Welke modem moeten ze me normaal leveren ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Hoi,

Vorige week het totaalpakket van BGC aangevraagd:

Telefonie

Digitale televisie.

Internet Intense
# 30 Mbps
# Upload snelheid: 4,5 Mbps
# Inbegrepen volume : Onbeperkt

Vandaag netjes mijn doos thuisgekregen met daarin modem, kabels, ontvanger, enz... (vrijdagavond a.s. zou alles in orde moeten zijn en zou ik moeten beeld en internet hebben)

Ik zie net dat het een gewone b-box is die ze als modem hebben geleverd. Moet dat geen b-box2 zijn ?

Groetjes
Danny
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als ze u op vdsl2 hebben gezet wel ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gebeurde ook bij mij. wat helpt is veel klagen. eens naar de belgacomwinkel gaan of bellen. dit is nstuurlijk onder voorwaarde dat vdsl2 voor jou beschikbaar is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Lord Utopia schreef:gebeurde ook bij mij. wat helpt is veel klagen. eens naar de belgacomwinkel gaan of bellen. dit is nstuurlijk onder voorwaarde dat vdsl2 voor jou beschikbaar is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Euhm topic starter heeft Internet Intense gekocht, met BGC TV. Als ik het me goed herinner had jij Internet comfort zonder BGC TV. Dat is wel een ander paar mouwen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Goztow schreef:
Lord Utopia schreef:gebeurde ook bij mij. wat helpt is veel klagen. eens naar de belgacomwinkel gaan of bellen. dit is nstuurlijk onder voorwaarde dat vdsl2 voor jou beschikbaar is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Euhm topic starter heeft Internet Intense gekocht, met BGC TV. Als ik het me goed herinner had jij Internet comfort zonder BGC TV. Dat is wel een ander paar mouwen.


Idd maar als hij geen VDSL2 + bbox-2 kan krijgen, wegens "lijnpropblemen", dan heb ik toch het gevoel dat hij met zijn "Internet Intense" enigszins gerold is tenzij er uitzicht is op een overschakeling naar hi-speed VDSL2 in de zeer nabije toekomst .. ja toch?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Wat zegt de beschikbaarheid op www.belgacomtv.be ?
HD Kwaliteit?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Euhm topic starter heeft Internet Intense gekocht, met BGC TV. Als ik het me goed herinner had jij Internet comfort zonder BGC TV. Dat is wel een ander paar mouwen.

ok, maar het bestellen van "Internet Intense" is natuurlijk geen garantie op vdsl2.... als ze een b box leveren vrees ik het ergste, zal dan wel kunnen overstappen naar een goedkoper abo maar dat zal ook wel de bedoeling niet geweest zijn. altijd eerst testen of vdsl2 beschikbaar is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hangt er een beetje van af. Ik weet dat ze geen nieuwe BGC TV meer opleveren op ADSL1. Dus zal het ofwel VDSL2 ofwel ADSL 2+ zijn. ADSL2+ kan heel deftig zijn, zolang je heel dicht bij de centrale zit. Dan kan het zelfs tippen aan de huidige VDSL2-snelheden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Ik heb net es contact opgenomen met hun klantendienst en ze begrepen het niet waarom ik een gewone b-box modem gekregen had, terwijl er VDSL2 beschikbaar was. Vrijdag wordt alles geactiveerd voor een gewone b-box (stond al vastgelegd in hun planning) en vanaf 1 oktober gaan ze het kosteloos omzetten naar VDSL2 en kan ik de modem gaan omwisselen voor een b-box2. Hart vasthouden dus :-)
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Superwatje, is het nu vrijdag niet reeds 1 oktober?

Groetjes Twen
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Twen schreef:Superwatje, is het nu vrijdag niet reeds 1 oktober?

Groetjes Twen
Hey ... je hebt gelijk. :-D Het is donderdag 30/09 dat ze de boel activeren en dan vrijdag 1/10 zetten ze het kosteloos om naar VDSL2. Kwestie van niet ingewikkeld te doen dus :?

Wat een gedoe :roll:

Hopelijk besparen ze me verdere problemen :nono:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Als je ze soms een zetje geeft in de goede richting dan gaat alles bijzonder vlot .. dat vind ik toch :wink:
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Wat ik vreesde is dus bewaarheid geworden.

