Dommel vdsl of scarlet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Hi
Ben van plan om te schakelen naar vdsl en heb al enkele jaren netconnect.
En daarbij zit nog een gewone telefoonlijn van BC, maw 35 euro + 19 euro =54 euro / maand
Wil ik vdsl, dan komt hier 5 euro bij + 239 euo activatie en modem kosten.
Ik heb ondertussen met scarlet gebeld voor hun nieuw abbo, telefoon + internet aan 40 euro, dat dan wel zonder newsservers.
Dat kost nog eens 7 euro max.
Waarom zou ik eigenlijk bij dommel blijven ?
Ik moet geen 240 euro betalen, maar slechts 100 euro, en het is goedkoper een 12 euro per maand.
Laat ons is opsommen de pro's en contr'as om bij dommel te blijven of naar scarlet te gaan.
Dommel blijven, geen nieuw e-mail adres, goede nieuwsserver
Scarlet, goedkoper ....
tom
Ben van plan om te schakelen naar vdsl en heb al enkele jaren netconnect.
En daarbij zit nog een gewone telefoonlijn van BC, maw 35 euro + 19 euro =54 euro / maand
Wil ik vdsl, dan komt hier 5 euro bij + 239 euo activatie en modem kosten.
Ik heb ondertussen met scarlet gebeld voor hun nieuw abbo, telefoon + internet aan 40 euro, dat dan wel zonder newsservers.
Dat kost nog eens 7 euro max.
Waarom zou ik eigenlijk bij dommel blijven ?
Ik moet geen 240 euro betalen, maar slechts 100 euro, en het is goedkoper een 12 euro per maand.
Laat ons is opsommen de pro's en contr'as om bij dommel te blijven of naar scarlet te gaan.
Dommel blijven, geen nieuw e-mail adres, goede nieuwsserver
Scarlet, goedkoper ....
tom
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Toevallig : ben net met hetzelfde bezig (zie andere posts).
Heb ook Dommel gecontacteerd :
Tegen het einde van het jaar komen we met een nieuw abonnement.
Internet + telefonie. Waarbij een minimum snelheid van 16,5mbps gegarandeerd is. Deze snelheid kan oplopen tot 30mbps.
Dus dit is zeker een optie in uw geval.
Er blijft een combinatie mogelijk met telefonie maar de snelheid wordt enorm verhoogd.
Wacht nog even wat de voorwaarden zijn. Anders : scarlet.
Nadeel Dommel : heel gedoe om waarborg modem terug te krijgen.
Heb ook Dommel gecontacteerd :
Internet + telefonie. Waarbij een minimum snelheid van 16,5mbps gegarandeerd is. Deze snelheid kan oplopen tot 30mbps.
Dus dit is zeker een optie in uw geval.
Er blijft een combinatie mogelijk met telefonie maar de snelheid wordt enorm verhoogd.
Wacht nog even wat de voorwaarden zijn. Anders : scarlet.
Nadeel Dommel : heel gedoe om waarborg modem terug te krijgen.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Ik zou je zeker scarlet aanbevelen! Qua klantvriendelijkheid (wat bij beiden maar een mager beestje is)
zit Scarlet toch wel veel verder en heeft men ook een grotere technische kennis, wat bij Dommel nihil.
Het laatste kan misschien wel zeer handig worden als er later technische problemen opduiken.
zit Scarlet toch wel veel verder en heeft men ook een grotere technische kennis, wat bij Dommel nihil.
Het laatste kan misschien wel zeer handig worden als er later technische problemen opduiken.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
da's inderdaad belachelijk veel voor wat je maar krijgttom35 schreef:En daarbij zit nog een gewone telefoonlijn van BC, maw 35 euro + 19 euro =54 euro / maand
is dat nog altijd zo? wegjagen van bestaande klantenWil ik vdsl, dan komt hier 5 euro bij + 239 euo activatie en modem kosten.
7 euro? kan voor max €2,5 tot zelfs gratisDat kost nog eens 7 euro max.
voor de mooie ogen van sandra?Waarom zou ik eigenlijk bij dommel blijven ?
dat mail adres is niet betrouwbaar, dus zou ik iedereen afraden van het te gebruiken....Dommel blijven, geen nieuw e-mail adres, goede nieuwsserver
hun newsserver zal nu wel beter werken dan een paar jaar geleden vermoed ik (minder overbelast), maar het weegt zeker niet op tegen de kost van discoverylijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tja, ze prijzen zich bij Dommel nu eenmaal zelf uit de markt, voor overstappers naar vdsl krijg je de promo's niet.
Voor nieuwe klanten, is de modem te duur. Het voordeel van hun Fup is ondertussen ook bij alle andere providers mogelijk.
Altijd tevreden geweest bij Dommel, maar toen ik in juni overstapte was het toch of BGC of TN.
Voor mij is het TN geworden, ik wist toen nog niet dat ze hun " vrij downloaden" zo belachelijk gingen maken, langs de andere kant heb ik dat meterke nog nooit overtoeren zien draaien & ik download niet minder of anders dan bij Dommel.(wat ik morgen wil zien download ik 'snachts, wat ik nu wil zien download ik gewoon wanneer het mij uitkomt)
Waarom dan wel TN ? om de snelheid natuurlijk, omdat ik geen nieuwe modem moest kopen(dat zou ondertussen de 4de zijn) en omdat ik en veel collega's in het verleden gewoonweg teveel problemen hadden die niet of nauwelijks opgelost geraakten door Belgacom (De gemakkelijkste oplossing dus)
Heb ik er spijt van dat ik nog geen 2 maand langer gewacht heb nu BGC ook hun uploads in de uitverkoop zet ? Ja en Nee.
