Speedconnect naar 30/4,5

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Trojan,

Heb jij enig idee waarom sommige dommel sagems, alsook de mijne, er niet in slagen om de firmware te gaan halen indien er geen Belgacom firmware versie op staat?
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

cloink schreef:Mijn Sagem stond in bridge met VoIP disabled, maar het respectievelijk aanzetten van VoIP, noch een factory reset hadden tot gevolg dat ik een update kreeg... Wat nu? Iets zegt me dat een telefoontje naar Dommel niet veel soelaas gaat bieden... :|

EDIT: min of meer zelfde firmware/runtime hier:

Code: Selecteer alles

VDSL Version: Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Runtime Code Version: -6OC005
Dit had ik eerst ook, na een factory reset heb ik eenmaal de led kerstboom gehad die je krijgt tijdens de firmware update. Sindsdien staat er nu bij mij 6OC105-6OC005, maar nieuwere updates blijven uit.

Ik kan alleen maar speculeren dat de 'dommel sagem firmware update configuratie' naar een andere 'firmware server' wijst en deze nog niet beschikt over de nieuwere firmware ofdat er gewoon bij dommel geen update server voorhanden is.
Ik heb reeds een ticket geopend bij dommel ivm firmware upgrade alsook de speed upgrade. Helaas is het antwoord niet echt bevredigend. Misschien als er meerdere personen de dommel helpdesk hierover contacteren dat er schot in de zaak komt.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

themaxxz schreef:Trojan,

Heb jij enig idee waarom sommige dommel sagems, alsook de mijne, er niet in slagen om de firmware te gaan halen indien er geen Belgacom firmware versie op staat?
Geen flauw idee.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
cloink schreef:Het funky is wel dat er hier andere DNS-servers staan bij het VoIP gedeelte... ?

Code: Selecteer alles

DNS: 81.240.251.55
81.240.251.56
Nogal logisch ook. Ik denk niet dat een conventionele dns server veel kan doen met voip data.
Euh, het ging hier twee maal over een "VoIP DNS" en ik vermoed (aangezien ik in de Speedconnect topic zit) dat zowel ReLoad als ikzelf met Dommel Speedconnect zitten... Vandaar de (lichte) verbazing in het verschil van DNS aldaar.

Anyway, ik wacht rustig verder af tot eind december dan maar!
ooh. shiny.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad ik heb ook speedconnect van dommel (niet de plus), ik zal dan ook een keer en factory reset uitvoeren.

Het vervelende aan huidige firmware op mijn router is dat deze, sommige dagen gewoon blokkeert. Ik geraak dan niet meer op internet, nog op mijn router, waardoor ik een gewone reset moet doen.
Soms heb ik er 1-2 weken geen last van, sommige dagen heb ik er 2 keer last van.

Dat ze ons maar niet in de kou laten staan om dat we niet de belgacom versie hebben, maar de orginele sagem.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

cloink schreef:
Trojan schreef:
cloink schreef:Het funky is wel dat er hier andere DNS-servers staan bij het VoIP gedeelte... ?

Code: Selecteer alles

DNS: 81.240.251.55
81.240.251.56
Nogal logisch ook. Ik denk niet dat een conventionele dns server veel kan doen met voip data.
Euh, het ging hier twee maal over een "VoIP DNS" en ik vermoed (aangezien ik in de Speedconnect topic zit) dat zowel ReLoad als ikzelf met Dommel Speedconnect zitten... Vandaar de (lichte) verbazing in het verschil van DNS aldaar.
Ik zondig nu ook wel tegen de quote regels, maar in dit geval vond ik het relevant om deze conversatie te quoten ...

Je kan het misschien "VOIP dns" noemen, maar met Voip zelf heeft dit niets te doen
Dit zijn gewoon de dns servers die Belgacom gebruikt op de VLAN20. VLAN20 wordt onder andere voor Voip gebruikt. Dus zelfs op een Dommel VDSL lijn krijg je blijkbaar (als je VLAN20 niet hebt uitgeschakeld) een Belgacom private IP adres (en de bijhorende Belgacom dns) op de VLAN20. Blijkbaar gebeurt hierlangs de updates.

