Beste,
Op 09/07/2010 heeft de ombudsdienst mijn klacht aanvaard in verband met een discussie over mijn snelheidsprobleem (ik sync op 2240kbps). Scarlet had 1 maand de tijd gekregen om een standpunt in te nemen.
Op 10/08/2010 heb ik opnieuw contact opgenomen met de Ombudsdienst om te vragen wat de reactie van Scarlet is. Antwoord Ombudsdienst: herinnering is verstuurd want nog geen reactie van Scarlet.
Vandaag (25/08) heb ik opnieuw geïnformeerd bij de Ombudsdienst: nog steeds geen reactie van Scarlet?!
Hoe is dat mogelijk?
Ondertussen heb ik op 15/08/2010 een aansluiting aangevraagd bij Belgacom (Internet Favorite; betaald door mijn werk). Dit is nu al sinds 20/08/2010 actief en ik surf tegen 20mbit down!
Ik ben nog geen jaar klant bij Scarlet maar blijf dus voorlopig hun facturen betalen (hoewel ik geen internet meer heb via hun!).
Wat doe ik in mijn geval? Scarlet wilt blijkbaar niet meewerken en reageren zelfs niet op de ombudsdienst.
Heb heel veel zin om Scarlets facturen gewoon nietmeer te betalen...!
Momenteel veranderd er financieel voor mij niets: ik ben klant bij BC (betaald door mijn werk, dus dat kost mij niets) & ik betaal gewoon Scarlet door zoals ik vroeger ook moest doen, maar toch, ik ben dat gedoe van Scarlet kotsbeu.
Je krijgt gewoon geen antwoord op je vragen/problemen!
Nog iemand met dezelfde ervaring (geen reactie tov Ombudsdienst). In December 2010 loopt mijn OYO af bij Scarlet, volgens mij rekken ze het gewoon tot dan (of is dat in ieder geval de bedoeling).
thx!
Scarlet; geen reactie via Ombudsdienst
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hallo,
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Midden januari overgestapt naar Scarlet Internet omdat ze me een betere snelheid beloofden dan mijn vorige provider: minstens 8 Mbps, desnoods werd er VDSL ingestalleerd. Ik werd hiervoor zelf door Scarlet gecontacteerd!
De snelheid bleef echter dezelfde: 2 Mbps.
Contact met Scarlet leverde niks op, dus op 20/3 had ik de ombudsdienst ingeschakeld.
Op 15/4 was er een antwoord via de ombudsdienst, waarin Scarlet niks concreets antwoordde. Het was eigenlijk hetzelfde standaardantwoord dat ik van hen had gekregen.
Door mijn vakantie heb ik pas op 29/4 aan de ombudsdienst geantwoord dat voor mij de zaak niet afgehandeld was, omdat ik net de ombudsdienst gecontacteerd heb omdat Scarlet me geen concrete antwoorden geeft.
Op 13/7 dan opnieuw een antwoord via de ombudsdienst waarin Scarlet meldt dat er aan de snelheid niks kan veranderd worden, maar dat ik kosteloos mijn contract kan opzeggen. Ik ben nu een tevreden VDSL2-klant bij Belgacom
Als het bij jou in hetzelfde tempo gaat, vrees ik dat het nog even duurt.
Vermits Scarlet niet binnen de opgegeven termijn reageert op de ombudsdienst, zou ik hen melden dat je hen in gebreke stelt en de facturen niet meer betaalt zolang je dossier lopende is. Ik zou dan ook de ombudsdienst hiervan op de hoogte stellen.
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Midden januari overgestapt naar Scarlet Internet omdat ze me een betere snelheid beloofden dan mijn vorige provider: minstens 8 Mbps, desnoods werd er VDSL ingestalleerd. Ik werd hiervoor zelf door Scarlet gecontacteerd!
De snelheid bleef echter dezelfde: 2 Mbps.
Contact met Scarlet leverde niks op, dus op 20/3 had ik de ombudsdienst ingeschakeld.
Op 15/4 was er een antwoord via de ombudsdienst, waarin Scarlet niks concreets antwoordde. Het was eigenlijk hetzelfde standaardantwoord dat ik van hen had gekregen.
Door mijn vakantie heb ik pas op 29/4 aan de ombudsdienst geantwoord dat voor mij de zaak niet afgehandeld was, omdat ik net de ombudsdienst gecontacteerd heb omdat Scarlet me geen concrete antwoorden geeft.
Op 13/7 dan opnieuw een antwoord via de ombudsdienst waarin Scarlet meldt dat er aan de snelheid niks kan veranderd worden, maar dat ik kosteloos mijn contract kan opzeggen. Ik ben nu een tevreden VDSL2-klant bij Belgacom
Als het bij jou in hetzelfde tempo gaat, vrees ik dat het nog even duurt.
Vermits Scarlet niet binnen de opgegeven termijn reageert op de ombudsdienst, zou ik hen melden dat je hen in gebreke stelt en de facturen niet meer betaalt zolang je dossier lopende is. Ik zou dan ook de ombudsdienst hiervan op de hoogte stellen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik heb identiek dezelfde situatie voor met Scarlet.
