vragen TV-Vlaanderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Hallo
Ik ben van plan om over te stappen op TV-Vlaanderen. Nu zijn er een aantal vragen, waarop ik op hun website geen uitsluitsel over vind.
- Wat zit er precies in de HD recorder set ? Zit daar een twin LNB bij ? En ook 2 coax kabels ? Welke recorder is dat precies (Philips) ?
- Kan ik met deze set gelijktijdig de ene zender opnemen en een andere zender bekijken ?
- Doe ik er goed aan een dergelijke set aan te kopen of kom ik beter/goedkoper uit als ik elders aparte componenten koop ?
Alvast bedankt
Ik ben van plan om over te stappen op TV-Vlaanderen. Nu zijn er een aantal vragen, waarop ik op hun website geen uitsluitsel over vind.
- Wat zit er precies in de HD recorder set ? Zit daar een twin LNB bij ? En ook 2 coax kabels ? Welke recorder is dat precies (Philips) ?
- Kan ik met deze set gelijktijdig de ene zender opnemen en een andere zender bekijken ?
- Doe ik er goed aan een dergelijke set aan te kopen of kom ik beter/goedkoper uit als ik elders aparte componenten koop ?
Alvast bedankt
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik kan niet direct op jouw vraag antwoorden in verband met dit specifiek aanbod.
Maar ... ik heb altijd gehoord dat de vrije keuze van hardware één van de grootste voordelen van TVV was.
Ik zou je dus aanraden om eens goed rond te kijken in de speciaalzaak (satelliet afdeling) en de verschillende opties met mekaar te vergelijken. Heel waarschijnlijk vind je betere of goedkopere oplossingen dat deze TVV set.
Philippe.
Maar ... ik heb altijd gehoord dat de vrije keuze van hardware één van de grootste voordelen van TVV was.
Ik zou je dus aanraden om eens goed rond te kijken in de speciaalzaak (satelliet afdeling) en de verschillende opties met mekaar te vergelijken. Heel waarschijnlijk vind je betere of goedkopere oplossingen dat deze TVV set.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Het best ga je voor een vu duo + of een dreambox 500HD/800SE/8000(extreem duur) als je wat vertrouwd bent met PC's. Opnemen kun je dan doorheen je netwerk/en bekijken/ of op een e-sata of usb harddisk. Als je android hebt.... (laat je niet overdonderen)
De vu duo + is prijs/kwaliteit het beste dat er te vinden is.
Je hebt een dual tuner nodig (vu duo + of 2 dm800SE's).
Kun je dit zelf doen/plaatsen, weet wel dat er immense prijsverschillen zijn (quad lnb voor 40eur tov 10 euro voor hetzelfde).
BTW de glitches bij tv vlaanderen zijn van de baan (iets met emm wss).
De vu duo + is prijs/kwaliteit het beste dat er te vinden is.
Je hebt een dual tuner nodig (vu duo + of 2 dm800SE's).
Kun je dit zelf doen/plaatsen, weet wel dat er immense prijsverschillen zijn (quad lnb voor 40eur tov 10 euro voor hetzelfde).
BTW de glitches bij tv vlaanderen zijn van de baan (iets met emm wss).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het hangt er allemaal wat vanaf hoe groot jouw doe-het-zelf gehalte is.
In het TVV pakket zit als ik me niet vergis: Schotel, Duo twin lnb, Philips Twin hd reciever, TVV kaart, kabels.
Met deze set kan je dus gelijktijdig kijken en opnemen.
Deze set werkt perfect, alleen zapt die Philips wat traag en er zijn dus betere recievers op de markt.
Andere oplossingen ? Hangt er voornamelijk vanaf hoeveel tv's je in huis hebt staan of hoever je wil uitbreiden in de toekomst.
Schotel :
1. Technisat multitenne : kleine schotel, 4 satellieten, max. 2 ontvangers, snel geplaatst.
2. Triax schotel ism GSO : Iets grotere schotel, 2 satellieten, 10+ ontvangers, iets moeilijker maar nog altijd simpel om te plaatsen
3 Bigsat of Wavefrontier ism GSO of Quad lnb's : Nog grotere schotel, 6+ satellieten, (4 of) 10+ ontvangers, plaatsing doe je als leek niet zelf.
Ontvangers :
vu duo + of dreambox bieden alternatieve firmware die zowat alles kan wat de actieve schotelkijker verlangt.
In het TVV pakket zit als ik me niet vergis: Schotel, Duo twin lnb, Philips Twin hd reciever, TVV kaart, kabels.
Met deze set kan je dus gelijktijdig kijken en opnemen.
Deze set werkt perfect, alleen zapt die Philips wat traag en er zijn dus betere recievers op de markt.
