Betamax, BTW en caller ID

Plaats reactie
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Registratie bij een betamax met een adres buiten de EU-zone resulteert in facturatie zonder BTW.
Wel op het volgende letten (procedure):
1. registreer met buitenlands adres (Fiji, Afghanistan,..)
2. nummer verificatie naar binnenlands (belgisch) gsm nummer (betamax verzendt sms naar belgische gsm) laten uitvoeren
3. verificatiecode invoeren in de betamax input window
4. adresgegevens invoeren, en het reeds geverifieerde nummer vervangen door buitenlands nummer, landcode moet kloppen (vervang +32 door +xx waar xx de landcode is van het buitenlands adres).
5. betaling met kredietkaart uitvoeren
6. je oorspronkelijk geverifieerde (belgisch) nummer wordt automatisch terug geplaatst in de lijst van nummers

Mijn vraag nu:
Ik wens een Weepee geografisch nummer te koppelen aan deze betamax account: uitgaande oproepen moeten via mijn Siemens A580 IP gestuurd worden over de bovenstaande betamax account, en bovendien wens ik het Weepee nummer mee te geven met deze uitgaande oproepen.

Daarvoor moet betamax dit nummer ook verifieren. Hoe doe ik dat correct?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

erikarckens schreef: Daarvoor moet betamax dit nummer ook verifieren. Hoe doe ik dat correct?
Gewoon, net zoals je ieder ander (vast) nummer zou laten verifieren bij Betamax ...

Het enige probleem dat zou kunnen voorkomen is dat de DTMF tonen niet werken via jouw Siemens A580 en de WeePee account. Als dit geval is, kan je (via de WeePee user tool) een doorschakeling instellen naar je GSM of een andere vaste telefoon. Dan de verificatie uitvoeren, en de doorschakeling achteraf terug annuleren.
Om (gratis) te testen of je DTMF werkt, bel via WeePee vb 0800 22800 en probeer een nummer in te geven ...
Of bel WeePee nummer 1940 (echo test) of 1942 (papegaai) ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Bedankt!
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

philippe.deleye schreef:
erikarckens schreef: Daarvoor moet betamax dit nummer ook verifieren. Hoe doe ik dat correct?
Gewoon, net zoals je ieder ander (vast) nummer zou laten verifieren bij Betamax ...

Het enige probleem dat zou kunnen voorkomen is dat de DTMF tonen niet werken via jouw Siemens A580 en de WeePee account. Als dit geval is, kan je (via de WeePee user tool) een doorschakeling instellen naar je GSM of een andere vaste telefoon. Dan de verificatie uitvoeren, en de doorschakeling achteraf terug annuleren.
Om (gratis) te testen of je DTMF werkt, bel via WeePee vb 0800 22800 en probeer een nummer in te geven ...
Of bel WeePee nummer 1940 (echo test) of 1942 (papegaai) ...
Philippe.
DTMF via handset werkt idd niet rechtstreeks, maar je kan het forceren door voor elke ingave eerst # te drukken
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

erikarckens schreef:Registratie bij een betamax met een adres buiten de EU-zone resulteert in facturatie zonder BTW.
Wel op het volgende letten (procedure):
1. registreer met buitenlands adres (Fiji, Afghanistan,..)
2. nummer verificatie naar binnenlands (belgisch) gsm nummer (betamax verzendt sms naar belgische gsm) laten uitvoeren
3. verificatiecode invoeren in de betamax input window
4. adresgegevens invoeren, en het reeds geverifieerde nummer vervangen door buitenlands nummer, landcode moet kloppen (vervang +32 door +xx waar xx de landcode is van het buitenlands adres).
5. betaling met kredietkaart uitvoeren
6. je oorspronkelijk geverifieerde (belgisch) nummer wordt automatisch terug geplaatst in de lijst van nummers
Ik wou eens zien of het zou lukken om gefactureerd te worden zonder BTW.
Dus nieuwe account aangemaakt, adres: Suriname.
- Nummerverificatie gedaan, verificatiecode ingevoerd.
- Adresgegevens vervangen, MAAR landcode vergeten aan te passen...
- betaling met Paypal (heb al gehoord dat creditkaarten NIET uit het systeem te verwijderen zijn, en dat er bij sommige al wel eens wat extra van de rekening is gegaan)
- Belgisch nummer stond al in de lijst van nummer, dus is ook blijven staan.

