Betalen uw klanten op tijd?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Random rant van de dag...

Hoeveel bedrijven betalen hun leveranciers eigenlijk op tijd? Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en merk dat de meeste van mijn klanten gewoon systematisch te laat betalenzelfs al laat ik een betaling na 30 dagen toe; wat op zich reeds een dienst voor de klant is! De meeste betalen de week nadat de uiterste datum is afgelopen, soms gaan ze daar zelfs zwaar over.

Als kleine zelfstandige kan je daar ook niks tegen doen. Mijn algemene voorwaarden laten me toen redelijk zware sancties te nemen, maar moest ik die toepassen dan vrees ik dat ik die klant direct vaarwel mag zeggen :P.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik ging er een poll aan koppelen, maar deze optie is uitgeschakeld?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Bof, ik mag niet klagen. Nu ja, ik heb maar 1 klant en 1 factuur per maand :angel:

Betalingstermijn is 30 dagen factuurdatum en die wordt min of meer gerespecteerd. Het hangt er allemaal vanaf op welke dag de laatste van de maand valt ... als dat vlak voor of in een weekend is, dan weet ik dat ik een paar dagen langer moet wachten. Uiteindelijk denk ik dat ik na een dag of 34 mijn geld wel heb.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

In Belgie hebben we er blijkbaar een gewoonte van gemaakt om te laat te betalen.
Dat is trouwens één van de reden waarom ik _geen_ Belgische klanten accepteer.

Het andere extreem is mijns inziens Nederland. Daar gebeurt het regelmatig dat je facturen onmiddellijk (dus ook als je op tijd betaalt) aan een incassobureau moet betalen. Samen met de lagere BTW en andere competitive voordelen is dat denk ik één van de reden waarom zoveel producten in Nederland goekoper zijn.

Voor de rest geldt hier een zero-tolerance beleid. Als een factuur niet op tijd betaald wordt dan worden alle lopende projecten voor die klant per onmiddellijk op hold gezet. Ik ben er mij van bewust dat niet iedereen dit beleid kan voeren maar iedereen zou het wel moeten nastreven want uiteindelijk ben je geen bank en moet je zoveel als mogelijk vermijden dat je salarissen, BTW en andere kosten gaat voorschieten.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Veel hangt ervan af in welke "machtspositie" je je bevindt ten opzicht van je klanten... Ik WEET dat mijn klanten cash hebben, maar ik weet ook dat ze toch wachten. Het gaat nochtans over relatief kleine bedragen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb eens een studie gemaakt over een aantal bedrijven en zelf ontvangen ze na gem: 38dagen en zelf betalen na ± 42dagen
*is dus van een 8tal vrij grote bedrijven. (welke kan ik niet vanbuiten zeggen... :angel: )
dit is natuurlijk geen referentie maar mijn studiegenoten kwamen ook iets gelijkaardigs uit....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Tommy78
Member
Member
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben zelf ook (kleine) zelfstandige geweest en de systematische laattijdige betalingen van klanten is een van de redenen dat ik ben moeten stoppen.
Bij momenten voelde ik mij een bank! :(
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Tommy78 schreef:Ik ben zelf ook (kleine) zelfstandige geweest en de systematische laattijdige betalingen van klanten is een van de redenen dat ik ben moeten stoppen.
Bij momenten voelde ik mij een bank! :(
Exact hetzelfde verhaal hier.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, de beste klanten zijn ook de slechtste betalers hier, ik ga m'n firma vroeg of laat omdopen tot "casa argenta"
Bij ons in de Garage geven ze korting als je de factuur binnen de week betaalt, misschien ga ik dat ook maar eens doen, een kleine korting geven voor snelle betalers.
Heb hier facturen openstaan van 11/2009 6/2010 en een 5 tal van 7/2010 duizenden euro's waar je altijd maar moet op wachten.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Ga je dan ook achter de betalingen aan ? Stuur je aanmaningen ? Of wacht je geduldig tot de klant eindelijk betaalt ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Uzzi schreef:Ga je dan ook achter de betalingen aan ? Stuur je aanmaningen ? Of wacht je geduldig tot de klant eindelijk betaalt ?
Persoonlijk stuur ik mails ter herinnering naar de contactpersonen. Behalve voor mijn grootste klant: ik wéét dat het daar policy is om een week na aflopen van de datum te betalen, dus het heeft geen zin erachter te zitten.

