Opgelet met pay & surf voor ipad

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Provider

De mensen die pay & surf voor ipad van proximus / belgacom overwegen kunnen best oppassen.

Op de size van Proximus en in de communicaties laten ze uitschijnen dat je voor 10€ een microsim krijgt waar je voor 500Mb gedurende 30 dagen mag met surfen.
Ze vergeten echter duidelijk te vermelden dat je maar 4 surfdagen hebt voor die 10€.

Wat mij dus eerst een aantrekkelijk aanbod leek blijkt een lege doos te zijn. (Vier dagen is ronduit belachelijk aangezien de ipad connectie maakt elke keer je hem aanzet.)

Het herladen om de pay & surf een volle maand te kunnen gebruiken zou op 50€ komen :bang:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Ik gebruik die pay & surf alleen als backup.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Bedankt voor de waarschuwing!
Ik ge denk ik een duokaart comfort aanvragen, meeliften op m'n bestaande (data)abonnement bij Proximus...
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Misschien is http://www.mobilevikings.be ook iets voor jullie?

Je kan registreren op hun website, maar door op onderstaande link te klikken doe je mij een plezier want ik zal dan Vikingpunten verdienen wanneer je je simkaart bestelt, die ik later kan inruilen voor belkrediet.

:beerchug:
Laatst gewijzigd door tomw 26 aug 2010, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

tomw schreef:Misschien is http://www.mobilevikings.be ook iets voor jullie?

Moest je je willen registreren dan graag via deze link: http://mobilevikings.com/ :beerchug:
ik zal me eventueel wel registreren maar dan wel zonder die referral link.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
tomw
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 10 keer
Provider

Opus schreef:
tomw schreef:Misschien is http://www.mobilevikings.be ook iets voor jullie?

Moest je je willen registreren dan graag via deze link: :beerchug:
ik zal me eventueel wel registreren maar dan wel zonder die referral link.
Je kunt er wel iemand gelukkig mee maken. Zelf ondervind je er geen enkel nadeel aan.
Dit gaat hier wel beetje offtopic...
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:
Provider

Voyager schreef:De mensen die pay & surf voor ipad van proximus / belgacom overwegen kunnen best oppassen.

Op de size van Proximus en in de communicaties laten ze uitschijnen dat je voor 10€ een microsim krijgt waar je voor 500Mb gedurende 30 dagen mag met surfen.
Ze vergeten echter duidelijk te vermelden dat je maar 4 surfdagen hebt voor die 10€.

Wat mij dus eerst een aantrekkelijk aanbod leek blijkt een lege doos te zijn. (Vier dagen is ronduit belachelijk aangezien de ipad connectie maakt elke keer je hem aanzet.)

Het herladen om de pay & surf een volle maand te kunnen gebruiken zou op 50€ komen :bang:
Beste,

Het initiële surfkrediet (samen met de microsim ontvangen) is weldegelijk 30 dagen bruikbaar. Tijdens deze 30 dagen kunt u 500MB volume verbruiken.
Herladen gebeurt aan de standaard tarieven: maximum € 10 voor 4 dagen surfen (200MB volume).

Kijk voor de meest recente informatie op onze website: http://customer.proximus.be/nl/Surf_Ipad/index.html

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Eva is back .... :banana:
't Was geleden van 11 februari (en daarvoor van 16 december 2009).
Hopelijk deze keer geen afwezigheid van terug 6 maanden :-( .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:
Provider

Voyager schreef:Vier dagen is ronduit belachelijk aangezien de ipad connectie maakt elke keer je hem aanzet.
U kunt dit uitschakelen: http://customer.proximus.be/nl/download ... tional.pdf
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

philippe.deleye schreef:Eva is back .... :banana:
't Was geleden van 11 februari (en daarvoor van 16 december 2009).
Hopelijk deze keer geen afwezigheid van terug 6 maanden :-( .
Philippe.
Inderdaad, ik denk dat velen hier enorm waarderen :beerchug:
Voyager schreef:De mensen die pay & surf voor ipad van proximus / belgacom overwegen kunnen best oppassen.