Resultaat: Ik heb inderdaad geen BTW betaald MAAR als ik nu wil herladen wordt de BTW WEL gefactureerd. Maar land is inmiddels ook ingesteld op "België", en ik heb enkel nog de keuze uit EU landen.

Les: het veranderen van de landcode is noodzakelijk.


Nieuw probleem:
Ik dacht me gewoon opnieuw te registreren, en nu alles op de juiste manier te doen, dus ik verwijderde alle persoonlijke informatie uit de oude account.
Echter besefte ik dat ik het tegoed dat nog op de oude account stond best eerst kan op bellen.
Wanneer ik mijn telefoonnummer opnieuw wou verifiëren, lukte dit echter niet meer:
"Sorry, door netwerkproblemen wordt dit gesporek afgebroken" (Ja, incl de speciale schrijfwijze van het woord "Gesprek")

Is dit een algemeen probleem? Is dit probleem te wijten aan het feit dat de nummer eerder is toegevoegd op dezelfde account?

Alvast bedankt!
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk niet dat het verstandig is om op dit Forum uitgebreid support te vragen / te geven i.v.m. ontduiking van BTW. Dit is illegaal en per definitie houdt dit Forum zich niet bezig met support van illegale praktijken.

Ik heb wel eens terloops aangehaald in een van mijn posts, dat je géén BTW betaalt als je facturatie adres buiten Europa is. Daarmee wilde ik niet aanzetten tot fraude, maar er gewoon op wijzen dat, als je een buiten-europees (legaal) adres hebt (vb je hebt een Firma op de Bahamas), je géén BTW betaalt :wink:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om op dit Forum uitgebreid support te vragen / te geven i.v.m. ontduiking van BTW. Dit is illegaal en per definitie houdt dit Forum zich niet bezig met support van illegale praktijken.

Ik heb wel eens terloops aangehaald in een van mijn posts, dat je géén BTW betaalt als je facturatie adres buiten Europa is. Daarmee wilde ik niet aanzetten tot fraude, maar er gewoon op wijzen dat, als je een buiten-europees (legaal) adres hebt (vb je hebt een Firma op de Bahamas), je géén BTW betaalt :wink:
Philippe.
Wie zei dat ik geen legaal adres had in Suriname :wink:
De TS was trouwens nog al duidelijk in de beschrijving...

Heb trouwens het nummer vandaag gewoon weer kunnen toevoegen. Blijkbaar was er dus echt tijdelijk een technisch probleem bij betamax.
Afbeelding
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Interessante info van 2Filip.

Wie spreekt hier idd van BTW ontduiking? Ik heb een effectief adres in Zuid-Afrika, dus waarom kan deze thread hier niet gepost worden? Idem voor andere respondenten.

Een bijkomende info is dat als je een adres buiten Belgie registreert je ook moet bellen naar belgische nummers voorafgegaan door 0032!

Ik vermoed dat ik de Siemens Gigaset hiervoor een oplossing moet bestaan, of dit op een andere manier op te lossen is, maar ik heb het nog niet gevonden. Iemand?
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

2Flip schreef:
erikarckens schreef:Registratie bij een betamax met een adres buiten de EU-zone resulteert in facturatie zonder BTW.
Wel op het volgende letten (procedure):
1. registreer met buitenlands adres (Fiji, Afghanistan,..)
2. nummer verificatie naar binnenlands (belgisch) gsm nummer (betamax verzendt sms naar belgische gsm) laten uitvoeren
3. verificatiecode invoeren in de betamax input window
4. adresgegevens invoeren, en het reeds geverifieerde nummer vervangen door buitenlands nummer, landcode moet kloppen (vervang +32 door +xx waar xx de landcode is van het buitenlands adres).
5. betaling met kredietkaart uitvoeren
6. je oorspronkelijk geverifieerde (belgisch) nummer wordt automatisch terug geplaatst in de lijst van nummers
Ik wou eens zien of het zou lukken om gefactureerd te worden zonder BTW.
Dus nieuwe account aangemaakt, adres: Suriname.
- Nummerverificatie gedaan, verificatiecode ingevoerd.
- Adresgegevens vervangen, MAAR landcode vergeten aan te passen...
- betaling met Paypal (heb al gehoord dat creditkaarten NIET uit het systeem te verwijderen zijn, en dat er bij sommige al wel eens wat extra van de rekening is gegaan)
- Belgisch nummer stond al in de lijst van nummer, dus is ook blijven staan.

