HPI Baja 5B v2.0

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wilde eens weten of er hier gasten zitten die deze wagen kennen ? De HPI Baja 5B versie 2.0 ?
Ben van plan eentje aan te kopen voor the fun :-) Zoek info en clubs en natuurlijk winkels die men kan aanraden .
http://www.youtube.com/watch?v=yvK5GroTBto&feature=fvw
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik raad je aan om met een goedkoper model te beginnen.
Je bent een beginner, en maakt fouten.
Niks mis mee, maar vrij duur als je direct zo iets koopt :wink:

Je moet er ook rekening met houden dat die "kettingzaag" niet steeds gewenst is ('k heb nog weinig op een zondag lang gereden zonder klachten).
Dus je moet op voorhand eens nadenken over een locatie, een club is daarom waarschijnlijk een aanrader.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb vroeger ook een HPI Baja gehad (allereerste versie), héééél veel plezier mee beleefd!

Maar dat ding is groot, en heeft een groot terrein nodig om te rijden. En met een zandbuggy op asfalt of op een vlak voetbalveld rijden is wel leuk ... voor de eerste 10 minuutjes, daarna is het saai :/ Het leukste is het ding in de lucht te krijgen :) Maar door in de lucht te gaan is er een groter risico op stukken, zeker als je nog wat onervaren bent. En wisselstukken zijn *duur*, een nieuwe gemonteerde achterband kost iets van een EUR60 :/

En het geluid is inderdaad ook een belangrijke factor, niet iedereen kan dat apprecieren, en een Baja rijdt op 2takt. Hij maakt lager geluid dan de kleinere 1/10 of 1/8 buggies, inderdaad vergelijkbaar met een grasmachine of brommertje...

Hier heb je nog wat filmpjes van de mijne:
http://www.youtube.com/watch?v=__1rznQAMgg
http://www.youtube.com/watch?v=XG0pYFebnEs
http://www.youtube.com/watch?v=ZmQ1gozRJgU

Zo zag m'n Baja eruit als ik hem verkocht heb:

Afbeelding

meer: http://gallery.weyland.be/v/RC/baja/ Meer RC hier: http://gallery.weyland.be/v/RC/

Tegenwoordig heb ik het veel meer op electro modellen met zware LIPO batterijen in. Die Savage Flux kost de helft van een Baja (en al zeker in onderhoud) en is 10 keer zo leuk. Alsje trouwens gewoon een funcar zoekt, dan ben je volgens mij beter af met een Blitz, die rijdt veel zachter en heeft een veel kleiner gebied nodig...

Net nog LST shocks met de IRC shock mount op de Savage gezet:

Afbeelding
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor jullie reactie's ! Maar koppig dat ik ben ik heb me er al eentje gaan halen . Het is toch de baja 5b geworden . Gisteren dat ding eerst even uit mekaar gehaald en alle vloeistoffen eens nagezien ( had daar waarschuwing voor gehad ) en idd het was nodig , differentieel bevatte te weinig olie in als ook de veering. Dus nu is hij helemaal rij klaar. Deze week eens gaan rijden op een groot gras vlakte om de wagen eens aan te voelen . Vroeger nog wel met rc auto's gereden maar dan allemaal elektrische. Dus zal allemaal wel in orde komen ;-) De plaats is idd allemaal wel wat beperkter maar ook zoveel leuker om er mee te bollen :-)
Nu een grote grasvlakte is hier genoeg te vinden en weet hier en daar wel afgelegen plaatsen liggen waar er heuvels zijn om over te jumpen . Een club vinden blijkt wat anders te zijn . De enige club dat ik zo direct weet is die van aan de atoom in Mol ( zelf van Mol ) Gisteren met iemand gesproken die daar in de club zit en wist me te zeggen dat ze geen nieuwe leden aannemen. Dit voor auto's op nitro of naft . Klachten van geluid overlast uit de buurt.
Dus zoek eigenlijk mensen uit mijn regio om samen al eens te gaan rijden of op zoek te gaan naar andere clubs.

Als iemand tips heeft voor belgische forums of clubs horen we dat graag ;-)

@ Selder , ben jij van Rijkvorsel ? Is daar een club ? Want op de foto's staan wel een boel bajas bij mekaar ? En mag ik vragen waar dat was waar jullie gaan rijden ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Zelf ben ik op zoek naar een traxxas rustler VXL

Dit zijn ook fun wagentjes.

Zocht iets tussen een buggy en een monster truck en de rustler vxl is een perfecte mix daartussen.