Chaos alom. Vandaag naar de Belgacom winkel geweest hier in Deinze omdat de activering zoals nogthans afgesproken niet heeft plaatsgevonden op 30/09. Telefonisch contact met de technische dienst op hun gratis nummer was een bijna onmogelijke zaak, omdat ik na ongeveer een 3 kwartier to 2x toe gewoon afgesloten ben en zodoende mocht ik dus weer het gehele telefoonmenu aflopen om terug te bellen. Ze gingen me terugbellen ... niet dus :-(

Dus vandaag in de belgacom winkel via de winkelbediende mijn modem proberen om te ruilen naar een VDSL model (technische dienst had me verteld dat ik de gewone b-box mocht omruilen voor een vdsl model). Die bediende heeft mijn huidige status proberen anuleren, maar kreeg geen bevestiging. Ik mocht na 1u35 min de winkel verlaten ... de bediende zou me contacteren als de status gereset hadden. Dan pas kon hij een nieuwe activeringsdatum aanvragen.

Een paar uren later .... jullie raden het al .... geen nieuws ... geen belgacom tv voor mij dit weekend vrees ik (tenzij het heel snel gaat) :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als je 14dagen snel noemt, dan zal je snel BGC tv hebben :-(
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

kan wel rap hoop maar dan moet je zoon camionette hebben en paar telefoonnummers van de dispatching dienst :-D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat heeft m'n zoon z'n Sprinter daar mee te maken ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik denk dat hij "zo'n" ipv "zoon" bedoelde.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben nieuwschierig hoe het bij mij gaat aflopen als ik dit lees. Bij mij zou alles geactiveerd en geleverd moeten worden op 14 oktober 2010. Online besteld dus heb ik 14 dagen de tijd om kosteloos en zonder motivatie het boeltje terug te geven als het niet deftig werkt en/of geleverd wordt :-)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Zolang ze bij Belgacom/Proximus/Scarlet maar in de portemonne kunnen graaien van de mensen. Producten verkopen en maar max minder dan de helft kunnen leveren. We zijn terug in de tijd van de oude ADSL 4Mbits lijntjes. Theoretisch veel beloven, als je pech hebt weinig tot niets leveren. Toch schandalig dat iemand 45 min aan telefoon moet hangen, ruim anderhalf uur in de Belgacom winkel moet zijn om dan nog geen werkend product te hebben. Wedden dat de factuur wel mooi in de bus zal vallen om alles op te hoesten wat ze niet willen/kunnen leveren?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hier is de levering en activatie vlekkeloos verlopen.
Enkel één ding, wat ik zo hopeloos vind van Belgacom is dat de Happy Time optie door jezelf moet geactiveerd worden.
Tsja, wie wilt nu gratis bellen na 17u of in't weekend?
Ik wist het pas na het spelen in de settings van de e-services.

I.v.m. facturatie: activatie was eind augustus, nog geen factuur te zien in de e-services, wel voorlopig 165 EUR aan activatiekosten :!:
Dat zullen we eens in't oog moeten houden....
Victory Not Vengeance
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Muziekbos schreef:Zolang ze bij Belgacom/Proximus/Scarlet maar in de portemonne kunnen graaien van de mensen. Producten verkopen en maar max minder dan de helft kunnen leveren. We zijn terug in de tijd van de oude ADSL 4Mbits lijntjes. Theoretisch veel beloven, als je pech hebt weinig tot niets leveren. Toch schandalig dat iemand 45 min aan telefoon moet hangen, ruim anderhalf uur in de Belgacom winkel moet zijn om dan nog geen werkend product te hebben. Wedden dat de factuur wel mooi in de bus zal vallen om alles op te hoesten wat ze niet willen/kunnen leveren?


