dommel voip(cityline)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

is er een mogelijkheid dat ik de voip gegegevens van cityline telefonie uit mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7113 kan halen?
ik weet dat deze door dommel geheim gehouden worden.... maar zou graag een andere modem aanschaffen ... en daar de voip van dommel installeren?
iemand die me raad kan geven?
Groetjes,
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb ooit geprobeerd om de voip gegevens uit te lezen via telnet. Na wat google'n kwam ik volgende commando tegen:

Code: Selecteer alles

# allcfgconv -C voip -c -o /var/tmp/voip.cfg
# cat /var/tmp/voip.cfg



Met de gegevens die ik kreeg, probeerde ik mijne sagem 3464 in te stellen. Dit is me nooit gelukt. Telefoon werkte niet. Of ik heb niet lang genoeg gewacht :P.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb vandaag nog eens geprobeerd/getest, wat opgezocht, en het werkt ! :)


Wel netline, maar het is dezelfde fritzbox :).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sparky schreef:Ik heb vandaag nog eens geprobeerd/getest, wat opgezocht, en het werkt ! :)


Wel netline, maar het is dezelfde fritzbox :).

Misschien wat uitleg geven zodat deze gebruiker ook zijn nieuwe modem goed kan instellen? ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Als je via putty (telnet) onderstaand commando uitvoert, krijg je allerlei informatie.

Code: Selecteer alles

# allcfgconv -C voip -c -o /var/tmp/voip.cfg
# cat /var/tmp/voip.cfg


Je hebt maar 3 gegevens daarvan nodig:

Code: Selecteer alles

 username = "sip****";
passwd = "********";
registrar = "xx.yy.zz.uu"; (een IP adres)


Je opent je webinterface van je sagem fast 3464 (of eender welke router met Voip functie*).
1. Internet Protocol -> Network Interfaces -> Wan ethoa1 VoIP (bij mij)
--> Bij Internet Protocol neem je No IP Address
2. Internet Protocol -> Telephone
--> Bij General vul je bij SIP domain, Outbound proxy en Registrar / SIP domain je gevonden IP adres in (registrar)
--> daar neem je bij Interface, ppp0
--> Dan bij line 0 (of 1/2) vul je
bij Telephone number & Auth. User Name je gevonden username (sip****)
en bij Auth. Password uiteraard je gevonden wachtwoord (passwd).

Dan eens herstarten, wachten, en het werkt.

Meer heb ik niet gedaan.

* Ik heb enkel de sagem fast 3464. Dus bij andere routers weet ik het niet :).
Laatst gewijzigd door Sparky op 29 aug 2010, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sparky schreef:Als je via putty (telnet) volgende commando uitvoert, krijg je allerlei informatie.

Code: Selecteer alles

# allcfgconv -C voip -c -o /var/tmp/voip.cfg
# cat /var/tmp/voip.cfg


Je hebt maar 3 gegevens daarvan nodig:

Code: Selecteer alles

 username = "sip****";
passwd = "********";
registrar = "xx.yy.zz.uu"; (een IP adres)


Je opent je webinterface van je sagem fast 3464.
1. Internet Protocol -> Network Interfaces -> Wan ethoa1 VoIP (bij mij)
--> Bij Internet Protocol neem je No IP Address
2. Internet Protocol -> Telephone
--> Bij General vul je bij SIP domain, Outbound proxy en Registrar / SIP domain
--> daar neem je bij Interface ppp0
--> Dan bij line 0 (of 1/2) vul je
bij Telephone number & Auth. User Name je gevonden username (sip****)
en bij Auth. Password uiteraard je gevonden wachtwoord (passwd).

Dan eens herstarten, wachten, en het werkt.

Meer heb ik niet gedaan.

Bedankt voor deze heldere en duidelijke informatie, ben er 100% zeker van dat velen dit zeker zullen appreciëren dat je deze informatie deelt met de community!

PS : bij SIP domain/outbound proxy en registrar/sip domain dus telkens hetzelfde IP zetten dat je vind bij "registrar"?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

krisken schreef:Bedankt voor deze heldere en duidelijke informatie, ben er 100% zeker van dat velen dit zeker zullen appreciëren dat je deze informatie deelt met de community!

PS : bij SIP domain/outbound proxy en registrar/sip domain dus telkens hetzelfde IP zetten dat je vind bij "registrar"?


Ja.

Ik heb gebeld naar mijn oma in Duitsland, gebeld naar mijn gsm en met mijn gsm naar de vaste om te testen. Alles werkte.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sparky schreef:
krisken schreef:Bedankt voor deze heldere en duidelijke informatie, ben er 100% zeker van dat velen dit zeker zullen appreciëren dat je deze informatie deelt met de community!

PS : bij SIP domain/outbound proxy en registrar/sip domain dus telkens hetzelfde IP zetten dat je vind bij "registrar"?


Ja.

Ik heb gebeld naar mijn oma in Duitsland, gebeld naar mijn gsm en met mijn gsm naar de vaste om te testen. Alles werkte.

Super informatie! Helaas heb ikzelf geen dommel, maar denk dat je menig gebruiker hier tevreden maakt!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

krisken schreef:
Sparky schreef:
krisken schreef:Bedankt voor deze heldere en duidelijke informatie, ben er 100% zeker van dat velen dit zeker zullen appreciëren dat je deze informatie deelt met de community!

PS : bij SIP domain/outbound proxy en registrar/sip domain dus telkens hetzelfde IP zetten dat je vind bij "registrar"?


Ja.

Ik heb gebeld naar mijn oma in Duitsland, gebeld naar mijn gsm en met mijn gsm naar de vaste om te testen. Alles werkte.

Super informatie! Helaas heb ikzelf geen dommel, maar denk dat je menig gebruiker hier tevreden maakt!


Ik zou er nooit achter gezocht hebben had ik geen last van storende telefonie (als er geupload/gedownload werd).
Nu met de sagem heb ik naar mijn oma gebeld (DE), een torrent opgezet (enkel upload), en de kwaliteit bleef normaal.
Ik had ook een speedtest gedaan waarbij de telefonie normaal bleef werken. Dit allemaal moest ik bij de fritzbox nooit proberen.
Nu die speedtest is misschien geen goed voorbeeld/test. De volgende keer als ik er naar Duitsland gebeld wordt, zal ik eens ubuntu afhalen.
Al bij al heb ik de indruk, dat de telefoon beter is.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Sparky,

Je info is goud waard!!! :-) Al vele gebruikers hebben hun hoofd erover gebroken om het VOIP-paswoord van Dommel te achterhalen. Met jou tip gaat het inderdaad. Net getest en eindelijk heb ik mijn VOIP-paswoord(en). :beerchug: Twee lijnen, dus twee usernamen en passwoorden.
Ik heb hier vroeger ook al eens testen uitgevoerd met opslaan en terugzetten van configuraties. Daarbij heb ik gemerkt dat de VOIP-passwoorden blijkbaar soms veranderen. Ik verduidelijk: ik heb hier configuratiebestanden van verschillende datums van telkens dezelfde Fritzbox 7113 van Dommel. Indien ik een oudere (20 augustus) configuratie terugzet, heb ik wel internet, maar geen telefoinie. De foutmelding in de log van de fritzbox geeft aan dat mijn SIP-usernaam/passwoord fout zijn (van beide lijnen). Indien ik dan terug een nieuwere versie (5 september) inlaad, heb ik wel terug telefonie. Dus ik heb een heel sterk vermoeden dat Dommel ergens tussen beide datums de passwoorden heeft veranderd. Dommel configureert namelijk op afstand de routers van haar clienten.
Mijn vraag aan jou is dan ook: Heb jij nu een andere modem in gebruik dan je originele van Dommel? Dus één die Dommel niet zelf kan configureren? en blijft je telefonie dan ook werken?

Groetjes, Jaker
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Jaker,

Ik gebruik, sinds mijn post van 29 augustus (en daarvoor ook al een week of twee), de sagem fast 3464. Deze had ik nog van mijn vorige provider.
En ja, de telefonie doet het nog steeds prima!
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Sparky,

Dat is fantastisch nieuws. Dat houdt dus in dat er enkel van paswoord wordt gewisseld indien ze (dommel) aan je routerconfiguratie kunnen. Kan ik dus eindelijk die elendige fritzbox buiten gooien. WLAN van veel te klein bereik, geen sheduling mogelijk en dan constant de configuratie die achter mijn rug door Dommel werd aangepast. Ik ga terug mijn oude Philips VOIP modem in gebruik nemen. Daar kan Dommel teminste niet aan prutsen!! :angel:

Ik had trouwens die router nu ook al in gebruik als WLAN AP ipv de ingebouwde WLAN van de fritzbox.
Laatst gewijzigd door jaker op 16 okt 2010, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Ah, bij mijn weten werd mijn configuratie (in de fritzbox) nooit aangepast.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Sparky schreef:Ah, bij mijn weten werd mijn configuratie (in de fritzbox) nooit aangepast.

