BBOX2 WIFI belasten = no internet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb al meermals gelezen over instabiele wifi connecties van bbox2.

Persoonlik ervaar ik geen probleem met disconnects.

Wat ik WEL heb gemerkt dat
1. Als wifi volop werkt, dan kan je al bijna niet meer surfen OF zelfs op 192.168.1.1 geraken
2. WIFI is gelimiteerd (kunstmatig?) op 2,5MB/s

Voor 1:
- heb getest door laptop via internet iets laten downloaden op max. Hierdoor geraken anders pc's (en laptop zelf) zeer zelden tot websites (timeouts)
- getest door file te transfereren van pc naar laptop. Zelfde uitkomst

Voor 2:
- getest file transfer met utp kabel PC-Laptop (dus niet via modem): geen probleem, hoge snelheid
- getest file transfer over air PC-BBOX2-Laptop: max sneheid 2,5MB/s

PS:
- getest bij uitstekende wifi-sginaal (G)

Is dit "normaal" (lees alle BBOX2 zijn zo), of heb ik een unieke BBOX2? :)
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

liger schreef:Ik heb al meermals gelezen over instabiele wifi connecties van bbox2.

Persoonlik ervaar ik geen probleem met disconnects.

Wat ik WEL heb gemerkt dat
1. Als wifi volop werkt, dan kan je al bijna niet meer surfen OF zelfs op 192.168.1.1 geraken
2. WIFI is gelimiteerd (kunstmatig?) op 2,5MB/s

Voor 1:
- heb getest door laptop via internet iets laten downloaden op max. Hierdoor geraken anders pc's (en laptop zelf) zeer zelden tot websites (timeouts)
- getest door file te transfereren van pc naar laptop. Zelfde uitkomst

Voor 2:
- getest file transfer met utp kabel PC-Laptop (dus niet via modem): geen probleem, hoge snelheid
- getest file transfer over air PC-BBOX2-Laptop: max sneheid 2,5MB/s

PS:
- getest bij uitstekende wifi-sginaal (G)

Is dit "normaal" (lees alle BBOX2 zijn zo), of heb ik een unieke BBOX2? :)
Ik denk dat die 2.5MBps ongeveer de maximale doorvoersnelheid is van wifi type G dus dat is volledig normaal. Dit is dus niet enkel zo bij de BBOX2 maar bij alle wifi toestellen van het type G.
Als je dan het volledige wifi kanaal vult met een filestream is het ook normaal dat je internet er niet meer doorkan ;).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inderdaad, er is weinig aan de hand met jouw situatie.
De BBOX2 is nu niet echt een pareltje op vlak van draadloos, maar een andere zou niet echt spectaculair beter doen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Grootste probleem is nu eigenlijk dat als ik het op maximum gebruik (WIFI, wie weet mss bij lan ook) dan kan niemand meer surfen. Ik kan zelfs niet op router zelf geraken. Geven altijd timeouts.
Xardy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:53

liger schreef:Grootste probleem is nu eigenlijk dat als ik het op maximum gebruik (WIFI, wie weet mss bij lan ook) dan kan niemand meer surfen. Ik kan zelfs niet op router zelf geraken. Geven altijd timeouts.
Heb hetzelfde probleem gehad. Zelf zo erg dat ik aan volle snelheid aan het downloaden was en de bbox2 er gewoon uit vloog, tv was ook weg. Hardware/software van de bbox2 trekt echt op niks imo.

Heb er een router aangehangen en wifi van de bbox2 afgezet. Ook DHCP gebeurd nu via de router en plots kan ik wel aan volle snelheid downloaden en nog surfen op andere computers.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

liger schreef:Wat ik WEL heb gemerkt dat
1. Als wifi volop werkt, dan kan je al bijna niet meer surfen OF zelfs op 192.168.1.1 geraken
Is dit "normaal" (lees alle BBOX2 zijn zo), of heb ik een unieke BBOX2? :)
Dat is mijn probleem denk ik ook. Zie mijn thread http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=26920
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”