Respecteren Robinson lijst niet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Proximus/Belgacom of ik niet erover wilde praten om terug te komen als klant,
Waarop ik meteen een wedervraag stelde waarom men mij belde terwijl ik toch op de robinsonlijst voor telefonie sta.
Mijnheer ,wij werken daar niet mee! Met andere woorden,wij hebben gewoon lak aan uw wensen,Wij willen u gewoon een abonnement door de strot duwen en U moet gewoon slikken.
Dit kan dan weer geklasseerd worden in het rijtje van hun grenzeloze arroganties,waar er nog wel een aantal van te vinden zijn hier op het forum.

Doorgaan zo,goe bezig.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

de robinsonlijst is voor zover ik weet helemaal niet verplicht, en is een initiatief van de BDMA.
"Deze dienst wordt u gratis aangeboden door de Belgian Direct Marketing Association (bdma)."

Dus als proximus en/of andere bedrijven daar niet bij aangesloten zijn, lijkt het mij niet echt wereldschokkend nieuws dat men deze lijst niet volgt ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat bedrijf achter die robinsonlijst reageert trouwens niet fel meer: http://www.bdma.be/index.php?id=216
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Indien een persoon duidelijk laat weten niet gecontacteerd te worden is het vaak de gewoonte dit ook zo te kwalificeren.
De Robinson lijst is geen wettelijk middel, maar een hulpmiddel.

Ik persoonlijk heb al erg vaak mensen aan de lijn gehad die op de robinsonlijst staan (zoals ze mij vriendelijk lieten weten) en na mijn voorstel toch tevreden op het aanbod ingingen.

Het is een kwestie van aanpak van de beller en de situatie en context op het ogenblik bij de gebelde.
Kan alleen maar zeggen dat het spijtig is voor jou dat je zo vaak wordt gecontacteerd.

Je kan natuurlijk ook minder lastig zijn op die telefoontjes en even luisteren of het aanbod iets is waar jij baat bij hebt? :)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je kan natuurlijk ook stoppen met mensen lastig te vallen?

Blijkbaar heeft mijn inschrijving op de Robinsonlijst (een aantal jaren terug) effect gehad. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst opgebeld ben geweest voor een enquête oid. Hopelijk blijft dit nog zo (hout vasthouden).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Maglor schreef:Je kan natuurlijk ook stoppen met mensen lastig te vallen?

Blijkbaar heeft mijn inschrijving op de Robinsonlijst (een aantal jaren terug) effect gehad. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst opgebeld ben geweest voor een enquête oid. Hopelijk blijft dit nog zo (hout vasthouden).
Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
De kleinere marge van mensen die arrogant reageren ad lijn kunnen we enkel proberen uit te leggen wat het nut is van het hen contacteren.
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Wout-Altea schreef:Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
Dan ben ik toch een uitzondering want bij mij is het net andersom. Mensen die me ongevraagd opbellen zullen mij nooit iets verkopen, integendeel.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

VOiD schreef:
Wout-Altea schreef:Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
Dan ben ik toch een uitzondering want bij mij is het net andersom. Mensen die me ongevraagd opbellen zullen mij nooit iets verkopen, integendeel.
Tsjah, dan ben jij die uitzondering die niet zal uitsparen uit zijn/haar zetel ;) no offence hé, ik begrijp best dat 4x per dag opgebeld worden erg irriterend kan zijn en kan leiden tot bitse opmerkingen enz.
Je krijgt ook per televisieprogramma 5 keer dezelfde reclamespot te zien en dat voor 10 verschillende producten :)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Wout-Altea schreef:
Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
De kleinere marge van mensen die arrogant reageren ad lijn kunnen we enkel proberen uit te leggen wat het nut is van het hen contacteren.
Dat denk jij........
Als jij mij ongevraagd opbelt en begint met je telemarketeer rommel dan leg ik gewoon de telefoon neer.
Dit duurt dus geen 30 seconden voor je iemand anders mag gaan lastigvallen.
Ik haat jullie zoals de pest mag ik wel zeggen.