Tuurlijk was dit mooi meegenomen geweest, alleen ik weet niet hoever ik van de rop woon, en ik ga dat dus ook nooit weten zolang ik geen BGC in huis heb & heb ik die upload wel echt nodig ? tuurlijk ben ik van plan een online backup te doen, maar eens dat de eerste backup op de server staat heb ik die hogere upload gewoonweg niet meer nodig... Kiezen tussen het zekere en het onzekere dus.
In ieder geval ga je veel plezier beleven aan je overstap, 10X sneller is gewoon superdeluxe.
Voor nieuwe klanten, is de modem te duur. Het voordeel van hun Fup is ondertussen ook bij alle andere providers mogelijk.
Altijd tevreden geweest bij Dommel, maar toen ik in juni overstapte was het toch of BGC of TN.
Voor mij is het TN geworden, ik wist toen nog niet dat ze hun " vrij downloaden" zo belachelijk gingen maken, langs de andere kant heb ik dat meterke nog nooit overtoeren zien draaien & ik download niet minder of anders dan bij Dommel.(wat ik morgen wil zien download ik 'snachts, wat ik nu wil zien download ik gewoon wanneer het mij uitkomt)
Waarom dan wel TN ? om de snelheid natuurlijk, omdat ik geen nieuwe modem moest kopen(dat zou ondertussen de 4de zijn) en omdat ik en veel collega's in het verleden gewoonweg teveel problemen hadden die niet of nauwelijks opgelost geraakten door Belgacom (De gemakkelijkste oplossing dus)
Heb ik er spijt van dat ik nog geen 2 maand langer gewacht heb nu BGC ook hun uploads in de uitverkoop zet ? Ja en Nee.
Tuurlijk was dit mooi meegenomen geweest, alleen ik weet niet hoever ik van de rop woon, en ik ga dat dus ook nooit weten zolang ik geen BGC in huis heb & heb ik die upload wel echt nodig ? tuurlijk ben ik van plan een online backup te doen, maar eens dat de eerste backup op de server staat heb ik die hogere upload gewoonweg niet meer nodig... Kiezen tussen het zekere en het onzekere dus.
In ieder geval ga je veel plezier beleven aan je overstap, 10X sneller is gewoon superdeluxe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik denk niet dat die 239€ activatiekost voor Dommel Speedconnect klopt.
Op de website van Dommel staat dat de activatiekost momenteel 0€ is voor Speedconnect en Speedconnect Plus. Er staat niet bij dat dit enkel geldig is voor nieuwe klanten (wat bij de overige zaken zoals verlaagde maandelijks prijs wel staat), dus er is hoop. Best even bellen om zeker te zijn.
Wat de modem betreft, ben je niet langer verplicht om de modem via Dommel te kopen. Je kan dus perfect op E-bay een Sagem 3464 of B-Box 2 kopen en die gebruiken.
Conclusie : Dommel prijst zichzelf helemaal niet uit de markt.
Op de website van Dommel staat dat de activatiekost momenteel 0€ is voor Speedconnect en Speedconnect Plus. Er staat niet bij dat dit enkel geldig is voor nieuwe klanten (wat bij de overige zaken zoals verlaagde maandelijks prijs wel staat), dus er is hoop. Best even bellen om zeker te zijn.
Wat de modem betreft, ben je niet langer verplicht om de modem via Dommel te kopen. Je kan dus perfect op E-bay een Sagem 3464 of B-Box 2 kopen en die gebruiken.
Conclusie : Dommel prijst zichzelf helemaal niet uit de markt.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Uzzi,
Correct.
Al loopt Dommel wel een beetje achter op de combinatie Telefonie + Internet via VDSL. Als ze dit tegen eind van het jaar kunnen aanbieden, zou dat heel goed nieuws zijn Andere providers bieden dit reeds aan, dus waarom zou Dommel dat niet kunnen...
Ik heb zelf al een paar jaar HomeConnect. En ben hier heel tevreden van.
De grootste voordelen voor mij zijn:
1) Slechts één abonnement bij Dommel voor zowel vaste lijn (= raw copper), internet (onbeperkt), telefonie (onbeperkt + gesprekskosten naar mobiel) en nieuwsgroepen (binaries inclusief).
=> Dit is gemakkelijk. Kan ik via een domiciliëring alles in één keer betalen. Als ik dit moet gaan opsplisten: Vaste lijn bij Belgacom, Internet bij Dommel, Telefonie bij een goedkope VOIP provider, en nieuwsgroepen bij Giganews, heb ik vier facturen in de maand te betalen En zal me dit ook wat duurder uitkomen, dan wat ik nu bij Dommel betaal.
2) Goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor 49 euro in de maand heb ik al het bovenstaande.
Huidige nadelen zijn:
Geen, behalve dat mijn snelheid niet verhoogd kan worden. En dit steekt een beetje. Er ligt een VDSL rop 250 meter van mijn deur. Ik kan hiermee snelheden van 30 Mpbs halen. Maar aangezien HomeConnect (alias NetLine) nog niet op VDSL beschikbaar is, blijf ik maar op ADSL aangesloten. Dommel heeft (verleden jaar) wel mijn download gratis verhoogd van 4,5 naar 6 Mpbs. Dat is fijn. Maar blijft beperkt.
Aan de huidige promoties van Dommel heb ik zelf ook niet veel. Hun internet abbo's zijn ofwel in download volume verdubbeld (maar dit maakt voor mij niet uit. 2x onbeperkt, blijft onbeperkt) of in snelheid verhoogd (wat bij mij niet mogelijk is, aangezien ik op het maximum van ADSL zit). Hiervoor blijf ik wel dezelfde prijs betalen zonder er "voorlopig" iets extra bij te krijgen.
Ik vind dit niet zo erg. Zolang het maar niet te lang duurt. En alle NetLiners (alias HomeConnects) ook op VDSL aangesloten geraken. Die extra snelheid is het enige waar mijn abonnement nog in verbeterd kan worden. Voor de rest heb ik alles.
Nota:
- Een televisie abonnement heb ik niet (ik gebruik hiervoor de gratis DVB-T, met één, één+, canvas en canvas+).