Hier gebeurt dit zo goed als elke dag. Als voorbeeld hierbij een stukje uit de log van de fritzbox deze morgen:

21.09.10 06:01:59 The FRITZ!Box settings were changed on the user interface.
21.09.10 06:01:52 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address 192.168.1.10.
21.09.10 05:44:02 The service provider successfully transmitted settings to this device.
21.09.10 05:43:22 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.xxx.xxx, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.2.1, Broadband PoP: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
21.09.10 05:43:18 DSL is available (DSL synchronization exists with 6013/639 Kbit/s).

Deze morgen kreeg ik een nieuw ip-adres toegewezen (21.09.10 05:43:22) en kijk naar de volgende log:
"21.09.10 05:44:02 The service provider successfully transmitted settings to this device."

Hierbij wordt er steeds de beide telefoonlijnen gescheiden door Dommel, maar de bedoeling is dat bij een oproep naar één lijn de beide telefoons gaan rinkelen en ik dan ook op ender welke telefoon kan opnemen. Nu moet ik dat elke dag terug instellen in de router. Gelukkig kan ik dit doen via een script (IOpus iMacros) dat ik heb opgenomen in het aanlogscript van mijn computer. Dus toen ik deze morgen rond 06:00h aanlogde op mijn computer zette dit scriptje mijn settings terug goed. :lol:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Na de sceptische houding van Sparky, toch nog eens geprobeert de oude router configuratie van 20 augustus terug te zetten. Mijn verbazing was groot: de configuratie werkte nu perfect! Blijkbaar was mijn VOIP paswoord toch niet gewijzigd. Wat er de vorige maal misliep, weet ik niet maar nu werkte het zonder enige aarzeling. Dus niet meer getwijfeld en sinds gisteren mijn oude Philips VOIP modem terug in dienst genomen.
Werkt feiloos, ook VOIP! :banana:

Mijn Fritzbox kan wat mij betreft de kast in!!! :twisted:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
gregorybe
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 dec 2008, 15:24

Ik heb alle gegevens succesvol uitgelezen,

Echter wanneer ik deze in X-lite ingeef op mijn computer, blijkt de client niet te kunnen registreren,
na het verwijderen, en dezelfde gegevens in de Fritz opnieuw in te geven werkt de registratie in de fritz wel...

Alvast bedankt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gregorybe schreef:Echter wanneer ik deze in X-lite ingeef op mijn computer, blijkt de client niet te kunnen registreren,
na het verwijderen, en dezelfde gegevens in de Fritz opnieuw in te geven werkt de registratie in de fritz wel...

Ik denk dat je toch iets fout hebt ingesteld in X-Lite.
Tenzij je bij Dommel niet kan registreren als je niet via poort 5060 werkt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gregorybe
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 dec 2008, 15:24

philippe.deleye schreef:
gregorybe schreef:Echter wanneer ik deze in X-lite ingeef op mijn computer, blijkt de client niet te kunnen registreren,
na het verwijderen, en dezelfde gegevens in de Fritz opnieuw in te geven werkt de registratie in de fritz wel...

Ik denk dat je toch iets fout hebt ingesteld in X-Lite.
Tenzij je bij Dommel niet kan registreren als je niet via poort 5060 werkt.
Philippe.


Op een andere locatie werkt het wel,
hier krijg ik Request Timeout 408 in xlite, terwijl de instellingen hetzelfde zijn.
Ik vermoed dat het om een netwerk probleem gaat.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Raar maar ik kan mij met putty niet inloggen naar mijn modem. Moet ik niets inschakelen of toelaten?
Afbeelding
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Via google vind ik dit:
To turn on the Telnet Server in the Fritzbox, pick up your phone and then type: #96*7*


Of ik dit had gedaan weet ik niet meer.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Sparky schreef:Via google vind ik dit:
To turn on the Telnet Server in the Fritzbox, pick up your phone and then type: #96*7*


Of ik dit had gedaan weet ik niet meer.


