Beste forumleden,
ik heb vanaf september Belgacom comfort tv besteld in een pack samen met intense internet.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om op 2 televisies HD te kijken.
Hiervoor heb ik natuurlijk 2 HD decoders nodig (hierover beschik ik al). Tot op vandaag dacht ik dat dit zonder probleem mogelijk was, maar ik ben beginnen twijfelen nadat ik de site van belgacom de uitleg over hun analoge decoder tegenkwam.
'Als u een tweede tv-toestel wilt aansluiten, raden wij dit type decoder aan.
Deze decoder is niet compatibel met HD.'
Graag hoor ik het juiste antwoord van jullie!
Groeten,
Nealz
Belgacom tv: op 2 televisies HD digitale tv
Ga 'ns naar www.belgacomtv.be en doe daar eens de test. Als hij zegt dat je 2 tv's kan aansluiten en in HD dan is dat daadwerkelijk wel zo. Hou er dan wel rekening mee dat er AMPER iets van je internet gaatoverblijven als je op 2tvs tegelijkertijd in HD gaat kijken.
Ik krijg op mijn adres
Belgacom TV V
Aantal tv's dat u kan aansluiten 2
HD kwaliteit V
Dus ik leid daaruit af dat het geen probleem is, wat je zegt over mijn internetverbinding, daar kan ik nu nog mee leven aangezien we meestal niet EN op twee tv's EN op het internet zullen zitten.
Misschien een domme vraag, maar bedoelt u dat er van mijn downloadvolume niets zal overblijven of heb je het eerder op de snelheid dan?
Belgacom Internet Intense
Downloadsnelheid 20 Mbps
Uploadsnelheid 2 Mbps
Inbegrepen maandelijks volume Onbeperkt
Belgacom TV V
Aantal tv's dat u kan aansluiten 2
HD kwaliteit V
Dus ik leid daaruit af dat het geen probleem is, wat je zegt over mijn internetverbinding, daar kan ik nu nog mee leven aangezien we meestal niet EN op twee tv's EN op het internet zullen zitten.
Misschien een domme vraag, maar bedoelt u dat er van mijn downloadvolume niets zal overblijven of heb je het eerder op de snelheid dan?
Belgacom Internet Intense
Downloadsnelheid 20 Mbps
Uploadsnelheid 2 Mbps
Inbegrepen maandelijks volume Onbeperkt
Van de snelheid. Een HD stream neemt 9 Mbit in beslag, dus zo 2 streams is al 18 van de 20 Mbit dat je kwijt bent. Belgacom is nu wel onlangs begonnen met mensen op 30 Mbit te zetten, zodat dit snelheidsverlies al voor een groot deel gecompenseerd wordt.Nealz schreef:Misschien een domme vraag, maar bedoelt u dat er van mijn downloadvolume niets zal overblijven of heb je het eerder op de snelheid dan?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wie niet in aanmerking komt voor die 30 Mb, is er wel aan voor de moeite.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Misschien een onnozele vraag (en krijg ik dan ook een onnozel antwoord
) maar is het mogelijk om BGTV zowel draadloos als via een netwerkkabel te bekijken?
Zo ja, is dit 'moeilijk' in te stellen? En moet je de spullen kopen van Belgacom of is er iets goedkoper op de markt dat (bijna) even goed is?
Draadloos : moet je dan op dezelfde kring zitten? Ik ken nl. geen bal van electriciteit....
Ik zit gelukkig al op het 30 Mbsp profiel, dus dat mag al geen probleem geven;
In mijn situatie: kabel in living / draadloos in fitnesskamer
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Zo ja, is dit 'moeilijk' in te stellen? En moet je de spullen kopen van Belgacom of is er iets goedkoper op de markt dat (bijna) even goed is?
Draadloos : moet je dan op dezelfde kring zitten? Ik ken nl. geen bal van electriciteit....
Ik zit gelukkig al op het 30 Mbsp profiel, dus dat mag al geen probleem geven;
In mijn situatie: kabel in living / draadloos in fitnesskamer
Victory Not Vengeance
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ja, draadloos met devolo adapters, werkt goed en is simpel te installeren
bij belgacom kan je er een koppel krijgen voor €75, is een goeie prijs
meer info: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... devolo_duo
meer info: http://www.devolo.be/consumer/5_dlan-20 ... .html?l=nl
meer info: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... devolo_duo
meer info: http://www.devolo.be/consumer/5_dlan-20 ... .html?l=nl
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
xenne schreef:ja, draadloos met devolo adapters, werkt goed en is simpel te installeren
Of als je heel snel bent (vandaag dus), hier 49.95€ (+ verzending):
http://www.ibood.com/be/nl/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
@ddd
Die Netgears zijn zeker niet slecht maar enkel op de Belgacom PLC door Devolo gemaakt bieden ze ondersteuning voor BGC TV op derde niet. Ook heeft de Belgacom versie een ingebouwd stopcontact zodat je er geen verliest en zodoende zit de PLC ook altijd als eerste zodat je minder kans op storingen krijgt dan wanneer je een PLC op een multistekkerdoos plaatst.