- Als je enkel een internet abbo neemt, ben je bij Belgacom goedkoper af (wel afhankelijk van hun promo's). Dit door de gratis vaste lijn (beetje oneerlijke concurrentie, maar bon) en ook hun gratis modem.
- Naar Scarlet heb ik eens gesurfd. Maar hun webpagina staat me niet aan. Ik vind er niet meteen alle details van hun abbo in terug. En daar houd ik niet van. Net zoals bij Belgacom en telenet. Die sites vind ik ook niet duidelijk. Transparante en duidelijke communicatie is belangrijk voor het scheppen (en houden) van vertrouwen. Dommel biedt dit voor mij. Hun site is overzichtelijk. Ik vind er alle noodzakelijke informatie in terug.
Correct.
Al loopt Dommel wel een beetje achter op de combinatie Telefonie + Internet via VDSL. Als ze dit tegen eind van het jaar kunnen aanbieden, zou dat heel goed nieuws zijn Andere providers bieden dit reeds aan, dus waarom zou Dommel dat niet kunnen...
Ik heb zelf al een paar jaar HomeConnect. En ben hier heel tevreden van.
De grootste voordelen voor mij zijn:
1) Slechts één abonnement bij Dommel voor zowel vaste lijn (= raw copper), internet (onbeperkt), telefonie (onbeperkt + gesprekskosten naar mobiel) en nieuwsgroepen (binaries inclusief).
=> Dit is gemakkelijk. Kan ik via een domiciliëring alles in één keer betalen. Als ik dit moet gaan opsplisten: Vaste lijn bij Belgacom, Internet bij Dommel, Telefonie bij een goedkope VOIP provider, en nieuwsgroepen bij Giganews, heb ik vier facturen in de maand te betalen En zal me dit ook wat duurder uitkomen, dan wat ik nu bij Dommel betaal.
2) Goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor 49 euro in de maand heb ik al het bovenstaande.
Huidige nadelen zijn:
Geen, behalve dat mijn snelheid niet verhoogd kan worden. En dit steekt een beetje. Er ligt een VDSL rop 250 meter van mijn deur. Ik kan hiermee snelheden van 30 Mpbs halen. Maar aangezien HomeConnect (alias NetLine) nog niet op VDSL beschikbaar is, blijf ik maar op ADSL aangesloten. Dommel heeft (verleden jaar) wel mijn download gratis verhoogd van 4,5 naar 6 Mpbs. Dat is fijn. Maar blijft beperkt.
Aan de huidige promoties van Dommel heb ik zelf ook niet veel. Hun internet abbo's zijn ofwel in download volume verdubbeld (maar dit maakt voor mij niet uit. 2x onbeperkt, blijft onbeperkt) of in snelheid verhoogd (wat bij mij niet mogelijk is, aangezien ik op het maximum van ADSL zit). Hiervoor blijf ik wel dezelfde prijs betalen zonder er "voorlopig" iets extra bij te krijgen.
Ik vind dit niet zo erg. Zolang het maar niet te lang duurt. En alle NetLiners (alias HomeConnects) ook op VDSL aangesloten geraken. Die extra snelheid is het enige waar mijn abonnement nog in verbeterd kan worden. Voor de rest heb ik alles.
Nota:
- Een televisie abonnement heb ik niet (ik gebruik hiervoor de gratis DVB-T, met één, één+, canvas en canvas+).
- Als je enkel een internet abbo neemt, ben je bij Belgacom goedkoper af (wel afhankelijk van hun promo's). Dit door de gratis vaste lijn (beetje oneerlijke concurrentie, maar bon) en ook hun gratis modem.
- Naar Scarlet heb ik eens gesurfd. Maar hun webpagina staat me niet aan. Ik vind er niet meteen alle details van hun abbo in terug. En daar houd ik niet van. Net zoals bij Belgacom en telenet. Die sites vind ik ook niet duidelijk. Transparante en duidelijke communicatie is belangrijk voor het scheppen (en houden) van vertrouwen. Dommel biedt dit voor mij. Hun site is overzichtelijk. Ik vind er alle noodzakelijke informatie in terug.
- Gent32m
- Elite Poster
Aan tom35,
Waarom blijf jij eigenlijk bij Belgacom ?
Die 20 euro aan je Belgacom telefoonlijn maakt je abbo zo duur. Voor 10 euro (discovery line) + 40 euro (speedconnect) kun je ook al op VDSL surfen (met 500 GB download en nieuwsgroepen).
Dit kost je dan 50 euro in de maand (met gratis activatie = tijdelijke promo) en de eenmalige aanschaf van een VDSL modem. Je hebt dan wel geen telefonie. Tenzij Dommel met VDSL + Telefonie aan die prijs (+-) uitkomt. Maar daarop is het nog even wachten.
Hoe belangrijk is een vaste telefoonlijn voor je ?
Kun je bv ook via GSM bellen ?
Als je geen telefonie nodig hebt (en snel VDSL wilt), zou ik een abbo bij Belgacom nemen (met hun promo's zul je daar het goedkoopst mee af zijn, denk ik). Je hebt dan wel een kleinere download en geen nieuwsgroepen. Of dit je bevalt, moet je zelf eens uitrekenen/nakijken.
Als je overstap echter niet zo dringend is (en je wel telefonie wilt) zou ik nog wat wachten tot Dommel met NetLine op VDSL uitkomt. Dit lijkt me dan de perfecte deal voor jou (en mij natuurlijk )
Waarom blijf jij eigenlijk bij Belgacom ?
Die 20 euro aan je Belgacom telefoonlijn maakt je abbo zo duur. Voor 10 euro (discovery line) + 40 euro (speedconnect) kun je ook al op VDSL surfen (met 500 GB download en nieuwsgroepen).