Als er iemand eentje weet tweedehands laat maar een belleke. (pm dus)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Moet wel zeggen dat het lastig is om een club te vinden waar je met een bigscale mag komen rijden . Juist eens gaan zien aan de keiheuvel in Balen en daar heb je aan de overkant van het vliegveld een ideaal terrein . Dus van zodra de nieuwe onderdelen binnen zijn ga ik daar eens gaan rijden . Iemand geroepen ?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En hoe lang zou het duren of je krijgt klachten dat je zender hun vliegtuigen stoort?
Ze moeten het maar gedacht hebben, en voor je het weet kan je vertrekken :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Opus
Elite Poster
Elite Poster

ik ben van hoboken dus is wel ietske te ver voor mij om te komen knallen.

Trouwens moet eerst kijken of ik ergens de traxxas rustler vxl op de kop kan tikken
selder
Moderator
Moderator

Ik zit zeker niet bij een club, gewoon met wat vrienden komen wij elke zondagvoormiddag samen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:En hoe lang zou het duren of je krijgt klachten dat je zender hun vliegtuigen stoort?
Ze moeten het maar gedacht hebben, en voor je het weet kan je vertrekken :wink:

De freq. 119.200 Mhz word vermeld op die mannen hun site, dus kan zeker geen probleem zijn .
Kwa lawaai zit ik daar wel goed denk ik , zit vlak aan de vliegclub ( andere kant van de straat )en het crosparkoer .

Zie hier wat een mooie oppervlakte het is ; http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=17
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Ik haal misschien morgen de traxxas rustler vxl op tweedehands bij iemand voor 285 €
inclusief 2 lip's / extra set banden / wheeliebar

standaard zender 2.4ghz bijgeleverd.
Maar ik heb het niet zo voor die pistoolgreep zenders dus wss zal ik daar een gewone 2.4ghz zender voor moeten kopen met de tijd van futaba ofzo.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

das allemaal gewente vermoed ik .
Opus
Elite Poster
Elite Poster

SniFManS schreef:das allemaal gewente vermoed ik .
kweet het maar ik ben gewoon van met een gewone zender te werken daar ik vroeger met de heli en het vliegtuig gespeeld heb :)

Maar ik zal wel zien wat het geeft.....werkt die pistoolzender een beetje leuk dan zal ik mij daar wel aan aanpassen.

Anyway als ik die morgen haal dan wil ik gerust wel eens een keer afspreken om te gaan spelen ergens......maar niet dit weekend want ik zit met 3 BBQ afspraken lol
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:
SniFManS schreef:das allemaal gewente vermoed ik .[/quote
heb vroeger ook een vliegtuig gehad maar das al lang geleden .Wat betreft die remote dat ben je zo gewoon.Had het zelf ook nog niet gehad en het voeld natuurlijk aan.

Anyway als ik die morgen haal dan wil ik gerust wel eens een keer afspreken om te gaan spelen ergens......maar niet dit weekend want ik zit met 3 BBQ afspraken lol
Zal duimen dat het weer nog redelijk blijft ;-)

En dat afspreken zie ik wel zitten , enkel is het feit dat ik nog zit te wachten op nieuwe parts en dat ik dat ding nog fatsoenlijk moet in rijden en afstellen .
Heb er nog maar een 15 minuten mee kunnen rijden omdat ik al stukken maakte :-) ( stuurstang gebroken )
Ben zelf ook van hoboken, tot men 27 in de dokter van raesstraat gewoont ( ouders wonen er nog ). En nu dus in de stille kempen.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

SniFManS schreef:
Opus schreef:
SniFManS schreef:das allemaal gewente vermoed ik .[/quote
heb vroeger ook een vliegtuig gehad maar das al lang geleden .Wat betreft die remote dat ben je zo gewoon.Had het zelf ook nog niet gehad en het voeld natuurlijk aan.

Zal duimen dat het weer nog redelijk blijft ;-)

En dat afspreken zie ik wel zitten , enkel is het feit dat ik nog zit te wachten op nieuwe parts en dat ik dat ding nog fatsoenlijk moet in rijden en afstellen .
Heb er nog maar een 15 minuten mee kunnen rijden omdat ik al stukken maakte :-) ( stuurstang gebroken )
Ben zelf ook van hoboken, tot men 27 in de dokter van raesstraat gewoont ( ouders wonen er nog ). En nu dus in de stille kempen.
Ah ik ben van de jules pauwelsstraat :)
Maar goe we zullen wel eens een keer afspreken met een paar man ofzo dan ......
En brokken maken hehe dat zal er altijd wel bij horen denk ik zo.
Toen ik begon met heli te vliegen had ik er na 10 minuten vliegen al 3 crashes op zitten.
Hopelijk met de auto kan ik iets langer doen zonder een crash.

