ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Gast

eapresley2 schreef:Na alweer een paar weken een strontverbinding te hebben,trachttte a2f de problemen van zich af te schuiven en beweerden ze dat het aan de binnenhuis installatie lag.Dus maakte ze een afspraak om een belgacom technieker de boel te komen checken.Wel iets na 14 u vandaag waren alle testen afgerond,alles was perfect.Dus ik bellen naar de a2F helpdesk om hen te melden dat de problemen bij hen lagen.Wel dat dacht ik,want de helpdesk was gesloten,ook al zegt het bandje dat de helpdesk tot 17u open is.Hoe kan je dan een redelijke service bieden als zelf de kleinste dingen niet gerespecteerd worden.

Snelheden tussen de 2 KB en 30 KB zijn gewoonweg niet aanvaardbaar,en lijken me meer op isdn dan breedband,aangezien ik betaal voor breedband zie ik dat als contractbreuk van adsl2fit zen kant



2kb is zeer weinig , zelf met een inbelmodem kan je 12kb/sec haleb
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik heb daarjuist gebeld en volgens mij gaat dit nimeer goedkomen. Ik zou graag willen weten hoe ik mijn contract kan afzeggen zonder de resterende maanden te betalen. Iemand die mij ffe info kan geven ???

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 6 2003 om 15:29:10 UTC+0200)

Download : 28.8 KByte/sec
Upload : 48.9 KByte/sec


Mijn factuur heb ik al gekregen ik vraag mij af wat ze gaan doen dat ik het nimeer betaal. Een deurwaarder laten komen kost hun bijna zoveel als een jaar abonnement dat gaan ze toch ni doen dan zeker.

Ik ben het meer dan kotsbeu :x
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Wa denkt ge zelf Tae???

Bedrijven sturen zelfs een deurwaarder als je maar 10 € schuld uitstaan hebt.

Klint niet rooskleurig maar is wel zo.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Tja ik vraag het maar want mijne neef die vroeger video's huurde en die ni terugbracht heeft nooit maar ene deurwaarder gezien.

Ik heb dat dan eens gevraagd wat ze zouden kunnen doen en het antwoord was dat een deurwaarder sturen hun meer kost :?

En het voor de rechter slepen hoeveel gaat me dat kosten tenzij een prodeo misschien? In ieder geval mijn geduld is op !!!
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Toch misschien eerst eens even info vragen bij de wetswinkel.
Die mensen helpen u daar voor 10 € dacht ik.
Zij zullen u dan zeggen of er een zaak van te maken is.
Let wel, volgende argumenten kunnen al niet aangehaald worden:
- Inbraak op de wet van eerlijke reclame ( of hoe noemt dat ding??? )
- Ze leveren dus echt wel hun service want in het contract dat je hebt staat nergens iets over een minimum snelheid/bandbreedte.
- Die termijn van 1 jaar is wettelijk vastgelegd en daar kan je niet buiten.

Dit zijn zover de eerste die in mijn hoofd opkomen.
Ben zeker dat er wel meerdere argumenten zijn.

Weerom; Dit klinkt niet leuk voor ons al klanten maar het is de harde realiteit. Of denken jullie dat ik stil zit en al deze problemen zomaar over me laat gaan zonder slag of stoot?
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

erhmm .. van die deurwaarders ... de enige reden waarom een bedrijf dit NIET doet is omdat een rechtszaak zoveel tijd en rompslomp met zich meebrengt.

Als je aangeklaagd wordt omdat je niet betaalt en de rechter beslist in jou nadeel kan je ook de gerechtskosten nog eens dragen van de aanklagende partij ... dus als een bedrijf recht in z'n schoenen staat kost hen dat juist niks. Behalve dan kostbare tijd, en juist die verloren tijd kan niet of moeilijk vergoed worden.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Ik heb nu eindelijk mijn email adres (compensatie aangevraagd in januari) dat op de factuur staat, maar ik heb geen server gegevens enz. Kan iemand me hierbij helpen (pop,smtp, welke login/pwd te gebruiken)?

Ik zit ook al een paar weken te surfen op 1-3 kbyte/s ... als dit tegen eind april niet verbetert, dan zal ik ook onderhand mijn contract opzeggen ... ik ben sinds oktober klant bij ADSL2Fit, en heb nog niets anders dan problemen geweten qua snelheid, het enige wat er daar snel werkt is hun facturatie nu, die komen altijd netjes op tijd!
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Als ik het zo hoor dan is het al een verloren zaak voor je er aan begint.