Kortingen voor snelle betalers (meestal 2 %?) is een oplossing die wel kan werken, denk ik, zeker met de huidige bedroevenswaardige rentevoeten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja, de dag na de vervaldag stuur ik een herinnering , 14 dagen na de herinnering stuur ik een 2de herinnering.
Daarna bel ik ze meestal op, dreigen doe ik nooit, zoals ik al zij zijn de slechtste betalers hier ook de beste klanten.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier betaalt 50% stipt op tijd. De andere 50% mail/bel ik een week na de vervaldatum en dan betalen ze meestal binnen de week.
Betalingsvoorwaarden zijn 30 dagen einde maand. Ik krijg het op mijn heupen van Franse klanten. Die sturen een cheque waar je nog eens kosten op kan betalen en waarvoor de bank (KBC) rustig 14 dagen tijd neemt om na te kijken of hij wel gedekt is.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

seagull schreef:Hier betaalt 50% stipt op tijd. De andere 50% mail/bel ik een week na de vervaldatum en dan betalen ze meestal binnen de week.
Betalingsvoorwaarden zijn 30 dagen einde maand. Ik krijg het op mijn heupen van Franse klanten. Die sturen een cheque waar je nog eens kosten op kan betalen en waarvoor de bank (KBC) rustig 14 dagen tijd neemt om na te kijken of hij wel gedekt is.
Bedrijf dat ik ken doet het als volgt

D = dag waarop factuur word aangemaakt
D+14 = uiterste betalingstermijn
D+21 = eerste waarschuwingsbrief
D+28 = tweede waarschuwingsbrief
D+35 = derde waarschuwingsbrief
D+45 = incasso

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

In elke sector is het verschillend. In ken bedrijven die voor bedragen onder de xx € automatisch afboeken en dus zelfs niet naar incasso gaan, als er niet betaald wordt na waarschuwing: het sop is de kolen niet waard. Ik hoop dat de klanten dat niet weten :P.

Volgens mij is het vaak nuttiger de telefoon op te pakken dan brieven te blijven versturen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Als men bij ons niet betaald na de 3de rappel deactiveren we gewoonweg de service(s) of bij een gemeen geval/klant halen we het materiaal terug op (service bedrijf).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Nu ja, ik heb maar 1 klant en 1 factuur per maand :angel:
Een schijn zelfstandige dus :nono:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Een schijn zelfstandige dus :nono:
Als dat het enigste criteria is om schijnzelfstandige te zijn, dan lopen er heel wat rond in België .... Zo ongeveer alle zelfstandige ICT consultants ... :roll:
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Ben aankoper voor een groot bedrijf: al onze leveranciers wordt gevraagd om 60 dagen na factuurdatum betaald te worden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MacE501 schreef:60 dagen na factuurdatum
Da's natuurlijk de(het) macht(smisbruik) van de grote bedrijven...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
MacE501 schreef:60 dagen na factuurdatum
Da's natuurlijk de(het) macht(smisbruik) van de grote bedrijven...
Het omgekeerde bestaat ook :P.

Mijn klanten zijn fortune top 50 bedrijven en ik wil/wordt op 30 dagen betaald worden.
Voor sommige diensten wil ik zelfs vooruit betaald worden.

Zoals altijd is het een kwestie van vraag en aanbod.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik betaal altijd op tijd ALS het werk klaar is en in orde. Niet meer dan fair.

Ooit zo een duscussie gehad met de chaufagist, hij had 5 dagen werk voorspeld voor de hele instalatie. Hij komt 4 dagen en dan niet meer, de installatie was dus niet opgestart. Na een paar weken een 'tussentijdse factuur', die hebben we niet betaald.
En dan komen janken dat hij ook z'n leveranciers moet betalen, werk af en ge krijgt geld, niet eerder.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Moet de titel niet zijn 'betalen uw klanten op tijd?'