Resultaat: Ik heb inderdaad geen BTW betaald MAAR als ik nu wil herladen wordt de BTW WEL gefactureerd. Maar land is inmiddels ook ingesteld op "België", en ik heb enkel nog de keuze uit EU landen.

Les: het veranderen van de landcode is noodzakelijk.


Nieuw probleem:
Ik dacht me gewoon opnieuw te registreren, en nu alles op de juiste manier te doen, dus ik verwijderde alle persoonlijke informatie uit de oude account.
Echter besefte ik dat ik het tegoed dat nog op de oude account stond best eerst kan op bellen.
Wanneer ik mijn telefoonnummer opnieuw wou verifiëren, lukte dit echter niet meer:
"Sorry, door netwerkproblemen wordt dit gesporek afgebroken" (Ja, incl de speciale schrijfwijze van het woord "Gesprek")

Is dit een algemeen probleem? Is dit probleem te wijten aan het feit dat de nummer eerder is toegevoegd op dezelfde account?

Alvast bedankt!
"betaling met Paypal (heb al gehoord dat creditkaarten NIET uit het systeem te verwijderen zijn, en dat er bij sommige al wel eens wat extra van de rekening is gegaan)"

Dit komt omdat kredietkaartgegevens gekoppeld zijn aan een geografisch adres. Verificatie van kredietkaartgegevens houdt bij Betamax ook de verificatie van de geografische locatie in; om een of andere reden is het me een eerste keer wel gelukt om een kredietkaart te gebruiken. Bij het openen van een tweede account was dit niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat ik (om redenen van het willen voorkomen van het verplicht invoegen van 0032 vóór elk gesprek) mijn eerste account geografisch had veranderd van Zuid-Afrika naar Belgie. Paypal is hier inderdaad de oplossing.

Of hoe globalisering het ook de fiscale administratie steeds moeilijker maakt :roll:
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

hmmmmm, 421 keer bekeken, en slechts 8 reacties. Beter dit onderwerp idd afsluiten en verwijderen.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

erikarckens schreef:Interessante info van 2Filip.

Wie spreekt hier idd van BTW ontduiking? Ik heb een effectief adres in Zuid-Afrika, dus waarom kan deze thread hier niet gepost worden? Idem voor andere respondenten.

Een bijkomende info is dat als je een adres buiten Belgie registreert je ook moet bellen naar belgische nummers voorafgegaan door 0032!

Ik vermoed dat ik de Siemens Gigaset hiervoor een oplossing moet bestaan, of dit op een andere manier op te lossen is, maar ik heb het nog niet gevonden. Iemand?
Gewoon 0032 voor elke nummer in je telefoonboek zetten... is niet zo'n probleem hoor ;-)

En inderdaad, topic kan misschien best verwijderd worden.
Afbeelding
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

erikarckens schreef:

"betaling met Paypal (heb al gehoord dat creditkaarten NIET uit het systeem te verwijderen zijn, en dat er bij sommige al wel eens wat extra van de rekening is gegaan)"

Dit komt omdat kredietkaartgegevens gekoppeld zijn aan een geografisch adres. Verificatie van kredietkaartgegevens houdt bij Betamax ook de verificatie van de geografische locatie in; om een of andere reden is het me een eerste keer wel gelukt om een kredietkaart te gebruiken. Bij het openen van een tweede account was dit niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat ik (om redenen van het willen voorkomen van het verplicht invoegen van 0032 vóór elk gesprek) mijn eerste account geografisch had veranderd van Zuid-Afrika naar Belgie. Paypal is hier inderdaad de oplossing.

Of hoe globalisering het ook de fiscale administratie steeds moeilijker maakt :roll:
Dat Betamax de geografische locatie van kredietkaartgegevens verifieert is nieuw. Is dat de reden waarom de verificatie soms niet lukt ? Ik probeer sinds een maand ongeveer een telefoonnummer te verifieren maar krijg steeds een network problem melding.
Ik kon met hetzelfde kredietkaart twee accounts gebruiken.
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

erikarckens schreef:Registratie bij een betamax met een adres buiten de EU-zone resulteert in facturatie zonder BTW.
Wel op het volgende letten (procedure):
1. registreer met buitenlands adres (Fiji, Afghanistan,..)
2. nummer verificatie naar binnenlands (belgisch) gsm nummer (betamax verzendt sms naar belgische gsm) laten uitvoeren
3. verificatiecode invoeren in de betamax input window
4. adresgegevens invoeren, en het reeds geverifieerde nummer vervangen door buitenlands nummer, landcode moet kloppen (vervang +32 door +xx waar xx de landcode is van het buitenlands adres).
5. betaling met kredietkaart uitvoeren
6. je oorspronkelijk geverifieerde (belgisch) nummer wordt automatisch terug geplaatst in de lijst van nummers

Mijn vraag nu:
Ik wens een Weepee geografisch nummer te koppelen aan deze betamax account: uitgaande oproepen moeten via mijn Siemens A580 IP gestuurd worden over de bovenstaande betamax account, en bovendien wens ik het Weepee nummer mee te geven met deze uitgaande oproepen.

Daarvoor moet betamax dit nummer ook verifieren. Hoe doe ik dat correct?


Update:
Er zijn twee toepassingen bij elke Betamax: de website en het downloadprogramma.
Registratie en betalingen moeten via de website. Indien je hier op een account van een non-EU naar een EU land verandert kan je niet meer terug.
Nummerverificatie moet via de downloadapplicatie gaan. In de downloadapplicatie kan je zonder probleem van land veranderen: dit is handig indien je naar het buitenland gaat en daar wilt VOIP bellen. Als je dus registreert in de Bahamas (via de website) moet je ook dit adres in de download app. invoeren, inclusief het nummer met de correcte landcode. Nummerverificatie mag echter met om het even welke landcode. Indien je met je Bahamas account vanuit een ander land wilt bellen kan je in de downloadapp. eenvoudig het juiste land instellen en je hoeft voor elk gewenst nummer dan niet meer de landcode in te vullen.
Of betalingen met kredietkaart ook geografisch gecontroleerd worden weet ik niet zeker, maar een Paypal account is "landneutraal".

Voilà.

En dit was het laatste van mij hier; voor alle duidelijkheid: de BTW waar het hier om gaat is deze voor de duitse fiscus, wij gaan er onze schuldenberg niet mee verlichten in België.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

je betaald btw in het land dat je het koopt ! EU vrij verkeer van goederen en personen, .. in een niet eu land ben jij niet btw plichtig maar betaal je wel importkosten !
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

allemaal goed en wel maar weet iemand of je bij betamax op één of andere manier een factuur kan krijgen met vermelding van je eigen BTW nr om de BTW te recupereren?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bij uw adres gegevens heb je meestal wel een lijntje teveel, ideaal dus om uw btw nummer in te vullen.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kan mijn DID niet laten verifieren bij Poivy. Het werd overgebracht van 3starsnet naar Weepee drie maanden geleden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

openaf schreef:Ik kan mijn DID niet laten verifieren bij Poivy. Het werd overgebracht van 3starsnet naar Weepee drie maanden geleden.
Met deze te vage omschrijving is het heel moeilijk om u te helpen.
Wat is het probleem ?
- krijg je de pincode of heb je hier al een foutmelding ?
- belt je telefoon niet ?
- of lukt het je niet om de code in te geven ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
openaf schreef:Ik kan mijn DID niet laten verifieren bij Poivy. Het werd overgebracht van 3starsnet naar Weepee drie maanden geleden.
Met deze te vage omschrijving is het heel moeilijk om u te helpen.
Wat is het probleem ?
- krijg je de pincode of heb je hier al een foutmelding ?
- belt je telefoon niet ?
- of lukt het je niet om de code in te geven ?

Philippe.
Sorry. De telefoon belt niet en 30 seconden of later krijg ik het melding van een error of zoiets.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

openaf schreef: Sorry. De telefoon belt niet en 30 seconden of later krijg ik het melding van een error of zoiets.
Belt de telefoon anders wel als je naar je WeePee nummer belt ?
Je moet ook het telefoonnummer ingeven in internationaal formaat (vb +3256xxxxx).
Doe het nog eens stap voor stap, en zeg eens exact wanneer en welke foutmelding je krijgt ("een error of zoiets" ??)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
openaf schreef: Sorry. De telefoon belt niet en 30 seconden of later krijg ik het melding van een error of zoiets.
Belt de telefoon anders wel als je naar je WeePee nummer belt ?
Je moet ook het telefoonnummer ingeven in internationaal formaat (vb +3256xxxxx).
Doe het nog eens stap voor stap, en zeg eens exact wanneer en welke foutmelding je krijgt ("een error of zoiets" ??)
Philippe.
Ik krijg nu regelmatig oproepen op mijn Weepee nummer, geen enkel probleem dus, maar in het begin kwammen alle oproepen terecht op mijn voicemail bij 3starsnet. Bij 3* konden ze het snel oplossen.
Wat de verificatie betreft:
Ik heb eerst mijn telefoonnummer nog eens zorgvuldig ingetikt, eerst +3256xxxxxx en volgende stap zie ik een nieuw venster met het verificatie code en een telefoon dat begin te bibberen. Het duurt een zeker tijd +/- 30sec zonder dat mijn telefoon thuis rinkelt en dan krijg ik het melding "because of unknown error the call is ended". Heb het nummer ook geprobeerd op deze manier 003256xxxxxx, het verificatie code is wel anders maar het lukte ook niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

