/ me Eergisteren op ons irc game-kanaal aan het wachten.
Er komt een onbekende, zegt vriendelijk "Hi all"
Een paar minuutjes later, vraagt hij een private chat aan bij mij.
Vraagt mij hoe hij een CD moet maken van een bin file, /me vind dit wel eigenaardig, maar ja......
Hem geholpen, en private chat gesloten. Paar minuten later is hij daar terug, alles ok zegde hij met veel dankbetuigingen, private chat gesloten.
Plotseling viel het mij op dat ik constant diskaccess kreeg.
/me direct weg uit Mirc maar zeeeeer trage respons van PCtje.
Het koste mij 30 minuten om uit Windows te geraken, ondertussen steeds maar diskaccess.
/me direct van alles geprobeerd om de zaak nog te redden, but in vain
Van het ogeblik dat de bootsequentie van windows XP ook nog maar juist begon starte ook het diskaccess zodat opstarten, in om het eender welke mode meer dan 30 minuten duurde.
Alles werkte zonder errors doch ik kon echt niets doen daar er minuten verstreken voor er respons op een keystroke kwam.
Mijn andere partitie met Win98SE werkte nog perfect, zo, mijn twee HDtjes waren nog in orde.
Uiteindelijk /me dan maar format C: gedaan en nu ben ik al 2 dagen bezig WinXp terug aan't installeren en tweaken.
Dit is verdorie de eerste maal in bijna 40 jaar PCgebruik dat mij zoiets overkomt. Ondanks firewall, virusscanner en nog een paar andere safety proggies zijn er dus zeker nog gaten langswaar men binnenkan.
Iemand zoiets al meegemaakt?
Horror Story
-
- Administrator
- Contacteer:
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hij moet er zeker in geslaagd zijn ergens in de bootsequentie van Windows een proggy toe te voegen dat al die disk access veroorzaakte. Het was schrijven en wissen om beurt, want op mijn HD was geen enkele file te vinden.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Misschien had je autoaccept dcc opstaan ofzo (zal wel niet zo zijn).
Zou me verwonderen dat iemand door gewoon met u te chatten dit alles kan doen... niemand anders in diene chat problemen mee gehad?
Het was toch een echte persoon? Als je iets hebt uitgelegd zal hij wel echt geweest zijn... ik zie niet in waarom iemand dat zou doen
Misschien was het iets anders?
Om je ip te weten moeten zelfs niet eens een private chat met je beginnen... gewoon /whois uwnick of /whowas uwnick
Heel vreemd...
Je verhaal zal mij wel na mijn examens snel een image laten nemen van men winXP partitie...
Wat ook raar was is dat je win98 perfect werkte, had je daar ook nog al je files op staan? (de meeste virussen enzo beperken zich meestal niet tot één partitie ) Als dit zo is, is de kans al wat groter dat het een menselijke handeling was.
Zou me verwonderen dat iemand door gewoon met u te chatten dit alles kan doen... niemand anders in diene chat problemen mee gehad?
Het was toch een echte persoon? Als je iets hebt uitgelegd zal hij wel echt geweest zijn... ik zie niet in waarom iemand dat zou doen
Misschien was het iets anders?
Om je ip te weten moeten zelfs niet eens een private chat met je beginnen... gewoon /whois uwnick of /whowas uwnick
Heel vreemd...
Je verhaal zal mij wel na mijn examens snel een image laten nemen van men winXP partitie...
Wat ook raar was is dat je win98 perfect werkte, had je daar ook nog al je files op staan? (de meeste virussen enzo beperken zich meestal niet tot één partitie ) Als dit zo is, is de kans al wat groter dat het een menselijke handeling was.
NuKeM
- Mahimahi
- Elite Poster
Misschien had je autoaccept dcc opstaan ofzo (zal wel niet zo zijn).
Nee hoor! Maar indien het zo geweest was, zou ik het dan niet gezien hebben? gaat dat downloadwindowtje dan ook niet open? ik weet het niet, nooit geprobeerd.
niemand anders in diene chat problemen mee gehad?
