Oude mails gmail opnieuw binnenhalen ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hallo,

Mijn PC is een aantal dagen geleden gecrasht, waardoor ik (onder andere) al mijn mails verloren gegaan zijn. Gelukkig heb ik dagelijks een backup draaien van de belangrijkste zaken (waaronder dus mijn mailbestand). De backup van het mailbestand bleek echter corrupt te zijn, waardoor ik moest terugvallen op een backup van een 2tal weken geleden. Ik zit dus met een gat van 2 weken in mijn mailbox.

Ik gebruik Gmail en wanneer ik mijn mailbox online raadpleeg dan zijn die mails daar nog beschikbaar. Is er een eenvoudige manier om die mails nogmaals binnen te trekken zodat mijn outlook weer volledig is ? Ik zie het niet echt zitten om al die mails één voor één aan mezelf te verzenden, dus ik hoop dat er een eenvoudigere oplossing is.

Alvast bedankt !

Uzzi
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Alle mails aanduiden als ongelezen werkt niet ?

Je kan ook een nieuwe filter maken en dan laten doorsturen naar een ander adres, welke je kan opgeven indien je dit nog niet gedaan hebt.
Vink dan ook aan dat hij de filter ook moet toepassen op onderstaande mails.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hoe staan je instellingen van POP3?
Misschien moet je wel al je emails terug naar je inbox verplaatsen.
Bijlagen
gmail_pop3_01.PNG
(10.74 KiB) 604 keer gedownload
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geprobeerd om de mails terug in de inbox te zetten (wanneer m'n mails gedownload zijn worden ze verplaatst naar het archief) en te markeren als ongelezen, maar dat deed niet veel. Ik had echter niet aan die POP instellingen gedacht. Bij mij staat er momenteel '1. Status: POP is ingeschakeld voor alle berichten die sinds 01-10-09 zijn ontvangen' Er staat echter bij geen enkel van de 3 opties een bolletje.

Wanneer ik de optie 'POP inschakelen voor alle berichten (ook berichten die al zijn gedownload)' inschakel, de desbetreffende berichten terug naar de inbox verplaats en voor alle zekerheid markeer als ongelezen, dan zou het misschien wel eens kunnen werken.

Vanavond proberen !

Alvast bedankt voor de tips !
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dit werkt :
Gmail POP will only download once, but you can used the recent command to get the last 30 days emails. For all other POP clients, replace '[email protected]' in your POP client settings with 'recent:[email protected]'
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de methode van MarkDM geprobeerd en dat werkt inderdaad. Hij heeft de mails van de laatste maand binnengehaald. Ik heb wat dubbeltjes moeten deleten en klaar is Kees !

Iedereen bedankt voor de hulp !
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”