Scarlet zegt datalimiet vaarwel, snelheid omhoog

Nieuws omtrent telecom
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Muziekbos schreef: Hiermee bevestig je zwart op wit dat Belgacom als doel had en heeft om alle concurrentie uit te schakelen en er alles aan doet voor het in handen houden van een monopoly functie in dit land.
Heel gevaarlijke situatie.
Natuurlijk , wat had je anders gedacht, wat denk je eigenlijk? Dat belgacom een liefdadigheidsinstelling is?
Het is de overheid die er voor moet zorgen dat er genoeg concurrentie is of de mogelijkheid geven dat die ontstaat en had de overname van scarlet door belgacom niet mogen toelaten.

Tis niet belgacom dat schuld treft maar de overheid.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ach, had Belgacom Scarlet niet mogen overkopen, dan had er alsnog een budgetprovider geweest.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ach, scarlet stond in de etalage en belgacom was blijkbaar de enige die na het passen ook kon kopen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Trojan schreef:Ach, scarlet stond in de etalage en belgacom was blijkbaar de enige die na het passen ook kon kopen.
Kpn had interesse om scarlet over te kopen maar belgacom heeft dat onmogelijk gemaakt door zo'n hoge overname prijs te bieden,
en doordat de overname niet verboden is door de overheid, trekt kpn zich terug op de belgisch adsl markt.

Waarom denk je ook dat belgacom scarlet heeft overgekocht? Omdat kpn anders veel te groot zou worden in Belgie.


ps: ik heb het trouwens vandaag nog eens gehoord bij belgacom dat het wel degelijk de bedoeling is om binnen enkele jaren alle scarlet klanten over te zetten naar belgacom en scarlet te laten verdwijnen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als dat zo is,mogen alle Scarlet klanten dan toch overstappen naar een andere provider?? (als er dan nog andere zijn tenminste??)
Ik denk dat er vooral iets zal moeten gebeuren met die kabel,het is niet normaal dat daar maar een provider op mag.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 sep 2010, 18:58, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als KPN zoveel interesse had waarom hebben ze dan in 2003 KPN Belgie aan Scarlet verkocht :? ?
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

redman schreef: ps: ik heb het trouwens vandaag nog eens gehoord bij belgacom dat het wel degelijk de bedoeling is om binnen enkele jaren alle scarlet klanten over te zetten naar belgacom en scarlet te laten verdwijnen.
Zal waarschijnlijk ook wel zijn maar in het overnamecontract is duidelijk geconstateerd dat belgacom voor minstens 3 jaar na de overname (tot 2012) het imago van scarlet behouden. Dat betekent dus goedkope en concurrerende prijzen en snelheden die overeenkomen met de hedendaagse formules van andere isps. Dus tot 2012 kunnen ze niet anders.
Laatst gewijzigd door Callum_ 16 sep 2010, 19:25, in totaal 2 gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Astralon schreef:Als KPN zoveel interesse had waarom hebben ze dan in 2003 KPN Belgie aan Scarlet verkocht :? ?
Door de malaise in de telecom sector.

Enkele jaren daarna zijn ze terug gekomen en hebben ze tele2 overgekocht.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fluppie schreef:Als dat zo is,mogen alle Scarlet klanten dan toch overstappen naar een andere provider?? (als er dan nog andere zijn tenminste??)
Ik denk dat er vooral iets zal moeten gebeuren met die kabel,het is niet normaal dat daar maar een provider op mag.
Telenet heeft nog tot 2050 het roer in handen betreft de kabel....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kijk eens hoeveel euro schulden Scarlet had aan Belgacom...en kijk dan eens naar de prijs die Belgacom heeft betaald voor Scarlet.
Misschien kom je aan dezelfde conclusie als ik...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Welke conclusie mag dat zijn?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Welke conclusie mag dat zijn?
Volgens de cijfers die ik heb gezien waren de schulden van Scarlet bij Belgacom zo hoog, dat ze het gewoon overgenomen hebben. heeft in de verkoopsperiode ook in de tijd gestaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Callum_ schreef:
redman schreef: ps: ik heb het trouwens vandaag nog eens gehoord bij belgacom dat het wel degelijk de bedoeling is om binnen enkele jaren alle scarlet klanten over te zetten naar belgacom en scarlet te laten verdwijnen.
Zal waarschijnlijk ook wel zijn maar in het overnamecontract is duidelijk geconstateerd dat belgacom voor minstens 3 jaar na de overname (tot 2012) het imago van scarlet behouden. Dat betekent dus goedkope en concurrerende prijzen en snelheden die overeenkomen met de hedendaagse formules van andere isps. Dus tot 2012 kunnen ze niet anders.
Ik kan verkeerd zijn,maar ik meen mij te herinneren dat Belgacom zolang (tot 3 jaar na de overname) niets mocht veranderen aan de bestaande Scarlet formules,(van bij de overname dan).
Zodoende heeft Scarlet (of eigenlijk Belgacom)al heel wat nieuwe internet -Scarlet packs erbij gebracht,messchien om de oude Scarlet klanten te verleiden,en zo die regel te kunnen omzeilen???
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik denk eerder dat het moet zijn dat ze niks mogen veranderen dat negatief kan uitvallen voor de klant.
Als ze - bij wijze van spreken - morgen gratis vdsl abonnementen zouden aanbieden, zou je niemand horen klagen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mobistar kijkt er naar uit om ook tv diensten aan te bieden(ik weet niet juist wat ze daarmee bedoelen) of het in HD zal zijn of zo.
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... tbal.dhtml
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Muziekbos schreef:Hiermee bevestig je zwart op wit dat Belgacom als doel had en heeft om alle concurrentie uit te schakelen en er alles aan doet voor het in handen houden van een monopoly functie in dit land. Daar ze door de opkoop van het Scarlet netwerk alle concurrentie hebben geliquideerd op de DSL markt. Hierdoor is er duidelijk een marktverstoring opgetreden.