Dit kost je dan 50 euro in de maand (met gratis activatie = tijdelijke promo) en de eenmalige aanschaf van een VDSL modem. Je hebt dan wel geen telefonie. Tenzij Dommel met VDSL + Telefonie aan die prijs (+-) uitkomt. Maar daarop is het nog even wachten.
Hoe belangrijk is een vaste telefoonlijn voor je ?
Kun je bv ook via GSM bellen ?
Als je geen telefonie nodig hebt (en snel VDSL wilt), zou ik een abbo bij Belgacom nemen (met hun promo's zul je daar het goedkoopst mee af zijn, denk ik). Je hebt dan wel een kleinere download en geen nieuwsgroepen. Of dit je bevalt, moet je zelf eens uitrekenen/nakijken.
Als je overstap echter niet zo dringend is (en je wel telefonie wilt) zou ik nog wat wachten tot Dommel met NetLine op VDSL uitkomt. Dit lijkt me dan de perfecte deal voor jou (en mij natuurlijk )
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dit is zowat de de reden waarom wij in juli zijn overgeschakeld op telenet vanuit Dommel HomeConnect. Ik vond het een zeer tof abbonement, alle telefoon diensten enzo zijn gratis erbij. Enkel zitten wij hier in een "dorp" waar nog altijd geen VDSL2 / ADSL2+ ligt. Alle providers bieden tegenwoordig snelheden van 20-30Mbit aan, terwijl wij maar op onze 4,5Mbit ADSL speed bleven zitten en we wel hetzelfde betaalden als andere die volle snelheid kregen. Dit is jammer genoeg 1 van de nadelen van DSL techniek. Nuja, als BGC eens overal VDSL2 heeft liggen is dat nadeel ook weer weg.Gent32m schreef: Ik heb zelf al een paar jaar HomeConnect. En ben hier heel tevreden van.
Huidige nadelen zijn:
+ met telefonie hadden wij enkele problemen (helft van de tijd niet bereikbaar enzo).
en @iceke, vind ook dat de policy een beetje stom is van Telenet, maar net als u heb ik geen problemen dermee , download alles wat ik wil gewoon snachts, heb toch nog genoeg liggen om me direct bezig te houden. Download ook evenveel als bij HomeConnect, maar dat zijn geen TB's, eerder 300 gig ofzo
- xenne
- Elite Poster
ik ben geen dommelklant meer, maar je moet eens proberen de migratie te doen naar speedconnect... vroeger zag je daar bedragen voor activatie + modem verschijnen, is dat nog altijd zo?iceke schreef:Klopt inderdaad, blijkbaar is dit recentelijk aangepast.
Blijft natuurlijk dat je beter eerst een jaar overstapt naar BGC,gratis modem & Promo's gelden dan wel...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
***** of niet maar voor bestaande klanten is het nog steeds 99€ activatie en in het slechtste geval ook een dure Sagem 3464 modem.
Beter 1 jaar overstappen naar Belgacom,5maanden mooie korting op je abbo + gartis modem en gratis activatie.
"switch to speedconnect is possible
it is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 99.00 euro.
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
!!! a new sagem vdsl2 modem is needed and will be charged 139.00 euro !!!"
Beter 1 jaar overstappen naar Belgacom,5maanden mooie korting op je abbo + gartis modem en gratis activatie.
"switch to speedconnect is possible
it is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 99.00 euro.
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
!!! a new sagem vdsl2 modem is needed and will be charged 139.00 euro !!!"
- xenne
- Elite Poster
ah zo, dan is er nog niets gewijzigd
inderdaad, overstap naar Belgacom is aangeraden (wat ik dus gedaan heb), want wie wil er nu €239 investeren?
inderdaad, overstap naar Belgacom is aangeraden (wat ik dus gedaan heb), want wie wil er nu €239 investeren?
- Gent32m
- Elite Poster
Ketter,
Dit lijkt me niet te kloppen.
* De activatie is gratis (voor iedereen)
* De modem hoeft je niet bij Dommel aan te kopen (je kunt hem dus elders goedkoper op de kop tikken)
De "automatische" bestel procedure (op de website) zal nog niet aangepast zijn. Ik zou dan ook een email naar Dommel sturen (alvorens te bestellen) en met hen verder afspreken, hoe je bestelling te regelen (met of zonder aankoop modem via hen).
P.S. Je kunt hier op UserBase posts vinden, hoe mensen dit voor jou gedaan hebben (met die automatische bestelling). Zij kregen dan een factuur (activatie + modem) en betaalden die modem niet. Enkel de activatiekost. Ondertussen is die activatiekost (sinds een paar dagen) weggevallen. Hoef je dus niets meer te betalen, maar enkel op je activatie te wachten (mits je de modem zelf in je bezit hebt natuurlijk). Om problemen te vermijden, zou ik hoe dan ook afstemmen met de helpdesk van Dommel (via email ticket of telefonisch)
By the way, bij Dommel zijn er ook promoties (net zoals bij Belgacom). Alleen gelden die voor "nieuwe" klanten (geen bestaande klanten). Net zoals dit bij Belgacom het geval is. Zo kunt je (als je ieder jaar van ISP verandert) wel een paar extra eurootjes op de kop tikken (maar mij zijn die paar euro's zo een omschakeling niet waard).
* De modem hoeft je niet bij Dommel aan te kopen (je kunt hem dus elders goedkoper op de kop tikken)
De "automatische" bestel procedure (op de website) zal nog niet aangepast zijn. Ik zou dan ook een email naar Dommel sturen (alvorens te bestellen) en met hen verder afspreken, hoe je bestelling te regelen (met of zonder aankoop modem via hen).
P.S. Je kunt hier op UserBase posts vinden, hoe mensen dit voor jou gedaan hebben (met die automatische bestelling). Zij kregen dan een factuur (activatie + modem) en betaalden die modem niet. Enkel de activatiekost. Ondertussen is die activatiekost (sinds een paar dagen) weggevallen. Hoef je dus niets meer te betalen, maar enkel op je activatie te wachten (mits je de modem zelf in je bezit hebt natuurlijk). Om problemen te vermijden, zou ik hoe dan ook afstemmen met de helpdesk van Dommel (via email ticket of telefonisch)
By the way, bij Dommel zijn er ook promoties (net zoals bij Belgacom). Alleen gelden die voor "nieuwe" klanten (geen bestaande klanten). Net zoals dit bij Belgacom het geval is. Zo kunt je (als je ieder jaar van ISP verandert) wel een paar extra eurootjes op de kop tikken (maar mij zijn die paar euro's zo een omschakeling niet waard).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Scarlet is gewoonweg zeer interessant(lagere snelheid), daarna EDPnet, Dommel(limiet!) en daarna BGC.Gent32m schreef:Ketter,
Newsserver ipv6 heeft goede retentie en is gratis en zeer eenvoudig in te stellen met het gratis sabnzbd+
Mail van dommel werkt toch niet erg goed, mailadres blijft werken bij opzegging.
Dommel zou hun prijzen/limiet beter aanpassen of ze gaan nog veel klanten verliezen (bijkomen zal nu wel uitgesloten zijn) cfr EDPNET.
- Gent32m
- Elite Poster
Silencer,
Een paar kanttekeningen:
1) EdpNet biedt voor 5 euro meer in de maand, ongelimiteerd aan. Maar dit is FUP (niet echt unlimited).
2) Bij de nieuwsgroepen is er slechts trafiek aan 10 Gb / maand (ik heb niet de indruk dat die door 5 euro per maand meer te betalen naar omhoog gaat)
3) Kost vaste lijn (aan 10 euro / maand) inbegrepen of niet ?
4) Het enige voordeel tov Dommel NetLine is de snelheid. Maar ja, daar moet Dommel ook maar eens wakker schieten hé.
Scarlet heb ik nog niet goed bekeken (maar hun specs zijn me niet helemaal duidelijk)
1) Internet + Telefonie kost 40 euro in de maand (met een paar promo's naar activatie en korting op de modem)
2) Het bellen is niet zoals bij NetLine onbeperkt naar vaste lijnen, dit kost 5 euro in de maand meer.
3) Is de kost van de vaste lijn hierbij inbegrepen ? (zoniet, komt het 5 euro duurder uit dan Dommel)
4) Wederom het voordeel van de snelheid hier (waar Dommel achterstand op heeft in zijn telefonie pack)
5) Verbruik is slechts 100 gb (maar wordt onbeperkt vanaf 1 oktober. Of dit echt unlimited dan wel FUP is, weet ik niet)
6) Nieuwsgroepen niet inbegrepen.
Kortom tijd voor Dommel om in actie te schieten met hun telefonie pack.
Dan hebben zij terug het beste (internet + telefonie) aanbod van de markt.
Het beloven alvast spannende maanden te worden
Eindelijk vooruitgang...
Een paar kanttekeningen:
1) EdpNet biedt voor 5 euro meer in de maand, ongelimiteerd aan. Maar dit is FUP (niet echt unlimited).
2) Bij de nieuwsgroepen is er slechts trafiek aan 10 Gb / maand (ik heb niet de indruk dat die door 5 euro per maand meer te betalen naar omhoog gaat)
3) Kost vaste lijn (aan 10 euro / maand) inbegrepen of niet ?
4) Het enige voordeel tov Dommel NetLine is de snelheid. Maar ja, daar moet Dommel ook maar eens wakker schieten hé.
Scarlet heb ik nog niet goed bekeken (maar hun specs zijn me niet helemaal duidelijk)
1) Internet + Telefonie kost 40 euro in de maand (met een paar promo's naar activatie en korting op de modem)
2) Het bellen is niet zoals bij NetLine onbeperkt naar vaste lijnen, dit kost 5 euro in de maand meer.
3) Is de kost van de vaste lijn hierbij inbegrepen ? (zoniet, komt het 5 euro duurder uit dan Dommel)
4) Wederom het voordeel van de snelheid hier (waar Dommel achterstand op heeft in zijn telefonie pack)
5) Verbruik is slechts 100 gb (maar wordt onbeperkt vanaf 1 oktober. Of dit echt unlimited dan wel FUP is, weet ik niet)
Kortom tijd voor Dommel om in actie te schieten met hun telefonie pack.
Dan hebben zij terug het beste (internet + telefonie) aanbod van de markt.
Het beloven alvast spannende maanden te worden
Eindelijk vooruitgang...
Gisteren gebeld met de helpdesk van Scarlet en het volgende te weten gekomen:
1. Er zijn geen extra kosten voor raw copper of discovery lijn
2. Ik ben nu Scarlet Internet (ADSL) en heb momenteel een BBOX2 (werd door Scarlet zelf indertijd geinstalleerd). Toch zou het nodig zijn dat ik een nieuwe Sagem modem aankoop (is volgens mij totaal niet nodig, maar dat is wat me verteld werd)
Ik denk niet dat ik de tegenzet van Dommel ga afwachten.
1. Er zijn geen extra kosten voor raw copper of discovery lijn
2. Ik ben nu Scarlet Internet (ADSL) en heb momenteel een BBOX2 (werd door Scarlet zelf indertijd geinstalleerd). Toch zou het nodig zijn dat ik een nieuwe Sagem modem aankoop (is volgens mij totaal niet nodig, maar dat is wat me verteld werd)
Ik denk niet dat ik de tegenzet van Dommel ga afwachten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Met het aantal klanten die veel gebruiken bij EDPnet, kun je wel aannemen dat je veel trafiek mag verbruiken.Gent32m schreef: 1) EdpNet biedt voor 5 euro meer in de maand, ongelimiteerd aan. Maar dit is FUP (niet echt unlimited).
