dreambox TVV en analoge kabel

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

Hoi,

Ik lees goede commentaren over de dreambox'n. Je kan er blijkbaar losse tuners insteken.
Kan je er ook een tuner voor analoge kabel in ?
Dan zou ik 1 opname apparaat hebben voor zowel TVV als de gewone kabel. Zodat ik de opnames door het huis kan streamen naar de diverse tv's.

Ik veronderstel dat TVV wel kan met de dreambox

Klopt het dat meerdere dreamboxen 1 smartcard kunnen delen ? Je dus maar 1 abonnement nodig hebt om op meerdere TV's verschillende programma's te bekijken (1 dreambox per TV).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er is geen analoge tuner beschikbaar voor de Dreambox.
Waarom zou je nog analoog kijken als je een schotel hebt hangen ?
TVV kan uiteraard met een dreambox, je hebt de common interface die ze er nu bij verkopen dus niet nodig.
Je hebt ook maar 1 kaart nodig in huis, de keys van de kaart worden verdeeld over je hele netwerk in huis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zie ook ander topic: de smartcard van TV Vlaanderen wordt NIET meer apart verkocht. Je moet er verplicht hun CI module bij kopen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

Waarom zou ik analoge TV opgeven ?
-Geeft constante kwaliteit (satelliet valt weg bij slecht weer, ik lees dat ik een grotere schotel nodig heb)
-kan probleemloos meerdere toestellen bedienen (quasi oneindig, indien voldoende versterkers)
-ik heb toch kabel nodig voor mijn internet, dus met een kleine meerprijs heb ik al mijn favoriete zenders op al mijn outlets in huis (ik heb er 13 voorzien)
-Ik heb geen behoefte aan 400 zenders uit landen waarvan ik de taal en cultuur niet begrijp (wie kijkt er iedere avond naar de rusische tv ?)
De schotel is er gekomen op het moment dat mijn kabel niet was aangesloten, hij is gebleven omdat hij niet veel kost en enkele echt interessante zenders heeft. Hij dient vooral om de beamer te voorzien van TV beelden
Digitale TV à la telenet en belgacom lijkt me echt waardeloos. Je kan maar 1 toestel bedienen en belgacom zijn lijnen kunnen zelfs geen twee decordes aan, nu ik hier lees dat je zelfs de opnames niet van een digicorder kan afhalen maar ze moet wissen als de schijf vol is vind ik het bijna hilarisch bekrompen. Het toffe aan deze twee zijn de interactieve diensten maar daar betaal je wel pittig voor, ik ga echt geen rode knop in de handen van mijn kind geven.
Ik ben echte wel op zoek naar een manier om opgenomen uitzendingen op het netwerk op te slaan en dit zowel van de satelliet als van de analoge kabel. Graag in 1 apparaat maar dat gaat niet lukken. Ik heb een conceptronic voor de kabel maar die werkt niet (zie mijn post op het forum electrisch app).
Het zal dus een dreambox worden en een pc met analoge tv-kaart/USBplug
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Inderdaad, met dreambox kan je allesinds al je opnames eender waar in je netwerk "storen". Of je er 'n analoge tv tuner op kunt aansluiten weet ik niet, maar vroeger kon ik toch al met 'n gewone tv kaart opnames maken met m'n pc, dus moet wel lukken denk ik.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Analoge opnames op je computer dumpen en bekijken geeft echt een bedroevende kwaliteit hoor.
Het analoge signaal, en de lage resolutie (in vergelijking met je scherm), voor op je televisie terug te bekijken zal je amper verschil zien denk ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Jack Daniels schreef:Zie ook ander topic: de smartcard van TV Vlaanderen wordt NIET meer apart verkocht. Je moet er verplicht hun CI module bij kopen.
Er zijn nog webwinkels waar je deze apart kan kopen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Laat mij toch toe even te reageren:
scrapmaster schreef:Waarom zou ik analoge TV opgeven ? omdat digitale kwaliteit stukken beter is, zeker HD op satelliet. eigenlijk zou het telenet verboden moeten worden hun digitale kanalen te versleutelen, dan zou je geen digibak nodig hebben per tv.-Geeft constante kwaliteit (satelliet valt weg bij slecht weer, ik lees dat ik een grotere schotel nodig heb) als satelliet 5 min/jaar wegvalt,bij een zondvloed zal het veel zijn.-kan probleemloos meerdere toestellen bedienen (quasi oneindig, indien voldoende versterkers) het probleem is dat analoog vrij
binnenkort volledig zal verdwenen zijn, of je het leuk vind of niet.
-ik heb toch kabel nodig voor mijn internet, dus met een kleine meerprijs heb ik al mijn favoriete zenders op al mijn outlets in huis (ik heb er 13 voorzien) je kan internet aanvragen zonder tv, scheelt toch meer dan 10 ero/maand, vind ik toch veel. de TV kabel is coax, internet
kabel is cat6. De juiste beslissing was geweest op 13 plaatsen cat6, zeker geen coax.
-Ik heb geen behoefte aan 400 zenders uit landen waarvan ik de taal en cultuur niet begrijp (wie kijkt er iedere avond naar de rusische tv ?)
De schotel is er gekomen op het moment dat mijn kabel niet was aangesloten, hij is gebleven omdat hij niet veel kost en enkele echt interessante zenders heeft. Hij dient vooral om de beamer te voorzien van TV beelden. Op sat, heb je makkelijk meer dan 400 zenders
in NL, FR, Eng en Duits. Dit is niet exotisch, endikwijls interessant.