Tja dan zal ik maar eens een brief schrijven naar de ombudsdienst misschien dat zij er iets aan kunnen doen.

Webvisie laat zijn klanten goed in de kou staan maar dat gaat niet ongestraft worden ;)

In ieder geval bedankt voor de uitleg :wink:
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Styx schreef:Ik heb nu eindelijk mijn email adres (compensatie aangevraagd in januari) dat op de factuur staat, maar ik heb geen server gegevens enz. Kan iemand me hierbij helpen (pop,smtp, welke login/pwd te gebruiken)?

Ik zit ook al een paar weken te surfen op 1-3 kbyte/s ... als dit tegen eind april niet verbetert, dan zal ik ook onderhand mijn contract opzeggen ... ik ben sinds oktober klant bij ADSL2Fit, en heb nog niets anders dan problemen geweten qua snelheid, het enige wat er daar snel werkt is hun facturatie nu, die komen altijd netjes op tijd!


ik wacht nog steeds op mijn compensatie alhoewel ze volgens A2F begin februari al allemaal verwerkt waren ...

nu ja, hier je info :
* NEWS server: news.net4all.be
* MAIL server: mail.net4all.be
'-> instellen als uitgaande mailserver (SMTP)
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 maa 2004, 12:22
Locatie: oostende

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 141 kbit/s or 18 kbyte/s
- Upload speed : 420 kbit/s or 53 kbyte/s
Tue Apr 6 2004 at 19:25:21 UTC+0200

bah, is niet meer te doen momenteel. heb vandaag 4 keer gebeld naar hun helpdesk, 2 keer smorgens en 2 keer snamiddags. telkens het leuke bandje "onze helpdesk is open op ... blablabla"

dit is gewoon schandalig, weten dat er zoveel problemen zijn en dan is de helpdesk niet meer beschikbaar. ik werk zelf op een helpdesk en wij hebben zoiets als een SLA (service Level Agreement), als we dat niet halen (wat 80-85% moet zijn) dan kunnen we ervan op aan dat er leuke botetes voor ons volgen.

ik vind deze manier van werken van a2f alles behalve.
is er iemand die vandaag nog op de helpdesk van hen is binnegeraakt? zo ja, wat hebben ze gezegd over de eta wanneer de problemen zouden opgelost zijn.

mvg uni
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

yep ik heb gebeld en wat van mijn voeten gemaakt maar veel zal het ook ni geholpen hebben ;) en ben weeral een paar € minder !!!

Veel wijzer word je er ook niet van als je belt dus is het volgens mij best dat je nimeer belt en stappen onderneemt naar de ombudsdienst of advocaat erbij nemen. Ze spreken altijd maar in de toekomst voor mij is de toekomst heel ver te zoeken bij Webvisie.

Persoonlijk zie ik er geen goed oog nimeer in en komt het naar mijn inziens niet goed meer tenzij ze naar de pijpen van Scarlet dansen en toch beginnen met limieten (spijtig genoeg natuurlijk) in te voeren.

Ze hebben wel uitdrukkelijk gezegd dat ze ongelimiteerd willen blijven maar dan gaat er zker geen schot in de zaak komen imo en blijven ze stokken in onze wielen steken ;)

Er zit precies ni veel in dan te w8 en hopen dat we toch weer eens weekje (meestal is het toch zo) nog eens snelheden boven de 1mbps te halen en voor de rest hopen dat mijn contract zo snel mogelijk ten einde is zodat ik het kan opzeggen ;)

En dan kan ik weer op zoek tocht naar het onbekende :?
dieder
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 maa 2004, 17:07

als ze dan toch een limiet gaan moeten doen, zodat de download snelheid weer normaal word, dan zouden ze beter een limiet invoeren van 100 gig in de maand
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Waarom niet dat vind ik zker geen slecht idee 100GB kom ik met meer dan met toe :-D
eapresley2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 maa 2004, 23:28

Seal schreef:- Inbraak op de wet van eerlijke reclame ( of hoe noemt dat ding??? )
- Ze leveren dus echt wel hun service want in het contract dat je hebt staat nergens iets over een minimum snelheid/bandbreedte.
- Die termijn van 1 jaar is wettelijk vastgelegd en daar kan je niet buiten.

toch wel Seal,a2f gaat hier wel degelijk in de fout met de beweringen op hun site.OK akkoord geen snelheidsgaranties op het breedband internet,maar snelheiden van pakweg 20 KB/S is totaal geen breedband.
Dat haal je gewoon met isdn ook.Dus dat is wel degelijk een inbreuk op de wet tegen verkeerde advertenties.
Ze bieden een product aan die ze dus niet leveren,dus moesten alle ontevreden gebruikers de handen eens in elkaar slaan en zeggen nu niet meer,waren we al een stuk verder op.
Alleen begin je niets tegen die maffia(want iemand die geld aftroggeld voor iets dat er niet is noem ik regelrechte maffia)
georganiseerde misdaad met een boel slachtoffers.



