Reactie Telenet op snelheidsverhogingen Belgacom

Nieuws omtrent telecom
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Toch nog een uploadverhoging! Vanaf vandaag gaan de prof aansluitingen met een vast IP adres van 2 naar 2,5 Mbps... (wow)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Waar zie je dit ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

THDBASED schreef:Maar dat gaat toch gewoon constant op en neer, de ene doet dit en de andere volgt gewoon, enz...Hebben jullie de laatste jaren gewoon geslapen ofzo? Of denken jullie dat het puur toeval is dat beiden tot bijna op de eurocent na hetzelfde aanbod hebben?
Zoals ik al zei, deze keer blijft een echte reactie van Telenet uit.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

IK heb gewoon een mail gehad met het fantastische nieuws dat ik nu 200GB ipv 100GB mag doen op m'n Telenet Office line van 70€/maand ex BTW
Voorlopig geen nieuws van upload wijzigingen

Voor de grote data transfers van ons bedrijf had ik toch al een Scarlet liggen, de Office line is gewoon voor de SLA en de snelheid... Wij hebben gemiddeld tussen de 150 & 200GB maand nodig voor onze professionele activiteiten.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

"Telenet past constant de nieuwste technologieën op zijn netwerk toe en u pikt daar als trouwe klant onmiddellijk de vruchten van. Het recentste resultaat hiervan is dat uw uploadsnelheid en uw volume vanaf 13 september 2010 sterk verhoogd worden! En bovendien is uw abonnementsprijs vanaf uw volgende factuur verlaagd*! Da's twee keer uitstekend nieuws."

Blijkbaar alleen bij Office Access Turbo. 0,5 Mbps meer uploadsnelheid... jongens toch! Wel positiever: de kostprijs daalt naar 110 euro per maand.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nu zijn ze zich echt belachelijk aan't maken daar in Mechelen indien dit alles is. Hun professionele abonnementen staan ver achter vergeleken met Belgacom, zowel in upload, prijs als volume.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:
THDBASED schreef:Maar dat gaat toch gewoon constant op en neer, de ene doet dit en de andere volgt gewoon, enz...Hebben jullie de laatste jaren gewoon geslapen ofzo? Of denken jullie dat het puur toeval is dat beiden tot bijna op de eurocent na hetzelfde aanbod hebben?
Zoals ik al zei, deze keer blijft een echte reactie van Telenet uit.
Bron?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

De business abos hebben ze in een andere vorm gegoten:

http://telenet.be/business/nl/small/internet/vergelijk
Laatst gewijzigd door ddd 14 sep 2010, 12:42, in totaal 1 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dat begint er al op te lijken. Wel positief dat ze een duidelijke limiet van 1TB hanteren ipv. 'vrij downloaden'.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

OK, dit is al interessanter met de business fibernets
Prijs van Office access blijft el dezelfde maar is al minder dan de belgacom Pro compact (70 vs 86€), bij belgacom heb je natuurlijk in ideale omstandigheden nog steeds een dubbele upload snelheid (5Mbit ipv 2,5Mbit)

Staat er ergens vanaf wanneer de huidige klanten worden overgezet?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Waarom zou je een pro compact nemen ? Voor de dubbele nat en een extra thomson router ? Neem gewoon een (Bizz) Internet Intense + optie fixed ip en je hebt quasi exact hetzelfde maar goedkoper en flexibeler. Zeker met de promotie nu komt het zelfs nog goedkoper uit dan telenet (63.5€/maand op jaarbasis, gewone intense is nog goedkoper).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