Boh, er is zoveel alternatief aan die nieuwsgroepen. Ik ga ze niet opnoemen.Gent32m schreef:2) Bij de nieuwsgroepen is er slechts trafiek aan 10 Gb / maand (ik heb niet de indruk dat die door 5 euro per maand meer te betalen naar omhoog gaat)
je hebt dan inderdaad een vaste lijn (+5 euro al een volwaardige lijn)Gent32m schreef:3) Kost vaste lijn (aan 10 euro / maand) inbegrepen of niet ?
Gr4vity heeft al aangegeven dat Dommel met VDSL2 niet zomaar VOIP zal aanbieden.Gent32m schreef:4) Het enige voordeel tov Dommel NetLine is de snelheid. Maar ja, daar moet Dommel ook maar eens wakker schieten hé.
2) tijdens de daluren onbeperkt.Gent32m schreef:Scarlet heb ik nog niet goed bekeken (maar hun specs zijn me niet helemaal duidelijk)
3) natuurlijk... 't is een volwaardig abonnement.
4) en snelheid is wel zeer belangrijk voor deze persoon. Anders neem je niet expres VDSL2.
5) je gaat natuurlijk je lijn niet 24/24 dicht kunnen trekken, maar dat is ook maar een zeer marginaal aantal personen (marginaal = zeer weinig, voor de duidelijkheid )
6) genoeg alternatieven
Verder vind ik de tarieven van Dommel zeer hoog. Echt ongelimiteerd downloaden komt niet meer ter sprake, gezien Belgacom en EDPnet een zeer degelijke FUP hebben.
-
- Pro Member
Hallo,
Gisteren laat moeten werken en geen tijd meer gehad om te reageren.
1- Als bestaande klant moet ik dus wel degelijk nog die 99 euro activatie betalen. Alhoewel er een geen sterretje bij staat op de website is dit me nu al 2 keer gezegd door de helpdesk.
MAw, 99 euro voor activatie, en nog eens 139 voor de modem. De huidge modem van mijn netconnect onmiddelijk in korting brengen gaat niet, hier moet ik 8 maanden op mijn centen wachten.
2- Bij scarlet bel je in de daluren wel degelijk onbeperkt naar vaste lijnen.
3- ik heb de dag van vandaag nog steeds een gewoon abbo omdat ik het vast toestel ook gebruik, de dsicovery line zou me dus wel degelijk duurder uitkomen.
4- bij scarlet abbo van 40 euro heb je volgens mij geen raw copper of vaste lijn meer nodig.
5- het internet is vanaf oktober ongelimiteerd bij scarlet. Ik moet er dus nog wel
6- netline wens ik niet want ik zit hier met een 3.6mb verbinding wat ik echt wil verbeteren, de kostprijs is euro / maand en GB datalimiet, dus veel minder dan wat scarlet aanbied en nog eens 119 euro activatie en neen de eerste 6 maand betaal ik de volle pot waar een nieuwe klant slechts 28 euro betaald.
7- ze gaan komen met een abo internet vdsl en telefoon maar aangezien de huidige speedconnect euro kost gaat dit zeker meer kosten, en daarboven moet ik dan nog eens mijn euro van BC of euro raw copper voor betalen. Maw, gegarandeerd duurder.
Al enkele keren gebeld met dommel en gevraagd of ze een alternatief kunnen aanbeiden maar dan blijft het stil alsof ze geen interesse hebben.
1 groot nadeel, mijn e-mail adres wijzigt, maw indien het verschil klein zou zijn zouden ze me nog kunnen overtuigen , maar ze willen blijkbaar niet.
Tom
Gisteren laat moeten werken en geen tijd meer gehad om te reageren.
1- Als bestaande klant moet ik dus wel degelijk nog die 99 euro activatie betalen. Alhoewel er een geen sterretje bij staat op de website is dit me nu al 2 keer gezegd door de helpdesk.
MAw, 99 euro voor activatie, en nog eens 139 voor de modem. De huidge modem van mijn netconnect onmiddelijk in korting brengen gaat niet, hier moet ik 8 maanden op mijn centen wachten.
2- Bij scarlet bel je in de daluren wel degelijk onbeperkt naar vaste lijnen.
3- ik heb de dag van vandaag nog steeds een gewoon abbo omdat ik het vast toestel ook gebruik, de dsicovery line zou me dus wel degelijk duurder uitkomen.
4- bij scarlet abbo van 40 euro heb je volgens mij geen raw copper of vaste lijn meer nodig.
5- het internet is vanaf oktober ongelimiteerd bij scarlet. Ik moet er dus nog wel
6- netline wens ik niet want ik zit hier met een 3.6mb verbinding wat ik echt wil verbeteren, de kostprijs is euro / maand en GB datalimiet, dus veel minder dan wat scarlet aanbied en nog eens 119 euro activatie en neen de eerste 6 maand betaal ik de volle pot waar een nieuwe klant slechts 28 euro betaald.
7- ze gaan komen met een abo internet vdsl en telefoon maar aangezien de huidige speedconnect euro kost gaat dit zeker meer kosten, en daarboven moet ik dan nog eens mijn euro van BC of euro raw copper voor betalen. Maw, gegarandeerd duurder.
Al enkele keren gebeld met dommel en gevraagd of ze een alternatief kunnen aanbeiden maar dan blijft het stil alsof ze geen interesse hebben.
1 groot nadeel, mijn e-mail adres wijzigt, maw indien het verschil klein zou zijn zouden ze me nog kunnen overtuigen , maar ze willen blijkbaar niet.
Tom
-
- Pro Member
Klopt dit, kan er iemand bevestigen dat de mailbox van dommel nog een tijdje blijt werken na opzeggen van het abbo ?silencer schreef => Mail van dommel werkt toch niet erg goed, mailadres blijft werken bij opzegging.
aanloggen via webmail dan ?
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tom,
Misschien, wanneer ze even geen tijd hebben of je vergeten, maar ik zou er niet op rekenen.