Ik begrijp Trojan's opmerking niet dat een conventionele DNS "niet veel kan doen met VOIP data". Waarom niet ? Het opzoeken en resolven van een SIP server (vb voip.belgacom.be) naar een IP adres is bij VOIP niet anders dan bij eender welke dns request. Het enige verschil met de Bbox2 VOIP is dat hiervoor een aparte VLAN gebruikt wordt, en het VOIP gebeuren niet over het publieke internet gaat, maar over een private IP range.

Ik vraag me dan wel af hoe de updates gebeuren bij de VOIP klanten van deze providers (vb EDPNet): hier moet je VLAN20 uitzetten om je EDPNet VOIP te kunnen instellen op de Sagem. En zonder VLAN20 geen update ?
Trojan schreef:
ReLoad schreef: Afbeelding
Mooie poging om dat laatste cijfer te verdoezelen. Niet dat het uiteindelijk veel nut heeft. Veel werk zullen ze alvast niet nodig hebben om u te traceren als ze willen.
Trojan ... hier valt niet veel te "tracen" .. dit is toch een private Belgacom IP adres op VLAN20. Buiten voip, updates en Belgacom TV gebeurt hier niet veel wat getraced moet worden :???:

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Het firmware update probleem is in ieder geval niet bij alle klanten ... mijne is zonder problemen ge-updated. Geen factory reset nodig gehad. Ik vraag me af of je die firmware update niet manueel kunt doen .... bestandje downloaded ... in modem juiste bestande selecteren ... even wachten en klaar is kees.

Is de laatste 'Belgacom' firmware voor de Sagem nergens beschikbaar ?
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Uzzi schreef:Is de laatste 'Belgacom' firmware voor de Sagem nergens beschikbaar ?
http://cpe.mirrors.skynet.be/
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Uzzi schreef:Het firmware update probleem is in ieder geval niet bij alle klanten ... mijne is zonder problemen ge-updated. Geen factory reset nodig gehad. Ik vraag me af of je die firmware update niet manueel kunt doen .... bestandje downloaded ... in modem juiste bestande selecteren ... even wachten en klaar is kees.

Is de laatste 'Belgacom' firmware voor de Sagem nergens beschikbaar ?
Weet jij toevallig nog welke versie je voor de update had? De nieuwe versie die je nu hebt, is dit met of zonder Belgacom logo's?

Is er iemand bereid die reeds de nieuwe firmware heeft om eens de output van het /etc/parameters.txt bestand op sagem te posten? Username en wachtwoord is niet nodig
Laatst gewijzigd door themaxxz 10 sep 2010, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

PowerSoft schreef:
Uzzi schreef:Is de laatste 'Belgacom' firmware voor de Sagem nergens beschikbaar ?
http://cpe.mirrors.skynet.be/
Dus dat gewoon op die Sagem 3464 zetten en dat geeft geen problemen? Want zelfs na een reset is het hier nada :(
Afbeelding
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

ctgilles schreef:
PowerSoft schreef:
Uzzi schreef:Is de laatste 'Belgacom' firmware voor de Sagem nergens beschikbaar ?
http://cpe.mirrors.skynet.be/
Dus dat gewoon op die Sagem 3464 zetten en dat geeft geen problemen? Want zelfs na een reset is het hier nada :(
Wel op die site staan naar wat ik hier al heb gelezen ook beta versies, dus niet ideaal. Daarnaast is er blijkbaar een normale en een rescue firmware en moet je beide versies in een correcte volgorde updaten, ik heb geen idee in welke volgorde. Tenslotte weet ik ook niet of het zomaar mogelijk is om direct naar de laatste firmware versie te gaan zonder eerst via een intermediare versie te gaan.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

themaxxz schreef:Wel op die site staan naar wat ik hier al heb gelezen ook beta versies, dus niet ideaal. Daarnaast is er blijkbaar een normale en een rescue firmware en moet je beide versies in een correcte volgorde updaten, ik heb geen idee in welke volgorde. Tenslotte weet ik ook niet of het zomaar mogelijk is om direct naar de laatste firmware versie te gaan zonder eerst via een intermediare versie te gaan.
Onder het motto "we zien wel" heb ik de FAST3464_60A028 er eens opgezet. Werkt. Maar nu sta alles vol BGC reclame bweik :wink:
Ahja, en mijn lijnprofiel staat nog steeds op 20mbit.