openaf schreef: Ik heb eerst mijn telefoonnummer nog eens zorgvuldig ingetikt, eerst +3256xxxxxx en volgende stap zie ik een nieuw venster met het verificatie code en een telefoon dat begin te bibberen. Het duurt een zeker tijd +/- 30sec zonder dat mijn telefoon thuis rinkelt en dan krijg ik het melding "because of unknown error the call is ended".
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de code die je intikt niet doorkomt, wegens een fouteive instelling voor DTMF op je Voip telefoon of ATA.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen:
- probeer je de DTMF setting op "Inband" te zetten (*)
- indien nog niet lukt, schakel dan uw WeePee nummer (tijdelijk) door naar uw GSM. Nu zal je GSM rinkelen, en je kan de kode hier in tikken - daarna de doorschakeling terug annuleren.

(*) Om te proberen of DTMF correct werkt op je WeePee lijn, bel bv eens naar 0800 22800. Nu wordt je gevraagd om een telefoonr in te vieren, gevolgd door hekje. Met deze 'gratis) test ben je vlug gewaar of DTMF werkt.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

openaf schreef:Ik kan mijn DID niet laten verifieren bij Poivy. Het werd overgebracht van 3starsnet naar Weepee drie maanden geleden.
Als ik dit lees vrees ik dat het misschien iets te maken heeft met de portering. Kan je naar het nr in kwestie bellen vanuit Betamax?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

philippe.deleye schreef:
openaf schreef: Ik heb eerst mijn telefoonnummer nog eens zorgvuldig ingetikt, eerst +3256xxxxxx en volgende stap zie ik een nieuw venster met het verificatie code en een telefoon dat begin te bibberen. Het duurt een zeker tijd +/- 30sec zonder dat mijn telefoon thuis rinkelt en dan krijg ik het melding "because of unknown error the call is ended".
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de code die je intikt niet doorkomt, wegens een fouteive instelling voor DTMF op je Voip telefoon of ATA.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen:
- probeer je de DTMF setting op "Inband" te zetten (*)
- indien nog niet lukt, schakel dan uw WeePee nummer (tijdelijk) door naar uw GSM. Nu zal je GSM rinkelen, en je kan de kode hier in tikken - daarna de doorschakeling terug annuleren.

(*) Om te proberen of DTMF correct werkt op je WeePee lijn, bel bv eens naar 0800 22800. Nu wordt je gevraagd om een telefoonr in te vieren, gevolgd door hekje. Met deze 'gratis) test ben je vlug gewaar of DTMF werkt.

Philippe.
Euh misschien lees ik het niet goed, maar zijn telefoon gaat niet over he? Maw wat heeft het al dan niet kunnen invoeren van DTMF hiermee te maken? Ik heb zelf het DTMF probleem ook gehad, maar uiteraard heb ik dit gemerkt omdat de telefoon overging, en ik op 1 kon blijven duwen zonder dat het betamax verificatie systeem dit aannam. Bij openaf gaat de telefoon niet over, hij heeft dus nooit een toets kunnen induwen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fryelectro schreef: Euh misschien lees ik het niet goed, maar zijn telefoon gaat niet over he? Maw wat heeft het al dan niet kunnen invoeren van DTMF hiermee te maken? Bij openaf gaat de telefoon niet over, hij heeft dus nooit een toets kunnen induwen...
Oh, sorry, inderdaad ik had het niet goed gelezen ... (ik dacht dat het 30 sec duurde voor zijn telefoon rinkelde, en dan de error kreeg). Dan heeft het inderdaad niets met DTMF te maken.

