Hoi,
Hier even een vraagje, eigenlijk in naam van een kennis, over tariefformules & dergelijke bij Euphony & Belgacom.
Situatie:
Mijn kennis heeft momenteel een abonnement bij Belgacom op een Classic Telefoonlijn & belt daarop volgens tariefformule Happy Time
Daarnaast heeft ze bij Euphony een abonnement op euSURF @max 15 (blijkbaar een oudere formule want kan die niet terugvinden op hun site) met daarbij een abonnement euTALK Xtra.
Gemiddeld komt dit haar op een €80 (incl. gesprekken) per maand.
Aangezien ze het niet al te breed heeft waren we haar inkomsten/uitgaven aan het bekijken.
Nu ben ik niet echt een Belgacom fan, maar ik dacht dat ze misschien wel kon besparen als ze gewoon Belgacom Internet Start zou nemen op haar Classic lijn & daarnaast gewoon Euphony zou opzeggen.
Wat denken jullie, hoe zit dit, kan dit, komen her kosten bij kijken?
Euphony & Belgacom vraagje.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nou. Dat hangt allemaal af van haar verbruik. Kun je ons daar een zicht op geven? Hoeveel belt ze naar Belgische vaste lijnen, mobiele nummers, het buitenland? Hoeveel verbruik heeft ze zo via haar internetverbinding.
Er zijn veel betere alternatieven dan nu, want 80 euro voor een vaste lijn en zo'n zwakke adsl-verbinding (Ik denk dat dat 15 GB is) is héél veel geld.
Er zijn veel betere alternatieven dan nu, want 80 euro voor een vaste lijn en zo'n zwakke adsl-verbinding (Ik denk dat dat 15 GB is) is héél veel geld.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Zo heel veel belt ze niet eigenlijk in totaal denk ik slechts 1u à 1u30min over een ganse maand. Neem 1u30 gemiddeld.
Internetten doet ze ook al niet zoveel, ze is niet echt handig met die dingen... Heel veel moet ik haar uitleggen.
Dus websites browsen en zo doet ze wel, maar echt veel downloaden denk ik niet. Soms ook eens chatten. Ik denk dat ze waarschijnlijk nog geen 5GB volume verbruikt (up & down).
Het probleem is dat ik met deze situatie zelf een beetje in de war ben...
Ze betaalt dus een abonnement (euTALK) van +/- €15 (excl. BTW) en haar gesprekken aan Euphony, maar daarnaast betaalt ze ook haar telefoonlijn (Classic, +/- €18, excl. BTW) + gesprekskosten (volgens Happy Time tariefformule) aan Belgacom... Is dit normaal? Zo ja, hoe zit dat dan precies...
Verder betaalt ze ook haar euSURF @max 15 (+/- €17, excl. BTW)
Vermist Belgacom ook internet aanbied (duh...), heeft ze Euphony daar eigenlijk niet voor nodig...
Als ze Euphony zou opzeggen (einde 2 jarig contract is april 2011) & dan gewoon internet start op haar classic lijn neemt, komt ze op een effectieve besparing van 50% (+/-€80 -> +/-€40), denk ik...
Feitelijk zou ze terugvallen op haar GSM (bijna iederen van haar vrienden is Mobistar & zij ook, dus...) & volledig zonder vaste telefoon werken.
Dus, ze heeft een Classic lijn, als ze daar ADSL (Belgacom Internet Start) op laat activeren, dan betaalt ze (ADSL €18,90 + Classic Lijn 18,40). Klopt dit?
En als ik het goed begrijp zou dan nog steeds eigenlijk kunnen bellen op die lijn ook?
Internetten doet ze ook al niet zoveel, ze is niet echt handig met die dingen... Heel veel moet ik haar uitleggen.
Dus websites browsen en zo doet ze wel, maar echt veel downloaden denk ik niet. Soms ook eens chatten. Ik denk dat ze waarschijnlijk nog geen 5GB volume verbruikt (up & down).
Het probleem is dat ik met deze situatie zelf een beetje in de war ben...
Ze betaalt dus een abonnement (euTALK) van +/- €15 (excl. BTW) en haar gesprekken aan Euphony, maar daarnaast betaalt ze ook haar telefoonlijn (Classic, +/- €18, excl. BTW) + gesprekskosten (volgens Happy Time tariefformule) aan Belgacom... Is dit normaal? Zo ja, hoe zit dat dan precies...
Verder betaalt ze ook haar euSURF @max 15 (+/- €17, excl. BTW)
Vermist Belgacom ook internet aanbied (duh...), heeft ze Euphony daar eigenlijk niet voor nodig...
Als ze Euphony zou opzeggen (einde 2 jarig contract is april 2011) & dan gewoon internet start op haar classic lijn neemt, komt ze op een effectieve besparing van 50% (+/-€80 -> +/-€40), denk ik...
Feitelijk zou ze terugvallen op haar GSM (bijna iederen van haar vrienden is Mobistar & zij ook, dus...) & volledig zonder vaste telefoon werken.
Dus, ze heeft een Classic lijn, als ze daar ADSL (Belgacom Internet Start) op laat activeren, dan betaalt ze (ADSL €18,90 + Classic Lijn 18,40). Klopt dit?
En als ik het goed begrijp zou dan nog steeds eigenlijk kunnen bellen op die lijn ook?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ze betaalt nu gewoon een dubbel abo dat helemaal niet nodig is. Op een classic neem je nooit een Euphony abo want dan betaal je twee keer voor hetzelfde...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Als ze met de gsm gaat bellen, pak dan basis abo van belgacom zonder kosten voor vaste lijn.
Of scarlet internet voor 25 + 5 euro raw copper.
In beide gevallen bespaar je zo'n 50 euro per maand.
Of scarlet internet voor 25 + 5 euro raw copper.
In beide gevallen bespaar je zo'n 50 euro per maand.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat dacht ik ook haar aan te raden...Devilzown schreef:Als ze met de gsm gaat bellen, pak dan basis abo van belgacom zonder kosten voor vaste lijn.
Enkel nog wachten tot haar huidige contract Euphony is afgelopen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kijk eerst naar wat ze belt. Als daar veel vaste lijnen tussen zitten zou ik die vaste lijn zeker behouden, eventueel via VOIP.
Zoek op internet een bbox1/bbox2, neem via www.weepee.org haar telefoonnummer over naar VOIP en pak een goedkoop internetabonnement ergens (bvb scarlet voor €25 per maand).
Zoek op internet een bbox1/bbox2, neem via www.weepee.org haar telefoonnummer over naar VOIP en pak een goedkoop internetabonnement ergens (bvb scarlet voor €25 per maand).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti