BBox2 manuals

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Iemand die de BBox2-manuals in elektronisch formaat heeft?
Hoe uitgebreider, hoe beter?

Ik zou willen weten wat het lampje @ betekent. M.a.w. wanneer brandt het?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Het @ brand wanneer je gebruikersnaam en paswoord die je in de modem zet, bij je provider zijn aangemeld en je dus internet toegang krijgt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Astralon schreef:Iemand die de BBox2-manuals in elektronisch formaat heeft?

Als je geconnecteerd bent.

Die manuals zijn blijkbaar staatsgeheim, nergens te vinden :bang:
Had er niet eens iemand op dit forum naar een manual gevraagd bij Scarlet en Sagem en gingen die dan niet "iets laten weten"? :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Er is geen handleiding beschikbaar van de bbox. Het @-teken gaat branden als uw gebruikersnaam en passwoord in uw modem staat.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

on4bam schreef:
Astralon schreef:Iemand die de BBox2-manuals in elektronisch formaat heeft?

Als je geconnecteerd bent.

Die manuals zijn blijkbaar staatsgeheim, nergens te vinden :bang:
Had er niet eens iemand op dit forum naar een manual gevraagd bij Scarlet en Sagem en gingen die dan niet "iets laten weten"? :roll:
ja idem ditto voor de handleidingen van de TV decoders ... die zitten in de dossiers van het Pentagon denk ik ... :roll: :bang:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

technieker schreef:Er is geen handleiding beschikbaar van de bbox. Het @-teken gaat branden als uw gebruikersnaam en passwoord in uw modem staat.
De @ gaat branden als er een actieve PPPoE sessie gestart is door de modem, de login en paswoord moeten dus correct zijn.
Regulus schreef:ja idem ditto voor de handleidingen van de TV decoders ... die zitten in de dossiers van het Pentagon denk ik ... :roll: :bang:
Kraam toch niet zo'n onzin uit, bij elke decoder zit een handleiding en een lijst met kanalen voor vlaanderen, brussel en walonie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Regulus
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:
technieker schreef:Er is geen handleiding beschikbaar van de bbox. Het @-teken gaat branden als uw gebruikersnaam en passwoord in uw modem staat.
De @ gaat branden als er een actieve PPPoE sessie gestart is door de modem, de login en paswoord moeten dus correct zijn.
Regulus schreef:ja idem ditto voor de handleidingen van de TV decoders ... die zitten in de dossiers van het Pentagon denk ik ... :roll: :bang:
Kraam toch niet zo'n onzin uit, bij elke decoder zit een handleiding en een lijst met kanalen voor vlaanderen, brussel en walonie.
Ha .. en gij noemt dat een handleiding? pas op seffens lach ik mij nog dood :twisted: wil je mij de bladzijde eens doorgeven waar de 3 vinger salute staat voor de "reset to factory defaults"? ... handleiding? ... doe mij een lol, ja? :bang: .. een bijeen gekrabbelde opsomming van wat de soft van Bcom doet in de decoder is geen handleiding van de decoder, knoop het misschien in uw oren :roll: .. trowens idem ditto voor de Tilgin .. :P

(Tussen haakjes in die schitterende "handleiding" staat dat je via de afstandsbediening een manuele opname kunt stoppen via de knop met het vierkantje .. dat werkt voor geen meter, niet op de cisco en niet op de tilgin .. voor zover de "handleiding" haha)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Er is een reden waarom de "reset to factory default settings" er niet in staat. Een reset wist de harde schijf waardoor de klant zijn opnames kwijt is, het is dan ook niet de bedoeling dat de klant zelf een reset uitvoert tenzij de helpdesk dit zelf zegt (en dan nog). Klanten lezen altijd enkel wat ze willen lezen en niet hetgeen belangrijk is, zelfs al mocht belgacom in koeien van letters het voorgenoemde vermelden gaat de klant het toch proberen en achteraf klagen dat hij zijn opnames kwijt is. Zo zijn klanten nu eenmaal: koppig, eerst doen en dan denken.

En mensen die slim genoeg zijn om een reset uit te voeren en weten wat ze doen hebben geen handleiding nodig om deze handeling uit te voeren, de enige die ze trouwens kunnen doen met de hardware.

Of heb je liever dat ze in de handleiding zetten hoe je de harde schijf kan vervangen, of meer geheugen kan steken?