Ps: heb net gezien dat je ook op modelbouwforum.nl zit :)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Trrost u , ik met de baja een 10 minuten en maakte al stukken . Wel mijn eigen schuld natuurlijk :-)
selder
Moderator
Moderator

Hoe kunt ge daar nu al stukken mee maken ... de eerste 3 tanks moogt ge niet eens vol gas geven, ge moet die eerst inrijden :/
En parts voor een Baja zijn noemenswaardig duurder dan stukken voor een andere kleiner model :/
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Hoe kunt ge daar nu al stukken mee maken ... de eerste 3 tanks moogt ge niet eens vol gas geven, ge moet die eerst inrijden :/
En parts voor een Baja zijn noemenswaardig duurder dan stukken voor een andere kleiner model :/
Was gaan rijden op een stuk waar ze juist de bergen hadden weg gedaan waar ik eigenlijk voor ging. En was beperkt in oppervlakte nu. Omdat ik moest inrijden dacht ik dat gaat wel. maar door omstandigheden van het terrein en de power van dat ding dom geweest en de auto is tegen een zwaardere tak ( boom ) gegaan. Tegen trage snelheid maar juist met het linker wiel en gevolg was dat de stuurstang al defect was, en een draag steun van de vering.
Kan gebeuren niet waar en geloof er niet in dat je nooit geen stukken maakt met een baja . Als je eens bekijkt hoe die dingen afzien op de filmpjes op youtube ;-)
Lig er zeker niet van wakker want bij elk defect onderdeel gaan we beter materiaal steken ( alu ) waar door hij enkel maar sterker word!
selder
Moderator
Moderator

Er is een reden waarom HPI hard en zacht plastiek gebruikt voor sommige onderdelen ... bijvoorbeeld de draagarmen van de ophanging.

Plastiek buigt een beetje mee als je er iets mee raakt, en kan zo schokken opvangen. Is de schok te groot, dan schiet het los of breekt het inderdaad ...

Aluminium daarentegen plooit scheef, of nog erger, het aluminium blijft wel intact, maar de schok wordt door een ander onderdeel opgevangen wat op zijn beurt dan kapot gaat ...

Veel mensen die ik ken hebben hun savage ook van aluminium onderdelen voorzien, ze zijn er allemaal van teruggekomen en hebben nu terug plastieke onderdelen steken :)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Er is een reden waarom HPI hard en zacht plastiek gebruikt voor sommige onderdelen ... bijvoorbeeld de draagarmen van de ophanging.

Plastiek buigt een beetje mee als je er iets mee raakt, en kan zo schokken opvangen. Is de schok te groot, dan schiet het los of breekt het inderdaad ...

Aluminium daarentegen plooit scheef, of nog erger, het aluminium blijft wel intact, maar de schok wordt door een ander onderdeel opgevangen wat op zijn beurt dan kapot gaat ...

Veel mensen die ik ken hebben hun savage ook van aluminium onderdelen voorzien, ze zijn er allemaal van teruggekomen en hebben nu terug plastieke onderdelen steken :)
De Baja lijkt toch anders dan , heb ondertussen wel wat belgen leren kennen die een baja van hpi hebben en de meesten rijden er al drie jaar mee . Wel met het feit dat de belangrijkste onderdelen die defect gegaan zijn vervangen door alu onderdelen . Maar idd niet allemaal , alles heeft voor en nadelen en dat zullen we allemaal wel anders ondervinden. De tijd zal het uitmaken ;-) En moet zeggen die dingen zien er wel banglijker uit als het alu is :-)

kijk hier maar eens ; http://www.modelbouwforum.nl/forums/big ... hread.html

Trouwens weet er iemand van een bestaan af van een groots rc forum waar big scale aanbod komt . Want blijkbaar is dit toch iets appart voor België .
En wat clubs betreft is het ook triest voor nitro en naft wagens . Kweet dat het lawaai er voor iets tussen zit maar cross zie je wel genoeg in ons apenland ;-)
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Heb de traxxas rustler VXL in huis sinds deze namiddag :d :d :d

Tweedehands op de kop kunnen tikken.

