Overschakelen naar Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Ronald_VR
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010, 14:28

Ik ga binnenkort verhuizen.
Ik heb gezien dat de prijzen bij dommel nogal "laag' is.
FF vergeleken: scarlet internet & telefonie: €40 (€45 voor 24u gratis bellen) - mijn huidig abonnement
Dommel cityline: surfen & bellen (24u gratis bellen): €28,95 (na 6 maanden)
Scarlet heeft welliswaar na 1 oktober onbeperkt datavolume maar dat is bij dommel op te lossen voor €9.99 extra per maand - komt dan dus uit op €38.94/maand. Dus een verschil van €6.06 (een paar pinten verschil :beerchug: )

Nu mijn vraag: kan ik de sagem modem van scarlet (her)gebruiken, of moet ik die van dommel aanschaffen?
Die van dommel blijkt een FRITZ!Box Fon WLAN 7113 te zijn.
Indien dit het geval is, kan ik dan eventueel een andere gebruiken? Bij Fritzbox.eu hebben ze meerdere (duurdere) modellen. Kan ik deze ook gebruiken in vervanging van die van dommel?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

je wil cityline ... dus ook telefonie ... dan zal je de modem van dommel moeten aankopen.
als je enkel inet van dommel wil dan werkt zowat elke ADSL2+ modem (zolang het maar bridge/MER heeft).

De city-abos van dommel zijn idd vrij goedkoop, omdat dit hun eigen netwerk (DSLAM) is, dus buiten de last-mile koper moeten ze nix van bgc huren.
Net-abos en Speed-abos zijn op turboline (bgc dsl netwerk) ... dus daar moeten ze een pak meer aan bgc afstaan die vaste wholesale prijzen hanteert voor het verhuren van hun dsl netwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”