A2F, bied toch gewoon de klanten die niet tevreden zijn over jullie service de mogelijkheid om op te stappen zonder de zogenaamde boete.Voor jullie is het ook geen goeie zaak al die negatieve postings.


nog een attachment:slechts een paar minuten verbonden en die kreeg ik al
Bijlagen
a2fuck.JPG
(40.04 KiB) 118 keer gedownload
Gast

Moesten we nu ALLEMAAL onze factuur niet betalen? Ze kunnen toch geen deurwaarder sturen naar al hun klanten?
Hoeveel klanten hebben ze eigenlijk bij A2F?
zippy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:41
Locatie: Belgium,leuven

Wat we wel kunnen doen is met zoveel mogelijk mensen een mailtje sturen naar de volgende 2 adressen.

[email protected]

[email protected]

Als ze genoeg klachten krijgen hebben we misschien een kans dat het aan bod zal komen. Eens benieuwd hoe ze dan zullen reageren.
Daar heeft een bedrijf pas schrik voor!!! Media is een sterker wapen dan naar de rechter stappen!

Het wordt tijd dat we eens wat doelgerichter gaan werken!
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

zippy schreef:Wat we wel kunnen doen is met zoveel mogelijk mensen een mailtje sturen naar de volgende 2 adressen.

[email protected]

[email protected]

Als ze genoeg klachten krijgen hebben we misschien een kans dat het aan bod zal komen. Eens benieuwd hoe ze dan zullen reageren.
Daar heeft een bedrijf pas schrik voor!!! Media is een sterker wapen dan naar de rechter stappen!

Het wordt tijd dat we eens wat doelgerichter gaan werken!


http://www.vtm.be/telefacts/contact.htm
http://www.vtm.be/tv/index_programma_re ... ontact.htm
zijn ook altijd leuk en idd, (negatieve) mediabelangstelling wordt liever vermeden omdat het grote publiek dan op de hoogte is. Is Webvisie niet in fout en kunnen ze dit dan weerleggen dan komt Scarlet slecht naar voor wat ze nu zeker wel kunnen missen ...
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Dan kun je beter een petitie opzetten en dit opsturen naar desbetreffende tv zenders of andere instanties ipv iedereen op zijn eigen houtje ;)

Dan kun je ook zien hoeveel mensen er op reageren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik denk dat het beter is dat iedereen in eigen naam mailt dan dat er een petitie wordt opgesteld waar vele mensen met hun nickname zullen signen. Ook zullen vele individuele mailtjes meer effect hebben dan één mail met een lijstje namen.
Het beste dat je kan doen is misschien allemaal (als jullie naar bovenstaande adressen mailen) refereren naar hier. Enkelen onder jullie mailen misschien niet graag omdat ze schrik hebben dat juist zij gevraagd worden om in de studio te komen zitten. Misschien is het dan ook beter om indien het zover komt dat hier één of meer mondige vertegenwoordigers onder de A2F users verkozen worden die wel op tv willen komen...

Persoonlijk zou ik nog even wachten met deze actie, ik zou ze nog tot eind paasvakantie geven om met een oplossing te komen (hier bedoel ik mee, het moet niet opgelost zijn, maar er moet officeel gezegd worden dat het probleem gevonden is, wat dat probleem is, dat eraan gewerkt zal worden en dat het zeker tegen xx xxx opgelost zal zijn.. zoiets dus).
Ook moet je weten dat zo'n verschijning in de media voor hun erg goede reclame kan zijn..
NuKeM
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

naambekendheid : ja
GOEDE reclame, neen hoor

denk dat er ondertussen feiten genoeg zijn om de slechte situatie aan te tonen waar ze zich niet uit kunnen praten.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig;
ik vroeg ivm zondag iets antwoorden ze met "full line reset done" wat ze dan ook nog eens doen

maar dat heeft geen enkel effect hier behalve dat alles eens goe time-out en ik weer opnieuw mag connecten en verder sukkel :>

en weer een vraag ontweken ...wat een support soms
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol, hier net hetzelfde.

TT
----------
2 weken na datum zit ik nog altijd met dezelfde miserabele snelheden van 200-300 kbit/s maximum. Dit duurt nu al minstens 7 weken.