Die Netgears zijn zeker niet slecht maar enkel op de Belgacom PLC door Devolo gemaakt bieden ze ondersteuning voor BGC TV op derde niet. Ook heeft de Belgacom versie een ingebouwd stopcontact zodat je er geen verliest en zodoende zit de PLC ook altijd als eerste zodat je minder kans op storingen krijgt dan wanneer je een PLC op een multistekkerdoos plaatst.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- testertje
- Elite Poster
Die devolo's kan ik dus online bestellen, maar hoe die tweede decoder in huis krijgen zonder buiten te komen?
Voor er ene hier zegt dat ik te lui ben.... 'k zit / lig tot morgen in't ziekenhuis en kan de volgende weken niet grote afstanden afleggen.
Ik had ergens gelezen dat je die ofwel kan afhalen in een Belgacomcenter of laten thuis bezorgen maar dat vind ik dus niet direkt terug op hun website. Wat kost dat trouwens die extra decoder?
Voor er ene hier zegt dat ik te lui ben.... 'k zit / lig tot morgen in't ziekenhuis en kan de volgende weken niet grote afstanden afleggen.
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ik had ergens gelezen dat je die ofwel kan afhalen in een Belgacomcenter of laten thuis bezorgen maar dat vind ik dus niet direkt terug op hun website. Wat kost dat trouwens die extra decoder?
Victory Not Vengeance
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
of werken met die ruckus (of hoe je t ook schrijft) adapters. Zijn letterlijk 2 kleine antennetjes.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- testertje
- Elite Poster
Is die ruckus zoiets gelijk http://www.elekhomica.nl/product_info.p ... cts_id=391
Geeft dat geen problemen met teveel aan gewapend betonnen muren?
In ieder geval, dat kost 50 EUR voor een bijkomende ruckus, en ik heb nog geen ruckus access point.
Is dat trouwens nog te koop op de Belgacom site?
---
Wat ik trouwens nog niet goed snap:
Onze eerste tv is nu rechtstreeks aangesloten op de bbox2;
Het tweede toestel wordt dus in een andere kamer geïnstalleerd.
Heb ik dan geen 2 PLC's nodig en moet ik dan de eerste tv ook aansluiten op die eerste PLC?
Geeft dat geen problemen met teveel aan gewapend betonnen muren?
In ieder geval, dat kost 50 EUR voor een bijkomende ruckus, en ik heb nog geen ruckus access point.
---
Wat ik trouwens nog niet goed snap:
Onze eerste tv is nu rechtstreeks aangesloten op de bbox2;
Het tweede toestel wordt dus in een andere kamer geïnstalleerd.
Heb ik dan geen 2 PLC's nodig en moet ik dan de eerste tv ook aansluiten op die eerste PLC?
Victory Not Vengeance
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, één PLC om je tweede TV-UTP connectie op aan te sluiten, de andere PLC om aan je TV te zetten.testertje schreef:Heb ik dan geen 2 PLC's nodig en moet ik dan de eerste tv ook aansluiten op die eerste PLC?
Je hoeft de eerste TV dus niet te voorzien van een PLC... wel de BBOX.
- testertje
- Elite Poster
Daar vreesde ik al voor... dan wordt het al een dure grap ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik kan meer dan waarschijnlijk wel die 2 PLC's kopen van 50 EUR? Dat zou dan toch een 25 EUR minder zijn.
Of is dat master/servant?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik kan meer dan waarschijnlijk wel die 2 PLC's kopen van 50 EUR? Dat zou dan toch een 25 EUR minder zijn.
Of is dat master/servant?
Victory Not Vengeance
- xenne
- Elite Poster
je hebt een kit van 2 adapters nodig , dat kost bij belgacom €75 (dan krijg je dus een kit, eentje voor bij bbox, eentje voor aan tv te plaatsen)
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb er hier twee (van Belgacom) voor 83€ incl. Die overbruggen twee muren van gewapend beton 8cm en 1 Ytong muur 12cm. Nog nooit een probleem mee gehad bij een inkomend 20Mbps signaal.testertje schreef:In ieder geval, dat kost 50 EUR voor een bijkomende ruckus, en ik heb nog geen ruckus access point.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Ik kan je wel verzekeren dat indien je draadloos wilt gaan de Ruckus oplossing stukken beter is dan die Devolo's. Maar nóg beter is een LAN kabel. Ik heb beide draadloze systemen gehad en ben uiteindelijk teruggekomen op rechtstreekse verbinding via CAT5 LAN kabel. Voor mijn living had ik zelfs 15 meter te overbruggen en heb dit gedaan door 2 LAN kabels van ieder 10 meter met een verbingsconnector achter elkaar aan te koppelen. Sindsdien nooit geen last meer van hapereringen, blokjes, scratches in het geluid, etc.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Nog beter : UTP op maatquistnix schreef:Ik kan je wel verzekeren dat indien je draadloos wilt gaan de Ruckus oplossing stukken beter is dan die Devolo's. Maar nóg beter is een LAN kabel. Ik heb beide draadloze systemen gehad en ben uiteindelijk teruggekomen op rechtstreekse verbinding via CAT5 LAN kabel. Voor mijn living had ik zelfs 15 meter te overbruggen en heb dit gedaan door 2 LAN kabels van ieder 10 meter met een verbingsconnector achter elkaar aan te koppelen. Sindsdien nooit geen last meer van hapereringen, blokjes, scratches in het geluid, etc.
