Zijn er hier al dommel (speedconnect plus) gebruikers die er in geslaagd zijn om een rDNS in te stellen voor hun vast IP?
Het is algemeen geweten dat servers die geen rDNS hebben voor hun vast IP adres een hogere kans krijgen om aanzien te worden als spam-server...
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS_lookup
rDNS instellen
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Had reeds zo een antwoord verwacht. Toen ik de helpdesk belde met dit probleem begon er eentje continue uit te leggen wat de IP van de dns servers zijn. Na 4/5 keer de vraag opnieuw gesteld te hebben (niet DNS maar rDNS) kreeg ik als antwoord om later eens terug te bellen naar een ander lid van de technische dienst...
Hoewel...volgens de wikilink die ik gaf _MOETEN_ ze dit geven....
Internet standards documents (RFC 1033, RFC 1912 Section 2.1) specify that "Every Internet-reachable host should have a name" and that such names match with a reverse pointer record.
Hoewel...volgens de wikilink die ik gaf _MOETEN_ ze dit geven....
Internet standards documents (RFC 1033, RFC 1912 Section 2.1) specify that "Every Internet-reachable host should have a name" and that such names match with a reverse pointer record.
Telefonie = EDPnet + OVH
Als je mailserver zo belangrijk is moet je ook niet echt bij Dommel zijn hoor
Dat fixed-ip van dommel is leuk speelgoed voor de hobbyisten, maar voor professioneel gebruik ben je toch beter af bij EDPnet of Belgacom hoor.
Waarbij ik niet wil zeggen dat dommel dit niet zou moeten doen of enige reden heeft om slechtere service aan te bieden natuurlijk, maar naar mijn mening zien ze dat fixed-ip zelf ook enkel als een leuk gadget voor de hobbyisten.
Dat fixed-ip van dommel is leuk speelgoed voor de hobbyisten, maar voor professioneel gebruik ben je toch beter af bij EDPnet of Belgacom hoor.
Waarbij ik niet wil zeggen dat dommel dit niet zou moeten doen of enige reden heeft om slechtere service aan te bieden natuurlijk, maar naar mijn mening zien ze dat fixed-ip zelf ook enkel als een leuk gadget voor de hobbyisten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mailserver staat in een datacenter te Oostkamp (tegen brugge) met backup mx servers te Nederland (Steenbergen) en Frankrijk (Roubaix). Dat is dus geen probleem. Had alleen het idee om er ook een backup mx op te draaien voor de fun. Overigens maakt het mij niet uit hoe zij het zien. Als ze een fixed ip aanbieden moeten ze ook zorgen dat dit naar behoren werkt en ik dit dus kan draaien...gr4vity schreef:Als je mailserver zo belangrijk is moet je ook niet echt bij Dommel zijn hoor
Telefonie = EDPnet + OVH