Ik heb vroeger regelmatig als hoofdaannemer en onderaannemer gewerkt voor overheidsopdrachten en prive-bedrijven. Over het algemeen goede ervaringen, tot klanten toe doe me er zelf op attent maakten dat ik een index-aanpassing mocht doorvoeren.

Privé-bedrijven hebben vaak een betalingspolitiek tot 2 maanden na betalingsdatum. Na enkele facturen ken je hun politiek en eens je een goede relatie heb, kan je die klanten meedelen dat je daarom de prijzen met enkele percenten verhoogt, als 'overbruggingkrediet'. Ik heb geen enkele klant gehad die daar geen begrip voor had en daarvoor een nieuwe leverancier ging zoeken, met alle risico's vandien. Voorwaarde is wel dat je dat pas doet als je een goede relatie hebt opgebouwd.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Levert er hier iemand aan een school van het GO! ? Dan is het einde maand + 30 dat ze zich veroorloven, en wat kan je doen als kleine zelfstandige? Niks, accepteren of niet meer leveren...
//Off topic:
Uzzi schreef:
r2504 schreef: Een schijn zelfstandige dus :nono:
Als dat het enigste criteria is om schijnzelfstandige te zijn, dan lopen er heel wat rond in België .... Zo ongeveer alle zelfstandige ICT consultants ... :roll:
Inderdaad, dat zijn dan allemaal schijnzelfstandigen, vroeg of laat kom je daarmee in de problemen.//on topic
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jan28 schreef:Inderdaad, dat zijn dan allemaal schijnzelfstandigen, vroeg of laat kom je daarmee in de problemen.
Inderdaad, ik ken iemand die onlangs in de problemen is gekomen nadat zijn klant (de relatie was wel niet goed meer) had gemerkt dat al zijn facturen gewoon oplopende nummers hadden (en hij dus duidelijk enkel en alléén voor hun werkte).
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

//beetje offtopic, maar waarom mag een zelfstandig niet 1 klant hebben? Ik ben niet zo thuis in die markt maar vroeg mij dit gewoon af :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Inderdaad, ik ken iemand die onlangs in de problemen is gekomen nadat zijn klant (de relatie was wel niet goed meer) had gemerkt dat al zijn facturen gewoon oplopende nummers hadden (en hij dus duidelijk enkel en alléén voor hun werkte).
Als de opdrachtgever er op die manier moet achterkomen, dan gaat het zeker en vast niet schijnzelfstandigheid. Bij schijnzelfstandigheid moeten immers beide partijen 'mee in het spel zitten'. In uw voorbeeld is dat zeker en vast niet het geval aangezien de klant er maar achterkwam op basis van de factuurnummering.

Elementen die in de rechtspraak en rechtsleer dikwijls als onverenigbaar met een zelfstandige overeenkomst worden beschouwd zijn onder andere:

* Geven van bevelen zonder de minste inspraak van de andere partij
* Strikt toezicht op de manier van uitvoering van het werk
* Eenzijdig bepalen van de werkuren en de vakantiedagen
* Verplichte verantwoording bij afwezigheid of arbeidsongeschiktheid

Edit : even wat verder opzoekingswerk gedaan ...

De rechtspraak maakt meer en meer gebruik van de zogenaamde Unizo-formule om te oordelen of iemand al dan niet schijnzelfstandige is.

Er zijn twaalf criteria. Elk criterium krijgt een aantal punten in functie van de belangrijkheid ervan voor het bepalen van de effectieve zelfstandigheid van de betrokkene. Dat geeft volgende formule:

substantiële deelname in de winst: 13 punten
belangrijke beroepsinvesteringen: 13 punten
verantwoordelijkheid en beslissingsmacht om met bedrijfsmiddelen de onderneming rendabel te houden: 13 punten
variabel inkomen zonder minimum inkomensgarantie: 9 punten
mogelijkheid om voor meerdere opdrachtgevers of klanten te werken: 9 punten
zich manifesteren als onderneming ten overstaan van derden: 9 punten
beschikking over eigen bedrijfsruimte en -uitrusting: 4 punten
niet onderworpen aan interne controle- of sanctiemogelijkheid: 4 punten
aankoopvrijheid of vrije prijsbepaling: 4 punten
zelf arbeidstijd organiseren: 9 punten
reële mogelijkheid om zelf geselecteerd personeel ten laste te hebben: 9 punten
zich contractueel als zelfstandige verbinden: 4 punten

Wie bij het toepassen van deze formule een score haalt lager dan 40 kan niet worden aanzien als zelfstandige. Een score boven de 60 punten geeft zonder discussie aan dat het hier om een zelfstandig beroep gaat. Als betrokkene een score haalt tussen de 40 en de 60 punten dan gaat het om een twijfelgeval.