ik vind dit andermaal pure kletskoek .. ik heb gratis de VDSL2 update gekregen (Bcom reklame maart 2010) met vlotte activatie binnen de 5 werkdagen (en ik was in de Bcom shop binnen en buiten op nog geen 15 minutenen met het juiste product) en idem ditto voor Bcom digitale TV met even vlotte activatie (en ze hebben mij de cisco decoder gewoon pijlsnel opgestuurd met taxipost), een supplement op de factuur heb ik niet gezien en alles werkt perfekt, zo perfekt zelf dat ik een tweede TV decoder gaan kopen ben voor een tweede TV stream en die werkt even vlot, ... sommigen weten echt niet waar ze het over hebben en sommigen schijnen echt beroepskankeraars te zijn :twisted: .. tenzij ik in België nu echt de enige Bcom klant ben zonder problemen .. :angel: en ik zal er nog bij schrijven "voorlopig", gewoon om de poster een plezier te doen :roll:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Regulus schreef:ik vind dit andermaal pure kletskoek .. ik heb gratis de VDSL2 update gekregen (Bcom reklame maart 2010) met vlotte activatie binnen de 5 werkdagen (en ik was in de Bcom shop binnen en buiten op nog geen 15 minutenen met het juiste product) en idem ditto voor Bcom digitale TV met even vlotte activatie (en ze hebben mij de cisco decoder gewoon pijlsnel opgestuurd met taxipost), een supplement op de factuur heb ik niet gezien en alles werkt perfekt, zo perfekt zelf dat ik een tweede TV decoder gaan kopen ben voor een tweede TV stream en die werkt even vlot, ... sommigen weten echt niet waar ze het over hebben en sommigen schijnen echt beroepskankeraars te zijn :twisted: .. tenzij ik in België nu echt de enige Bcom klant ben zonder problemen .. :angel: en ik zal er nog bij schrijven "voorlopig", gewoon om de poster een plezier te doen :roll:

Muziekbos, Marlboro en co zullen blijven afgeven op Belgacom. Ik reageer er in ieder geval niet meer op. Hét spijtige effect voor dit forum is dat BGC medewerkers het meer en meer voor bekeken zullen houden om nog enige support te willen geven. Ik verwijt ook de lakse houding van de moderators. Blijkbaar vinden ze het normaal om reacties van sommigen niet te willen modereren. @mods: vinden jullie het normaal dat Belgacom medewerkers verweten worden Mongolen te zijn ? Vinden jullie het normaal om geestelijk gehandicapt genoemd te worden als men bij/voor Belgacom werkt ? Omwille van de méérwaarde van dit forum verzoek ik ten zeerste de admins/moderators/... iets korter op de bal te willen spelen als blijkt dat sommigen deze "praktijken" blijven uitvoeren.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

quistnix schreef:
Regulus schreef:ik vind dit andermaal pure kletskoek .. ik heb gratis de VDSL2 update gekregen (Bcom reklame maart 2010) met vlotte activatie binnen de 5 werkdagen (en ik was in de Bcom shop binnen en buiten op nog geen 15 minutenen met het juiste product) en idem ditto voor Bcom digitale TV met even vlotte activatie (en ze hebben mij de cisco decoder gewoon pijlsnel opgestuurd met taxipost), een supplement op de factuur heb ik niet gezien en alles werkt perfekt, zo perfekt zelf dat ik een tweede TV decoder gaan kopen ben voor een tweede TV stream en die werkt even vlot, ... sommigen weten echt niet waar ze het over hebben en sommigen schijnen echt beroepskankeraars te zijn :twisted: .. tenzij ik in België nu echt de enige Bcom klant ben zonder problemen .. :angel: en ik zal er nog bij schrijven "voorlopig", gewoon om de poster een plezier te doen :roll:

Muziekbos, Marlboro en co zullen blijven afgeven op Belgacom. Ik reageer er in ieder geval niet meer op. Hét spijtige effect voor dit forum is dat BGC medewerkers het meer en meer voor bekeken zullen houden om nog enige support te willen geven. Ik verwijt ook de lakse houding van de moderators. Blijkbaar vinden ze het normaal om reacties van sommigen niet te willen modereren. @mods: vinden jullie het normaal dat Belgacom medewerkers verweten worden Mongolen te zijn ? Vinden jullie het normaal om geestelijk gehandicapt genoemd te worden als men bij/voor Belgacom werkt ? Omwille van de méérwaarde van dit forum verzoek ik ten zeerste de admins/moderators/... iets korter op de bal te willen spelen als blijkt dat sommigen deze "praktijken" blijven uitvoeren.

Quistnix ik moet u bijtreden
Sommigen komen hier enkel om hun gal te uiten zowel op Belgacom als op Telenet of andere providers
En inderdaad ik begrijp de werknemers van Belgacom dat ze op termijn hier de brui aan gaan geven
Dit forum was toch om elkaar info te geven of elkaar te helpen bij problemen en zeker niet om scheldwoorden naar anderen te gooien
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ben het hier ook (gedeeltelijk) mee eens.