Nee, er was er maar één van de clan buiten mij, als je mijn beste vriend Q niet meetelt
Ik snap ook niet hoe zo iets mogelijk is, mijn pc stond al de ganse dag op en buiten Mirc en Word waarmee ik een E-book aan het lezen was was er geen ander prog actief. (veiligheidssoft draaide wel! ook Norton heeft niets van zich laten horen)
Test ze dan aub eerst uit Nukem....Ik had er ook een (Ghost 2001) op 2 CD's maar ik kreeg ze niet terug gezet "Interne fout" of zoiets. 't Ging verdekke AL tegen
Wat ook raar was is dat je win98 perfect werkte, had je daar ook nog al je files op staan? (de meeste virussen enzo beperken zich meestal niet tot één partitie
Ik ben écht niets kwijt. Al mijn data staat op mijn DATA partitie in de extended partitie op Disk1.( extended partitie waarin ook al mijn programma partities staan)
Disk2 is pure Video en photo opslag.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
inderdaad via irc is het vrij gemakkelijk uw ip nummer te achterhalen
u geeft gewoon het volgende commando
een firewall nou ja wat noem jij een firewall zonealarm dat is iets wat ik bucht noem en denk eraan firewalls zijn programmas om het de hackers moeilijker te maken maar het is geen garantie (tis ni 100% veilig) ik zie ook dat ge windows xp hebt wel dit geld enkel voor de pro edition maar ga NOOIT !!!!!! op het internet terwijl je aangemeld bent as administrator enne nu to the point de meeste pc's kan je toch resetten ? trek desnoods de stekker uit alles is better as "format c:\"
wees voorzichtig met wie je praat op irc een gouden raad
u geeft gewoon het volgende commando
dns [nickname]
whois [nickname]
een firewall nou ja wat noem jij een firewall zonealarm dat is iets wat ik bucht noem en denk eraan firewalls zijn programmas om het de hackers moeilijker te maken maar het is geen garantie (tis ni 100% veilig) ik zie ook dat ge windows xp hebt wel dit geld enkel voor de pro edition maar ga NOOIT !!!!!! op het internet terwijl je aangemeld bent as administrator enne nu to the point de meeste pc's kan je toch resetten ? trek desnoods de stekker uit alles is better as "format c:\"
wees voorzichtig met wie je praat op irc een gouden raad
Registered Linux user #286313
- Mahimahi
- Elite Poster
de meeste pc's kan je toch resetten ? trek desnoods de stekker uit alles is better as "format c:\"
Heb ik gedaan, maar bij de opstart was het terug hetzelfde, van het ogenblik dat WinXP begon te booten....... terug continu disk access.
Ik ben ook teruggegaan naar een vorig "Herstel punt" in XP, (heeft bijna 2 uur geduurd eer ik er was) maar niets gekort
- Simplicity
- Member
mja, mirc is op da vlak nie het veiligste chatprogramma, en echt goeie hackers zijn niet tegen te houden, zelfs nie door nen firewall, die geraken overal binnen, nie veel aan te doen dus
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Ik weet wel dat er in IE 2 gaten zitten (die nog altijd NIET gedicht zijn) waardoor je door een site te bezoeken die site code kan uitvoeren (format c bv!!).
Het is een echte schande dat deze gatne nog steeds niet gedicht zijn en dat ze zo stil gehouden worden!
Op veel security sites lees je dan ook dat je nu best even mozilla of opera gebruikt totdat ze dicht zijn...
Indien het enkel je c is die weg was is het dit misschien.. iedereen heeft wel een C zie je Misschien hebben ze ook wat met je 'TOC' (gebruiken ze deze term ook voor HDs?) van je Hard Disk zitten spelen...
Het is een echte schande dat deze gatne nog steeds niet gedicht zijn en dat ze zo stil gehouden worden!
Op veel security sites lees je dan ook dat je nu best even mozilla of opera gebruikt totdat ze dicht zijn...
Indien het enkel je c is die weg was is het dit misschien.. iedereen heeft wel een C zie je Misschien hebben ze ook wat met je 'TOC' (gebruiken ze deze term ook voor HDs?) van je Hard Disk zitten spelen...
NuKeM
- Simplicity
- Member
NuKeM schreef:Ik weet wel dat er in IE 2 gaten zitten (die nog altijd NIET gedicht zijn) waardoor je door een site te bezoeken die site code kan uitvoeren (format c bv!!).
bedoelt ge IE 5? want twee gebruikt niemand meer
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Weetgraag schreef:NuKem bedoelt dat er 2 gaten in IE zitten, niet IE2
Greetz
Weetgraag
Inderdaad sorry voor de onduidelijkheid
Als ik mij niet vergis zitten de gaten in al de (laatste) IE versies.
NuKeM
deze bug zal je wel bedoelen NuKeM
gewoon op klikken en baai baai windxp
Code: Selecteer alles
http://www.tweakers.net/nieuws/23331/?highlight=windows+xp+hcp+
gewoon op klikken en baai baai windxp