Andere oplossingen ? Hangt er voornamelijk vanaf hoeveel tv's je in huis hebt staan of hoever je wil uitbreiden in de toekomst.
Schotel :
1. Technisat multitenne : kleine schotel, 4 satellieten, max. 2 ontvangers, snel geplaatst.
2. Triax schotel ism GSO : Iets grotere schotel, 2 satellieten, 10+ ontvangers, iets moeilijker maar nog altijd simpel om te plaatsen
3 Bigsat of Wavefrontier ism GSO of Quad lnb's : Nog grotere schotel, 6+ satellieten, (4 of) 10+ ontvangers, plaatsing doe je als leek niet zelf.
Ontvangers :
vu duo + of dreambox bieden alternatieve firmware die zowat alles kan wat de actieve schotelkijker verlangt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik zou de TV Vlaanderen sets zelf niet aanraden, omdat je met je duo LNB's heel het Freesat aanbod zult missen.
Dat zit namelijk op Astra2, en de duoset gaat naar Astra1 en Astra3.
Vermits er ook nog een paar interessante zenders op Hotbird zitten (TVEi bijv.), vind ik dat je best een systeem met minstens 4 satellieten hebt : Astra1,2,3 en Hotbird.
Een Multytenne Twin lijkt mij dan ideaal als je niet veel plaats hebt, heb je meer plaats dan zou ik een grotere schotel zetten (betere ontvangst bij regen tov. zo'n Multytenne).
VU+Duo hoor ik veel goede dingen over.
Zelf heb ik een Dreambox 8000, dat is een heel duur toestel, maar het is toch handiger dan 2 single tuner toestellen.
Er zitten overigens 4 tuners in mijn toestel (2 satelliet en 2 kabel).
Het is veel handiger om één toestel te hebben met alles erop en eraan dan 2 toestellen met elk één tuner bij te houden.
Dat zit namelijk op Astra2, en de duoset gaat naar Astra1 en Astra3.
Vermits er ook nog een paar interessante zenders op Hotbird zitten (TVEi bijv.), vind ik dat je best een systeem met minstens 4 satellieten hebt : Astra1,2,3 en Hotbird.
Een Multytenne Twin lijkt mij dan ideaal als je niet veel plaats hebt, heb je meer plaats dan zou ik een grotere schotel zetten (betere ontvangst bij regen tov. zo'n Multytenne).
VU+Duo hoor ik veel goede dingen over.
Zelf heb ik een Dreambox 8000, dat is een heel duur toestel, maar het is toch handiger dan 2 single tuner toestellen.
Er zitten overigens 4 tuners in mijn toestel (2 satelliet en 2 kabel).
Het is veel handiger om één toestel te hebben met alles erop en eraan dan 2 toestellen met elk één tuner bij te houden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Bedankt al voor de antwoorden.
Zoveel mogelijk zelf doen, is inderdaad de bedoeling. Voorkeur gaat zeker uit naar één toestel ipv verschillende. Maar het is niet de bedoeling dat het uitendelijk meer gaat kosten dan de TV-Vlaanderen set...
Het gaat over één TV.
Ik zal eens wat info beginnen zoeken over de aangehaalde tuners.
Zoveel mogelijk zelf doen, is inderdaad de bedoeling. Voorkeur gaat zeker uit naar één toestel ipv verschillende. Maar het is niet de bedoeling dat het uitendelijk meer gaat kosten dan de TV-Vlaanderen set...
Het gaat over één TV.
-
- Elite Poster
Prijs is één ding, maar je moet ook naar de kwaliteit kijken.didi79 schreef:Bedankt al voor de antwoorden.
Het gaat over één TV.
Zo meldt Canal Digitaal (die dezelfde ontvangers gebruikt als TV Vlaanderen) dat de ontvanger die in hun set zit veel stabieler wordt met de nieuwste firmware.
http://www.satellietforum.com/showthrea ... #post89543
Een toestel kan goed zijn op papier, maar in werkelijkheid vol bugs zitten.
Als je leest wat velen daar tegenkomen, en dat toestel is nu toch al een tijdje op de markt, dan vraag je je af : wanneer zal dat toestel doen waarvoor het bedoeld is ?
Als je nu een toestel koopt, en het doet pas binnen een jaar echt wat het zou moeten doen, dan heb je eigenlijk een jaar een toestel gehad dat niet voldeed, en vermits prijzen van toestellen mettertijd zakken, heb je teveel betaald.
-
- Elite Poster
Ik kan je gelijk geven: al menig verhaal gelezen over slechte standaard decoders van de verschillende tv aanbieders (hoog stroomverbruik, traag zappen, slechte beeldkwaliteit...).