En ik ben ingelogd met mijn EDPnet die pas op 15 okt wordt geactiveerd. Kennelijk gaat alle traffiek nog via Dommel maar zien ze dan gewoon mijn sessies niet :???:

edit: volgens EDPnet gaan de upgrades via BGC pas geleidelijk tot 1 dec naar 30mbit. Ochja, 20 is nu ook niet meteen traag hè :)
Afbeelding
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb die er ook opgezet (de FAST3464_60A028), echter ook dat belgacom logo.

En aangezien sommige zeggen dat dat beta's zijn heb ik dan besloten om deze dat hier eerder vernoemd is (na auto update) er eens op te zetten.
Dit terug van dezelfde ftp locatie, en die is zonder logo (nu staat er dus: 6001GR-, uit het bestand "FAST3464_6OC005.img.secure").

Om dit te doen moet je echter het andere wachtwoord gebruiken BGCVDSL2 in plaats van de OLOVDSL2.
Nu heb ik dus 6001GR, zonder belgacom logo, en hoop ik dat het een 'final' versie is.
We zien wel weer verder.

De 6001GR zal ook een versie zijn die door belgacom is aangepast, ook hier moet je hun paswoord gebruiken. En misschien is deze dan terug ouder dan de 028 versie, heb geen idee.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ReLoad schreef:Ik heb die er ook opgezet (de FAST3464_60A028), echter ook dat belgacom logo.

En aangezien sommige zeggen dat dat beta's zijn heb ik dan besloten om deze dat hier eerder vernoemd is (na auto update) er eens op te zetten.
Dit terug van dezelfde ftp locatie, en die is zonder logo (nu staat er dus: 6001GR-, uit het bestand "FAST3464_6OC005.img.secure").

Om dit te doen moet je echter het andere wachtwoord gebruiken BGCVDSL2 in plaats van de OLOVDSL2.
Nu heb ik dus 6001GR, zonder belgacom logo, en hoop ik dat het een 'final' versie is.
We zien wel weer verder.

De 6001GR zal ook een versie zijn die door belgacom is aangepast, ook hier moet je hun paswoord gebruiken. En misschien is deze dan terug ouder dan de 028 versie, heb geen idee.
Ik heb er net de BGC 60A022 en eindelijk is mijn VDSL Versie veranderd naar Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47.

Via VDSLTool zie ik volgende waardes die toch wel goed lijken (het moest er nog aan ontbreken!)

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 25044 kbps    3104 kbps 
payload:              20056 kbps    2040 kbps 
max line:             90592 kbps 
max payload:          74956 kbps 
bands used:           2             1
bandplan:             8D
training:             33.2 dB 
loop length:          95 m 
near end:             99 m 
far end:              88 m 
avg. length:          94 m 
snr margin:           31.9 dB 
attenuation:          3.9 dB 
avg. margin:          32.4 dB 
avg. snr:             49.7 dB 
forecast max line:    149400 kbps 
forecast max payload: 121180 kbps 
Dus ik ga ervan uit dat het wel zal updaten eens ik op 15/10 *officieel* bij EDPnet zit. Of later.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Er staan, denk ik, ook OLO versies op die site, echter weet ik niet welke.
Ik heb mijn Sagem (gekocht bij Dommel) geupgrade naar de laatste versie die de Belgacom gebruikers hadden: 60R109-60A022

Om dit te doen heb je twee bestanden nodig van http://cpe.mirrors.skynet.be/

http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... re.res.bin
http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... secure.bin ==> Deze bevat de Belgacom Logo's

Dit draait nu reeds enkele weken stabiel bij mij thuis (op Dommel)

Ik vermoed dat wanneer je deze firmware installeert je in de toekomst van automatische firmware upgrades via Belgacom kan genieten.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Dus je moet het in twee stappen uitvoeren?
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik sta nog steeds in contact met dommel support. Zij hebben mij deze modem verkocht en naar mijn mening zijn zij dan ook verantwoordelijk voor de support hiervan. Mijn vraag aan hen is toch wel duidelijk denk ik.

Hoe en wanneer krijgt mijn modem de juiste firmware om met het nieuwe profiel te kunnen werken.

Op deze volgens mij simpele vraag hebben ze nog steeds niet kunnen/willen antwoorden.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ReLoad schreef:Dus je moet het in twee stappen uitvoeren?
Ik denk het. 1 vd 2 was een recovery ding ofzo *gok ik*

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p338007

Allé, kweenie hè, maar als die modem sterft dan steek ik nen anderen in. Ik prul veel te graag :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

ctgilles schreef:
ReLoad schreef:Dus je moet het in twee stappen uitvoeren?
Ik denk het. 1 vd 2 was een recovery ding ofzo *gok ik*

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p338007
Ik denk dat je eerst de normale firmware (60A022) moet installeren en dan de recovery (60R109).