1) Wat betreft de (eentonige, on-liner, kwetsende) reakties van sommige users (Muziekbos en alias) is er een héél eenvoudige methode: deze personen staan al lang in mijn kill filter ("vijandenlijst"). Je ziet hun bijdragen dus niet.
En je moet jezelf de discipline opleggen om deze personen volledig te negeren (soms ben je wel geneigd om toch eens te kijken wat ze schrijven, maar je zal vlug zien dat ze toch geen toegevoegde waarde hebben)

2) Kritiek op Belgacom, Telenet, etc moet kunnen ... als het maar on-topic is, en niet "afbreken om af te breken".
Maar .... de Belgacom medewerkers in dit Forum voelen zich soms héél vlug persoonlijk aangevallen door kritiek op Belgacom, of stellen zich zéér defensief op: bij iedere opmerking over Belgacom komt direct een tegenargument, waarom dit of dat niet kan of moeilijk is - al dan niet het officiele Belgacom standpunt.
Pas op: ik apprecieer hun loyalitiet t.o.v. hun werkgever: iedere baas zou zo'n werknemers willen ... maar een beetje objectiviteit is ook nodig, en soms moet je wat kritiek kunnen verdragen.

3) Wat echt niet kan - en hier moet ik ook Quistnix bijtreden - zijn persoonlijke aanvallen op mensen, met kwetsende woorden. Hier mogen de moderators inderdaad iets actiever zijn om in te grijpen.

Tot slot: Quistnix, Trojan, technieker, Krisken en vele andere (al dan niet BGC medewerkers of onderaannemers) ... jullie bijdragen worden echt geapprecieerd. Doe gewoon verder met jullie support, en negeer gewoon de kritiek (de Userbase "vijandenlijst" helpt echt wel ;))

En nu ben ik weg voor de rest van de dag "Open bedrijven" bezoeken. Wellicht interessanter dan Userbase lezen :-D .

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe.deleye schreef:2) Kritiek op Belgacom, Telenet, etc moet kunnen ... als het maar on-topic is, en niet "afbreken om af te breken".
Maar .... de Belgacom medewerkers in dit Forum voelen zich soms héél vlug persoonlijk aangevallen door kritiek op Belgacom, of stellen zich zéér defensief op: bij iedere opmerking over Belgacom komt direct een tegenargument, waarom dit of dat niet kan of moeilijk is - al dan niet het officiele Belgacom standpunt.
Pas op: ik apprecieer hun loyalitiet t.o.v. hun werkgever: iedere baas zou zo'n werknemers willen ... maar een beetje objectiviteit is ook nodig, en soms moet je wat kritiek kunnen verdragen.

Dat zou misschien waar zijn moest de kritiek gegrond zijn, maar de helft van de tijd slaan ze de bal ver mis. Als wij dan proberen om de echte waarheid te vertellen worden we gewoonweg uitgescholden of genegeerd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dit wordt besproken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan er niet zo'n soort "karma" bestaan, zoals ze gebruiken op andere forums?
Ik durf mijn kritiek ook wel eens uiten over BC enzo, maar ik kan absoluut niet ontkennen dat hier enkele personen een serieuze nuttige bijdrage leveren!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waarom vatten die BGC medewerkers "BGC kritiek" altijd persoonlijk op ?
Als het on-topic is mag het voor mijn part blijven staan, ook al is het een "marginale" opmerking.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

iceke schreef:Waarom vatten die BGC medewerkers "BGC kritiek" altijd persoonlijk op ?
Als het on-topic is mag het voor mijn part blijven staan, ook al is het een "marginale" opmerking.


Contradictio in terminis .. een "marginale" opmerking is nooit on topic, zeker niet als het blunt kankeren is, daardoor is ze ook "marginaal" :roll: .. lighten up! :bang:
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

En intussen begin ik hier zo'n klein beetje spijt te krijgen van mijn overstap naar Belgacom. Het is nu nog steeds niet in orde. Activatie is gedaan, maar de snelheid is nog altijd de oude snelheid van mijn vorige provider. Een heleboel errors als ik de belgacom tv box inschakel ......... pff :cry:

En het leukste is dat je belt naar de dienst technische vragen, dat je een bandje te horen krijgt dat ze iedere dag van de week open zijn tot 21u maar nu gesloten zijn (gisteren maandag, overdag :evil: )
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”