Daarom dat ik, als de standaard Philips decoder van TVV minderwaardig is, op zoek ben naar een alternatief. Maar dat moet daarom niet per se duurder zijn.
Daarom dat ik, als de standaard Philips decoder van TVV minderwaardig is, op zoek ben naar een alternatief. Maar dat moet daarom niet per se duurder zijn.
-
- Elite Poster
Ik denk alleen niet dat je dat gaat vinden.didi79 schreef:Ik kan je gelijk geven: al menig verhaal gelezen over slechte standaard decoders van de verschillende tv aanbieders (hoog stroomverbruik, traag zappen, slechte beeldkwaliteit...).
Een VU+Duo lijkt mij het goedkoopste uit het lijstje die 2 tuners heeft, en die zit al boven de 400€.
Dan heb je nog alleen maar de ontvanger, zonder harddisk.
-
- Elite Poster
amai die zijn ferm opgeslagen: kon daar aan geraken voor 290€(promo).boulder schreef:Ik denk alleen niet dat je dat gaat vinden.didi79 schreef:Ik kan je gelijk geven: al menig verhaal gelezen over slechte standaard decoders van de verschillende tv aanbieders (hoog stroomverbruik, traag zappen, slechte beeldkwaliteit...).
Een VU+Duo lijkt mij het goedkoopste uit het lijstje die 2 tuners heeft, en die zit al boven de 400€.
Dan heb je nog alleen maar de ontvanger, zonder harddisk.
Bekijk eens het pli forum ivm de vu + duo (zij brengen alternatieve images uit en zorgen voor zeer goede support).
Mede dankzij pli is de vu+duo zo populair geworden(vroeger was de standaardprijs 350€).
Maar het blijft een goedkopere box dan de dm8000 (ik heb 2 dm800's).
http://www.pli-images.org/forum/viewthr ... rowstart=0
Is in feite alweer gedateerd: op korte tijd zijn er veel nieuwe drivers uitgebracht (zeeer veeleisend tov zo'n standaard decoder).
http://www.pli-images.org/forum/viewthr ... ost_125814
PLugins (dezelfde als voor de dreambox, proc-type is dezelfde).
http://www.pli-images.org/forum/viewthr ... d_id=12140
pc tools
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik raad iedereen af om die zooi van TV Vlaanderen te kopen. Ga voor losse onderdelen. Koop de ontvanger die je zelf wilt, idem voor schotel, LNB's... Zelf heb ik een Dreambox 800, Triax schotel van 88cm met multifeedhouder voor 4 LNB's. Google eens op flanders digital in Puurs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- iceke
- Elite Poster
Zo erg is die zooi nu ook weer niet hoor, alleen er is dus beter op de markt.
Ik gebruik zo'n HD philips aan zee, en daar valt dus best naar te kijken, alleen zapt hij wat traag, verder is dat een goed ding.
Voor wat je betaald is het oke,.., maar verwacht dan ook niks extra.
Mischien kan de ts eens kijken naar multitenne+ DM800, je hebt maar 1 tuner, maar je kan wel opnemen & tegelijk kijken naar zenders op dezelfde transponder.
Ik gebruik zo'n HD philips aan zee, en daar valt dus best naar te kijken, alleen zapt hij wat traag, verder is dat een goed ding.
Voor wat je betaald is het oke,.., maar verwacht dan ook niks extra.
Mischien kan de ts eens kijken naar multitenne+ DM800, je hebt maar 1 tuner, maar je kan wel opnemen & tegelijk kijken naar zenders op dezelfde transponder.
-
- Elite Poster
Klinkt interessant. Hoe weet ik welke zenders op dezelfde transponder zitten ? Neem nu bijvoorbeeld het standaard aanbod van TVV, zit dat allemaal op dezelfde ?iceke schreef: Mischien kan de ts eens kijken naar multitenne+ DM800, je hebt maar 1 tuner, maar je kan wel opnemen & tegelijk kijken naar zenders op dezelfde transponder.
-
- Elite Poster
Ok, na wat te hebben surfen, eens beginnen met samenstelling van de basisuitrusting:
- Om het even welke schotel > 60 cm zou toch voldoende moeten zijn voor goeie ontvangst (extreem slecht weer even buiten beschouwing laten)
- Duo LNB moet volstaan voor ontvangst van de traditionele zenders via TVV (vooral vlaamse zenders, soms NL of BBC); wel gelijktijdig kijken/opnemen van verschillende zenders, juist ?