Bron : http://www.elfri.be/schijnzelfstandigheid

Zoals je ziet is slechts 1 klant hebben, maar 1 van de criteria ...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

seagull schreef:Hier betaalt 50% stipt op tijd. De andere 50% mail/bel ik een week na de vervaldatum en dan betalen ze meestal binnen de week.
juist slechte betalers zijn luie klanten, .. en dus ook goede klanten, .. omdat ze niet makkelijk elders gaan zoeken, .. ik heb zoiets zolang ze betalen, .. je moet dat zelf een beetje indijken, .. als je weet dat het ongeveer een week te laat is buffer dan geld op de rekening da's altijd verstandig zet wat opzij dat je er niet direct last van hebt of verander uw betalingstermijn van 30 naar 23 :p als ze dan een week te laat betalen dan heb je het op tijd.

persoonlijk overkomt het me ook ze dat ik eens te laat betaal da's ook 1 van de redenen dat ik bij telenet weg gegaan ben omdat ze direct vonden recht te hebben op administratie kost, ik kan ook termijn opzetten wanneer ik moet betalen ik vind dat een beetje dubbel, sommige hebben een ruime termijn, .. sommige vragen maand op voorhand te betalen, .. dus eigenlijk betaal je al te vroeg ! Het is juist door zulke praktijken dat ik redelijk lax ben geworden in betalingstermijn, omdat de meeste het op voorhand vragen, .. en dan heb ik zoiets van ja lever maar eens eerst service ik wil ook wel men geld op voorhand krijgen maar dat gebeurd ook niet.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer

jan28 schreef:Levert er hier iemand aan een school van het GO! ? Dan is het einde maand + 30 dat ze zich veroorloven, en wat kan je doen als kleine zelfstandige? Niks, accepteren of niet meer leveren...
Even mijn strepen verdedigen, ik werk voor het GO! en ben crediteur. En betaal bijna alle facturen binnen de betalingstermijn.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen hé. Je moet weten dat ik op de centrale diensten werk.

1) Factuur gaat naar de school
2) School moet factuur verwerken
3) School moet factuur opsturen naar mij
4) Ik moet de factuur inboeken
5) Ik doe op het einde van de week een betalingsprocedure!

En toch betaal ik meestal nog op tijd want als je even op het internet zoek zal je zeker vinden dat de overheid 1 van de stipste en beste betalers zijn.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Raar, ik hoor van velen (bvb gemeentes etc) dat het juist de slechtste betalers zijn...

Telefonie = EDPnet + OVH
iceke
Elite Poster
Elite Poster

De gemeente, zwijg me er over, meestal is dat geld 6 maand onderweg, ik reken het er gewoon bij als ik iets doe voor de gemeente...
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hier ook zelden iemand die binnen de 30 dagen betaald, dat van bank spelen komt me dus heel bekend voor.

Sommige van mijn klanten hun facturen worden door de overheid ook pas na 3 of 4 maanden betaald, en sommigen hanteren dit ook voor hun leveranciers.