waar is die optie vast IP te vinden op een bizz intense?
Met een pack wordt belgacom dan zeker interessanter wegens gratis digitale TV, direct een besparing van 16€/maand ofzo...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Optie noemt 'Belgacom I-Office option'. Inclusief een hogere upload en extra volume maar ik vraag me af wat de meerwaarde hiervan nog is. Er zit zelfs voip telefonie bij dacht ik alhoewel dit niet helemaal duidelijk is. Mischien kan één van de Belgacom guru's op dit forum meer verduidelijking geven ? :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Wat een discussies allemaal zeg. Voor de duidelijkheid, BGC zal qua snelheid en betrouwbaarheid nooit kunnen tippen aan TN. TN houdt veel achter, vooral als het gaat over je telemeter en dat je maar moet "speculeren". Bovendien heb ik vorig jaar BGC gehad en zelfs de kwaliteit van digitale tv, het signaal en dergelijke, allemaal beter bij TN. Het internet werkt effectief SNELLER. Tijdens meerdere tests haal ik toch gemakkelijk een gemiddelde van 90-98Mbps tijdens de groene periodes (rode ook als ik niet op sb zit). Dit komt toch wel belachelijk dicht in de buurt bij het beloofde 100Mbps. Mijn upload schommelt steeds tussen de 4.5-5Mbps. Niet super maar je krijgt wat ze beloven. Dat kon ik vorig jaar niet echt zeggen over BGC hoor. Mensen die dan klagen over snelheden die niet kloppen en dergelijke, zijn alvast die mensen die de kleine lettertjes niet lezen of hun computer/router niet goed hebben ingesteld. TN mag dan achterdochtig zijn, je betaalt ervoor, meer dan je bij BGC betaalt en natuurlijk zal je een betere, snellere verbinding hebben. Het enigste waar ik op wacht is op een degelijke verklaring omtrent die nieuwe telemeter en het gemiddelde verbruik. Voor de rest ben ik tevreden, behalve over het FUP. Ik wacht ook op een nieuw antwoord van TN omtrent de snelheidsverhoging bij BGC.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dominique.B schreef:Voor de duidelijkheid, BGC zal qua snelheid en betrouwbaarheid nooit kunnen tippen aan TN.
Dat Telenet betrouwbaarder zou zijn durf ik ten stelligste te betwijfelen.
Ik heb zowel een abonnement bij Telenet als bij Belgacom en behalve de welgekende 36 uren disconnects heb ik nog geen enkele disconnect gehad bij Belgacom daar waar ik bij Telenet wel een paar keer per dag wordt gedisconnecteerd.

Wat ben je met supersnelheden als Telenet bepaalt wanneer jij mag surfen / downloaden? De uren waarin de meeste mensen surfen ('s avonds en in het weekend) zijn bij Telenet zo goed als verboden.

En als je dan toch de abonnementen van Telenet in de verf wilt zetten doe dat dan a.u.b. in een Telenet topic, er zijn er genoeg.
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Astralon schreef:
Dominique.B schreef:Voor de duidelijkheid, BGC zal qua snelheid en betrouwbaarheid nooit kunnen tippen aan TN.
Dat Telenet betrouwbaarder zou zijn durf ik ten stelligste te betwijfelen.
Ik heb zowel een abonnement bij Telenet als bij Belgacom en behalve de welgekende 36 uren disconnects heb ik nog geen enkele disconnect gehad bij Belgacom daar waar ik bij Telenet wel een paar keer per dag wordt gedisconnecteerd.

Wat ben je met supersnelheden als Telenet bepaalt wanneer jij mag surfen / downloaden? De uren waarin de meeste mensen surfen ('s avonds en in het weekend) zijn bij Telenet zo goed als verboden.

En als je dan toch de abonnementen van Telenet in de verf wilt zetten doe dat dan a.u.b. in een Telenet topic, er zijn er genoeg.
Ik probeer ze niet in de verf te zetten. Het is toch wel duidelijk dat BGC veranderingen doorvoert, dit zijn feiten, voorheen was Telenet inderdaad nog voordeliger, nu niet meer zo, BGC trekt meer klanten aan, Telenet zal klanten verliezen en eventueel nieuwe veranderingen invoeren die hun prijzen WEL terug in de verf zetten. Door ofwel de snelheden te verhogen of de prijzen aan te passen. Zo gaat het monopolie spelletje door tussen alle grote providers. Zo ging het al sinds het begin. Wel dat jij disconnects hebt, vind ik vreemd. Ik heb dat tot nu toe nog nooit gehad. Ik hoop net dat er genoeg mensen zullen zijn die effectief meer willen doen om Tn hun aandacht te trekken en hen sneller veranderingen te laten doorvoeren. Telenet is goed maar het enigste belachelijke eraan is de FUP. Als dat simpelweg verdwijnt hebben ze terug de touwtjes in handen. Daar hoop ik op. Overstappen naar Bgc? Nooit meer. En dit is mijn ervaring.