Bij een andere provider, zal de naam niet noemen omdat ik er nog steeds gebruik van maak, heb ik na jaren m'n mailadres nog.
Misschien, wanneer ze even geen tijd hebben of je vergeten, maar ik zou er niet op rekenen.
Bij een andere provider, zal de naam niet noemen omdat ik er nog steeds gebruik van maak, heb ik na jaren m'n mailadres nog.
Ik dacht dat dit onlangs bij wet is vastgelegd: de provider dient 6 maand het emailadres te behouden.Klopt dit, kan er iemand bevestigen dat de mailbox van dommel nog een tijdje blijt werken na opzeggen van het abbo ?
Ik ben sinds half juni overgestapt van Dommel Homeconnect naar Edpnet Vdsl Home + telefonie. En sindsdien krijg ik nog de mails binnen die nog via dommel loopt.
Ik ben dus ook overgestapt, omdat de beloofde snelheid, die Dommel zou geven vanaf de lancering van Homeconnect (2 jaar terug), er niet gekomen is (voor mij althans). Terwijl heel wat mensen al een snellere internet hebben moest ik het doen met iets minder dan 6M. Nu is het heerlijk surfen met een goede snelheid, telefonie is stukken beter dan bij Homeconnect. Ik had wel genoten van de promotie van Edpnet (gratis modem) en door abonnee te zijn van een tijdschrift krijg ik een maandelijkse korting, dus met een paar eurotjes meer geniet ik van snelle internet, 2000 minuten bellen (in binnen- en buitenland) en dat iedere maand. En tenslotte is de overstap heel goed verlopen dankzij de uitstekende hulp van de helpdesk van Edpnet.
- xenne
- Elite Poster
ik bevestig. dommel mail werkt hier nog steeds (mijn website ook trouwens), opzeg in april 2010. via webmail te checken of via thunderbird/gmail etctom35 schreef:Klopt dit, kan er iemand bevestigen dat de mailbox van dommel nog een tijdje blijt werken na opzeggen van het abbo ?silencer schreef => Mail van dommel werkt toch niet erg goed, mailadres blijft werken bij opzegging.
- Gent32m
- Elite Poster
Er circuleren nochtans andere geruchten:Lord Utopia schreef:Gr4vity heeft al aangegeven dat Dommel met VDSL2 niet zomaar VOIP zal aanbieden.
Misschien zelf nog eens een mailtje sturen naar de helpdesk... (?)dietervanb schreef:Heb ook Dommel gecontacteerd :
Dus dit is zeker een optie in uw geval. Er blijft een combinatie mogelijk met telefonie maar de snelheid wordt enorm verhoogd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Lord Utopia schreef:Met het aantal klanten die veel gebruiken bij EDPnet, kun je wel aannemen dat je veel trafiek mag verbruiken.Gent32m schreef: 1) EdpNet biedt voor 5 euro meer in de maand, ongelimiteerd aan. Maar dit is FUP (niet echt unlimited).Boh, er is zoveel alternatief aan die nieuwsgroepen. Ik ga ze niet opnoemen.Gent32m schreef:2) Bij de nieuwsgroepen is er slechts trafiek aan 10 Gb / maand (ik heb niet de indruk dat die door 5 euro per maand meer te betalen naar omhoog gaat)je hebt dan inderdaad een vaste lijn (+5 euro al een volwaardige lijn)Gent32m schreef:3) Kost vaste lijn (aan 10 euro / maand) inbegrepen of niet ?Gr4vity heeft al aangegeven dat Dommel met VDSL2 niet zomaar VOIP zal aanbieden.Gent32m schreef:4) Het enige voordeel tov Dommel NetLine is de snelheid. Maar ja, daar moet Dommel ook maar eens wakker schieten hé.
Ipv6 xsnews: gratis nieuwsgroepen (gratis registreren): onbeperkt, zeer hoge snelheid, 585 dagen retentie, beter dan Dommel !!!Gent32m schreef:Scarlet heb ik nog niet goed bekeken (maar hun specs zijn me niet helemaal duidelijk)
voip nemen+5 kost vaste lijn.
Maandelijks abonnement zonder Belgacom abonnement € 30 tov 25 € met bij scarlet(keuze) !
Verder vind ik de tarieven van Dommel zeer hoog. Echt ongelimiteerd downloaden komt niet meer ter sprake, gezien Belgacom en EDPnet een zeer degelijke FUP hebben.
En scarlet heeft gratis activatie en gratis modem
Dommel was zeer interessant.
-
- Elite Poster
Gent32m informeer eerst is bij dommel voordat je hier komt zeggen dat dit voor bestaande klanten gratis is.Gent32m schreef:Ketter,
.
100% zeker dat je 99€ moeten betalen als bestaande klant.
- Gent32m
- Elite Poster
Ketter, ik ging af op de informatie op hun website (die recentelijk aangepast is).ketter schreef:Gent32m informeer eerst is bij dommel voordat je hier komt zeggen dat dit voor bestaande klanten gratis is.
Daar staat duidelijk te lezen, dat het gratis is (voor iedereen)
Er staat geen *** (als teken van promotie) achter die activatiekost.
Maar blijkbaar is het niet gratis. Jij hebt hiervoor met Dommel contact opgenomen.
Foutje in hun website dus.
-
- Elite Poster
Gent32m je kan dit nog 100x tegen Dommel zeggen dat dit een foutje is op hun website maar mijn gedacht is dat ze zo bestaande klanten over de streep trekken en dan toch mooi 99€ aanrekenen. Maar dan heb je nog steeds 7werkdagen bedenktijd om alsnog je migratie op te zeggen.Gent32m schreef:Ketter, ik ging af op de informatie op hun website (die recentelijk aangepast is).ketter schreef:Gent32m informeer eerst is bij dommel voordat je hier komt zeggen dat dit voor bestaande klanten gratis is.
Daar staat duidelijk te lezen, dat het gratis is (voor iedereen)
Er staat geen *** (als teken van promotie) achter die activatiekost.