Wanneer worden de problemen nu eindelijk opgelost??? Ik wens een concrete datum, en geen beloftes meer.

Antwoord
-----------
Full Line Reset done



Dit helpt dus geen kloten, ik zit hier nog altijd met 150 kbit/s te knoeien.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

mja antwoord ik op TT dat ik graag antwoord heb & niet full line reset:

antwoord:
- line wordt weer gereset (omg quit it?)
- in tt staat : "Profile cleared"

ander ip ..same speed ..still no answer :twisted:

*edit* nu tt gewoon gesloten ..yay
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Ik vroeg in mijn TT om uitleg en wanneer het in orde ging komen, verder vroeg ik ook of ze eventeel konden zeggen of ze een compensatie gingen voorzien en of we eventueel van ons contract afkonden als ze niet konden zorgen voor verbetering.
ANTWOORD : Full Line Reset done

Zijn die nu blind? Lezen ze minstens het TT?????? Dat was mijn vraag niet!!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NuKeM schreef:Persoonlijk zou ik nog even wachten met deze actie, ik zou ze nog tot eind paasvakantie geven om met een oplossing te komen (hier bedoel ik mee, het moet niet opgelost zijn, maar er moet officeel gezegd worden dat het probleem gevonden is, wat dat probleem is, dat eraan gewerkt zal worden en dat het zeker tegen xx xxx opgelost zal zijn.. zoiets dus).


Heeft men ondertussen niet genoeg tijd gehad, en beloftes (dit is niet de eerste keer) gemaakt dat het binnen een weekje of twee zou opgelost zijn ?

Het feit dat men blijft weigeren bij Webvisie om het probleem nog maar te melden op hun website zegt al meer dan genoeg.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Djorre schreef:Zijn die nu blind? Lezen ze minstens het TT?????? Dat was mijn vraag niet!!!


idd ... heb dat ook al meermaals meegemaakt. Op mijn vraag waarom er geen verschil is tussen 4Mbit en 8Mbit en de prijs 2x zo hoog is.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

C-Phest schreef:Op mijn vraag waarom er geen verschil is tussen 4Mbit en 8Mbit en de prijs 2x zo hoog is.


Gewoon die domme klant negeren en hem blijven factureren voor 8 Mbit :!: De heren van Webvisie zullen wel zorgen dat hun zakken gevuld blijven (was in het verleden ook al zo).
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Wtf, profile cleared, ticket closed

Wil dat hier zeggen dat ze het hun gewoon niet aantrekken???
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Ik ga deze avond eens proberen met een scarlet account op mijn lijn en zien of het even traag gaat. Als dat even traag is dan kan ik hen bevestigen dat het bij mij ligt, anders zullen ze verdikke eens iets anders uit hun nek mogen lullen.
Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ik dan juist geluk had dat mijn lijn in orde was voor die 10 minuten :evil:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mja, klopt der op zou ik zo zeggen
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik heb daarjuist een full line reset aangevraagd via TT en speeds blijven beneden het pijl misschien heb ik er 10kb s meer bij maar dat is dan ook al :?

Dus mannen die full reset line gaat ook geen ultimatum brengen voor dit probleem :roll:

Dit is nu al maand bezig die belachelijke speeds van 20kb s tot max 40kb s hoelang denken die dat nog vol te houden ? In die maand hebben ze nog geen oplossing gevonden voor het probleem wat een bende amateurs of afzetters daar bij Webvisie en Scarlet ;)
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Reactie op mijn tweede troubleticket:

account cleared

again????

Ik heb het akelige gevoel dat dat daar geautomatiseerd is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tae schreef:Ik heb daarjuist een full line reset aangevraagd via TT en speeds blijven beneden het pijl


Waar haalt iedereen het nu toch in zijn hoofd om een full line reset aan te vragen ? Het is niet omdat per toeval iemand betere resultaten had achteraf dat dit alles gaat oplossen (nee, zo simpel is het niet) :!:

Grappig is wel dat Webvisie lekker mee doet met dit spelletje (moest het echt iets oplossen dan was alles reeds lang gereset)... en ondertussen zijn we weeral een weekje verder, en is er niets veranderd.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

ik vraag me dan wel af hoelang ze dit gaan uithouden. ik zal deze avond eens de resultaten posten van die scarlet vs adls2fit. Ik vraag me af welk antwoord ze daarop gaan geven bij A2F ... laat me raden ... Full reset :|
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Waar haalt iedereen het nu toch in zijn hoofd om een full line reset aan te vragen ? Het is niet omdat per toeval iemand betere resultaten had achteraf dat dit alles gaat oplossen (nee, zo simpel is het niet)


Ik geloof er ook niet veel van maar het is het proberen waard :lol: Ik wist wel dat het niet veel aan de zaak ging veranderen en dat er meer aan de hand is.