En als het u niet aan staat, ga dan naar telenet of tvv.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Eigenlijk zou ik wel willen weten of er een telnet commando bestaat om te disconnecten. Die truc met de scheduler werkt bij mij om één of andere reden niet meer (na het instellen disconnect hij slechts 1 keer en daarna niet meer). Momenteel gebruik ik dus een tooltje dat via telnet inlogt en elke dag de modem reboot, wat eigenlijk een beetje overkill is omdat enkel de PPPoE sessie even onderbroken moet worden.
Regulus
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:Er is een reden waarom de "reset to factory default settings" er niet in staat. Een reset wist de harde schijf waardoor de klant zijn opnames kwijt is, het is dan ook niet de bedoeling dat de klant zelf een reset uitvoert tenzij de helpdesk dit zelf zegt (en dan nog). Klanten lezen altijd enkel wat ze willen lezen en niet hetgeen belangrijk is, zelfs al mocht belgacom in koeien van letters het voorgenoemde vermelden gaat de klant het toch proberen en achteraf klagen dat hij zijn opnames kwijt is. Zo zijn klanten nu eenmaal: koppig, eerst doen en dan denken.
Best mogelijk maar ga eens neuzen op het Belgacom help forum ... om te beginnen kennen ze daar schijnbaar niet eens het verschil tussen een "reset" en een "restore factory defaults", tenzij dat dit bij Bcom hetzelfde is en dan wordt het pas echt hilarisch! :roll: .. en om verder te gaan ... de "reset to factory defaults" wordt daar om de haverklap aangegeven voor elk probleem waarover men niet wil uitweiden of waar men geen blijf mee weet .. "Belgacom help forum" ja!? ... geef mij dan maar een handleiding, dan zie ik zelf wel wat de implicaties zijn!
En mensen die slim genoeg zijn om een reset uit te voeren en weten wat ze doen hebben geen handleiding nodig om deze handeling uit te voeren, de enige die ze trouwens kunnen doen met de hardware.
Ja dat noemen ze tegelijk warm en koud blazen .. maar 't is niettemin BS ... je moet de die "reset" (haha of was het nu "reset to factory defaults" want bij Bcom weten ze duidelijk het verschil niet!) gaan sprokkelen op het internet ttz bij niet geaffilieerde web sites .. mooi toch?
Of heb je liever dat ze in de handleiding zetten hoe je de harde schijf kan vervangen, of meer geheugen kan steken?

Inderdaad .. dat zou helemaal niet gek zijn ... zie uw eigen statement hierboven .. de mensen "die slim genoeg" zijn zouden daar hun voordeel mee doen, de anderen, ttz die die dus te dom zijn, verstaan daar dus toch niets van! Om nog maar te zwijgen van het feit dat deze "openheid" een niet onaardig verkoopsargument kan zijn! ... maar zelfs bij het meest idiote electronisch toestel krijgt men tegenwoordig een handleiding, meestal nog in zes talen of zo en inclusief een "quick start" brochure, breek mij dus de bek niet open! :bang: .. en ben je nu zo naief om te geloven dat die info over bvb het steken van een grotere, een nieuwe HD etc niet op het internet te vinden is? heck .. men zou het beter in een, Bcom certified, handleiding meegeven ipv het te moeten hacken met mogelijk verkeerde info van het internet .. djeezes wat een naieviteit! :roll:
En als het u niet aan staat, ga dan naar telenet of tvv.
wow .. eindelijk vind ik nog eens iets terug van de oude, zo geroemde, klantvriendelijkheid van Bcom, en ik die dacht dat het boertige daar uitgestorven was :roll: .. FYI .. er zijn ook mensen die slimmer zijn dan de gemiddelde Bcom technieker hoor, ze bestaan :twisted:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Is dat nu echt nodig om zo op mekaar's kap te zitten ?
Lost deze discussie het probleem op van de TS ?
Jongens, hou toch op, dit heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Regulus schreef: FYI .. er zijn ook mensen die slimmer zijn dan de gemiddelde Bcom technieker hoor, ze bestaan :twisted:
FYI .. gij zult daar zeker niet tussen zitten.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

@Regulus: zo ken ik je niet. Wat is de reden dat je zo tekeer gaat ? Wat heeft Belgacom je misdaan ? Ik zou je willen vragen serieus te kalmeren, je kan me eventueel een PB sturen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

@Regulus: wat voor een reacties buiten proportie breng jij hier?
Bij m'n Apple iPad zit GEEN handleiding, enkel een kaartje dat aanduidt waar de aan/uit-knop zit en dat je iTunes moet downloaden. Handleidingen zijn als maar vaker niet meer nodig omdat er helpfuncties in de toestellen zelf te vinden zijn.
Save a tree, don't print a manual.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

philippe.deleye schreef:Lost deze discussie het probleem op van de TS ?
Niet echt maar Trojan heeft wel een antwoord op mijn 2e vraag gegeven en dat was de reden waarom ik de manual nodig had.
meon schreef:Save a tree, don't print a manual.
Mijn beweegreden is niet jammer genoeg niet zo milieuvriendelijk.
Manuals in ebook zijn nu eenmaal gemakkelijk op te slaan en te raadplegen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”