Hetgeen ik doe bij een klant is gewoon de firmware zelf updaten naar 60A022 en ZTC de rest (recovery FW en login push) laten doen, het spaart mij toch ongeveer een half uur uit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Trojan schreef:Hetgeen ik doe bij een klant is gewoon de firmware zelf updaten naar 60A022 en ZTC de rest (recovery FW en login push) laten doen, het spaart mij toch ongeveer een half uur uit.
Toch handig hè zo'n technieker onsite hebben :beerchug:
Ik had gehoopt op 30mbit gezien ze hier vorige week (zonder succes) op de andere lijn een VDSL2 hebben willen hangen. (Ik zit op een aparte lijn zodat ik niet op die f*cking ISDN centrale hang.) Ik dacht dat die bbox2 beneden syncte aan 30mbit maar ze zullen alles terug normaal gezet hebben omdat 't niet ging. (Den bbox2 wou niet meespelen op onze local 10.* ip's en ik kan aan dat netwerk niets veranderen >> Omegapharma heeft al jaren een monopolie op computersystemen maar daar doet onze Q niets aan hoor.)

Maar bon, ik ben al toekomstgericht geupdate :p

Btw Trojan, ik zit nu nog op Dommel maar mijn EDPnet login werkt ook. Dat gaat dan nog steeds via de Dommel (zonder dat Dommel dan mijn sessies kan registreren?) tot EDPnet het signaal verwijdert op 15/10?

Gracias!
Afbeelding
Close_Up
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2010, 15:02

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu java geinstalleerd maar ik krijg die vdsl2 modem tool niet open.

Met welke programma moet dit dan geopend worden ? Als ik mijn browser aangeef dan krijg ik gewoon opnieuw de vraag om het te downloaden.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik snap niet waarom de vdsl2 test van edpnet mij teruggeeft dat 30 MBit onmogelijk is.

Best bizar, kvd staat letterlijk 10 meter verder, ik veronderstel een lus maar toch. Onder de 400 meter zitten we zeker, maar die verzwakking is dat meetbaar, consulteerbaar voor een end user ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Tomsworld schreef:maar die verzwakking is dat meetbaar, consulteerbaar voor een end user ?
Voor zover ik weet niet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Close_Up
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2010, 15:02

Thx, zo werkt het wel:

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 53772 kbps
max payload: 43704 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 24.9 dB
loop length: 414 m
near end: 834 m
far end: 553 m
avg. length: 600 m
snr margin: 17.1 dB
attenuation: 16.2 dB
avg. margin: 24.5 dB
avg. snr: 44.0 dB
forecast max line: 112050 kbps
forecast max payload: 90885 kbps

Dus 20 zou toch mogelijk moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Close_Up 10 sep 2010, 23:08, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

hoe disable je die VLAN20 ?
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

ReLoad schreef:Ik heb die er ook opgezet (de FAST3464_60A028), echter ook dat belgacom logo.

En aangezien sommige zeggen dat dat beta's zijn heb ik dan besloten om deze dat hier eerder vernoemd is (na auto update) er eens op te zetten.
Dit terug van dezelfde ftp locatie, en die is zonder logo (nu staat er dus: 6001GR-, uit het bestand "FAST3464_6OC005.img.secure").

Om dit te doen moet je echter het andere wachtwoord gebruiken BGCVDSL2 in plaats van de OLOVDSL2.
Nu heb ik dus 6001GR, zonder belgacom logo, en hoop ik dat het een 'final' versie is.
We zien wel weer verder.

De 6001GR zal ook een versie zijn die door belgacom is aangepast, ook hier moet je hun paswoord gebruiken. En misschien is deze dan terug ouder dan de 028 versie, heb geen idee.