Dommel/EDPnet/ ..... zal Belgacom via Scarlet volledig uit de markt prijzen en duwen. Zijn trouwens toch geen concurrenten meer daar ze voor de volle 100 procent afhankelijk zijn van de goodwill van Belgacom/Scarlet/Proximus.

De enige concurent is dus duidelijk Telenet en enkel op regionaal vlak in Vlaanderen, waardoor het ook duidelijk is geworden dat Belgacom/Scarlet/Proximus een echt ouderwets staats monoply is aan het opbouwen. Ze zijn voor nog meer dan 50% in handen van de staat.

Heel gevaarlijke situatie.
Je zou echt eens moeten stoppen met overdrijven. Je praat alsof het allemaal zo slecht is. De prijzen vallen op de moment zeer goed mee alsook de service van de (DSL) providers. Wanneer ga je stoppen met klagen? Wanneer we ons abonnement bij de kelloggs krijgen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

En gaat het Scarlet netwerk deze vrijdag (1 oktober) plat of niet? :twisted:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

gm123 schreef:
Muziekbos schreef:Hiermee bevestig je zwart op wit dat Belgacom als doel had en heeft om alle concurrentie uit te schakelen en er alles aan doet voor het in handen houden van een monopoly functie in dit land. Daar ze door de opkoop van het Scarlet netwerk alle concurrentie hebben geliquideerd op de DSL markt. Hierdoor is er duidelijk een marktverstoring opgetreden.

Dommel/EDPnet/ ..... zal Belgacom via Scarlet volledig uit de markt prijzen en duwen. Zijn trouwens toch geen concurrenten meer daar ze voor de volle 100 procent afhankelijk zijn van de goodwill van Belgacom/Scarlet/Proximus.

De enige concurent is dus duidelijk Telenet en enkel op regionaal vlak in Vlaanderen, waardoor het ook duidelijk is geworden dat Belgacom/Scarlet/Proximus een echt ouderwets staats monoply is aan het opbouwen. Ze zijn voor nog meer dan 50% in handen van de staat.

Heel gevaarlijke situatie.
Je zou echt eens moeten stoppen met overdrijven. Je praat alsof het allemaal zo slecht is. De prijzen vallen op de moment zeer goed mee alsook de service van de (DSL) providers. Wanneer ga je stoppen met klagen? Wanneer we ons abonnement bij de kelloggs krijgen?
Wanneer de telecom producten betaalbaar zijn en men stopt met telkens verhogingen door te voeren. Hoeveel heeft Belgacom er al door onze strot geduwd dit jaar? Internet, telefonie, ... en dan maar reclame maken voor gratis tv terwijl al de rest de lucht in vliegt ... gratis bestaat gewoon niet, ze liegen als ze zwart zien.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:Wanneer de telecom producten betaalbaar zijn en men stopt met telkens verhogingen door te voeren. Hoeveel heeft Belgacom er al door onze strot geduwd dit jaar? Internet, telefonie, ... en dan maar reclame maken voor gratis tv terwijl al de rest de lucht in vliegt ... gratis bestaat gewoon niet, ze liegen als ze zwart zien.
Ja die prijzen zijn de lucht in gegaan, maar ook de specs van de internetverbindingen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waardoor in feite de prijzen verlaagd zijn. Een abonnement met 30/60 GB aan 12 Megabit kostte vier jaar geleden 57,05 euro.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Lord Utopia schreef:Waardoor in feite de prijzen verlaagd zijn. Een abonnement met 30/60 GB aan 12 Megabit kostte vier jaar geleden 57,05 euro.
4 jaar? Ik herinner me dat ik circa 3 jaar geleden een verbinding had van 6 mbit lets say en 10 gb limit lol. Kvraag me nog altijd af hoe ik daar in slaagde niet over te gaan.
Laatst gewijzigd door Callum_ 29 sep 2010, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Callum_ schreef:
Lord Utopia schreef:Waardoor in feite de prijzen verlaagd zijn. Een abonnement met 30/60 GB aan 12 Megabit kostte vier jaar geleden 57,05 euro.
4 jaar? Ik herinner me dat ik circa 3 jaar geleden een verbinding had van 6 mbit lets say en 10 mb limit lol. Kvraag me nog altijd af hoe ik daar in slaagde niet over te gaan.
In april 2008 ben ik overgestap van Belgacom ADSL naar dxadsl.