Maar blijkbaar is het niet gratis. Jij hebt hiervoor met Dommel contact opgenomen.
Foutje in hun website dus.
Na een dikke 5 jaar klant bij dommel moet ik ook een andere provider gaan zoeken want ik ben niet van plan om te gaan betalen voor iets wat je elders GRATIS kan krijgen. Trouwens ik moet toegeven dat dommel op dit ogenblik geen echte meerwaarde meer heeft tegenover andere providers.
- dietervanb
- Elite Poster
Begin meer en meer de redenering van Ketter te volgen.
Waarom nog maanden wachten op Dommel ? In het verleden hebben ze voldoende bewezen dat ze het niet echt hebben voor hun bestaande klanten.
Niuewe klanten kunnen probleemloos alles krijgen, en bestaande worden in de kou gelaten, en kijk maar wat problemen de meesten hebben als ze hun waarborg Fritzboxmoeten terugkrijgen.
Vroeger was Dommel nog een trendsetter, nu meer een naloper ...
Waarom nog maanden wachten op Dommel ? In het verleden hebben ze voldoende bewezen dat ze het niet echt hebben voor hun bestaande klanten.
Niuewe klanten kunnen probleemloos alles krijgen, en bestaande worden in de kou gelaten, en kijk maar wat problemen de meesten hebben als ze hun waarborg Fritzboxmoeten terugkrijgen.
- ctgilles
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Haha, ja, mij hebben ze zo 99€ geript én nog een extra maand aan €39 (ze rekenen die maand én ze rekenen dat ook nog eens bij de domiciliëring van de modem/activatie). Maar denkte dat ge dat geld ooit terugziet?dietervanb schreef:Begin meer en meer de redenering van Ketter te volgen.
Daarom dat ik de domiciliëring heb geschrapt én de bank een printscreen heb gefaxt, want het zou me niet verbazen als ze nog iets proberen.
Wilkommen EDPnet!
- Gent32m
- Elite Poster
Heb daarnet wat topics in het scarlet forum doorlezen...
Naar Scarlet zou ik niet overschakelen, gezien de vele problemen die er zijn.
Ik denk dat EdpNet momenteel een betere keuze is.
Tenzij Dommel eindelijk eens overschakelt met hun Netline product naar VDSL.
Waar wachten ze eigenlijk op ?
Naar Scarlet zou ik niet overschakelen, gezien de vele problemen die er zijn.
Ik denk dat EdpNet momenteel een betere keuze is.
Tenzij Dommel eindelijk eens overschakelt met hun Netline product naar VDSL.
Waar wachten ze eigenlijk op ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik zit redelijk in het zelfde bootje.
Even gedacht om een speedpack te nemen, maar was niet mogelijk wegens 2100m van de centrale.
Dommel jaagt met zijn 99€ actievatie de bestaande klanten weg. De prijs die ik momenteel betaal voor een netconnect en een discoverylijn is echt niet meer van deze tijd.
Als ze idd wettelijk verplicht zijn om de mailboxen 6 maanden te laten bestaan is dat een andere zaak.
Even gedacht om een speedpack te nemen, maar was niet mogelijk wegens 2100m van de centrale.
Dommel jaagt met zijn 99€ actievatie de bestaande klanten weg. De prijs die ik momenteel betaal voor een netconnect en een discoverylijn is echt niet meer van deze tijd.
Als ze idd wettelijk verplicht zijn om de mailboxen 6 maanden te laten bestaan is dat een andere zaak.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Bij de sales zijn ze nog steeds even vriendelijk.
Had hen een mailtje gestuurd waarom klanten die al jaren bij hen zijn, en die diverse andere klanten (3 in mijn geval) hebben aangebracht de activatiekost etc moesten betalen.
Het zou toch een mooie geste zijn en motivatie om bij hen te blijven en er nog meer klanten bij te krijgen.
Het antwoord was welgeteld 1 zin lang ..... u betaald 99€ en ..,
Mooi zo, als dat hun manier van denken is zal ik eens naar de andere providers kijken en ook dit ook mededelen aan de 3 anderen die ik heb aangebracht.
Heb dus al een mail gestuurd met de vraag of ze niet wettelijk verplicht zijn om de mailbox 6 maanden open te houden. Ik wacht af wat het antwoord gaat zijn.
Had hen een mailtje gestuurd waarom klanten die al jaren bij hen zijn, en die diverse andere klanten (3 in mijn geval) hebben aangebracht de activatiekost etc moesten betalen.
Het zou toch een mooie geste zijn en motivatie om bij hen te blijven en er nog meer klanten bij te krijgen.
Het antwoord was welgeteld 1 zin lang ..... u betaald 99€ en ..,
Mooi zo, als dat hun manier van denken is zal ik eens naar de andere providers kijken en ook dit ook mededelen aan de 3 anderen die ik heb aangebracht.
Heb dus al een mail gestuurd met de vraag of ze niet wettelijk verplicht zijn om de mailbox 6 maanden open te houden. Ik wacht af wat het antwoord gaat zijn.
- dietervanb
- Elite Poster
Er hoeft niets aangetekend te gebeuren !
In hun voorwaarden staat :
13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
In hun voorwaarden staat :
13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
- dietervanb
- Elite Poster
Als ik opzeg : mailen direct domiciliering stopzetten.
En dan kunnen ze komen zagen zoveel ze willen.
Integendeel : als ik mijn waarborg niet snel gnoeg terug krijg : elke dag telefoon + mail, indien nodig tot 3/4 maal per dag.
Ben een correcte man, en verwacht dat ook van anderen.
En dan kunnen ze komen zagen zoveel ze willen.
Integendeel : als ik mijn waarborg niet snel gnoeg terug krijg : elke dag telefoon + mail, indien nodig tot 3/4 maal per dag.
Ben een correcte man, en verwacht dat ook van anderen.