Ondertussen blijkbaar automatisch geupdate (kheb het nooit gemerkt).
Er staat nu "Runtime Code Version 6001GR-6OC005 " welke ik voor dat ik update had, toen echter zonder belgacom logo.
Nu geraak ik er niet meer aan uit.
Deze is echte verandert: Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47


************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 79656 kbps
max payload: 65428 kbps

bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 33.1 dB
loop length: 180 m
near end: 165 m
far end: 165 m
avg. length: 170 m
snr margin: 32.6 dB
attenuation: 6.8 dB
avg. margin: 33.0 dB
avg. snr: 47.3 dB
forecast max line: 148950 kbps
forecast max payload: 120815 kbps

spacekiek schreef:hoe disable je die VLAN20 ?
Onder advanced settings --> Network Interfaces
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Merk hier net dat de firmware die ik automatisch binnengekregen heb, toch nog verschilt van de firmware die een paar mensen gekregen hebben.
Ik heb "60R109-60A022" binnengekregen. VDSL Version staat echter wel op 1 October 2009.
Afbeelding
Close_Up
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2010, 15:02

Ik heb ook 60R109-60A022 doorgekregen.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ReLoad schreef:
spacekiek schreef:hoe disable je die VLAN20 ?
Onder advanced settings --> Network Interfaces
"Wan eth1.20 VoIP" staat nu disabled, maar nog geen nieuwe firmware gezien ...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

spacekiek schreef:"Wan eth1.20 VoIP" staat nu disabled, maar nog geen nieuwe firmware gezien ...
Euh, hij moet net op "Enabled" staan hé! :lol:
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Heeft er al iemand bij dommel het nieuwe profiel ? (heb het opgegeven)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hier nog steeds in blijde verwachting van het nieuwe profiel. Volgens de test van Edpnet zou het geen probleem mogen zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Uzzi schreef:Hier nog steeds in blijde verwachting van het nieuwe profiel. Volgens de test van Edpnet zou het geen probleem mogen zijn.
Hier dus wel een probleem, net zoals overal in mn straat(goudengids), de overburen kunnen perfect het nieuwe profiel halen (zitten op 3.6Mbit).

edit: buren bij bgc hebben geen geldig telnr, terwijl ze bij bgc zitten, betrouw de test niet zo (maar zou goed kunne, vroeger veel problemen als het regende).
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

bbox 2 firmware in orde voor 17mhz profiel maar nog geen speed verhoging naar 30mbit :(

Dit te Boechout. (Rand van antwerpen en tegen lier)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

silencer schreef:Heeft er al iemand bij dommel het nieuwe profiel ? (heb het opgegeven)
Zoals reeds gezegd : ik heb het nieuwe profiel reeds bij Dommel.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=27094

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Krisken

Yep, maar jij bent nieuw aangesloten. Ik denk dat de vraag eerder was of er al een 'bestaande klant' overgezet was naar het nieuwe profiel.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik vraag me eerlijk gezegd af of een provider moet betalen aan BGC om zijn klanten te migreren naar een nieuw profiel. Iemand een idee ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:@ Krisken

Yep, maar jij bent nieuw aangesloten. Ik denk dat de vraag eerder was of er al een 'bestaande klant' overgezet was naar het nieuwe profiel.
Is inderdaad nieuw aangesloten; bestaande klanten worden overgezet tussen vandaag en begin december...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
ctgilles schreef:
ReLoad schreef:Dus je moet het in twee stappen uitvoeren?
Ik denk het. 1 vd 2 was een recovery ding ofzo *gok ik*

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p338007
Ik denk dat je eerst de normale firmware (60A022) moet installeren en dan de recovery (60R109).

Hetgeen ik doe bij een klant is gewoon de firmware zelf updaten naar 60A022 en ZTC de rest (recovery FW en login push) laten doen, het spaart mij toch ongeveer een half uur uit.
Hmm, ik heb hier eens een firmware van die mirror proberen flashen, leuke brick heb ik nu, ik weet zeker dat ik een goede firmware geflashed heb trouwens.

Ben al een paar uur bezig met stuff uit de firmware dumps te krijgen, heb enkel de kernel nog nodig en ik kan via PXE booten, hopelijk :|

Hij laat alle ledjes aangaan als ik hem gewoon boot, als ik em dan boot met de reset knop ingehouden wisselen er sommige heen en weer.
Als ik dan m'n DHCP server logs nakijk vraagt hij een aantal keer een IP aan, met de bedoeling van er dus een pxe image aan te geven.
Zo gezegd zo gedaan, alles ingesteld buiten dat ik de kernel nog uit de firmware moet "ploegen".

Maar hij haalt toch mooi de (niet bestaande) file op, een paar keer zelfs voor hij zichzelf "uitzet", al blijft het switch gedeelte werken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”