Bizz Internet Pro VDSL2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Zijn er mensen hier die dit abonnement reeds hebben? (En daar tevreden van zijn?).

Dat komt blijkbaar standaard met een Thomson 608/608i WL (router/modem capabel van ADSL/ADSL2+), en een sagem (modelnr niet gekend) voor VDSL2.

Het probleem bij ons is dat die modem/router niet rack mountable is. Ik vroeg mij daarom af of de Cisco Integrated Service Router 887V-K9 voor ons een oplossing biedt.
https://www.bechtle.be/shop/product/det ... newFE=true

De product features beschrijven alvast VDSL 2, maar ik zou toch graag zeker zijn voor zoiets aan te kopen :).
https://www.bechtle.be/medias/WaAPL9oz6 ... V58-30.pdf

Alvast zeer hartelijk bedankt voor any feedback :).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Enkel de bbox2 en de sagem modem (ken het productnummer niet uit het hoofd) zijn de enige 2 vdsl modems die toegelaten zijn op het belgacomnetwerk. Eigenlijk is de bbox2 (die jij wss gaat hebben) een samgem modem maar met een andere verpakking zeg maar :)

Er zijn leden van UB die er in zijn geslaagd om andere modems te gebruiken op belgacom zijn vdsl netwerk. Echter hou er wel rekening mee dat dit niet mag volgens belgacom en het BIPT!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je MOET verplicht die BBOX2 en Thomson gebruiken bij een Internet Pro. Dus een alternatieve rackmountable VDSL2 modem zoeken is geen optie.

Lijkt me trouwens ook een dure grap gewoon om iets 'rackmountable' te hebben. Waarom niet gewoon een legboard in je rack steken en alles daarop mooi monteren ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Omdat we nu eenmaal in een bedrijfsgebouw zitten waar we 2 U hebben : 1U voor modem, 1U voor switch :).

Wel bedankt voor de antwoorden beide. Het wordt uitzoeken wat de opties nu zijn.. :(
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ophidian schreef:Zijn er mensen hier die dit abonnement reeds hebben? (En daar tevreden van zijn?).
Ja, en zeer tevreden. De 24/7 helpdesk en 8u (business day) service werkt echt. Ik heb helaas mijn Bbox2 reeds kapot gehad door bliksem en die zijn ze in de voormiddag komen vervangen terwijl ik rond 6u s'morgens gebelt had.
ophidian schreef:Dat komt blijkbaar standaard met een Thomson 608/608i WL (router/modem capabel van ADSL/ADSL2+), en een sagem (modelnr niet gekend) voor VDSL2.
Niet helemaal correct. Je krijgt geen Sagem maar een gewone B-Box2
ophidian schreef:Het probleem bij ons is dat die modem/router niet rack mountable is. Ik vroeg mij daarom af of de Cisco Integrated Service Router 887V-K9 voor ons een oplossing biedt.
https://www.bechtle.be/shop/product/det ... newFE=true

De product features beschrijven alvast VDSL 2, maar ik zou toch graag zeker zijn voor zoiets aan te kopen :).
https://www.bechtle.be/medias/WaAPL9oz6 ... V58-30.pdf
Je kan een eigen router installeren na de Thomson als je aan de installatie technieker vraagt een 1/1 NAT te installeren. Ik heb dit zelf ook en ben hier zeer tevreden van. Hou er trouwens rekening mee dat je geen poorten kan forwarden op de Thomson dus het is zeker interessanter om een eigen router na de thompson te installeren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

ophidian schreef:Wel bedankt voor de antwoorden beide. Het wordt uitzoeken wat de opties nu zijn.. :(
Wel, je zou bv. ook kunnen opteren voor een Bizz Intense ipv. een Pro indien je geen 24/24 support nodig hebt. Da's nog iets goedkoper en dan heb je alvast die Thomson niet nodig, enkel een BBOX2.
Die BBOX2 is trouwens te groot om die in een 1U ruimte te krijgen. Mischien dat de Sagem wel in 1U past (zelfde modem, andere behuizing).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”