Moet zeggen dat dat autoke zeer fijn is en super in orde.

Let the fun begin :beerchug:
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:Heb de traxxas rustler VXL in huis sinds deze namiddag :d :d :d

Tweedehands op de kop kunnen tikken.

Moet zeggen dat dat autoke zeer fijn is en super in orde.

Let the fun begin :beerchug:
proficiat met de nieuwe aankoop ;-) Hoop mijn stukken te hebben in de week van de 6de ;-)
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Vanavond de 2 lipo's die ik bij de auto bijkreeg compleet plat gereden hehe.

Dat ding ging met gemak rete snel vooruit, en de kiezelsteentjes op de baan vlogen lustig in het rond :)

Wheelies a volente (gelukkig is er een wheeliebar op anders had het 100 keer over kop gegaan hehe)

Nu deze nacht maar de gewone standaard batterij opladen en als ik deze week nog tijd heb een beetje deftige lipo lader gaan kopen want die heb ik nog niet.
selder
Moderator
Moderator

Oeh :( Hopelijk zit er een goede LVC op die esc in uw Rustler, een cell in een lipo mag namelijk niet lager dan 3 volt zijn, anders kan ze niet meer opladen...

En een Savage Flux is zo krachtig, standing backflips ;)

"rc big scale" of iets dergelijks was nog een nederlandstalig forum, maar voor de rest zijn er maar weinig.
Ik lees vooral op savage central en R/C Tech forum.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Oeh :( Hopelijk zit er een goede LVC op die esc in uw Rustler, een cell in een lipo mag namelijk niet lager dan 3 volt zijn, anders kan ze niet meer opladen...

En een Savage Flux is zo krachtig, standing backflips ;)

"rc big scale" of iets dergelijks was nog een nederlandstalig forum, maar voor de rest zijn er maar weinig.
Ik lees vooral op savage central en R/C Tech forum.
jah de lipo cutoff die erop zit is in orde (voor zover ik weet en voor zover als die hetzelfde werkt als diegene dat op mijn helicopter stond.)
Trouwens van zodra ik merkte dat de auto trager ging ben ik naar het lichtje gaan kijken en het begon net te knipperen dus ik zit nog goed denk ik.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

moest er nog iemand intresse hebben in een traxxas rustler VXL met veel extras : op modelbouwforum.nl staat er net eentje te koop tweedehands zie ik nu weer.

2 maanden oud volgens hem en dat kan kloppen als je zijn post history bekijkt :)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:moest er nog iemand intresse hebben in een traxxas rustler VXL met veel extras : op modelbouwforum.nl staat er net eentje te koop tweedehands zie ik nu weer.

2 maanden oud volgens hem en dat kan kloppen als je zijn post history bekijkt :)
Je snapt da niet dat de mensen dat zo vlug weg doen hè!

LRP Quadra-Pro 3 Charger ; wat denken jullie van deze lader ? En waar het beste bestellen ?
Laatst gewijzigd door SniFManS 25 aug 2010, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

SniFManS schreef:
Opus schreef:moest er nog iemand intresse hebben in een traxxas rustler VXL met veel extras : op modelbouwforum.nl staat er net eentje te koop tweedehands zie ik nu weer.

Je snapt da niet dat de mensen dat zo vlug weg doen hè!

LRP Quadra-Pro 2 Charger ; wat denken jullie van deze lader ? En waar het beste bestellen ?
Idd ge kunt da niet snappen........kopen ze zoiets nieuw , geven dan de max van geld uit aan onderdelen / lipo / lader ect ect om het dan 2 maanden later al weg te doen.

Volgens hem omdat die wil overschakelen naar benzine schaal 1:5 of 1:6
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tja, wat moet je dan doen ? Hem in de garage laten staan ? Je kan toch maar met een zo'n ding tegelijkertijd rijden, dan is het beter om iemand anders er plezier mee te laten beleven.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Tja, wat moet je dan doen ? Hem in de garage laten staan ? Je kan toch maar met een zo'n ding tegelijkertijd rijden, dan is het beter om iemand anders er plezier mee te laten beleven.
Nou jah ik heb hier toch ook nog altijd 4 heli's / 2 vliegtuigen / 2 boten staan in "de garage" aka tuinhuis :)
En 1 rustler vxl nu erbij dus.