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- testertje
- Elite Poster
Goed dat ik al weet dat die 75 EUR een volledige devolo kit bevat. Mogen ze wel eens schrijven op die website.
Daar komt het precies voor dat er maar zo één devolo stuk is.
Dus voor de laatste maal:
Dit is dus in mijn geval het 'ding' dat ik 'moet' kopen.
Dan valt het al bij al nog mee.
CAT5 kabel is zo goed als niet te doen (enkel TV 1 is zo aangesloten). Er is een hall en een extra kamer tussen aansluitpunt en TV 2.
CAT5 kabel is zo goed als niet te doen (enkel TV 1 is zo aangesloten). Er is een hall en een extra kamer tussen aansluitpunt en TV 2.
Victory Not Vengeance
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
De reden dat ik de draadloze Ruckus heb is dat de Devolo hier niet werkte: als er tussen je aansluitpunten een elektrische scheiding is kan je het vergeten. De beste manier is om eerst even met een geleend paar te testen.testertje schreef:Dit is dus in mijn geval het 'ding' dat ik 'moet' kopen.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- quistnix
- Erelid
Wel, draadloos is uiteraard een optie, en kan best wel meevallen (ik heb evenveel verhalen gehoord van hoe het goed werkt als van het omgekeerde). Maar nogmaals, van zodra je kwaliteitsproblemen begint te ondervinden zal men je ALTIJD vragen om je decoder RECHTSTREEKS aan te sluiten met een CAT5 LAN kabel. Die mag je uiteraaard tijdelijk over de vloer leggen. Remind my answer !testertje schreef:Goed dat ik al weet dat die 75 EUR een volledige devolo kit bevat. Mogen ze wel eens schrijven op die website.
- xenne
- Elite Poster
't is inderdaad niet erg duidelijk.... maar 't is dus een oplossing om één tv draadloos aan te sluiten, dus heb je een koppel adapters nodigtestertje schreef:Goed dat ik al weet dat die 75 EUR een volledige devolo kit bevat. Mogen ze wel eens schrijven op die website.
Daar komt het precies voor dat er maar zo één devolo stuk is..
voor een tweede tv heb je een bijkomende adapter nodig, dus een derde
ik heb zelf 3 adapters in gebruik, werkt hier perfect... wat natuurlijk geen garantie is dat het bij jou goed gaat werken ... kabel is natuurlijk altijd beter.
Ruckus oplossing is niet meer te krijgen bij belgacom, naar ik hoorde omdat er te veel problemen mee waren... kan natuurlijk ook om commerciële redenen zijn dat ze overgeschakeld zijn op devolo
ivm extra decoder; die kan je huren maar dan is dat weer €6/maand extra.
non hd kan je kopen voor €75 bij belgacom, maar op tweedehands sites zijn dergelijke decoders voor minder dan de helft te krijgen.
- testertje
- Elite Poster
gelukkig ken jij mijn vriendin nietquistnix schreef:Die mag je uiteraaard tijdelijk over de vloer leggen. Remind my answer !
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Het zou idd de NON hd worden wegens CRT scherm in die kamer. Wanneer ik het op de Belgacom site koop heb ik de zekerheid over de twee jaar garantie.xenne schreef:non hd kan je kopen voor €75 bij belgacom, maar op tweedehands sites zijn dergelijke decoders voor minder dan de helft te krijgen.
Nog een ander vraagje:
Indien het niet werkt, mag je dat dan terugsturen (wettelijke bedenktijd) of mag je die verpakking niet opendoen?
Victory Not Vengeance
- quistnix
- Erelid
Je bent een sloeftestertje schreef:gelukkig ken jij mijn vriendin nietquistnix schreef:Die mag je uiteraaard tijdelijk over de vloer leggen. Remind my answer !![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja, je mag het terug sturen zelfs al heb je de verpakking open gedaan. En daar ben ik 100 % zeker van.testertje schreef:Het zou idd de NON hd worden wegens CRT scherm in die kamer. Wanneer ik het op de Belgacom site koop heb ik de zekerheid over de twee jaar garantie.
Nog een ander vraagje:
Indien het niet werkt, mag je dat dan terugsturen (wettelijke bedenktijd) of mag je die verpakking niet opendoen?