Google wordt vanaf nu nog sneller. Google Instant, een nieuwe functie in de bestaande zoekmachine, voorspelt wat je wilt typen en begint al te zoeken vooraleer je een volledig woord hebt ingetikt.
Google schat dat er gemiddeld 2 à 5 seconden tijd per zoekopdracht bespaard kan worden. 'Tel je die winst op voor alle zoekopdrachten die in de hele wereld gebeuren, dan besparen we elke seconde elf uur', zegt Google.
Bron: De Standaard
Google lanceert Google Instant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Komt dus neer op grofweg 12.000 zoekopdrachten per seconde. Lijkt mij eigenlijk weinig.
't Ziet er wel leuk uit. Grappig is ook dat 'ondeugende' woorden niet onmiddellijk opgezocht worden, zelfs indien SafeSearch uit staat (link). Misschien maar goed ook.
't Ziet er wel leuk uit. Grappig is ook dat 'ondeugende' woorden niet onmiddellijk opgezocht worden, zelfs indien SafeSearch uit staat (link). Misschien maar goed ook.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
This. Ik snap hoegenaamd het nut ervan niet. 't Is niet dat wanneer je vroeger op Search klikte je seconden moest wachten eer de resultaten er kwamen.Ofloo schreef:ik vind dit belachelijk, .. gaat gewoon veel cpu kosten, .. bandbreedte voor een resultaat dat je hooguit een paar seconde eerder gaat krijgen.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
No panick, naast de search button staat een knopje om deze feature af te zetten. ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Werkt niet in Opera, wat eigenlijk wel vrij debiel is, ik zie niet waarom het niet zou werken - nog niet geprobeerd met UA spoofing...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als je weet dat google verbeteringen uitvoert in ms, dan zelfs 1 seconde is zeer veel.Tomby schreef:This. Ik snap hoegenaamd het nut ervan niet. 't Is niet dat wanneer je vroeger op Search klikte je seconden moest wachten eer de resultaten er kwamen.Ofloo schreef:ik vind dit belachelijk, .. gaat gewoon veel cpu kosten, .. bandbreedte voor een resultaat dat je hooguit een paar seconde eerder gaat krijgen.
Google had ooit een leuke statistiek uitgerekend dat 1s is zo veel miljoen waard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Heel goed, niks beters en makkelijkers dan dat, dan hoef ik niet meer de volledige tekst te gaan typen, lekker handig, ik ben grote voorstander van.
Is in feite al een tijdje zo toch?
Is in feite al een tijdje zo toch?
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Inderdaad,klopt, net nog eens gedaan en o zo zalig, het zou tijd werden want ik was het beu ik telkens de volledige tekst terug moest gaan intypen.meon schreef:Google Suggest (suggesties aanvullen bij het typen) was er al, maar nu passen ook de volledige resultaten zich aan terwijl je typt.
Bv decascoop gent, vanaf ik al dec intyp kan ik al meteen erop klikken, komaan zeg, dit is beter en vooral sneller en moet je minder typen ook.
Grote voorstander van, echt top.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zoals hier boven al gezegd: dat bestond al lang en was gewoon een soort auto-complete.
Google Instant voegt hier echter aan toe dat de zoekresultaten er al onmiddellijk komen van zodra je effen pauzeert met typen. Als je traag typt zie je dus de resultaten veranderen bij elke letter die je intypt.
Google Instant voegt hier echter aan toe dat de zoekresultaten er al onmiddellijk komen van zodra je effen pauzeert met typen. Als je traag typt zie je dus de resultaten veranderen bij elke letter die je intypt.