Sure je kan niet alles tegelijk gebruiken maar het is wel leuk om gedurende de dag aftewisselen van toestellen.
Daarom dat ik ook nog wel een autoke of 2 erbij wil kopen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

@Opus , als kenner ;-)
Welke lader kan jij aan bevelen ?
Moet verschillende soorten batterijen kunnen laden . Moet de mogelijkheid hebben om ze snel te laden als ik dat wens .
Moet automatisch stoppen als de batterij vol is. En liefst 12v/200v mogelijkheid . En als laatste liefst een lader die verschillende soorten kabels kan aansluiten in de zin van een + en - stekker .
Opus
Elite Poster
Elite Poster

SniFManS schreef:@Opus , als kenner ;-)
Welke lader kan jij aan bevelen ?
Moet verschillende soorten batterijen kunnen laden . Moet de mogelijkheid hebben om ze snel te laden als ik dat wens .
Moet automatisch stoppen als de batterij vol is. En liefst 12v/200v mogelijkheid . En als laatste liefst een lader die verschillende soorten kabels kan aansluiten in de zin van een + en - stekker .
Goh......laat dat nu net ook iets zijn waar ik op zoek naar ben haha.
Ik werk nog met een lader van uit de oertijd hier.

Maar ik denk dat ik een LX61B PRO die ziet er mij leuk uit

Code: Selecteer alles

Omschrijving:  Computergestuurde snellader voor 1 tot 14 cellen NiCad/NiMH, 1 tot 6 cellen Li-Ion/LiPo/LiFe en 1 tot 6 cellen Pb. Laadstroom instelbaar van 0.1 tot 8A, ontlaadstroom 0.1 tot 5A. Lader is uitgerust met een ingebouwde balancer. En heeft volledig programmeerbare laad- en ontlaadprogramma's. Wordt geleverd incl diverse verloopstekkers voor de balancer aansluiting
ER zijn er nog tich veel andere en die zullen ook allemaal wel goed zijn peins ik.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:
SniFManS schreef:@Opus , als kenner ;-)

Maar ik denk dat ik een LX61B PRO die ziet er mij leuk uit

Code: Selecteer alles

Omschrijving:  Computergestuurde snellader voor 1 tot 14 cellen NiCad/NiMH, 1 tot 6 cellen Li-Ion/LiPo/LiFe en 1 tot 6 cellen Pb. Laadstroom instelbaar van 0.1 tot 8A, ontlaadstroom 0.1 tot 5A. Lader is uitgerust met een ingebouwde balancer. En heeft volledig programmeerbare laad- en ontlaadprogramma's. Wordt geleverd incl diverse verloopstekkers voor de balancer aansluiting
ER zijn er nog tich veel andere en die zullen ook allemaal wel goed zijn peins ik.

Keuze genoeg en die jij aan kaart is het zelfde als ik vernoem enkel doet die er nog eens 3a er boven op en de prijs is ook wat meer ( toestel kost 145€)
Opus
Elite Poster
Elite Poster

jah de prijs is niet het grootste voordeel eheh.

Volgende week ga ik eens goed rondkijken voor een nieuwe deftige lipo lader want ik ben het beu om telkens uren te moeten wachten tot de batterijen vol zijn.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:jah de prijs is niet het grootste voordeel eheh.

Volgende week ga ik eens goed rondkijken voor een nieuwe deftige lipo lader want ik ben het beu om telkens uren te moeten wachten tot de batterijen vol zijn.
daarom een snel lader ;-)
Waar bestel je meestal je benodigdheden van modelbouw ?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Is er in België trouwens een degelijk Bigscale forum te vinden ? Kwestie van nog meer rijders te vinden die met een baja rijden ;-)
De meeste zijn zo dood als een pier of er word niet gesproken van een een bigscale.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag wat gaan bashen op linkeroever in het vlietbos.

Met 4 lipos heb ik toch een goede 5 uur kunnen rondbashen en veel fun gehad met nog een paar andere gasten.

Leuke was dat ik led lichten heb op men autoke en dat ik daarom ook in het donker nog goed zag waar / wat ik reed terwijl de andere niets meer konden hehe.

Morgen als het weer goed is zal ik weer daar zijn trouwens.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opus 14 sep 2010, 09:25, in totaal 3 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

ffkes fotoke van gisterenavond toegevoegd hehe.

Man man ik moet beginnen poetsen nu aan de wagen want die is echt wel smerig in het daglicht lol
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Hopelijk heb ik deze week mijn stukken waar ik al 4 weken op wacht :-)
selder
Moderator
Moderator

ik zie wel geen afbeelding ...

En kuisen ... ge hebt kuisen en kuisen hé

Afbeelding

of

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”