- bevestigingsbeugel, coax kabel (75ohm) en connectors vind ik misschien gemakkelijkst via lokale doe het zelf winkel
Misschien begin ik best met een goedkope (evt. tweedehandse) ontvanger om wat ervaring op te doen. Met bovenstaande basisuitrusting kan ik later nog altijd upgraden naar een betere ontvanger met meer mogelijkheden.
Klopt mijn redenering tot zover ?
- Om het even welke schotel > 60 cm zou toch voldoende moeten zijn voor goeie ontvangst (extreem slecht weer even buiten beschouwing laten)
- Duo LNB moet volstaan voor ontvangst van de traditionele zenders via TVV (vooral vlaamse zenders, soms NL of BBC); wel gelijktijdig kijken/opnemen van verschillende zenders, juist ?
- bevestigingsbeugel, coax kabel (75ohm) en connectors vind ik misschien gemakkelijkst via lokale doe het zelf winkel
Misschien begin ik best met een goedkope (evt. tweedehandse) ontvanger om wat ervaring op te doen. Met bovenstaande basisuitrusting kan ik later nog altijd upgraden naar een betere ontvanger met meer mogelijkheden.
-
- Elite Poster
Nee hooguit 8-10 zenders (je neemt EEN HD op dan kan je niet naar vt4 kijken,...).didi79 schreef:Klinkt interessant. Hoe weet ik welke zenders op dezelfde transponder zitten ? Neem nu bijvoorbeeld het standaard aanbod van TVV, zit dat allemaal op dezelfde ?iceke schreef: Mischien kan de ts eens kijken naar multitenne+ DM800, je hebt maar 1 tuner, maar je kan wel opnemen & tegelijk kijken naar zenders op dezelfde transponder.
Neem die vu + duo (dual tuner, 2 transponders tegelijk opnemen), je zal het je niet beklagen (betere componenten dan de dreambox).
-
- Elite Poster
1)80 of 90/ 100 zou ik eerder aanraden (meer reserve bij stortbuien).didi79 schreef:Ok, na wat te hebben surfen, eens beginnen met samenstelling van de basisuitrusting:
2)Idd
3)Zou ik daar niet kopen, zie ebay shops (of zoek eens op userbase, heb daar eens een zeer interessante Duitse shop gevonden, alles aan groothandelsprijzen, zonder btw).Zit veel verschil in coax.
http://www.satcompany.de
-
- Elite Poster
Ik vind niet veel info over vu+ duo. Website van fabrikant zou al een goed begin zijn. vuplus.com vind ik , maar daar staat bitter weinig over de receivers.silencer schreef: Nee hooguit 8-10 zenders (je neemt EEN HD op dan kan je niet naar vt4 kijken,...).
Neem die vu + duo (dual tuner, 2 transponders tegelijk opnemen), je zal het je niet beklagen (betere componenten dan de dreambox).
-
- Elite Poster
[quote="didi79"]- Duo LNB moet volstaan voor ontvangst van de traditionele zenders via TVV (vooral vlaamse zenders, soms NL of BBC); wel gelijktijdig kijken/opnemen van verschillende zenders, juist ?/quote]
Duo LNB is toch 19.2°E en 23.5°E ?
En de BBC's zitten op 28.2°E, dus het is mij een raadsel hoe jij dat met een Duo LNB gaat doen.
Duo LNB is toch 19.2°E en 23.5°E ?
En de BBC's zitten op 28.2°E, dus het is mij een raadsel hoe jij dat met een Duo LNB gaat doen.
-
- Elite Poster
Je zal wel gelijk hebben, bij zenderaanbod van TVV staat BBC alleen beschikbaar met triple sat.boulder schreef: Duo LNB is toch 19.2°E en 23.5°E ?
-
- Elite Poster
Er zit op die sat heel wat meer dan alleen de BBC's, hoor.didi79 schreef:Je zal wel gelijk hebben, bij zenderaanbod van TVV staat BBC alleen beschikbaar met triple sat.boulder schreef: Duo LNB is toch 19.2°E en 23.5°E ?
De ITV's zitten er, de Channel 4 zenders, met oa. Film4, is toch een heel pak zenders voor niets.
Op Hotbird heb je TV5 Monde Europe, TVE, RAI 1, en nog wat zenders.
Ik heb een Multytenne Twin, en ben toch blij dat ik die 4 satellieten heb.
Soms verschuiven er zenders van de ene naar de andere satelliet.
- iceke
- Elite Poster
Nee,..didi79 schreef:Ok, na wat te hebben surfen, eens beginnen met samenstelling van de basisuitrusting:
*Of je kiest nu voor een multitenne twin, dan heb je 4 satellieten en kan je 2 recievers aansluiten. ( duurder, maar heel simpel te installeren, muurbeugel & kabels zitten mee in de set)
*Of je kiest voor een grotere schotel met duo/trio/quad lnb's waar je later meer lnb's(lees meer satellieten) kan opsteken. (goedkoper, maar nogal tricky als leek om die direct uit te lijnen op meerdere satellieten)
* of je kiest ineens voor een gso systeem: zelfde schotel, quatro lnb's en extra bakje waar je oneindig veel recievers kan op aansluiten.