Je koopt een iPAD maar je hebt niet gevonden hoe je 3G kan uitschakelen :eek: :bang:
Chapeau dat ze bij BC iemand hebben die hem daar met bezig wil houden, hebben jullie soms ook een handleiding hoe ik internet explorer firefox open :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Eva_van_Belgacom schreef: Het initiële surfkrediet (samen met de microsim ontvangen) is weldegelijk 30 dagen bruikbaar. Tijdens deze 30 dagen kunt u 500MB volume verbruiken.
Herladen gebeurt aan de standaard tarieven: maximum € 10 voor 4 dagen surfen (200MB volume).
Dan worden klanten toch aangemoedigd telkens een nieuwe simkaart te kopen? Want voor 10 euro heb je amper 6 dagen (en 300 MB), terwijl een nieuwe simkaart óók 10 euro kost, maar dan 500 MB voor 30 dagen.

Wb op het forum, Eva. ;)
Voyager
Plus Member
Plus Member
Provider

Eva_van_Belgacom schreef:[

Het initiële surfkrediet (samen met de microsim ontvangen) is weldegelijk 30 dagen bruikbaar. Tijdens deze 30 dagen kunt u 500MB volume verbruiken.

Kijk voor de meest recente informatie op onze website: http://customer.proximus.be/nl/Surf_Ipad/index.html

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Dan wordt het hoog tijd dat de mensen van de belgacom winkel dit ook weten. De verkoopster was zo vriendelijk mij er op te wijzen dat het surfkrediet voor slechts 4 dagen bruikbaar was.
Voyager
Plus Member
Plus Member
Provider

honda4life schreef: Je koopt een iPAD maar je hebt niet gevonden hoe je 3G kan uitschakelen :eek: :bang:
Je kan je ipad ook thuislaten of gewoon niet aanzetten De bedoeling van 3G op een ipad is juist dat je ten alle tijde mail e.d. kan checken.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Voyager schreef:
honda4life schreef: Je koopt een iPAD maar je hebt niet gevonden hoe je 3G kan uitschakelen :eek: :bang:
Je kan je ipad ook thuislaten of gewoon niet aanzetten De bedoeling van 3G op een ipad is juist dat je ten alle tijde mail e.d. kan checken.
Als ik thuis ben zet ik toch wel liever mijn data uit en ga ik op wifi hoor...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Ding zal wel zelf switchen naar wifi zeker?
pay & surf is idd misschien niet zo interessant, vanaf dat ding verbinding maakt, gaat je dag waarschijnlijk van start, zonder je ook maar iets van je data gebruikt.
Zo had ik het nog niet bekeken, sorry
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Eva_van_Belgacom schreef: Beste,

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
zwak bgcom ... dit is echt niet hoe iPad pay&surf aangekondigd was (de webpagina is ondertss ook grondig aangepast).
Moet ik nu echt elke maand een nieuwe iPad SIM gaan kopen?
Dan maar terug BASE gebruiken zeker ;) Mss wat trager, maarjah.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 55 keer
Provider

Wat is het nu eigenlijk??? Lees overal tegenstrijdige berichten hierover. Volgens sommige gebruikers hier (die ook getest hebben) krijg je na 10 euro te herladen weer 30 dagen surfen net zoals overal reclame in de media was voor gemaakt. Maar volgens officiele website en eva hoor ik dan weer dat je slechts 4 surfdagen krijgt na herladen. Wat is het nu???
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Denk dat er ergens verwarring is; je hebt blijkbaar meer dan 1 "Pay & Surf"-formule.

Ben vorige zaterdag naar een Essec telecom-winkel geweest voor een dergelijke simkaart, maar wat ze me gaven was a) geen microsim en b) al helemaal niet aan die voorwaarden (was iets met 50 MB data op of zo).
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

proximus weet zelf helemaal niet hoe het werkt.

wat ik al weet:
* Je koopt een iPad Pay&Surf voor 10eur.
* Tariefplan noemt: Pay&Go Flex BONUS Fix
* Krediet op kaart is 75eur geldig voor 31dagen.
* Per dag dat je online gaat, gaat er 2,5eur van krediet af
* Als je een dag niet surft gaat er geen krediet af.
* Als je met 10eur herlaad gaat er 15eur krediet bij (of dus 6 surfdagen aan 2,5eur) en dus NIET opnieuw 75eur om 30 dagen te kunnen surfen - geldigheid volledig krediet gaat er weer 1 jaar op voorruit ... dus als je nog krediet over hebt van die oorspronkelijk 75eur kan je die gewoon blijven verder gebruiken (kan ik nog niet 100pct bevestigen, mijn eerste maand loopt af op 2 september, mss pakken ze op die dag al mijn origineel krediet wel af? - maar op mypayandgo staan nu dat mijn krediet (incl wat overblijft van die 75eur voor dagen dat ik niet gesurft heb via proxi) geldig is tot 31/08/2011)