Kga het eens proberen :-) Straks ga ik me Kevin Mitnick wanen 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Sparky schreef:Je opent je webinterface van je sagem fast 3464 (of eender welke router met Voip functie*).
1. Internet Protocol -> Network Interfaces -> Wan ethoa1 VoIP (bij mij)
--> Bij Internet Protocol neem je No IP Address
2. Internet Protocol -> Telephone
--> Bij General vul je bij SIP domain, Outbound proxy en Registrar / SIP domain je gevonden IP adres in (registrar)
--> daar neem je bij Interface, ppp0
--> Dan bij line 0 (of 1/2) vul je
bij Telephone number & Auth. User Name je gevonden username (sip****)
en bij Auth. Password uiteraard je gevonden wachtwoord (passwd).

Dan eens herstarten, wachten, en het werkt.

Meer heb ik niet gedaan.

* Ik heb enkel de sagem fast 3464. Dus bij andere routers weet ik het niet :).


Ik heb hier momenteel een BBOX2 van een collega in test gekregen. Na enkele onvruchtbare pogingen om Dommel VOIP hierin te configureren, per ongeluk terug op deze topic terecht gekomen. Blijkt dat ik zowel bij "Telephone number" als bij "Auth. User Name" mijn SIP**** username moest invullen. Ik had daar telkens mijn telefoonnummer en username ingevuld (ook in omgekeerde volgorde geprobeerd) en ik kreeg steeds "ERROR". Nu heb ik dus gedaan wat Sparky heeft geschreven met "UP" als resultaat. Weer is Sparky de redder! Bedankt :beerchug:
Laatst gewijzigd door jaker op 29 okt 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Worked like a charm, ta!!!!

#96*8* turns off the Telnet Server
Afbeelding
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

keer proberen :)

wat zouden we toch doen zonder het internet en alle forums :twisted:

grtz

ps als iemand de settings zou hebben voor in de siemens gigaset sx76 post ze dan :) thx :)
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Heeft iemand het al werkende gekregen op een Android gsm, zodat als je een internetverbinding hebt je kan bellen via je Dommel SIP account?
Ik heb verschillende programma's geprobeerd (SIPdroid ea.) maar geen één krijg ik werkende.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Er staat een (klein) artikel deze maand in Chip 02 Deutschland.
Je moet een app downloaden op de AVM website

Sowohl für Apples iPhone als auch für
Smartphones mit Android bietet AVM eine
App an, mittels derer Sie das Handy wie ein
Handteil Ihres schnurlosen Festnetztelefons
benutzen können – auch, um damit kosten-
los über Ihre Festnetz-Flatrate zu telefonie-
ren. Nachdem Sie die Handy-Software aus
dem jeweiligen App-Store installiert haben,
können Sie das Smartphone auf der Fritz-
Box-Oberfläche unter »Telefonie | Telefonie-
geräte | Neues Gerät einrichten« so einstel-
len, dass dieses bei eingehenden Anrufen
klingelt und ausgehende Festnetztelefonate
darüber laufen. Mit dem Update können die
Handy-Apps auch auf das Telefonbuch und
den Anrufbeantworter Ihrer FritzBox zu-
greifen. Sobald Sie mit Ihrem Smartphone
in die Reichweite der FritzBox kommen,
zeigt es Ihnen verpasste Anrufe an, und Sie
können direkt mit dem Handy über das
Festnetz zurückrufen.
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

rmag, programmaatje ziet er inderdaad wel handig uit. Jammer dat de 7113 niet ondersteund wordt.
Weet jij ook of het mogelijk is om de sip gegevens te gebruiken in een sip programma zodat waar je ook bent en je hebt internet connectie je kan bellen via Dommel? :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rmag schreef:Er staat een (klein) artikel deze maand in Chip 02 Deutschland.
Je moet een app downloaden op de AVM website