Eerst beslis je dus hoeveel recievers je in de toekomst nog in huis wil halen, daarna beslis je of je toekomt met 4 of dat het er nog meer moeten zijn...
In de praktijk is het dus nog altijd makkelijker om 2 mutlitennes omhoog te hangen dan een hele week te zitten prutsen aan eens schotel met aparte lnb's.
Daarna kies je een ontvanger, (voor de huiskamer HD, voor de slaapkamers/keuken SD).
Een ontvanger met 2 tunerblikken is leuk, maar kost een hoop meer, je zal dus zelf moeten uitmaken of je veel gaat opnemen & tegelijkertijd naar een andere zender gaat kijken. (de vlaamse zenders zitten op 1 transponder, de vlaamse HD zenders zitten op een andere transponder)
De ontvangers die hier al voorgesteld zijn, zijn allemaal ontvangers met alternatieve software, deze halen bv. hun EPG via het internet(zodat je makkelijk een opname kan programmeren via je remote of via een internet pagina) & ze zijn handig voor de interne cardshare, je hoeft dus maar 1 TVV kaart aan te vragen, de andere ontvangers in huis liften via je netwerk gewoon mee op diezelfde kaart. (iets wat de originele TVV ontvangers natuurlijk niet doen, laat dat nu net zijn waarvoor 99% van de gebruikers zo'n box koopt )
-
- Elite Poster
Wat die ontvangers met dual tuners betreft: de Vu Duo+ zijn blijkbaar interessante prijsbeesten. Her en der wordt beweerd "Dreamboxkiller". Het zal misschien niet zover komen, maar dit bedrijf met deze ontvangers zit toch al aardig in de buurt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Kijk eens op http://www.flandersdigital.be/
Daar heb ik overlaatst voor iemand een setje gekocht: VU+DUO(had ik zelf al, ben er tevreden over) en triplesat met 2 uitgangen, goed voor astra1,2,3 (geen hotbird maar dit is niet echt interesant, tenzei je echt spaans/italiaans enz wilt) op een de twin tuner ontvanger dus.
Daar heb ik overlaatst voor iemand een setje gekocht: VU+DUO(had ik zelf al, ben er tevreden over) en triplesat met 2 uitgangen, goed voor astra1,2,3 (geen hotbird maar dit is niet echt interesant, tenzei je echt spaans/italiaans enz wilt) op een de twin tuner ontvanger dus.
-
- Elite Poster
Grappig, flandersdigital had ik hier een paar dagen geleden ook al vermeld. Heb er zelf ook al materiaal gekocht.
Ik geef even mijn opstelling mee: (tweedehands) Triax schotel van 88cm, multifeedhouder voor 4 LNB uitgericht op 13, 19, 23 en 28 graden. Dreambox 800 HD ontvanger aangesloten op een Samsung 40 inch LCD televisie. Flandersdigital hanteert eerlijke prijzen, vergelijkbaar met prijzen in NL. Waar ik zeker niet zou kopen zijn een winkel in Aalst en eentje in Haaltert (persoonlijke opinie).
Ik geef even mijn opstelling mee: (tweedehands) Triax schotel van 88cm, multifeedhouder voor 4 LNB uitgericht op 13, 19, 23 en 28 graden. Dreambox 800 HD ontvanger aangesloten op een Samsung 40 inch LCD televisie. Flandersdigital hanteert eerlijke prijzen, vergelijkbaar met prijzen in NL. Waar ik zeker niet zou kopen zijn een winkel in Aalst en eentje in Haaltert (persoonlijke opinie).
-
- Elite Poster
LOLiceke schreef: & ze zijn handig voor de interne cardshare, (laat dat nu net zijn waarvoor 99% van de gebruikers zo'n box koopt )
-
- Elite Poster
Is geen killer: de dm8000 kan 4 verwisselbare tuners aan (en dvd brander),proc van vu is sneller, ... is een verschillende markt voor.Jack Daniels schreef:Wat die ontvangers met dual tuners betreft: de Vu Duo+ zijn blijkbaar interessante prijsbeesten. Her en der wordt beweerd "Dreamboxkiller". Het zal misschien niet zover komen, maar dit bedrijf met deze ontvangers zit toch al aardig in de buurt.
-
- Elite Poster
Zie mijn adresje voor echt interessante prijzen (opletten met triax schotels btw).Jack Daniels schreef:Grappig, flandersdigital had ik hier een paar dagen geleden ook al vermeld. Heb er zelf ook al materiaal gekocht.
-
- Elite Poster
Klopt niet, de eerste 2 tuners van een Dreambox 8000 zijn niet verwisselbaar, dit zijn sowieso DVB-S2 tuners.silencer schreef:Is geen killer: de dm8000 kan 4 verwisselbare tuners aan (en dvd brander),proc van vu is sneller, ... is een verschillende markt voor.Jack Daniels schreef:Wat die ontvangers met dual tuners betreft: de Vu Duo+ zijn blijkbaar interessante prijsbeesten. Her en der wordt beweerd "Dreamboxkiller". Het zal misschien niet zover komen, maar dit bedrijf met deze ontvangers zit toch al aardig in de buurt.
Daarnaast heb je nog 2 lege slots, waar je DVB-S2, DVB-C of DVB-T tuners kunt inpluggen.
Die zijn dan wel verwisselbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
OK, de DM8000(~990 euro) heeft 2 extra lege slots, maar dan heb je nog geen tuners (~90 euro per stuk).
Je kan ook USB dvd branders aan de VU+DUO sluiten.
-
- Elite Poster
Je kan via USB ook extra tuners installeren dacht ik.SplinterByte schreef:OK, de DM8000(~990 euro) heeft 2 extra lege slots, maar dan heb je nog geen tuners (~90 euro per stuk).
-
- Elite Poster
Zoveel informatie !! Maar toch heel erg bedankt voor de tips en ervaringen allemaal.
Even terug naar de basis (over de keuze van ontvanger buig ik me later nog):
Om de 3 (of 4) meest interessante satellieten te ontvangen, neem ik dan best een wat grotere schotel (bijv. 80cm) en een houder voor 3/4 lnb's.
Als ik per lnb wil kijken en gelijktijdig andere zender opnemen, heb ik twin lnb's nodig.
Als ik alle 3/4 twin lnb's op een ontvanger met 2 tuners wil aansluiten, heb ik nog 2 zogenaamde switchen nodig.
Klopt mijn redenering tot zover ? In dat geval komt die setup nog altijd goedkoper uit dan een triplesat schotel. Weliswaar iets moeilijker uit te richten, maar dat schrikt me niet af.
Even terug naar de basis (over de keuze van ontvanger buig ik me later nog):
Om de 3 (of 4) meest interessante satellieten te ontvangen, neem ik dan best een wat grotere schotel (bijv. 80cm) en een houder voor 3/4 lnb's.
Als ik per lnb wil kijken en gelijktijdig andere zender opnemen, heb ik twin lnb's nodig.
Als ik alle 3/4 twin lnb's op een ontvanger met 2 tuners wil aansluiten, heb ik nog 2 zogenaamde switchen nodig.
Klopt mijn redenering tot zover ? In dat geval komt die setup nog altijd goedkoper uit dan een triplesat schotel. Weliswaar iets moeilijker uit te richten, maar dat schrikt me niet af.
- iceke
- Elite Poster
Vertel ons eerst al eens hoeveel tv's je hebt, of later gaat hebben.
Wat je nu vertelt klopt, hou er wel rekening mee dat je beter af bent met een schotel speciaal voor meerdere satellieten, gewone schotels zijn gemaakt om uit te richten naar 1 satelliet, het optimale brandpunt zit dus in het midden. Wil je meer satellieten hierop is dat geen probleem, maar zit je dus met 3 brandpunten die niet optimaal zitten op je schotel (groots gemene deler). Schotels voor meerdere satellieten zijn breder waardoor de verschillende brandpunten optimaler zitten, je hebt dus meer ontvangst met een kleinere schotel.
Verder mag je ook rekening houden dat hoe groter de schotel is hoe moeilijker hij uit te richten is, hoe groter de schotel hoe meer signaal, maar ook een kleiner brandpunt. Kleine schotels is centimeter werk, grote schotels is mm werkt, maar langer signaal bij slecht weer(als je schotel perfect uitgelijnd staat)
Wat je nu vertelt klopt, hou er wel rekening mee dat je beter af bent met een schotel speciaal voor meerdere satellieten, gewone schotels zijn gemaakt om uit te richten naar 1 satelliet, het optimale brandpunt zit dus in het midden. Wil je meer satellieten hierop is dat geen probleem, maar zit je dus met 3 brandpunten die niet optimaal zitten op je schotel (groots gemene deler). Schotels voor meerdere satellieten zijn breder waardoor de verschillende brandpunten optimaler zitten, je hebt dus meer ontvangst met een kleinere schotel.
Verder mag je ook rekening houden dat hoe groter de schotel is hoe moeilijker hij uit te richten is, hoe groter de schotel hoe meer signaal, maar ook een kleiner brandpunt. Kleine schotels is centimeter werk, grote schotels is mm werkt, maar langer signaal bij slecht weer(als je schotel perfect uitgelijnd staat)
je redenering klopt redelijk. Ik heb zelf een SAB pvr toestel met hdd, dat werkt heel goed met tvv.
2 dual twin lnb's samen zetten gaat volgens mij niet lukken want je moet met een aparte diseqc schakelaar werken.
Ik wil zelf ook verschillende lnb's plaatsen op mijn 80 cm schotel om astra 1 en 3 (voor tvv zenders) en astra 2 (voor de Engelse zenders) te kunnen ontvangen.
Ik weet niet vanwaar je bent maar ik heb net een nieuwe dual twin lnb gekocht en daar wil ik eigenlijk vanaf. (voor astra 1 en 3)
ik heb ook nog een nieuwe aston C I module liggen.
het uitrichten is wel wat zoekwerk maar lukt wel als je wat geduld hebt.
ik heb ook al wel wat slechte ervaringen met enkele winkels gehad zoals selextion en megatronics,
die verkopen je veel te dure dingen die ik helemaal niet nodig had en waardoor ik echt niet verder geholpen was.
2 dual twin lnb's samen zetten gaat volgens mij niet lukken want je moet met een aparte diseqc schakelaar werken.
Ik wil zelf ook verschillende lnb's plaatsen op mijn 80 cm schotel om astra 1 en 3 (voor tvv zenders) en astra 2 (voor de Engelse zenders) te kunnen ontvangen.
Ik weet niet vanwaar je bent maar ik heb net een nieuwe dual twin lnb gekocht en daar wil ik eigenlijk vanaf. (voor astra 1 en 3)
ik heb ook nog een nieuwe aston C I module liggen.
het uitrichten is wel wat zoekwerk maar lukt wel als je wat geduld hebt.
ik heb ook al wel wat slechte ervaringen met enkele winkels gehad zoals selextion en megatronics,
die verkopen je veel te dure dingen die ik helemaal niet nodig had en waardoor ik echt niet verder geholpen was.
-
- Elite Poster
1 en daar blijft het bij.iceke schreef:Vertel ons eerst al eens hoeveel tv's je hebt, of later gaat hebben.
Ik redeneerde grotere schotel, dus meer speling voor plaatsen lnb's. Zal ik dus moeten rekening mee houden, thx.iceke schreef: ... hou er wel rekening mee dat je beter af bent met een schotel speciaal voor meerdere satellieten ...
@Van: Ik had het op allemaal twin lnb's, dus single lnb, maar met 2 aansluitingen.
ben van W-Vl trouwens...
- iceke
- Elite Poster
Oke, dan kan je :
1: triax 80cm met dual twin lnb als je tevreden bent met slechts 2 satellieten (va 100€)
2: bv. Visiosat BIG Bisat of andere mutisat schotel met 3 of 4 smalle alps twin lnb's plaatsen. (va 200€)
3: VU+ DUO met Harde schijf(500€)
4: TVV kaart (130€)
1: triax 80cm met dual twin lnb als je tevreden bent met slechts 2 satellieten (va 100€)
2: bv. Visiosat BIG Bisat of andere mutisat schotel met 3 of 4 smalle alps twin lnb's plaatsen. (va 200€)
ok met die lnb's zit je wil goed,
laat je in ieder geval geen dual lnb aansmeren zoals ze mij vorige week hebben geflikt. daar kan je bijna niet op uitbreiden,
of je moet er veel geld tegenaan smijten. en dat is ook de bedoeling niet. single twin lnb's kan je makkelijk samenbrengen.
ik heb nu wel een goede winkel gevonden denk ik maar die zit in nieuwmoer. niet bij de deur dus voor jou.
Toen ik mijn installatie aankocht bij een lokaal moslim winkeltje heeft die mij toen ook goed geholpen en goede prijzen gegeven.
als je astra 2 uitricht heb je ook eurobird.. voor hotbird zou ik geen moeite doen, niet veel interessants meer op te vinden vind ik of je moet arabisch , italiaans, spaans ofzo kunnen verstaan.
je vind wel enkele sites waar je op satelliet kan zoeken welke zenders er beschikbaar zijn
laat je in ieder geval geen dual lnb aansmeren zoals ze mij vorige week hebben geflikt. daar kan je bijna niet op uitbreiden,
of je moet er veel geld tegenaan smijten. en dat is ook de bedoeling niet. single twin lnb's kan je makkelijk samenbrengen.
ik heb nu wel een goede winkel gevonden denk ik maar die zit in nieuwmoer. niet bij de deur dus voor jou.