Facturen klopten nooit, klantendienst trekt op niks. Vriendelijk? Ja, effectief behulpzaam? Nee. Ik wil maar zeggen dat beiden hun voor en nadelen hebben maar dat je met Telenet zelfs met het FUP van toepassing nog steeds VEEL meer zal kunnen binnenhalen dan bij het snelste abbo bij Bgc. Je betaalt er ook tenslotte voor. Daar ging het over, niet over het in de verf zetten. Ik heb geen voorkeur, mijn enigste voorkeur is het snelste internet die er is, omdat ik het nodig heb.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

ddd schreef:De business abos hebben ze in een andere vorm gegoten:

http://telenet.be/business/nl/small/internet/vergelijk
De terugkeer van de datalimieten en de te betalen extra volumeblokken .....

Onbeperkt downloaden (die gecreëerde illusie was zeer snel van de baan), of zelfs "Vrij Downloaden" ..... allemaal te hoog gegrepen voor Telenet. :roll:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dominique.B schreef: Telenet is goed maar het enigste belachelijke eraan is de FUP. Als dat simpelweg verdwijnt hebben ze terug de touwtjes in handen. Daar hoop ik op. Overstappen naar Bgc? Nooit meer. En dit is mijn ervaring.
De telenet FUP zal niet verdwijnen net zoals de upload niet verhoogd zal worden.
Kijk naar het resultaat van de verhoging van de upload van hun professioneel abonnement. Echt om te lachen.
Er zullen serieus wat netwerk upgrades mogen gebeuren vooraleer dat er komt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

THDBASED schreef:
quistnix schreef:
THDBASED schreef:Maar dat gaat toch gewoon constant op en neer, de ene doet dit en de andere volgt gewoon, enz...Hebben jullie de laatste jaren gewoon geslapen ofzo? Of denken jullie dat het puur toeval is dat beiden tot bijna op de eurocent na hetzelfde aanbod hebben?
Zoals ik al zei, deze keer blijft een echte reactie van Telenet uit.
Bron?
Heb ik echt een bron nodig ? Elke dag staan er hier meldingen dat Telenet het (voorlopig) niet kan.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

redman schreef:

De telenet FUP zal niet verdwijnen net zoals de upload niet verhoogd zal worden.
Kijk naar het resultaat van de verhoging van de upload van hun professioneel abonnement. Echt om te lachen.
Er zullen serieus wat netwerk upgrades mogen gebeuren vooraleer dat er komt.
Oeps, ik zat fout, ale het valt dan toch mee, die upload.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:Heb ik echt een bron nodig ? Elke dag staan er hier meldingen dat Telenet het (voorlopig) niet kan.
Is this Fox News? Some people say, Some even say, Some might say...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is this an English forum? Is it, really?

Dit is een forum, hier is speculatie toegelaten. Anders kunnen we er gewoon mee stoppen.

Zoals ik eerder al zei: ik denk dat ze eerst genoeg D 3.0-modems moeten plaatsen bij genoeg klanten, vooraleer ze FiberNet-achtige snelheden kunnen aanbieden.

En ze hóeven natuurlijk niet te volgen. 't Is niet leuk voor huidige klanten, maja.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

THDBASED schreef: Is this Fox News? Some people say, Some even say, Some might say...
En nu in het Nederlands????
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wel, om eerlijk te zijn: hun laatste reactie was er heel snel nà BGC's aankondiging maar was er wel zo eentje:

"jaja, we gaan volgen maar pas binnen x maanden".

Nu hebben we voorlopig totaal geen aankondiging. Misschien kijken ze eerst even de kat uit de boom? Als er te veel volk Telenet zou verlaten dan kan er uiteindelijk toch nog een reactie komen?