Gelukkig heb ik al jarenlang geen last meer van jullie bloedzuigers dankzij de robinsonslijst en dergelijke.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Dan ben ik toch een uitzondering want bij mij is het net andersom. Mensen die me ongevraagd opbellen zullen mij nooit iets verkopen, integendeel.
Je bent geen uitzondering ;-)

Ik ervaar het soms zelfs als storend als bestaande leveranciers mij out of the blue opbellen om te vragen of ze iets meer kunnen betekenen. Het is storend omdat ik ineens uit mijn normale werkritme ben. Dat is echter snel vergeten omdat er reeds een bestaande relatie met deze mensen is en zij ook echt weten met wat je bezig bent.

Bij onbekenden verdwijnt die frustratie echter niet zo snel, zeker niet als ze mij iets proberen te verkopen ondanks dat ik al meermaals gezegd heb geen interesse te hebben. Ik neem steevast zelf het initiatief als ik op zoek ben naar nieuwe producten / diensten. De arrogantie van sommige opdringerige (tele)verkopers die mij denken te vertellen wat ik nodig heb begrijp ik niet. De domheid van verkopers die mij producten / diensten proberen te verkopen die ik zelf aanbied nog minder :roll:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wout-Altea schreef:Indien een persoon duidelijk laat weten niet gecontacteerd te worden is het vaak de gewoonte dit ook zo te kwalificeren.
De Robinson lijst is geen wettelijk middel, maar een hulpmiddel.

Ik persoonlijk heb al erg vaak mensen aan de lijn gehad die op de robinsonlijst staan (zoals ze mij vriendelijk lieten weten) en na mijn voorstel toch tevreden op het aanbod ingingen.

Het is een kwestie van aanpak van de beller en de situatie en context op het ogenblik bij de gebelde.
Kan alleen maar zeggen dat het spijtig is voor jou dat je zo vaak wordt gecontacteerd.

Je kan natuurlijk ook minder lastig zijn op die telefoontjes en even luisteren of het aanbod iets is waar jij baat bij hebt? :)
juist daarom sta ik niet op zo'n lijst hoe minder je op lijsten staat hoe minder men die kan misbruiken, de kunst is dus zorgen dat je er niet op komt. 'k Heb dit trouwens ooit aangehaald dat zulke lijsten onbetrouwbaar waren/zijn, .. maar ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wout-Altea schreef:
Maglor schreef:Je kan natuurlijk ook stoppen met mensen lastig te vallen?

Blijkbaar heeft mijn inschrijving op de Robinsonlijst (een aantal jaren terug) effect gehad. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst opgebeld ben geweest voor een enquête oid. Hopelijk blijft dit nog zo (hout vasthouden).
Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
De kleinere marge van mensen die arrogant reageren ad lijn kunnen we enkel proberen uit te leggen wat het nut is van het hen contacteren.
Zeg betaal mensen om jouw enquêtes te doen, val ze niet lastig over de telefoon, nodig mensen uit, geholpen lol een mens met een probleem moet zelf zijn probleem erkennen en dan gaan zoeken naar een oplossing, .. hetgeen wat jij geholpen noemt is gewoon mensen doen kopen wat ze niet nodig hebben, maar doen denken dat ze het nodig hebben.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Wout-Altea schreef:Het is nu eenmaal zo dat het telefonisch contacteren van mensen enorm productief is, en dat het grootste deel van de mensen erg blij is om geholpen te worden.
I call shenanigans.

Zoals iedere goede marketeer weet, is cold calling enorm afhankelijk van de kwaliteit van je gegevensbestand.
De Witte Gids en de Gouden Gids zijn bij uitstek voorbeelden van slechte gegevensbestanden, net zoals gegevens van ex-klanten.
Goede gegevensbestanden zijn die waarbij mensen zich uitdrukkelijk opgeven om gecontacteerd te worden, zoals bijvoorbeeld http://www.theinsiders.eu/. Daarbij is er een overeenkomst dat de persoon die gecontacteerd wordt, er ook een voordeel bij heeft. Ook al is dat maar iets onnozel zoals een gratis filmticket of een staaltje afwasmiddel.


Helaas zijn de goede marketeers de uitzonderingen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”