Volgens mij de mensen die goeie speeds krijgen zijn oftewel goed bevriend met Webvisie of anders hebben ze een 8mbit lijn dat denk ik erover ;)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hmm,

Dan voel ik mij als "vriend" van Webvisie een beetje bekocht, want het heeft 3 maand geduurd voor ik boven de 400-1000kbit geraakt. Heb zelfs weken aan een stuk aan 40-100kbit gesurft.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Tae schreef:Volgens mij de mensen die goeie speeds krijgen zijn oftewel goed bevriend met Webvisie of anders hebben ze een 8mbit lijn dat denk ik erover ;)

Ben je er nu mee aan het lachen?
Ik haal met mijn 8Mbit regelmatig minder dan de 4Mbitters hier...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Wref

Ik kan zowieso bevestigen dat als ik surf met een Scarlet account van een vriend op mijn ADSL lijn ik zonder problemen tegen 300-320 KByte/S download van mijn newsserver (usenetserver.com). Als ik dan inlog met mijn A2F account gaat het tussen de 6 a 25 KByte/s ...

Het ligt dus zowieso NIET aan mijn pc en NIET aan de Scarlet infrastructuur... Het moet dus gewoon in de beschikbare bandbreedte zitten die A2F heeft gekocht bij Scarlet...

Volgens mij (simplistische speculatie) kunnen ze hun verbruik (bandbreedte) niet betalen, dus kopen ze kleinere blokken aan bij Scarlet. Iedereen blijft gewoon betalen aan A2F terwijl zij "minder" betalen aan Scarlet. Na een tijdje hebben ze terug wat "gespaard" en kunnen wat extra snelheid kopen bij Scarlet en dan gaat het weer voor een tijdje sneller... Ik weet dat ik mij op niets baseer en geen bewijzen heb enzo maar dit fenomeen (de EXTREEM trage snelheden) was er een tijdje geleden toch ook ? (net voor ik mijn abbo had in december)...

Ik zie gewoon geen andere verklaring... Scarlet surfen op dezelfde lijn gaat prrrrrriiiiiimaaaa ... Sterker nog als ik enkel het ISP abbo kon kopen bij Planet had ik dat al lang gedaan als "backup" voor wanneer A2F lastig doet zoals nu...

Wat denken jullie van die speculatie ?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Wref schreef:Wat denken jullie van die speculatie ?

Ik heb er ook zo de raarste bedenkingen bij, maar baseer me liever op de feiten.
Feit is dat jij met een scarlet abbo wel goed zit, maar een a2f abbo op dezelfde lijn, zelfde pc niet performant is.
A2f moet eens dringend over de brug komen !!!!!!!!

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wref,

Die speculatie is al 'tig keer gemaakt en al 'tig keer weerlegd. Er zit gewoon geen lijn in de tragere snelheden.

Voor zover ik weet (en wat mij gezegd is) is de aangekochte bandbreedte "slechts" 80% in gebruik. In principe is dit al te veel gebruik, maar dit zou liggen omdat Scarlet geen extra upgrade wil verlenen aan Webvisie.

Webvisie kon wel upgraden, maar dan aan de contractueel voorziene 60kbit / users (Scarlet cijfers). Aangezien dit uiteraard niet mogelijk is (men kan moeilijk 60kbit upgrade vragen wanneer er 1 abbo bijkomt) Is er rond dit nog geen antwoord. Webvisie had al eens 500Mbit bijbesteld, maar dit was gecancelled door Scarlet zolang het webvisie netwerk zoveel grootverbruikers had. Dit is ondertussen ook al weerlegt daar er evengoed (en meer) grootverbruikers bij Scarlet zitten, dus heeft Scarlet toegestemd in upgrades aan 60kbit per provisioned user (Dit klinkt even onlogisch als het in realiteit is ... tegenwerking noemen ze dit, maar enfin)

Allez, kon het weeral niet laten om te reageren terwijl ik goe genoeg weet dat geen kat het weer gaat geloven en er nu weer wat posts komen over mensen met speedtests die gaan zeggen hoe kan dat nu dat er genoeg banbreedte is al ik .... kbit haal. Maar ja, ieder zijn tijdverdrijf niet waar.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”