dommel opzegtermijn

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

hallo,

op 16/09/2010 stuurde ik dommel een aangetekend zenden voor de opzeg van mijn verbinding
normaal op 16/10/2010 is de opzegperiode voorbij....
nu blijkbaar sluit dommel me pas af op 15/11 kan dit zomaar?
ik moet ze normaal niet meer betalen,want ik betaal 1 maand voorruit...

of ben ik mis en klopt het dat dommel 2 maanden aanrekend?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Was je al langer dan 12 maanden klant bij Dommel?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

jaker schreef:Was je al langer dan 12 maanden klant bij Dommel?


jeps al langer dan 12 maanden klant....
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

dommelgebruiker schreef:hallo,

op 16/09/2010 stuurde ik dommel een aangetekend zenden voor de opzeg van mijn verbinding
normaal op 16/10/2010 is de opzegperiode voorbij....
nu blijkbaar sluit dommel me pas af op 15/11 kan dit zomaar?
ik moet ze normaal niet meer betalen,want ik betaal 1 maand voorruit...

of ben ik mis en klopt het dat dommel 2 maanden aanrekend?


Zeker dat ze je dan aflsuiten? bij mij hebben ze zelfs geen maand opzeg gegeven. Gewoon op de dag VOOR dat ik zei dat de opzegperiode mocht ingaan al afgesloten en daarmee 1 dag zonder internet gezeten
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Misschien dat je met je opzegging op 16/09 net te laat was en je volgende maand bij Dommel net ingegaan was? Dommel rekent namelijk de maanddag van je aansluitdatum als begin van een nieuwe factuur maand. Bijvoorbeeld: stel dat op 15/05/2009 je Dommelabonement was ingegaan. Dan zou een opzegging op 16/09/2010 betekenen dat je net één dag te laat bent want je nieuwe maand is op 15/09 ingegaan. Je opzegging start dan vanaf 15/10 en je hebt één maand opzegging. Dus je afsluiting zou dan pas effectief zijn vanaf 15/11 ... :cry:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

jaker schreef:Misschien dat je met je opzegging op 16/09 net te laat was en je volgende maand bij Dommel net ingegaan was? Dommel rekent namelijk de maanddag van je aansluitdatum als begin van een nieuwe factuur maand. Bijvoorbeeld: stel dat op 15/05/2009 je Dommelabonement was ingegaan. Dan zou een opzegging op 16/09/2010 betekenen dat je net één dag te laat bent want je nieuwe maand is op 15/09 ingegaan. Je opzegging start dan vanaf 15/10 en je hebt één maand opzegging. Dus je afsluiting zou dan pas effectief zijn vanaf 15/11 ... :cry:



blijkbaar is inderdaad op 15/09 mijn nieuwe maand ingegaan....
maar in de dommel contractvoorwaarden staat enkel maar 30 dagen opzeg,dus in princiepe moeten ze op 16/10 toch afsluiten?
ze kunnen mij toch niet verplichten nog 2 maanden te betalen?
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Da's weer typisch Dommel, hun "geautomatiseerde" facturatie laat niet toe om een gedeelte van een maand aan te rekenen, waar dit bij andere ISP's geen proleem is. Als ik jou was, zou ik geen 2 maand betalen, laat ze maar moeite doen om eens handmatig een factuur op te stellen voor 1 dag internet.

Jij hebt immers aan de voorwaarden voldaan door je abonnement 30 dagen op voorhand op te zeggen.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Perkele schreef:Da's weer typisch Dommel, hun "geautomatiseerde" facturatie laat niet toe om een gedeelte van een maand aan te rekenen, waar dit bij andere ISP's geen proleem is. Als ik jou was, zou ik geen 2 maand betalen, laat ze maar moeite doen om eens handmatig een factuur op te stellen voor 1 dag internet.

Jij hebt immers aan de voorwaarden voldaan door je abonnement 30 dagen op voorhand op te zeggen.


hey perkele

ik betaal aan dommel juist niets meer mijn domicilieringen zijn ingetrokken...

ik heb betaald tot 15/10/2010 en op 16/10/2010 moeten ze me afsluiten....
ik heb genoeg van dommel hun wanpraktijken....
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

je moet zorgen dat je opzegbrief vóór de 15e bij hen is, als je die de 15e pas heb opgestuurd is dat te laat.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

dommelgebruiker schreef:
jaker schreef:Misschien dat je met je opzegging op 16/09 net te laat was en je volgende maand bij Dommel net ingegaan was? Dommel rekent namelijk de maanddag van je aansluitdatum als begin van een nieuwe factuur maand. Bijvoorbeeld: stel dat op 15/05/2009 je Dommelabonement was ingegaan. Dan zou een opzegging op 16/09/2010 betekenen dat je net één dag te laat bent want je nieuwe maand is op 15/09 ingegaan. Je opzegging start dan vanaf 15/10 en je hebt één maand opzegging. Dus je afsluiting zou dan pas effectief zijn vanaf 15/11 ... :cry:



blijkbaar is inderdaad op 15/09 mijn nieuwe maand ingegaan....
maar in de dommel contractvoorwaarden staat enkel maar 30 dagen opzeg,dus in princiepe moeten ze op 16/10 toch afsluiten?
ze kunnen mij toch niet verplichten nog 2 maanden te betalen?


Ik vrees dat je niet zo heel sterk staat. De 30 dagen opzegtermijn gaat pas in na het verstrijken van de lopende maand, in jou geval dus vanaf 15/10. Deze manier van werken wordt door veel bedrijven gehanteerd.
Dit is ook zo gebruikelijk met bijvoorbeeld betalingen "30 dagen na factuur". Dit betekent ook meestal 30 dagen na eind maand van ontvangst factuur en kan dus evengoed 60 dagen betekenen ... :evil:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected],

Zo staat het in hun voorwaarden. 1 maand = 1 maand, dus niet na facturatiedatum of dergelijke. Je staat wel degelijk sterk.
Ben zelf ook overstapt naar Scarlet, mail gestuurd (en uiteraard domicilieringen geannuleerd) en wat later bevestiging gehad dat het in orde was.
Begrijp niet waarom jullie allemaal zo moeilijk doen.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Zie ook andere topic "ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd" dat op dit forum aktief is:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=21676&start=200#p343085
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”