Ik vind dat BGC ook het verschil in upload niet echt in de verf heeft gezet tot nu toe. Telenet doet toch zo graag vergelijkende reclame, misschien moet BGC dat nu ook eens doen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is het probleem niet dat wij het aantal gebruikers van de 'zware' abonnementen zwaar overschatten?
Ik denk dat de meeste forumleden een zwaarder abonnement hebben dan wat de gemiddelde gebruiker heeft.

Zou het echte gevecht om de gebruiker niet gestreden worden met de Comfort/Favorite versus ComfortNet/ExpressNet abonnementen?
Ik zou wel eens een willen zien hoeveel klanten elk abonnementtype heeft.

In zijn reclame hanteert Telenet de strategie om te zeggen dat je superzware bestanden kan downloaden en dan afficheren ze de prijs van een BasicNet.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Ik vind dat BGC ook het verschil in upload niet echt in de verf heeft gezet tot nu toe. Telenet doet toch zo graag vergelijkende reclame, misschien moet BGC dat nu ook eens doen?
Ze hebben het eigenlijk in het begin onmiddellijk gedaan met de slogan "Als operatoren over snelheid spreken, gaat het altijd over de downloadsnelheid. Belgacom wil vandaag de operator zijn met de meest comfortabele snelheid".

Maar het zou inderdaad wel eens goed zijn om het aspect van de betere uploadsnelheid eens duidelijker in de verf te zetten door middel van vergelijkende reclame. Ik zie en hoor nog steeds spots van TN over hoe snel ze zware bestanden kunnen binnen halen. Dus zoals steeds de downstream in de verf zetten. Ze weten maar al te goed dat upload nu net niet dé sterkste kant is van internet over kabel. En hier heb ik wél bronnen over 8)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

quistnix schreef: Ze weten maar al te goed dat upload nu net niet dé sterkste kant is van internet over kabel. En hier heb ik wél bronnen over
Ze reageren niet terwijl DOCSIS 3.0 en ik denk 2.0 wel hogere uploadsnelheden aankan. Dus er is blijkbaar ergens anders een probleem, waarschijnlijk de nodes.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Of ze willen gewoon niet. Telenet is nu niet het meest innovatieve bedrijf als het op internet aankomt.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

gm123 schreef:Of ze willen gewoon niet. Telenet is nu niet het meest innovatieve bedrijf als het op internet aankomt.
Of ze moeten niet?
Muziekbos schreef:
THDBASED schreef: Is this Fox News? Some people say, Some even say, Some might say...
En nu in het Nederlands????
Ochotte zeg, als uw hoofdje warm wordt moet je even rusten hé...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

THDBASED schreef:Of ze moeten niet?
Ze kunnen niet, in ieder geval niet in 1,2,3. Ze moeten veel te veel opwaarderen in hun netwerk om de hogere uploads te kunnen halen. Maar dat wil jij niet begrijpen, da's duidelijk.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

quistnix schreef:
THDBASED schreef:Of ze moeten niet?
Ze kunnen niet, in ieder geval niet in 1,2,3. Ze moeten veel te veel opwaarderen in hun netwerk om de hogere uploads te kunnen halen. Maar dat wil jij niet begrijpen, da's duidelijk.
Laten we niet te hard speculeren over de al dan niet slechte infrastructuur van telenet. Niemand van ons werkt daar en weet hoe het er aan toe gaat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Laten we niet te hard speculeren over de al dan niet slechte infrastructuur van telenet. Niemand van ons werkt daar en weet hoe het er aan toe gaat.
Blijkbaar nog nooit cursus gehad over de technologische verschillen tussen DSL en kabel ? Downstream is het sterke punt van de kabel, upstream daarentegen is het sterke punt van DSL. Zal je een link sturen via PB.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:Maar dat wil jij niet begrijpen, da's duidelijk.
En jij begrijpt niets maar dan ook niets van basis bedrijfskunde. Jij denkt dat het gaat over de cijfertjes van de upload, dream on buddy...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