Toen ik mijn installatie aankocht bij een lokaal moslim winkeltje heeft die mij toen ook goed geholpen en goede prijzen gegeven.
als je astra 2 uitricht heb je ook eurobird.. voor hotbird zou ik geen moeite doen, niet veel interessants meer op te vinden vind ik of je moet arabisch , italiaans, spaans ofzo kunnen verstaan.
je vind wel enkele sites waar je op satelliet kan zoeken welke zenders er beschikbaar zijn
-
- Elite Poster
Ik ga het voorlopig toch houden bij een gewone schotel. Een brede schotel of een multitenne komt direct een pak duurder en 't is nu ook niet de bedoeling dat ik me blauw betaal. Dus ik ga beginnen met een simpele Triax of gelijkaardig, met een houder voor meerdere lnb's. Om te beginnen 2 twin lnb's (niet duo) om het standaard aanbod van TVV te ontvangen. Later kan ik dan nog uitbreiden om Astra2 en andere satellieten te ontvangen (dus voorlopig dan maar zonder BBC).
Ik zal hier nog wel posten wat en waar ik ga kopen / gekocht heb.
Ik zal hier nog wel posten wat en waar ik ga kopen / gekocht heb.
goede beslissing, wel groot genoeg kopen die schotel 80cm ofzo.
maar ik zou ineens een houder voor 3 of 4 lnb's kopen, en als je een goede winkel hebt zet hij deze in 1 keer goed voor astra 1,2 en 3
1 lnb erbij kost niet zo veel meer. en dan heb je in 1 keer de goede diseqc schakelaar.. je geniet ineens van vele gratis engelse kanalen.
en dan heb je alles in 1 keer in orde.
ik ben ook zo begonnen : eerst een astra 1 en hotbird lnb met enkele uitgang op een twin tuner receiver,(hotbird wordt nu minder interessant tov astra 3)
dan wilde ik ook kunnen opnemen en zappen dus een verkoper smeerde me een aston ci module aan. natuurlijk deed deze niet wat ik wou, maar geld terug geven doen ze niet.
dan maar een coax bijgtrokken en heb ik een duo twin lnb gekocht voor astra 1 en 3, (ook weer dankzij een verkoper van selextion die alleen maar wil verkopen, ik had duidelijk gezegd dat ik ook astra 2 wou) tv vlaanderen aanbod is ok maar voor de rest is er niet veel goeds op astra 3
daar heb ik nu ook al veel spijt van, ik heb nog altijd niet wat ik allemaal wil, en er ligt al voor 200 euro onderdelen in de garage stof te verzamelen.
dus mijn raad : denk er goed over na en koop in 1 keer alles wat je wil.
maar ik zou ineens een houder voor 3 of 4 lnb's kopen, en als je een goede winkel hebt zet hij deze in 1 keer goed voor astra 1,2 en 3
1 lnb erbij kost niet zo veel meer. en dan heb je in 1 keer de goede diseqc schakelaar.. je geniet ineens van vele gratis engelse kanalen.
en dan heb je alles in 1 keer in orde.
ik ben ook zo begonnen : eerst een astra 1 en hotbird lnb met enkele uitgang op een twin tuner receiver,(hotbird wordt nu minder interessant tov astra 3)
dan wilde ik ook kunnen opnemen en zappen dus een verkoper smeerde me een aston ci module aan. natuurlijk deed deze niet wat ik wou, maar geld terug geven doen ze niet.
dan maar een coax bijgtrokken en heb ik een duo twin lnb gekocht voor astra 1 en 3, (ook weer dankzij een verkoper van selextion die alleen maar wil verkopen, ik had duidelijk gezegd dat ik ook astra 2 wou) tv vlaanderen aanbod is ok maar voor de rest is er niet veel goeds op astra 3
daar heb ik nu ook al veel spijt van, ik heb nog altijd niet wat ik allemaal wil, en er ligt al voor 200 euro onderdelen in de garage stof te verzamelen.
dus mijn raad : denk er goed over na en koop in 1 keer alles wat je wil.
-
- Elite Poster
1.80cm met 4 staat hier,werkt zeer goed, zou eerder 90 adviseren.iceke schreef:Oke, dan kan je :
2.wavefrontier @130€+met gewone lnb's werken aan 8.5 eur/quad lnb (4 tuners)=>10-18 sattelieten).
4.optioneel
-
- Elite Poster
Fox, filmzenders kun je ook audio-optie engels kiezen.Van schreef:ok met die lnb's zit je wil goed,