Ik was op het Scarlet netwerk aangesloten via dxadsl @12/1Mbps.
Scarlet beloofde dezelfde ADSL2+ aansluiting limietloos.
Bij de activatie begin januari werd ik toch op ADSL1 @6/0,5Mbps gezet.
Ik heb ze onmiddelijk in gebreke gesteld zonder reactie van hen.
Een hele reeks telefoons en mails met vage antwoorden.
Heb begin maart dan maar de ombudsman ingeschakeld.
Reeds driemaal hetzelfde antwoord zonder motivatie dat er niets aan
te doen is. Ook gaan ze nooit in op de argumentatie van de klacht.
En ze moeten steeds herinnerd worden door de ombudsman.
Het is zonder meer duidelijk dat Scarlet om het even wat beloofd en er zich
daarna niets meer van aantrekt. Ze gaan er van uit dat de meeste klanten
het toch wel zullen slikken. De anderen worden aan het lijntje gehouden.
Ik was op het Scarlet netwerk aangesloten via dxadsl @12/1Mbps.
Scarlet beloofde dezelfde ADSL2+ aansluiting limietloos.
Bij de activatie begin januari werd ik toch op ADSL1 @6/0,5Mbps gezet.
Ik heb ze onmiddelijk in gebreke gesteld zonder reactie van hen.
Een hele reeks telefoons en mails met vage antwoorden.
Heb begin maart dan maar de ombudsman ingeschakeld.
Reeds driemaal hetzelfde antwoord zonder motivatie dat er niets aan
te doen is. Ook gaan ze nooit in op de argumentatie van de klacht.
En ze moeten steeds herinnerd worden door de ombudsman.
Het is zonder meer duidelijk dat Scarlet om het even wat beloofd en er zich
daarna niets meer van aantrekt. Ze gaan er van uit dat de meeste klanten
het toch wel zullen slikken. De anderen worden aan het lijntje gehouden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Om eventjes te laten weten hoe dit afgelopen is:
na veel gedoe heeft Scarlet uiteindelijk (dankzij druk van de ombudsdienst) aktie ondernomen.
Scarlet belde mij zelf op (ik dacht eigenlijk dat zij zonder de Ombudsman niet met mij mochten communiceren hierover?).
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die mij onmiddellijk voorstelde om het contract gewoon onmiddellijk te beëindigen (ik zit nog in mijn OYO). Ik zal vanaf nu nooit meer één factuur krijgen van Scarlet (zelfs al heb ik nog niet officieel opgezegd).
Normaal zou ik over 7 dagen terug een factuur krijgen, maar ze hebben mij zelfs via mail bevestigd dat het contract opgezegd is en dat alle rekeningen voldaan zijn.
Case closed dus. Dus: iemand die van Scarlet afwil, druk zetten via de Ombudsman, is blijkbaar het enige dat helpt (helaas...).
na veel gedoe heeft Scarlet uiteindelijk (dankzij druk van de ombudsdienst) aktie ondernomen.
Scarlet belde mij zelf op (ik dacht eigenlijk dat zij zonder de Ombudsman niet met mij mochten communiceren hierover?).
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die mij onmiddellijk voorstelde om het contract gewoon onmiddellijk te beëindigen (ik zit nog in mijn OYO). Ik zal vanaf nu nooit meer één factuur krijgen van Scarlet (zelfs al heb ik nog niet officieel opgezegd).
Normaal zou ik over 7 dagen terug een factuur krijgen, maar ze hebben mij zelfs via mail bevestigd dat het contract opgezegd is en dat alle rekeningen voldaan zijn.
Case closed dus. Dus: iemand die van Scarlet afwil, druk zetten via de Ombudsman, is blijkbaar het enige dat helpt (helaas...).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik kan dit (spijtig genoeg) enkel bevestigen.
Ik heb ook dit probleem met loze beloften van Scarlet via de ombudsman.
De ervaring klopt dat Scarlet dit eindeloos rekt en rond de pot draait.
Nooit gaan ze on topic ingaan op het probleem maar steeds met een standaard reply.
Ik ben ook druk aan het zetten om het contract te stoppen door ingebreke blijven van Scarlet.
Maar nog eens, Scarlet rekt het probleem zonder enige positieve bijdrage.
Ik heb ook dit probleem met loze beloften van Scarlet via de ombudsman.
De ervaring klopt dat Scarlet dit eindeloos rekt en rond de pot draait.
Nooit gaan ze on topic ingaan op het probleem maar steeds met een standaard reply.
Ik ben ook druk aan het zetten om het contract te stoppen door ingebreke blijven van Scarlet.
Maar nog eens, Scarlet rekt het probleem zonder enige positieve bijdrage.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Hierboven = kleurboek...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Scarlet behoort toch tot de Belgacom groep? Dat bedrijf zegt toch klantvriendelijk te werken (zou volgens hen ook 1 van de redenen zijn dat we zoveel moeten betalen voor hun telecom producten)? Blijkbaar is die filosofie nog niet doorgedrongen tot hun dochter Scarlet.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
@tonym: none taken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.