Ik had op dat moment bij Belgacom (=ADSL Go, ong €41): 4 Mbps download en 12 Gb volume.
Ben toen naar dxadsl Home Small gegaan en had dan 6 Mbps en 40 Gb volume, en dat was toen "de hemel", maar de laatste maanden had ik vooral te weinig volume.
Ik dacht wel dat dat enkele maanden werd aangepast, maar ondertussen zijn we 2.5 jaar verder en heb je voor €30 een downloadsnelheid van 12 Mbps en 60 Gb volume.

Je kan op twee manieren redeneren
  • Aah, het is dus goedkoper geworden
  • Het is iets duurder geworden en de specificaties gaan gewoon mee met hun tijd
Ik vind niet dat het bij belgacom goedkoper is geworden, maar qua specificaties gaan we wel de goede weg op. Fair Use begint meer en meer op te duiken
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb sinds vandaag "onbeperkt". De limiet van 100 Gb is verdwenen bij mijn.scarlet.be

Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Hier hetzelfde, heb wel nog een kleine noot aan de screen shot toegevoegd!
Bijlagen
scarlet.JPG
haha!
(79.74 KiB) 111 keer gedownload
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Datalimiet is weg, maar snelheid hoger daar heb ik toch nog niets van gemerkt. Ben al lang one klant en zelfs al 3 maanden een aanvraag gedaan voor belgacom tv. (technisch mogelijk) maar dat krijg ik nog niet. Voor bestaande klanten doen ze geen inspanning om deze tevreden te houden..
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Klanten tevreden houden inderdaad :roll: dan heb je mijn verhaal nog niet gehoord :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hier is het ook al veranderd naar onbeperkt :-) Ik hoop dat ze de meter houden zodat we het zelf een beetje kunnen volgen en inperken indien nodig, al verwacht ik geen problemen onder de 1TB/maand.

De snelheidsverhogingen lopen over een periode tot minstens december, dus eigenlijk kan je daar nog niet over klagen. Zelf wacht ik er ook ongeduldig op, maar gezien de Belgische historie is een unlimited 18.5/1.85Mbit (triple play) abo voor 50€ al redelijk ongelofelijk. 3 jaar geleden was die standaard triple nog ~75€ voor 15GB @ 4Mbit/256kbps.
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

Onbeperkt zou betekenen, een 6,5 Terrabyte per maand^^ (24/7 downloading).
Maar natuurlijk is ulimited het nooit.
**Fair Use Policy
Scarlet behoudt zich het recht voor om de klant, die op regelmatige basis significant meer verbruikt dan de gemiddelde Scarlet ADSL klant te waarschuwen omtrent dit meerverbruik. Indien de klant zijn surfgedrag hier niet aan aanpast, behoudt Scarlet zich het recht om de toegang van de klant tot het netwerk te blokkeren of te limiteren.
Dus als ik het goed begrijp, als iedereen 6 TB per maand download zullen er geen klachten zijn?:p
Maar met 1 TB per maand zou ik al tevreden zijn.

Nu zit ik per maand aan een 120 GB, dat wou dus zeggen telkens 20 euro per maand erbij, dat valt nu weg.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik ben alvast nooit voorbij 200Gb/m gekomen en vind dit al een behoorlijk volume.
Ik vraag mij zelfs af waar je de tijd vind voor nog veel meer en wat je er uiteindelijk mee doet.
Natuurlijk in familie verband kan dit oplopen. En er is ook nog een leven NA internet !
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

tonym schreef:Ik ben alvast nooit voorbij 200Gb/m gekomen en vind dit al een behoorlijk volume.
Ik vraag mij zelfs af waar je de tijd vind voor nog veel meer en wat je er uiteindelijk mee doet.
Natuurlijk in familie verband kan dit oplopen. En er is ook nog een leven NA internet !
Je kan natuurlijk ongecomprimeerde films downloaden om op je HD televisie te bekijken ofzo :lol:
Reken dan maar aan 50 Gb/ film :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier ook veranderd naar een FUP,voor dig. tv van Scarlet wacht ik nog even af,ik heb onze toekomstige geburen even kunnen spreken,en die hebben alles aangevraagd van Belgacom,ook dig. tv.
Als Belgacom tv goed werkt naast de deur,zal dit ook wel zo zijn voor Scarlet tv denk ik.
Of zie ik dat verkeerd ??
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

ScarletTV is BelgacomTV, dus het zou inderdaad even goed moeten werken bij jou, als je lijn vergelijkbare eigenschappen heeft.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ok,bedankt voor de info
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”