Heb onlangs een nieuwe pc in elkaar gestoken met Windows 7 64x er op.
Maar telkens ik een filmpje wil bekijken van You Tube of bepaalde film bestand dan loopt het mis.
Alles bevriest dan en der werkt niets meer. Moet pc dan opnieuw opstarten.
Waar ligt mijn probleem?
Problemen met afspelen You Tube Filmpjes
Kan je wat meer info geven over je PC (type moederbord, processor, geheugen, grafische kaart, welke drivers, ....)? Want zonder die info kan er enkel maar wat gegokt worden vrees ik.
Youtube werkt met Flash, al eens geprobeerd op andere sites die ook Flash gebruiken? En dan zowel voor filmpjes als gewoon animaties.
Youtube werkt met Flash, al eens geprobeerd op andere sites die ook Flash gebruiken? En dan zowel voor filmpjes als gewoon animaties.
-
- Starter Plus
Processor : Intel i7 860
MB : Asus P7P55D-E PRO
Graphic : 2 x Sapphire ATI RADEON HD 5770 in crossfire geplaatst
Harddisk : 2 x Samsung spinpoint F3 1T in raidO
Geheugen : 4 gb DDR3 1333mhz Kingston value ram.
Power : Coolermaster Pro Silent 700W
MB : Asus P7P55D-E PRO
Graphic : 2 x Sapphire ATI RADEON HD 5770 in crossfire geplaatst
Harddisk : 2 x Samsung spinpoint F3 1T in raidO
Geheugen : 4 gb DDR3 1333mhz Kingston value ram.
Power : Coolermaster Pro Silent 700W
-
- Starter Plus
Heb in het begin gebruik gemaakt van de drivers die met de producten meegeleverd waren. Maar hier had ik niets dan problemen mee. Uiteindelijk heb ik driver genius zijn werk laten doen. Deze drivers leken wel te werken zonder probleem. Alleen bepaalde video bestanden, waaronder oa mpeg, afspelen lukt niet.
Misschien niet het juiste K-lite packed geinstald.
Misschien niet het juiste K-lite packed geinstald.
Al die codec packs zijn in vele gevallen de oorzaak van problemen...
Bij die 'driver genius' heb ik trouwens ook mijn bedenkingen. Drivers download je best zelf op de sites van de fabrikanten, om ze daarna ook zelf te installeren.
Bij die 'driver genius' heb ik trouwens ook mijn bedenkingen. Drivers download je best zelf op de sites van de fabrikanten, om ze daarna ook zelf te installeren.
Laatst gewijzigd door KK 27 sep 2010, 21:22, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Dus best opnieuw een clean install doen met de juiste drivers en codecs.
Maar welke codecs zijn dan wel goed onder de 64bit versie van windows 7.
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik werk ook met K-lite. Ze hebben ook een versie met 64 bit drivers. Ik heb eerst het standaardpak geïnstalleerd en daarbovenop het 64-bit pakket. Ik gebruikt het dagelijks, met een projector, voor mp4 en flv bestanden.Marthy Mc Fly schreef:Dus best opnieuw een clean install doen met de juiste drivers en codecs.
Gebruik je misschien Media Player 12?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Eerst de eerder geïnstalleerde codecs deïnstalleren en dan de 64 bit codecs installeren. Ik heb vroeger ook de K-Lite codecs gebruikt maar ik zweer ondertussen toch voor de shark007 codecs.Marthy Mc Fly schreef:Dus best opnieuw een clean install doen met de juiste drivers en codecs.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Je moet niet perse alles opnieuw installeren, je kan ook een systeemherstel doen naar een paar dagen terug.
Het valt me op dat er meer en meer pc's met win7 64bit last hebben van slechte drivers/codecs, vroeger installeerde ik altijd de nieuwste drivers van de hardware fabrikant, nu installeer ik meestal de drivers van de chip fabrikant. Blijkbaar geven die veel minder problemen.
Het valt me op dat er meer en meer pc's met win7 64bit last hebben van slechte drivers/codecs, vroeger installeerde ik altijd de nieuwste drivers van de hardware fabrikant, nu installeer ik meestal de drivers van de chip fabrikant. Blijkbaar geven die veel minder problemen.
-
- Starter Plus
Ik heb codecs van K-Lite verwijderd. Heb win7 codecs geinstald en flash player voor 64bit browsers. MAAR het probleem blijf nog steeds.
Kan dit te maken hebben met mijn videokaarten in crossfire. Al twijfel ik daar aan, want voor de rest geen problemen.
Kan dit te maken hebben met mijn videokaarten in crossfire. Al twijfel ik daar aan, want voor de rest geen problemen.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Als je zo'n .FLV bestand download naar je harde schijf, probeer dat dan eens te bekijken met VLC Player. Lukt dat ? Open ditzelfde bestand eens met GSpot, wat zijn de eigenschappen/codecs ?
-
- Starter Plus
Zelfs zo'n een bestand downloaden lukt niet. Van de moment dat ik op een site kom waar toevallig of niet een filmpje van you tube op afspeeld is het gedaan. Dan werkt der niets meer. Alles bevriest.
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Heb je JavaScript opgezet?Marthy Mc Fly schreef:Zelfs zo'n een bestand downloaden lukt niet. Van de moment dat ik op een site kom waar toevallig of niet een filmpje van you tube op afspeeld is het gedaan. Dan werkt der niets meer. Alles bevriest.
-
- Starter Plus
Dit bestand speelt af op vlc player. Als ik dit bestand open in gspot dan geeft die aan:quistnix schreef:Download dit Flash Video bestand en probeer het op die manier.
Codecs : ??????
Status codec : codecs unditermed
-
- Starter Plus
Heb geen gedacht hoe en waar ik dit zou moeten doen. Ken wel iets van pc's, maar ben ook geen techneut in dat soort zaken.THRene schreef:Heb je JavaScript opgezet?Marthy Mc Fly schreef:Zelfs zo'n een bestand downloaden lukt niet. Van de moment dat ik op een site kom waar toevallig of niet een filmpje van you tube op afspeeld is het gedaan. Dan werkt der niets meer. Alles bevriest.
-
- Starter Plus
Heb het gevonden. Stond wel op een andere plaats dan aangegeven en ja JAVA stond op enable.quistnix schreef:Bij Firefox: Tools, Options, Content, Enable Javascript
Bij IE: Tools, Internet options, Advanced, Use JRE x.y.z ......
Zou dit ook kunnen liggen aan de drivers van de videokaarten.
-
- Starter Plus
Heb pc opnieuw geformateert. Na nieuwe installatie moest ik flash player installeren om filmpjes af te spelen. Hierna speelde filmpjes af zonder probleem. Daarna heb ik de drivers van mijn videokaart geinstalleert (laatste nieuwe van de site gedownload) en het is weer zo ver.quistnix schreef:Kan uiteraard aan de drivers liggen.
Alles blijft weer hangen nog voor hij begint af te spelen.
Ik had eerst de drivers ATI Catalyst 10.9 er opgezet en niets, daarna de 10.5 en nog niets. Als laatste de 9.12 en nog niets.
Een vriend van mij heeft ook windows 7 64bit met dezelfde videokaart en de drivers van 10.9 en die heeft geen enkel probleem.
Heb ook al geprobeert met 1 videokaart, maar zonder resultaat. Kan dit dan aan de raid liggen.