Allemaal nogal complex ... en vooral bizar dat het goedkoper is om elke maand gewoon een nieuwe SIM te gaan kopen. Makes no sense.
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Ik heb de prepaid optie "internet op e-tablet" genomen bij Proximus op 1 augustus. Nu in september is mijn data al enkele dagen niet meer actief daar mijn eerste maand is vervallen, maar het bijladen van de volgende 10 euro is onmogelijk. Na contact met de helpdesk heb ik het probleem gevonden:

iPad prepaid micro simkaart is 10 euro voor 500mb. In hun systeem staat dit weggeschreven als 75 euro (omdat hun normaal tarief 2,5 euro per dag is (2,5x30=75euro).
Je micro simkaartje van Proximus gaat in vanaf de eerste dag van gebruik en is op dat moment 1 maand geldig (na deze maand is de kaart letterlijk onbruikbaar). Na deze maand vervalt je volume van 500mb alsook de geldigheid van je microsim kaart. Om de geldigheid van 1 jaar te krijgen ben je dus verplicht een eerste herlading uit te voeren van 10 euro binnen deze eerste maand om terug 500mb voor 1 maand te krijgen alsook vanaf dit eerste oplaadpunt is je kaart nu geldig voor 1 jaar ! Bij elke volgende herlading zal je microsim kaart dus 1 jaar geldig blijven. Je volume blijft natuurlijk vervallen na elke maand.
dendirk
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Elke gewone SIM kaart kan tot micro-SIM worden geknipt.
Dit is echt niet zo moeilijk, zie hier bijvoorbeeld.
Dan kan je elk Belgacom abonnement gebruiken, in mijn geval free Internet weekend.
pm
Premium Member
Premium Member
Provider

Nu mijn eerste Micro Sim kaartje is vervallen van Proximus heb ik mijn 2de terug online gekocht. Hier op de volgende foto zie je dat ze de bedrukking hebben aangepast op hun mapje waarin ze de micro sim kaart versturen. (Bovenste is het oude mapje, onderste nieuwe)
http://glennblog.files.wordpress.com/20 ... ro-sim.jpg
guest
Starter
Starter
Provider

Ik ben de gelukkige bezitter van een ipad, maar ook een gelukkige abonné van Pays&surf van proximus ?

"Mobile Internet Pay&Surf For iPad: deze voorafbetaalde kaart is enkel geldig in België. Met de data-micro-simkaart van € 10 kunt u surfen op uw iPad, niet telefoneren. Als u ze gebruikt om online te sms'en, dan zullen deze tekstberichten aangerekend worden, wat een impact zal hebben op uw krediet. Surf gedurende 1 maand met een maximaal downloadvolume van 500 MB.

Na elke herlaadbeurt van minstens € 10 binnen 31 dagen na de vorige herlaadbeurt krijgt u extra surfdagen gratis: 2 extra dagen (100 MB) bij een herlaadbeurt van € 10, 3 extra dagen (150 MB) bij een herlaadbeurt van € 15, 5 extra dagen (250 MB) bij een herlaadbeurt van € 25 en 10 extra dagen (500 MB) bij een herlaadbeurt van € 50. Een surfdag begint om 00u00 en eindigt om 23u59."

Dit had ik zo begrepen : als ik binnen de 31 dagen 10 euro herlaad, dan heb ik opnieuw gedurende 1 maand elke dag van de maand de mogelijkheid om te surfen, tot mijn volume van 500 MB is opgebruikt. Meer zelfs, daar dient het woord 'extra' voor, ik krijg dan eigenlijk 32 dagen en maximum 600 MB.

Heb ik dit niet goed begrepen ?

Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe ik kan herladen. Blijkbaar niet met zo'n kaart uit de supermarkt, maar misschien wel met een overschrijving ?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ik heb sinds vorige week ook een Pay&Surf for iPad-kaartje.

Zijn toch nog haken en ogen aan die formule hoor.
Dat herladen kan je online ( http://reload.proximus.be/ESALES/Online ... d_nl_click ) via met het telefoonnummer in het boekje als doel. Zelfde ook bij een Bancontact/Mr Cash-automaat.
Daarnaast kan je ook in de instellingen via het Proximenu herladen, maar dan moet je wel eerst je simkaart koppelen aan M*Banxafe.

Wil je weten hoeveel verbruik je hebt en je herlaadhistorie? Registreer en log in op de e-Services. Probleem: bij de registratie wordt je een SMS gestuurd. Een iPad kan geen sms sturen/ontvangen. Die microsim kan je niet in een andere gsm steken (tenzij iPhone 4) en dan zit je vast. Belgacom Mobile is hier een oplossing voor aan het verzinnen, ze hebben even afgewacht om het succes van de iPad te evalueren.

En dan die 10 euro... Ik snap het evenmin.
A) Ik koop voor 10 euro de starterskit en krijg een simkaart met 500 MB welke ik kan verbruiken over 31 dagen.
B) Ik herlaad die simkaart na die periode met 10 euro en kan ... 6 dagen gebruiken (over een periode van 31 dagen) en 300 MB volume verzetten?

Je bent dan toch veel beter af met gewoon telkens nieuwe starterskit te kopen?
guest
Starter
Starter
Provider

Dank voor uw reactie.
Als de voorwaarden zijn zoals ik ze lees (en ik denk niet dat er iets schort aan mijn kennis van het Nederlands), dan is dit een heel OK aanbod van Proximus.

Het is wel bizar dat de proximuswinkel waar ik het kaartje kocht me niet echt kon inlichten over de wijze waarop ik kan "herladen". In mijn zoektocht naar informatie, stootte ik op deze site en zowaar op bizarre info van iemand die blijkbaar werknemer is van 'Proximus'.

Als Proximus daadwerkelijk een aantrekkelijk aanbod heeft, dan hebben ze er alle belang bij om daar goed over te communiceren zowel over de voorwaarden als over de betaling om dit gebruik onder die voorwaarden te verlengen.

Zoniet, dan zal ik mijn kennis van het Nederlands bij een andere provider testen.

Als je zo'n Ipad gebruikt om thuis en op het werk via wifi te communiceren en onder de baan e-mail checkt en nog eens wat surft, dan zou zo'n aanbod ideaal moeten zijn....

Ik mag toch hopen dat Proximus zich niet bezondigt aan misleidende reclame?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Provider

meon schreef:Bedankt voor de waarschuwing!
Ik ge denk ik een duokaart comfort aanvragen, meeliften op m'n bestaande (data)abonnement bij Proximus...
Ah kan dat?
Dus 2de simkaart die gekoppeld is aan je regulier GSM + data abonnement bij Proximus. Als ik dat had geweten, kocht ik beter Wifi + 3G iPad...

Lijkt me wel stuk interessanter, het is nogal belachelijk dat je per device een abonnement / pre-paid kaart nodig hebt met data volumes die tesamen meer dan genoeg zijn maar die je afzonderlijk wellicht niet opgebruikt.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ja, maar maar enkel in business-formules blijkbaar: http://business.proximus.be/nl/Bizz_Duo/DUO_Rates.html
pm
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik heb het proberen opladen opgegeven en bestel nu gewoon telkens een nieuw kaartje. Werkt eigenlijk nog wel handig, soort van wegwerp microsim :)
Mijn 3de kaartje zal vd week in de bus liggen se :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Snap het niet goed. Heb nog steeds m'n eerste Pay & Surf-kaartje in m'n iPad steken (gekocht en geactiveerd op 20 oktober) en zowat elke dag actief gelaten... Ik kan er nog altijd mee surfen zonder te herladen :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 17 keer
Contacteer:
Provider

Meon, jouw kaartje is geld waard :lol:
Everything that has a beginning has an end.
pm
Premium Member
Premium Member
Provider

Dat is idd geld waard, bij mij is het exact na 1 maand onbruikbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”