@openaf: belt je telefoon wel als je jezelf (op je WeePee nummer) opbelt via PoivY ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb je een dialing rule ingesteld dat privé-nummers naar een voicemail doorgestuurd worden?
Ik heb hier eens een tijdje mee gesukkeld voor mijn euro viel.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
openaf schreef: Ik heb eerst mijn telefoonnummer nog eens zorgvuldig ingetikt, eerst +3256xxxxxx en volgende stap zie ik een nieuw venster met het verificatie code en een telefoon dat begin te bibberen. Het duurt een zeker tijd +/- 30sec zonder dat mijn telefoon thuis rinkelt en dan krijg ik het melding "because of unknown error the call is ended".
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de code die je intikt niet doorkomt, wegens een fouteive instelling voor DTMF op je Voip telefoon of ATA.
<SNIP>
(*) Om te proberen of DTMF correct werkt op je WeePee lijn, bel bv eens naar 0800 22800. Nu wordt je gevraagd om een telefoonr in te vieren, gevolgd door hekje. Met deze 'gratis) test ben je vlug gewaar of DTMF werkt.

Philippe.
Ik ben tot het intikken van de code niet geraakt, mijn telefoon rinkelde niet.
DTMF werkt hier goed, heb het zopas getest.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

johcla schreef:Heb je een dialing rule ingesteld dat privé-nummers naar een voicemail doorgestuurd worden?
Ik heb hier eens een tijdje mee gesukkeld voor mijn euro viel.
Nee en wat betreft 3* ook het niet, enfin ik denk toch. In ieder geval mijn account bij 3starsnet bestaat niet meer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

openaf schreef: In ieder geval mijn account bij 3starsnet bestaat niet meer.
Maar belt je telefoon wel als je jezelf (op je WeePee nummer) opbelt via PoivY ?
Misschien toch iets niet 100pct correct gelopen met de portering ?
Welke provider staat bij jouw nummer in de crdc database ? (tik eens jouw nummer in op www.1299.be)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
openaf schreef: In ieder geval mijn account bij 3starsnet bestaat niet meer.
Maar belt je telefoon wel als je jezelf (op je WeePee nummer) opbelt via PoivY ?
Misschien toch iets niet 100pct correct gelopen met de portering ?
Welke provider staat bij jouw nummer in de crdc database ? (tik eens jouw nummer in op http://www.1299.be)
Philippe.
Ik krijg de bezettoon als ik mijn Weepee nummer opbelt via betamax, mijn gsm of mijn vast lijn kan ik zonder probleem opbellen. Deze WP nummer is wel bij BT, dus Weepee.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

openaf schreef:Ik krijg de bezettoon als ik mijn Weepee nummer opbelt via betamax, mijn gsm of mijn vast lijn kan ik zonder probleem opbellen. Deze WP nummer is wel bij BT, dus Weepee.
Ik vrees dat de portering nog niet bij betamax is geraakt. Ik heb dit probleem vroeger gehad toen ik een gsm nr van base naar mobistar had laten porteren, daarna kon ik het niet meer bellen via 3starsnet. Ik kon bij 3starsnet een ticketje openen en een half uurtje later was het euvel verholpen. Dus ik denk dat je best een ticketje opent bij Betamax, alhoewel ik vrees dat de respons iets minder goed zal zijn.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

fryelectro schreef:
openaf schreef:Ik krijg de bezettoon als ik mijn Weepee nummer opbelt via betamax, mijn gsm of mijn vast lijn kan ik zonder probleem opbellen. Deze WP nummer is wel bij BT, dus Weepee.
Ik vrees dat de portering nog niet bij betamax is geraakt. Ik heb dit probleem vroeger gehad toen ik een gsm nr van base naar mobistar had laten porteren, daarna kon ik het niet meer bellen via 3starsnet. Ik kon bij 3starsnet een ticketje openen en een half uurtje later was het euvel verholpen. Dus ik denk dat je best een ticketje opent bij Betamax, alhoewel ik vrees dat de respons iets minder goed zal zijn.
Dat is ook mijn indruk, want in Belgïe verloopt alles goed. Heb zonet 3* gebelt, het nummer is wel naar BT=WP geporteerd en zij kunnen niets aan doen.
Iets vreemd: als ik deze nummer via betamax belt krijg ik meestal en bezettoon, maar soms kom ik op een viertalig automatisch antwoord "een ogenblik AUB, un instant SVP....", en ik vermoedt dat ik bij 3* terecht komt, dus uit het buiteland oproepen komen nog bij 3*. Automatisch antwoorden bij WP zijn of alleen Nederlandstalig of drietalig.
Ik zal een ticketje proberen te openen bij Betamax...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”