbevelen!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

erikarckens schreef:Mijn pet af voor zowel u, Philippe, voor uw behulpzame respons als voor de support van Weepee. Die mensen kan ik alleen maar aanbevelen!
Dank je.
Ik ben zelf ook heel enthousiast over de snelle en adequate support van WeePee. Dat mag wel eens gezegd worden ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”