Digitale TV à la telenet en belgacom lijkt me echt waardeloos. Je kan maar 1 toestel bedienen en belgacom zijn lijnen kunnen zelfs geen twee decordes aan, nu ik hier lees dat je zelfs de opnames niet van een digicorder kan afhalen maar ze moet wissen als de schijf vol is vind ik het bijna hilarisch bekrompen. Het toffe aan deze twee zijn de interactieve diensten maar daar betaal je wel pittig voor, ik ga echt geen rode knop in de handen van mijn kind geven. Volledig mee eens.
Ik ben echte wel op zoek naar een manier om opgenomen uitzendingen op het netwerk op te slaan en dit zowel van de satelliet als van de analoge kabel. Graag in 1 apparaat maar dat gaat niet lukken. Ik heb een conceptronic voor de kabel maar die werkt niet (zie mijn post op het forum electrisch app). Ik hem een NAS gemount aan m'n dream en kan alles digitaal opnemen. echt een luxe.Het zal dus een dreambox worden en een pc met analoge tv-kaart/USBplug
over die pc zou ik nog wat nadenken :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@ hierboven, dit is niet leesbaar man !
@ ts :

Zeg je analoge tv gewoon op, op 2 jaar tijd heb je je gso systeem makkelijk terugverdiend, ik veronderstel dat je geen 13 tv's hebt staan ?
Met een degelijke schotel heb je echt geen last van uitval hoor, enkel bij de mega stortbuien kan je ff last hebben.
Trouwens, is je geld niet beter geïnvesteerd in een nieuw gso systeem dan in een oude analoge recorder ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Die uitvallen doen zich niet voor tijdens de regen, maar meestal er heel net voor ;)
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

Dank voor jullie reacties !
die uitvallen zijn bij mij toch veel frequenter, de voorbije twee weken toch al enkele avonden geen beeld gehad (eigenlijk knipperend beeld:geen beeld:...) Misschien is mijn schotel wat verdraait met de wind, anderzijds bij goed weer heb ik een groene balk. In ieder geval geeft dit aan dat je bij satelliet toch wat meer sleutelwerk hebt dan bij analoge kabel.
Ik heb meer dan 50 netwerk aansluitingen in mijn bouw en 13 coaxen momenteel zijn er 2 TV's en 1 stereo aangesloten maar 2 bijkomende schermen zijn gepland. Digitaal beeld vereist dus wel een decoder per TV, kost toch een paar honderd euro en dan spreek ik nog niet van de abonnementen als je de vlaamse zenders wil zien.
En laat dat nu net zijn wat ik wil ! Gewoon de zenders die voor ons landje bestemt zijn en wat extra's (discovery, NatGeo, 8, CNN,..) dus die 400++ zijn voor mij niet meer dan 'nice to have' en mogen eigenlijk niets kosten. Wel wil ik mijn zenders in iedere kamer van mijn huis krijgen, niet noodzakelijk in HD, ik wil HD niet afbreken maar om naar het nieuws te kijken heb ik het niet nodig en ook niet voor de paar interessante series/films die ik wil opnemen om ze te kunnen bekijken als er 'niets' op is.
En inderdaad zowel Telenet als Belgacom zouden de vlaamse zenders vrij moeten geven maar iedereen merkt wel dat ze dit nog lang niet van plan zijn en de tv-kijkers liever nog meer en harder willen uitmelken
Investeren in analoge recorder : een paar euro's voor een TV-kaart in een PC die hier toch al staat te draaien lijkt me niet veel geld om te verliezen als de analoge kabel ooit verdwijnt.

Ik ben wel blij dat de dreambox blijkbaar in staat is om de chipkaart te 'delen' over meerdere toestellen, misschien dat ik toch nog afstap van dat analoog maar een DB per TV is toch wel geld.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

lithion schreef:Die uitvallen doen zich niet voor tijdens de regen, maar meestal er heel net voor ;)
Ik heb hier toch een 90cm schotel en bij hevige reden valt het signaal hier toch weg hoor of met horten en stoten beeld.

Heb standaard een signaal sterkte van 90% ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat is een teken dat jullie schotels niet 100% afgesteld staan, hoe groter de schotel hoe kleiner de foutmarge..
Op de signaalmeting van de reciever mag je niet echt afgaan, ofwel laat je een installateur eens langskomen om je schotel uit te richten(zij hebben hier degelijke apparatuur voor) ofwel koop je zelf een simpel meterke, hiermee hang je je schotel ook perfect, alleen is het wat langer werk.
Een schotel uitrichten met de hand bij goed weer is echt niet de juiste manier van werken, je hebt dan wel beeld, maar bij de minste regenval kom je in de problemen.
Een 5 tal recievers kosten wel een hoop geld natuurlijk, maar je hoeft echt niet overal state of the art ontvangers te hebben, een paar hd ontvangers en de rest budget reeksen en de kostprijs valt wel mee(je tv's kosten ook een bom geld)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dat je nooit uitval hebt, zal je toch ook mogen vergeten tenzij uw schotel gigantisch groot is. Het aantal keren dat het signaal echt wegvalt is wel op één hand te tellen en duren altijd minder dan een minuut. Uiteindelijk moet je streven naar een signaal waarbij de kwaliteit zo hoog mogelijk is en niet naar het sterkste signaal, zoals je met die goedkope metertjes kan meten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb je post drie keer moeten lezen voor ik hem door had.
Lithion bedoelt dus dat je niet moet streven naar een hoge AGC (signaal sterkte), dit hangt af van je gebruikte lnb/kabellengte/(reciever) & het formaat van de schotel..
maar naar een hogere SNR (Signaal Ruis verhouding), dit hangt af van hoe goed je schotel uitgericht is.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”