Zelf betaal ik mijn facturen onmiddellijk.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer

Lees Hier & hier maar inderdaad als ik verder kijk ziet het er naar uit dat de overheid een heel slechte betaler was die slechts na 72 dagen betaalde!
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

FunkStar schreef:Lees Hier & hier maar inderdaad als ik verder kijk ziet het er naar uit dat de overheid een heel slechte betaler was die slechts na 72 dagen betaalde!
Funkstar,
Laat één ding duidelijk zijn : wij springen zeker niet op jouw kap! De mensen die zeggen dat de overheid een slechte betaler is/was spreken hier uit ervaring meestal. Ikzelf heb weet dat de stad Oostende bvb standaard facturen 3 maand "on hold" zet. Zo zijn er hier reeds offerte-aavragen binnen gekomen waarop ik reageerde, en waarna ik na +/- 2 maand plots een telefoontje kreeg dat ik het contract "gewonnen" had. De persoon die mij telefoneerde wist mij later tijdens een gesprek wel te zeggen dat de stad Oostende zich nooit ging houden aan mijn algemene voorwaarden, specifiek op het punt van betalingen. Zijn raad was dan ook om bij elke factuur (moest maandelijks factureren + één "grote" factuur als opstartkost voor hun) een 10 a 15% bij te tellen zodat ikzelf niet in de problemen kwam. Nu betalen ze op de 15e van elke maand de factuur van 3 maand terug... Aan de andere kant : ze wachten misschien wel lang met betalen, maar uiteindelijk betalen ze wel (en dat kan je ook niet van iedereen zeggen!)...

Aan de andere kant : we leveren ook aan een paar andere overheidsbedrijven diensten, die wel stipt betalen. Het gebeurd wel eens dat ze wachten tot op de uiterste betaaldatum, maar goed...liever dat dan geen centen :)

Telefonie = EDPnet + OVH
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

FunkStar schreef:
jan28 schreef:Levert er hier iemand aan een school van het GO! ? Dan is het einde maand + 30 dat ze zich veroorloven, en wat kan je doen als kleine zelfstandige? Niks, accepteren of niet meer leveren...
Even mijn strepen verdedigen, ik werk voor het GO! en ben crediteur. En betaal bijna alle facturen binnen de betalingstermijn.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen hé. Je moet weten dat ik op de centrale diensten werk.
Bedoelde natuurlijk niets persoonlijk, mijn punt was alleen dat ze mijn voorwaarden ivm betaling opzij schuiven voor hun voorwaarden, en dan heb je dat te nemen of te laten. Ze betalen WEL tijdig volgens hun regels, dat is ook al iets. Allemaal niet zo erg maar als kleine zelfstandige soms heel vervelend want leveranciers hebben hun voorwaarden waar wij niet aan kunnen tornen.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Factuur huilt als je ze niet betaalt
Het Belgische onlineplatform voor freelancers, ikki.be, heeft een ludieke manier gevonden om het probleem van rondslingerende onbetaalde facturen te verhelpen: de huilende factuur.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

er is wel een verschil altijd te laat betalen of 1x per jaar te laat betalen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

krisken schreef: Bedrijf dat ik ken doet het als volgt

D = dag waarop factuur word aangemaakt
D+14 = uiterste betalingstermijn
D+21 = eerste waarschuwingsbrief
D+28 = tweede waarschuwingsbrief
D+35 = derde waarschuwingsbrief
D+45 = incasso

LOL, ik betaal onze facturen binnen de week, meestel de dag zelf nog.
Vorige maand is er bedrijf een relais aan de ketel komen vervangen.
Factuur opgemaakt op 29/10, ontvangen op 17/11 en ze vragen vóór 18/11 te betalen. :roll:
Zo'n bedrijven laat ik dan wel even wachten. :lol:
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Lol, ik kreeg op 26/11 een factuur binnen met factuurdatum 17/11 en vervaldag 17/11 en in hun eigen voorwaarden stond vervolgens dat de vervaldag factuurdatum +15D is :roll:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Snap de situatie volledig.

Een van de redenen waarom ik persoonlijk niet meer met particulieren wil te maken hebben, altijd miserie.
Ben een vrij kleine zelfstandige in bijberoep met een relatief kleine klantenbasis, en toch is het merkbaar hoezeer mensen ervanuitgaan "geld genoeg, die wachten wel effe".

Van bedrijven heb ik minder te klagen, zeker van de middenmoot, die betaald het vlotse , de kleinere duurt wat langer, en de grotere kan D+60 zijn eer je iets ziet ervan.

Moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik meestal ook tot laatste dag wacht met te betalen, tenzij er geld in overvloed is op het moment dat factuur binnenkomt (zelden dus :p ).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”