THDBASED schreef:
quistnix schreef:Maar dat wil jij niet begrijpen, da's duidelijk.
En jij begrijpt niets maar dan ook niets van basis bedrijfskunde. Jij denkt dat het gaat over de cijfertjes van de upload, dream on buddy...
Jij bent toch diegene die beweert dat Telenet zeker met een reactie komt (lees: de upload verhogen) omdat in het verleden het altijd is gebeurd door zowel TN als BGC ?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

THDBASED schreef:
gm123 schreef:Of ze willen gewoon niet. Telenet is nu niet het meest innovatieve bedrijf als het op internet aankomt.
Of ze moeten niet?
Zucht. Met de prehistorische uploadsnelheden die ze nu aanbieden moeten ze net wel, maar ze willen precies niet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zucht, BGC verhoogt z'n uploadsnelheid voor X aantal klanten binnen dit en 3 maand en ineens zouden de uploadsnelheden van TN voorhistorisch zijn & zijn die snelheden ineens ook het belangrijkste dat je van een internetaansluiting mag verwachten.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:Zucht, BGC verhoogt z'n uploadsnelheid voor X aantal klanten binnen dit en 3 maand en ineens zouden de uploadsnelheden van TN voorhistorisch zijn & zijn die snelheden ineens ook het belangrijkste dat je van een internetaansluiting mag verwachten.

Upload kan gemakkelijk tot 10Mbps voor Fibernet,zoals in Nederland Fiberpower.
Maar wanneer?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:
THDBASED schreef:
quistnix schreef:Maar dat wil jij niet begrijpen, da's duidelijk.
En jij begrijpt niets maar dan ook niets van basis bedrijfskunde. Jij denkt dat het gaat over de cijfertjes van de upload, dream on buddy...
Jij bent toch diegene die beweert dat Telenet zeker met een reactie komt (lees: de upload verhogen) omdat in het verleden het altijd is gebeurd door zowel TN als BGC ?
Maar natuurlijk gaan ze volgen. Nu heb je nog maar eens aangegeven dat je niets maar dan ook niets begrijpt van bedrijfs-methodologie. GELD telt, specificaties NIET, begrepen?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

iceke schreef:Zucht, BGC verhoogt z'n uploadsnelheid voor X aantal klanten binnen dit en 3 maand en ineens zouden de uploadsnelheden van TN voorhistorisch zijn & zijn die snelheden ineens ook het belangrijkste dat je van een internetaansluiting mag verwachten.
We praten hier nog altijd over de reactie van TN die uitblijft. De enige mogelijkheid die ze op de moment hebben is de upload verhogen en dit gebeurd niet.
En ja, voor een kabelprovider zijn die uploadsnelheden zeker en vast prehistorisch. Upload is niet de sterkste kant van de kabel, maar amper 1Mbit is gewoon te belachelijk voor woorden. Voor Belgacom kwam met hun boost zaten ze bij Telenet, op de kabel nota bene, nog steeds met 400kbps upload. Belgacom heeft lange tijd niet meer kunnen aanbieden omdat ze op ADSL zaten.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Wat ik wel weet van een technieker bij onderaannemer is dat ze wel bezig zijn veel DOCSIS 2.0 modems reeds up te graden naar DOCSIS 3.0 ..
De klanten worden gebeld dat technieker gaat langskomen voor andere modem te plaatsen ..

Heb zelf ook nog Turbonet bij telenet en ja die upload zou van mij ook gerust mogen verhogen .. als ik de profielen zie van Belgacom .

Ook al overwogen om over te stappen , maar ze gaan nooit zwart op wit geven dat je een 30/4,5mbit gaat krijgen ( 17A profiel ) .
Dus dat houd mij nog wat tegen ( ook al zit ik 400 meter van de Rop naar het schijnt ) .
Ik wacht nog enkele maandjes in de hoop dat telenet toch nog iets doet ....ook al vrees ik dat nie simpel zal zijn .. als je hoort dat ze soms maar 2 fibernet's per straat kunnen aansluiten ..en die bijlange nie stabiel zijn in snelheid ...
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”