Dit werkt alleen met FritzBoxen met ingebouwde SIP server (7170, 7270, 7390 ...).
Trouwens, dit werkt met iedere SIP applicatie, niet noodzakelijk deze van avm...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Philippe, weet jij een oplossing om de sip account van Dommel in te stellen in een Android programmaatje?
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Voor je fritz:
Onder ftp://ftp.avm.de/ftitzbox >> 7270v2 >> Deutsch >> info
App fuer Android und iPhone

Voor je phone: via Yahoo
http://www.appbrain.com/app/fritzdroid/de.sifl.fritzdroid
http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/fritzdroid_boxk.html
http://www.avm.de/en/news/artikel/2010/Cebit_2010_Fritz_App.html

maar zoals reeds gezegt. Niet voor 7113.
Eventueel via marktplaats.nl een 7170 aan de haak slaan en dan eens uittesten
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Even ter update: het is mij gelukt om de sip gegevens van Dommel te gebruiken in Sipdroid voor Android. Nu kan ik dus waar ik ook ben, zolang ik Internet verbinding heb natuurlijk, bellen via de vaste lijn van Dommel. Waar ik over gestruikeld was is dat je "Use STUN Server" moet aanvinken bij Advanced Options, voor de rest moet je gewoon bij "Authorization username" en "Username or caller ID" je sip***** gegevens invullen. Bij "Server or Proxy" en bij "Domain" het IP en bij "Password" uiteraard het verkregen paswoord.

*edit: ik heb geprobeerd op een ander wifi netwerk en daar krijgt Sipdroid geen verbinding op, ik vermoed dus dat de sip account bij Dommel aan je IP gerelateerd is. Met een ander IP lukt het dus niet.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

VPN serverke opzetten op uw dommel verbinding en sipdroid instellen om verbinding via VPN te doen. Zou dan wel moeten werken.
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Goed idee, ga ik is uittesten deze week.

*edit: thx ChelloExtremer voor de VPN tip. Heb het nu ook werkende dus kan nu in principe overal via Dommel vaste lijn bellen.


[Afbeelding Post made via mobile device ]
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Ik weet niet of dit al ergens besproken is maar omdat ik nu een VPN connectie heb opgezet
van mijn Android toestel met mijn thuisnetwerk, is het wel handig om een service zoals DynDNS
te gebruiken omdat ik een dynamisch IP heb. Bij de standaard meegeleverde FritzBox 7113 kan
je blijkbaar geen DynDNS account toevoegen (kan gegevens wel invullen maar doet niks als je op Apply klikt).

Deze kan je echter wel aanzetten als je via een Telnet sessie verbinding maakt en dan gewoon intypt "nvi var/flash/ar7.cfg"
dan ga je op zoek naar ddns (bij mij regel 710). Dit ziet er ongeveer zo uit:

ddns {
accounts {
enabled = no;
domain = "";
iface = 0;
username = "";
passwd = "";
ddnsprovider = "dyndns.org";
}


Bij enable zet je gewoon "yes" en bij "domain" het aangemaakte domein bv: test.dyndns-remote.com, bij username en passwd de
gegevens van je DynDNS account.
Als je dat gedaan hebt gewoon esc drukken dan :wq -> Enter.
FritzBox herstarten en dan is je DynDNS in orde.
davor
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 nov 2010, 22:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

KnalRob schreef:Even ter update: het is mij gelukt om de sip gegevens van Dommel te gebruiken in Sipdroid voor Android. Nu kan ik dus waar ik ook ben, zolang ik Internet verbinding heb natuurlijk, bellen via de vaste lijn van Dommel. Waar ik over gestruikeld was is dat je "Use STUN Server" moet aanvinken bij Advanced Options, voor de rest moet je gewoon bij "Authorization username" en "Username or caller ID" je sip***** gegevens invullen. Bij "Server or Proxy" en bij "Domain" het IP en bij "Password" uiteraard het verkregen paswoord.


Zeer nuttige info. Bedankt KnalRob. Dit is ook een zeer informatieve thread.

Wat wel spijtig is, is dat maar 1 verbinding is toegelaten met de dommel VOIP server op eenzelfde account. M.a.w., indien ik met sipdriod connecteer, werkt mijn fritz-thuisteleefoon (via 7113) niet meer. Ik zou ze wel graag beide willen gebruiken. Enige suggesties? Momenteel de enige oplossing lijkt mij Asterisk via Freetz.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”